skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri: zatím lepší, děkuji za radu. Ještě vyměním olej a budeme se modlit...
-> StepaNoFUN 22.09.20 19:23:44: Vyměnit servis. Tlačítka měníme pořád dokola a uznali nám i promáčklé.
Jako teda na obranu servisu, měl přijet, když se to tlačítko začalo srát a nečekat, až ho promáčkne.
Samo se jen tak nepromáčkne. Jen mu přestávalo fungovat a mačkal do něj čím dál větší silou, až ho promáčknul. Vím, o čem mluvím.
Jako teda na obranu servisu, měl přijet, když se to tlačítko začalo srát a nečekat, až ho promáčkne.
Samo se jen tak nepromáčkne. Jen mu přestávalo fungovat a mačkal do něj čím dál větší silou, až ho promáčknul. Vím, o čem mluvím.
-> StepaNoFUN 22.09.20 19:23:44: to je takove hezky české. Koupis si auto za mega i s prodlouženým servisem a beztak te vyfakujou i s picovinou za litr 

Kolegovi prasklo startovací tlačítko na Kodiaku. Prostě v něm byla uprostřed díra. A to do toho nijak nemlátí. V servisu to odmítli uznat jako reklamaci - mechanický poškození. Vada, nebo vlastnost?
Přesunuto z tématu Motor 1.2 tsi 81 kw...
Obtok řízený elektrickým nastavovačem.
Mohl jsi to hodit do již existujícího tématu Fabia/Octavia
Obtok řízený elektrickým nastavovačem.
Mohl jsi to hodit do již existujícího tématu Fabia/Octavia

Přesunuto z tématu Motor 1.2 tsi 81 kw...
Chcem sa opýtať či ma tento motor už Turbo riadené elektrický alebo podtlakom... Ročník 2017 Ďakujem
Chcem sa opýtať či ma tento motor už Turbo riadené elektrický alebo podtlakom... Ročník 2017 Ďakujem
-> m8rinek: aj tak by som na začiatok pozrel a premazal tiahla a nastavil ... je to zadarmo
mám tu jednu pani kde jej na fabii vymenili komplet radenie za nové , novú spojku a už chceli meniť prevodovku ... nastavili sa tiahla a ide to ako nové
mám tu jednu pani kde jej na fabii vymenili komplet radenie za nové , novú spojku a už chceli meniť prevodovku ... nastavili sa tiahla a ide to ako nové
me se nikdy vymenou prevodaku razeni nezlepsilo, spis naopak, ale zas se to prestalo zhorsovat a ustalilo
myslim, ze bordel ve starym prevodaku synchronizaci zlepsuje, ale zaroven vydira synchrony
myslim, ze bordel ve starym prevodaku synchronizaci zlepsuje, ale zaroven vydira synchrony
-> suri: 140tkm. Imho se to za tepla zhoršuje a jiná rychlost ze stejné řady problém není, stejně tak není problém s řazením dolu. I tak to mohou být táhla? Navíc se to zhoršuje, při nákupu tenhle problém vůbec nebyl.
-> m8rinek: koľko to má km ? osobne by som ako prvé nastavil tiahla radenia a potom olej v prevodovke
-> m8rinek 19.09.20 18:03:00: olej jednoznačně originál 

Tak si sem opět jdu pro radu. Pořídili jsme první Yeti v 1,2tsi s 6q ve dvoukolce a začalo hůř řadit z 1-2. Prakticky zařadit dvojku, znamená vyšlápnout spojku, nechat významně spadnout otáčky a rychlost opatrně zařadit. Hádám synchron na pochodu. Zkusil bych ještě vyměnit olej, jestli to oddálí pohromu.
Zajímá mě: kolik a jaký olej? Zda je někde nějaký návod na výměnu (ideálně naznačný vypušťák, napušťák a kontrolní šroub :))
Kde nechat opravit převodovku a jak velký to je problem?
Díky
Zajímá mě: kolik a jaký olej? Zda je někde nějaký návod na výměnu (ideálně naznačný vypušťák, napušťák a kontrolní šroub :))
Kde nechat opravit převodovku a jak velký to je problem?
Díky
-> dragon_cb_cz 19.09.20 09:58:39: ma to svoje pozitiva to ziadna.
Odkedy tu su robotizovane prevodovky aj to funguje a jazdi.
Ale napr. do motorky to radsej budem tocit na bicykli...
Odkedy tu su robotizovane prevodovky aj to funguje a jazdi.
Ale napr. do motorky to radsej budem tocit na bicykli...
-> SO545 19.09.20 09:17:22: Myslím, že automat vymysleli spíš protože řadit růčo je v naprosté většině případů zbytečné
Už se těším, až mi kamarádi vrátí Saaba co mají od března zapůjčeného kvůli koroně a já budu po Praze zase jezdit bez kvrdlání klackem...

-> SO545 19.09.20 09:17:22: Jo, teď jsme viděli obrovského plešatého chlapa ve starém Ačkovém Mercedesu. Ten marně jezdil po parkovišti a nebyl schopen zaparkovat podélně na místa, kam by se vešlo jeden a půl Superba v konby. 

-> SO545: 

-> King 19.09.20 09:03:08: a presne preto vymysleli automat...a od vtedy mu to ide este lepsie...
Je to des ak chlap nevie jazdit.
Je to des ak chlap nevie jazdit.
-> MerHanz: U me to navzdycky vyhral jeden starsi frajer ze Skvorce se Shade 125L. Jednou me nabral na konci Uval, ze me sveze a ja jenom vydesene ziral, jak ty dva kopce na ceste drti 40 na petku . A prej - ta skodovka neni spatna a docela i jede

-> StepaNoFUN: Klasika :-) Muj kamos se dal v pulce devadesatek na pinglovani v Praze. Vojebavali tam ty Vepře, Frantik a Jabka takovym stylem, ze si moh dovolit koupit novou feldu, hned co se zacala prodavat. Jenze na dojizdeni do Prahy chtel neco uspornejsiho, tak si nechal dotahnout z Nemec zanovni 106D. Bomba - 3l nafty od bagristy na100. Pak ale vyhledal naseho spolecnyho znamyho automechanika, ze to nema v kopci vykon (mirny stoupani ma vyjezdu z Kolina na Prahu). Ten jak znal jeho jizdni styl, ho nechal ridit a razem bylo po problemu. Kolenovrt samozrejme uz ve meste zaradil petku a na zvysenej volnobeh s plynem na podlaze drtil kopec

-> StepaNoFUN: jj klasika. Táta má hnujdaye 1,6 mpi a když do toho skočím tak upaluje, ale pod 4 to nesmí spadnout
A táta to koulí max do 2,5 až 3. Jako druhý auto ( a maj ho naši už řadu let, hnuj je nastupce ) mají 405 kombi TD a to chrochtá taky od spoda a víš jak. Starýho psa .....



-> MerHanz 19.09.20 00:06:35: jako kdyz sef mel 4.0i 6V wranglera. Prisel - hele to auto nejede. Svez se s tim. Sednul jsem do toho, proti kopci 170. Jardo jede to normalne. Pojed me svizt.
Proste nejede.
Bodejt by jelo. Kdyz radis ve 2 tis. Tohle neni nafta. Presedli jsme si, motor pres 4 a najednou to jelo....
Proste nejede.
Bodejt by jelo. Kdyz radis ve 2 tis. Tohle neni nafta. Presedli jsme si, motor pres 4 a najednou to jelo....
A k tomu předjíždění na plnej. Praktikoval jsem to už u 120ky, přes 205D a pujčený auta k bejvalý 306 hdi a teď u forda taky. Prostě nesnáším, když se pletu v levým dýl, než je nutný. Omezovač jsem u fofa ještě nenašel. Bylo tam 7000 a ještě neškytnul. A běžně se na těch 7 ani moc nekouknu. Ale 16v potřebuje 4 a víc aby se hnul :D :D . Holt benzínovejch 92KW se musí roztočit :D . Tím spíš v kombíku :D :D :D A u těch foukanejch malorážek z Boleslavi to taky jinak nešlo. Ale na svůj objem mě v téhle disciplíně překvapovali. Ale atmo benál, je atmo benál, o tom žádná :D
-> venni: Když tyhle starý, tak cax. To je 90KW. Ta má jen turbo a hlídat zvuky kvuli rozvodům. ALe myslím, že se do touranů nedávali. Jen oktávky a golfy.
Díky,to jsem ani netušil že se taky do těchto aut dávalo
to si může pořídit jen blázen... pakliže bude trvat na koncernu tak mu nezbude nic jiného než ten 1.6 rail ...

To bude mít turbo kompresor.
Od toho ruce pryč.
Od toho ruce pryč.
-> venni:
To je ta stará řetězová šílenost z EA111 ve verzi turbo-kompresor? Na to jsem chválu moc neslyšel.
To je ta stará řetězová šílenost z EA111 ve verzi turbo-kompresor? Na to jsem chválu moc neslyšel.
Jak moc spolehlivý je 1.4TSi (103kw)snad první generace,v tomto případě rok tuším 2007.Kilometry myslim do 150tis.Známej řeší zda vzít tuhle vraždu v touranu a nebo připlatit (když se staví barák tak to moc nejde) a vzít pak už nějakej rok 2013 ale s 1.6 v CR.
Nikdy jsem tyhle malý TSi neřešil.Vím snad jen ty do roku snad 2012 trpěly na napínáky na rozvodech??? To asi není překážka...olej tyhle snad neberou...rozvod řemenem??
Nikdy jsem tyhle malý TSi neřešil.Vím snad jen ty do roku snad 2012 trpěly na napínáky na rozvodech??? To asi není překážka...olej tyhle snad neberou...rozvod řemenem??
-> darklord: nejses ... do omezovace teda nejezdim, ale cerveny pole mi zacina na 7200 :-)
-> darklord: Vitej v klubu, ale nam turbochrochtakum se to tak casto nestava, protoze uz nekde kolem 4500 to zvadne uz tak nejak principialne a dalsi trapeni uz nedava smysl :-)
-> Jirik_Tuňák1983 14.09.20 11:26:35:
Ale k veci, to som sam divny ze pri predbiehani proste obcas aj cinknem o omezovac? Na bamboraku to bolo snad az niekde k 7500ot, a to uz na dvojku pelasilo skoro 130
No a japonec na konec sa tiez rozvasni az niekde za 4000, takze... tiez sa obcas stane ze radim az pri ta-ta-ta-ta 



Ale k veci, to som sam divny ze pri predbiehani proste obcas aj cinknem o omezovac? Na bamboraku to bolo snad az niekde k 7500ot, a to uz na dvojku pelasilo skoro 130


-> dragon_cb_cz 14.09.20 21:45:53: No jo, to jsou ty vase spalovace platkovanejch delfinu

-> Jirik_Tuňák1983 14.09.20 21:44:35: No, dalnicni pripojovaky to je disciplina sama o sobe. Tam fakt neni potreba zadny zavodeni, protoze mam pocit, ze vetsina osobaku najede do pripojovaku, da nejvyssi rychlostni stupen a snazi se z nej vypadnout asap a samozrejme se sneci akceleraci. Tam s vyjimkou vsidypritomnych ambicioznich sluzebnich oktavii neni potreba zadny zavodeni, staci vydrzet az na konec pripojovaku a 200m naskok je jistej :-)
-> King 14.09.20 20:49:46: Ja jsem naopak od jiste doby vyleceny z plneho plynu. Specialne u 900ng, ktera nema kontrolu trakce 

-> King 14.09.20 20:49:46: Já zase celkem běžně v připojováku na dálnici pokračuju dál, zatímco slimák se připojí na prvním přerušení čáry, sotva připojovák a dálnice vytvoří souběh. Řadím se pak před ně. Za ně bych se nevešel. Ale málokdy potřebuju zrychlovat až tak Semírovsky, že bych musel dát podlahu. Ale párkrát jsem těch 6000 navštívil. 

-> Jarda/felda 14.09.20 21:00:11: To byl vůbec vrchol. To jsem nějak nepobíral
-> King 14.09.20 20:49:46: A ted si vezmi 130Hp na 3t. :-)
Ale neni 130Hp jako 130Hp. Posledni 3 generace transitu... 2.4l/130Hp (E4)- jede to.
2.2l/130Hp (E5) - predjizdeni je potreba planovat v kalendari i s prazdnym autem (hodne pod 2t), 2.0EcoBlue (E6 se chcankama) zase docela jede...
Ale neni 130Hp jako 130Hp. Posledni 3 generace transitu... 2.4l/130Hp (E4)- jede to.
2.2l/130Hp (E5) - predjizdeni je potreba planovat v kalendari i s prazdnym autem (hodne pod 2t), 2.0EcoBlue (E6 se chcankama) zase docela jede...
-> palinator: Ne, z toho jsem uz definitivne vylecenej a byť nekomu muzu pripadat jako zavodivej kokot, vzdycky predjizdim na plnej ceres nebo minimalne s podrazenim o stupen. Kdejakej řepak ma pocit, ze kdyz se mu "prazak " mota v jeho duverne znamym teritoriu, ze ho nemuze pred sebe pustit, pac bych ho asi udrzoval

-> bouchy: Tak ono taky zalezi na pomeru vykon/vaha auta. Ten muj soukromej "konby " je navzdory masivnimu pouziti hliniku na celym cumaku auta snad 1,7t obluda, takze lehka 50kW filcka, ktera se da vytocit z pohledu "deaselu " do bezvedomi dokaze pekne zaskodit :-) Cougar byla 2.0 atmo benzinova mrdka, ale "jenom " s 96kW a rek bych se sluzebnim turbodehtem 110kW si dokazala vytrit pihel jak s housetem :-)
-> King:
Tyhle situace jsou super, člověk si to tramtejlí na pětku, předjíždí na půl plynu, najednou kokot začne zrychlovat, tak plnej, naproti už se blíží auto, tak ještě podřazení bleskovou rychlostí jako DSGčko a úspěšně předjetí
Tyhle situace jsou super, člověk si to tramtejlí na pětku, předjíždí na půl plynu, najednou kokot začne zrychlovat, tak plnej, naproti už se blíží auto, tak ještě podřazení bleskovou rychlostí jako DSGčko a úspěšně předjetí

-> Jirik_Tuňák1983 14.09.20 11:26:35:
No, vychazim z toho, ze uz vic jak 20 let neni mezi klapkou (nebo cerpadlem) zadny lanko a ze jenom hamtas na dtto poťák, kterej rika ECU, ze chces kurefsky zrychlit. Ona si to stejne udela po svym, ale pri predjizdeni proste neresim jestli pul, 3/4, nebo plnej, proste na to hamtnu, protoze kazdej patej je zamindrakovanej kokot, kteryho predjet nesmis a kdyz uz se opovazis, tak ti to da sezrat i kdyby mely auta v protismeru skakat do pole.

-> King: A co máme dělat my s 85ti? Nebo líp, s 76ti?
Jít si koupit jiný auto, ok
Ten yaris prostě člověka nedokázal zarazit člověka do sedačky. Mělo to celkem dlouhý kvalty (takže dvojka /50, ale to jsem ještě neměl změřeno, že o 7 přeměřuje - "vlastnost")
Jde o to, na kterej stupeň a jak je široká silnice







-> saskyn2 14.09.20 09:16:57: snad jo, no chybu uz nehazi, cca 3500km uz je to uplne bez chyby a readiness same 1, tak nevim...
-> vhml 14.09.20 12:36:42: Tam jsem to občas dával aj do 4500.
-> Jirik_Tuňák1983 14.09.20 12:25:55: člověk by tě z toho tipoval na hrdýho majitele dehtu f čipu co tahá mohutně vocpoda
-> palinator 14.09.20 11:51:49: Ano, protože nemám co bych tam navštěvoval. Zatím mám s auty strop tak šestáka (tak prsty jedné ruky) a se 105kou konec otáčkoměru asi ve 20 letech. 

-> Jirik_Tuňák1983: možno mal plné plíny ...
-> Jirik_Tuňák1983:
Předpokládám, že červené pole na otáčkoměru je taky zapovězené.
Já teda tejrám plným plynem i otáčkama maximálního výkonu i deasely. Aspoň se vymetou saze a vyčistí regulace na turbu. A co se má potkat ať se potká.
Předpokládám, že červené pole na otáčkoměru je taky zapovězené.

Já teda tejrám plným plynem i otáčkama maximálního výkonu i deasely. Aspoň se vymetou saze a vyčistí regulace na turbu. A co se má potkat ať se potká.
