skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz 15.06.15 23:37:40: sesle, kabeláž, možná jednotka
-> Milan 136: Dík, dík a ještě jednou dík
Když už se v tom hrabu, tak zvažuju, že bych i vyměnil ty svoje starý proprděný sesle...když bych pořídil nějaký, co maj i výhřev, je moc velkej voser to zapojit? Co všechno je pak potřeba brát krom seslí a kabeláže?

Když už se v tom hrabu, tak zvažuju, že bych i vyměnil ty svoje starý proprděný sesle...když bych pořídil nějaký, co maj i výhřev, je moc velkej voser to zapojit? Co všechno je pak potřeba brát krom seslí a kabeláže?
-> dragon_cb_cz:
dveře jsou podle mě určitě stejný
popelník- vyndáš ten vloženej plast vnitřek, tam jsou dva šroubky a pod manžetou další dva. budeš tam mít ulomenej čepík.
jednou jsem to opravil šroubkem, ale na dvojce
roleta nevím, pokud nikde viditelně nezadrhává, tak jedině vevnitř. bejvalej kolega je několikrát operoval, já to neměl rozebraný nikdy. rozeber to a jinou můžeš koupit vždy
dveře jsou podle mě určitě stejný
popelník- vyndáš ten vloženej plast vnitřek, tam jsou dva šroubky a pod manžetou další dva. budeš tam mít ulomenej čepík.
jednou jsem to opravil šroubkem, ale na dvojce
roleta nevím, pokud nikde viditelně nezadrhává, tak jedině vevnitř. bejvalej kolega je několikrát operoval, já to neměl rozebraný nikdy. rozeber to a jinou můžeš koupit vždy

Triviální dotaz - dveře na O1 Combi, liší se před-face a po-face? A přední dveře jsou na liftback/combi stejný, nebo rozdílný?
A druhá věc - nedrží mi zavřenej takovej ten malej popelníček před řadičkou, předpokládám, že opravit to asi nijak nejde? Nebo je to známej problém a má to nějaký snadný řešení? Co jsem koukal, tak drží jen na dvou šroubech pod rámečkem manžety řadičky?
Jo a ještě mě štve roleta kufru, nechce se sama navinout až do konce a musím jí pomáhat... jde to nějak opravit, např předpružit pružiny v tom navíjecím mechanismu? Nebo raději mám shánět jinou?
A druhá věc - nedrží mi zavřenej takovej ten malej popelníček před řadičkou, předpokládám, že opravit to asi nijak nejde? Nebo je to známej problém a má to nějaký snadný řešení? Co jsem koukal, tak drží jen na dvou šroubech pod rámečkem manžety řadičky?
Jo a ještě mě štve roleta kufru, nechce se sama navinout až do konce a musím jí pomáhat... jde to nějak opravit, např předpružit pružiny v tom navíjecím mechanismu? Nebo raději mám shánět jinou?
-> Milan 136: dík, zkusím.
-> Klubko_: adresa 46, 10-prizposobeni-kanal 00 mazani ucebnich hodnot, znova 10 prizpusobeni, kanal 1, zadas pocet klicu, potvdis a na kazdej jednou macknes na jedno tlacitko. A je to. Bud to pujde nebo ne
-> Milan 136: napis mi prosim podrobnej, jak na to. Diag. kabel mam.
-> Klubko_: zkusit znova přizpůsobit, ale spíš bude KO
Borci, přestal mi fungovat jeden z ovladačů centrálu. Octavia I, 2002, dvou tlačítkovej vystřelovací klíč.
Začalo to tím, žejsem asi před 2 týdnama jel ráno do práce, u baráku auto dálkou odemkl a jel. cestou jsem se zastavil v mototechně a tam jsem auto nezamkl. Centrál na klíč prostě neragoval, přestože dioda na klíči blikala. Vrátil jsem se domů pro druhej klíč a ten bez problémů fungoval. Dnes jsem dal do "nefungujícího" klíče novou baterku a furt nic, přestože dioda bliká. Nějaky návrhy, co s tím?
ještě poznamenám, že předtím jsem ten klíč nějakou dobu nepoužíval. Nemohl se nejak odkódovat z jednotky?
Začalo to tím, žejsem asi před 2 týdnama jel ráno do práce, u baráku auto dálkou odemkl a jel. cestou jsem se zastavil v mototechně a tam jsem auto nezamkl. Centrál na klíč prostě neragoval, přestože dioda na klíči blikala. Vrátil jsem se domů pro druhej klíč a ten bez problémů fungoval. Dnes jsem dal do "nefungujícího" klíče novou baterku a furt nic, přestože dioda bliká. Nějaky návrhy, co s tím?
ještě poznamenám, že předtím jsem ten klíč nějakou dobu nepoužíval. Nemohl se nejak odkódovat z jednotky?
-> Nwkt: U nás jedna jezdí, a je to 2 místná dodávka ....
-> Nwkt 25.05.15 13:51:21: před časem sem to dával do zajímavejch aut z ulic,je to zvýšená střecha,dělali to tušim v Holandsku,myslim že to používali asistenčky
Takže kloubek na 1/2 gole pomohl, ale už jsem myslel že budu sundávat to sání. Dělali jsme to přes dvě hodiny. A bgylo to i na LPG, al to nebyl problém, akorát už pak nebyl čas vyčistit klapku.
-> Gryzly 27.03.15 09:51:49:
klasika, človek zvyknutý na staré škodovky tak občas ustrelí kamarátovi hlášku, že príď, to je na 5 minút, a potom sa s tým serie pol dňa.

-> Gryzly 27.03.15 09:51:49: ide to v pohode , na LPG horšie ale dá sa to ,ideál je 3/8 gola klb , a kvalitný sviečkovák ktorý si pomedzi sanie nasmeruješ skrutkovačom na sviečku , ale dá sa to aj 1/2 golou
-> Gryzly: jde to blbě ale za použití kloubku na golu to jde..
Jak se mění svíčky na jedničkové Oktě 1,6 rok cca 2001? Jsme to s kámošem měnili před cca měsícem, kdy jsme mu řekl, však přijeď za deset minut to je a pak jsem byl rád, když jsem po odpojení konektoru vstřikovače a za použití kloubku vyšroubil ty dvě prostřední svíčky.
To sání přes hlavu je peklo.
Je na to nějaký jiný fígl?
To sání přes hlavu je peklo.
Je na to nějaký jiný fígl?
-> Jarda/felda: Tahle bude pasovat ne motorizaci 1.6 55kw ?Nepíšou tam u toho nic,průměr ani žádnej jinej rozměr
-> Milan 136: Asi nechám origo, tzn 5q 4x4... levná teda úplně není, ale manžetu už mám dost jetou a ani ta hlavice už není co bývala.
Jen mám trochu strach, že nechám opravit ten načechranej bok, vyměním tuhle kosmetiku v interiéru a zákon schválnosti pak zapracuje...
Jen mám trochu strach, že nechám opravit ten načechranej bok, vyměním tuhle kosmetiku v interiéru a zákon schválnosti pak zapracuje...
-> dragon_cb_cz: jojo je to uplne jednoduchy. Ty tam mas ten prumer 14mm tak tam pasuje treba i hlavice z dvojky
-> Milan 136: Aha, já koukal jen na fotku nový, tak fotka nevidno... ok, to vypadá easy enough.
1.6 55kW ma podle me stejnou kulisu jak 74 kW a ta nema 14mm.
Tam je vetsi,odhadem mozna 25mm
Jinak drzi tam narazena a stazena tou plechovou sponkou
Tam je vetsi,odhadem mozna 25mm
Jinak drzi tam narazena a stazena tou plechovou sponkou
Mimochodem, jak tam ta hlavice řadičky drží? Koukal jsem, že je to tam nějak naražený, ale jak to sundat dolů mi úplně jasný není... přemýšlím, že bych tu svojí starou popraskanou hlavici nahradil...
-> LuMi: www.ebay.com/ ?
Nevíte někdo o nějakém eshopu kde by se dala sehnat podobná řadička jako tahle?www.autodilyjimo.cz/radic
i-paka-s-manzetou-rukojet-
skoda-fabia-octavia-5st-p1
439
Potřeboval bych aby pasovala na oct 1.6 55kw před faceliftem
Potřeboval bych aby pasovala na oct 1.6 55kw před faceliftem
-> Sejki: V ceně jsou jen TDi
Proto jsem šel cestou 1,8T + LPG. Slušný výkon a nízká spotřeba. Zatím drží a jezdí dobře, uvidíme jestli dá 400tis km

-> JoseA: Jo tohle auto asi rok 2001 mi nabizel znamej, tukle na predek asi 150 najety za 20tis kc... no koukal jsem ze moc v cene nejsou tak jsem to ani nebral...
Mám už druhou Octu I s motorem 1,8T. První jsem měl i čipnutou a nějak jsem si na ten výkon (cca 140kw) zvyknul, že mi teď u sériovky (110kw) chybí. Ale jelikož mám najeto 318tis km a z toho asi půlku na LPG, tak se trochu čipu bojím. Ikdyž .......
Jinak můžu potvrdit, že tyhle staré oktavky jsou držáky a osobně mi motor 1,8T vyhovuje nejvíc. Jo a spotřeba dle palubáku u mě v létě kolem 7 litrů a v zimě o 0,5 - 1 litr víc. Na LPG potom dle měření 9-10 litrů. S aktuální cenou 14,9Kč za LPG si nemůžu stěžovat na nic.

-> saskyn2 14.01.15 12:05:54: asr ubere plyn, v krajnosti až k chcípnutí motoru
do brzd sahá EDS

-> venni: JJ přesně tak, hlavně něco plácnout a být důležitý...
ono tomu hlavně napomáhá ASR kdy přibržduje jedno kolo a ten diferák ten velkej krouták nedává...což u 55kw nehrozí
ono tomu hlavně napomáhá ASR kdy přibržduje jedno kolo a ten diferák ten velkej krouták nedává...což u 55kw nehrozí

-> saskyn2 10.01.15 10:57:24: klasika,potřeboval něco plácnout v tom smyslu,že jsou to pekáče ale nedošlo mu že diferáky padaj na 74kw... za svuj život jsem jich viděl do cca 10ti ks a jednou u 1,8T.
-> LuMi: sak jo 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: A kolik si viděl 55kw převodovek s utrhanými nýty? Já teda ani jednu...
-> castrol: Tohle mi nikdo nezkazí:)auto sem koupil za tak směšnou cenu že i kdybych na tom měl vyměnit komplet motor a kdo ví co ještě všechno tak se mi to pořád vyplatí.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ok dík,budu užívat,až se to zkurví tak hold koupim nákej pekáč,třeba favorita

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: nekaz mu to 

-> LuMi: tak užívej ve zdraví, než se ti utrhaj nýty v převodovce 

Tak dnes koupena octavia 1.6 55kw,moje felda jede trochu líp,ale taky váží míň než okta,ale jinak spokojenost,na ty moje popojíždky mi tich 55kw v oktě bohatě stačí:)
ono to oturbeni neni takova banalita jak se tu prezentuje. Obzvlast na starsim aute, s porizovaci cenou 50-100. Sice je fakt, ze opraveny turbo to auto uz pak prezije, ale kdyz se pak prida i spojka a dvouhmota, tak se pak muze z relativne levnyho auta stat docela kasicka.
Muj nazor je, ze tlumice a jiny nezbytnosti jo, ale zbytecnosti jako turbo na spotrebaku bejt nutne nemusi...
Muj nazor je, ze tlumice a jiny nezbytnosti jo, ale zbytecnosti jako turbo na spotrebaku bejt nutne nemusi...
-> Kuladmin: Přesně jak píšeš,potřebuju to jen na popojížďky do práce,nic víc.Přemýšlel sem bud nad tou 1.8 92kw nebo 1.6 55kw,nakonec asi vemu tu 1.6 jelikož aspoň vim že se o to auto někdo staral když je to od známýho.Navíc je to bez koroze,a za dobrou cenu:)
-> Kuladmin 05.01.15 18:05:54: Ségra s mojí paní mají auta s 54 a 66 kW + odpovídající krouťák. To silnější má pani se 6q. Obě říkají, že jim to stačí, ale že by to mohlo být i silnější. To říkají holky, navíc s menšími auty. Klukovi - autařovi to bude stačit u té Oktávky taky, ale za chvíli ho to začne srát. Uživatele vozu moc ne, řidiče nejspíš ano. Je otázka, jak se cejtí.
-> LuMi: Hele jestli to je od známého za slušnou cenu a víš že se o to opravdu staral a máš to přesně jak já na popojíždení kousek sem kousek tam apod tak neváhej a ber. Jsou to supr držáky a ty km neřeš to najede dalších 100tis ani nebudeš vědět jak. To je taky přesně důvod u mě proč né naftu a proč né auto s turbem protože většinou zhasínám motor a parkuji ve chvíly kdy jsem se dostal na provozní teploty. A hlavně do toho můžu sednou nastartovat a hned vyrazit a né čekat až se to ohřeje pěkně pomalinku apod....
A i když to má papírově jen 55kW tak to vůbec nejede špatně. Samo nesmí to člověk porovnávat z 200konovým autem, ale to je tady u nás k čemu??? abych chytal pokuty??? ne díky nechci.
A i když to má papírově jen 55kW tak to vůbec nejede špatně. Samo nesmí to člověk porovnávat z 200konovým autem, ale to je tady u nás k čemu??? abych chytal pokuty??? ne díky nechci.
-> radekp: Jo, el. stahování oken u prvních modelů OI (do 1999) bylo dosti tragické. Také se pak jako ND nedodával ten plastík, co se tam rozlámal, ale rovnou celý mechanismus z novějšího modelu (1999)...
-> Milan 136 05.01.15 09:46:32: já mám aktuálně najeto 295000. Olej to nežere, nekouří, tak doufám, že se aspoň 400t. dožije :-)
Otec měl taky 1,8 20V. Mě vadil nízký krouťák odspodu, kdy auto při rozjezdu často zdechalo. Spotřeba mezi 7-8 litry.
Závady: tuším že zmiňovaná hadice odvětrání klikovky, špatná škrtící klapka, opakované závady stahování oken, lehká koroze...ale celkově spolehlivé auto.
Závady: tuším že zmiňovaná hadice odvětrání klikovky, špatná škrtící klapka, opakované závady stahování oken, lehká koroze...ale celkově spolehlivé auto.
Kdyz uz 1.8 tak urcite s Turbem. Hlavne nevim o zadny 1.8 T v okoli, kde by se turba menily. Nekde na strych agu nekdy prdly, ale aby se rozlitly jako na tdi ani prd. Kolega na T najeto 320 a puvodni turbo....
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
-> Bukaj: No já teda teď občas jezdím s tou oturbenou variantou a když jsem se vracel z toho našeho minisrazu ve Strakonicích, tak jsem s poměrně lehkou nohou zpátky jel (podle počítače) za nějakých 8.3l... pravda, většinu cesty na plyn, ale i tak... Dvakrát úsporné mi to nepřijde.
-> LuMi 04.01.15 15:02:42: Motor poruchový není, koluje o něm spoustu zvěstí, že žere atd, ale pravděpodobně to bude JPP...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...