Hyundai

prohledat
385 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.12.2014 do 23.01.2024, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
řadit dle data
07:07:58
23.01.2024
Borderer
A co vlastně takový Volvo, který je dělaný na to, že je v klikové skříni podtlak? Jakmile se ucpe PCV a vzduch se tlačí z motoru ven, tak to auto neumí fungovat v oblasti volnoběhu a nízkých otáček. Tím nemyslím, že to má Hyundai stejně, spíš takovej nadhoz.
15:51:39
22.01.2024
Sita
-> MVM: diky, neco takovyho (dratenka, labyrint) si vybavuju ze jsem tam nekde potkal, tak aspon vim k cemu to tam je...
15:44:45
22.01.2024
MVM
-> Sita 22.01.24 15:37:39: Nešlo to jenom u starejch motorů náklaďáky,traktory atd. Pokud to chceš pouštět do sáni, musi tam byt vřazen odlučovač oleje,dratěnka labyrint.. Resp.ty motory pokud těsní kroužky tak nemají důvod nejak extrémně dýchat do kliky..
15:37:39
22.01.2024
Sita
-> MVM: ja vim, ze je to komurkac, ale chtel jsem tim rict, ze smes taky neni vstrikovana do sani. Takze to odvetrani klikovky u techhle starych dieselu neslo do sani? Bavim se konkretne treba o tomhle 2.4D v Transporteru T4...
15:31:28
22.01.2024
MVM
-> Sita 22.01.24 15:01:39: Tak tahle fotka je spíše z komurkovyho dieselu. Jinak ty opravdu stary diesely právě nesmí být odvětráváný do sani ale šlo to neekologicky ven. Protože by se mohlo stát že se motor rozběhne samovolně do otáček , když by nasál olejovou mlhu do sáni. A tim se neregulovaně přetočí až se rozletí.
15:01:39
22.01.2024
Sita
Jakto, ze tenhle primovstrikovej problem se resi az posledni dobou v souvislosti s benzinama? Vzdyt deasely (stary urcite, novy CR neznam), jsou svym zpusobem prece taky primovstriky ne? Treba tady hlava z 2.4D:



EDIT: Takze jestli muzu, tak bych Bukajovo dotaz jestli odklonit odvetrani klikovky mimo sani ma smysl i u techto motoru?
zvětšit Hyundai - obrázek od Sita vložen 22.01.2024 15:01:39
upraveno 2x, naposled 22.01.2024 15:07:55
14:40:08
22.01.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 22.01.24 14:10:28: Hele jak jsem mel S40, tak taky zralo oil a nepomohlo odvetrani karteru ven... a navic jako bonus to smrdelo v kabine hrozne 3



Na spotrebuju oilu je nejdulezitejsi vymenit pistni krouzky.



Focus mi taky zral olej jak svin. Mozna i litr na 100 km a jak jsem vymenil krouzky, tak pohoda... Petrolej do valcu mi osobne nepomohl, ale nerikam, ze to musi tak byt vzdy.
14:14:00
22.01.2024
tunerlada
-> Bukaj: z tohoto musíš ideálně tu hlavu shodit pryč, udělat komplet a doufat že bude spodek dobrý, zkontroluj taky katalyzátor, ten se taky často na tomhle autě / motoru drolí. Jestli to bouchlo v těchhle kilometrech.. to vydrželo dost. Běžně tohle vidíme daleko dříve ( rekord máme okolo snad 30 tis km - ježděno pouze krátké trasy a bum ). Jinak je tam řetěz, motor musí ven nebo podložit to skrz boční víko jak píše 11mAjA11
upraveno 1x, naposled 22.01.2024 14:15:22
14:10:28
22.01.2024
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Marně přemýšlím, kde má ten motor váhu vzduchu, ale asi bude ve filtrboxu (ten jsem nerozebíral).

Právě, že v případě horší těsnosti spalovacího prostoru u více jetých motorů (nemyslím teď ventily, ale pístní kroužky a vodítka ventilů) je zvýšená spotřeba oleje způsobena právě přetlakem v klikové skříni a následným nasáváním olejové mlhy do sání - což zvyšuje spotřebu oleje a navíc zanáší spalovací prostor karbonem, což zase způsobí horší těsnost... takže spirála, vedoucí k výsledku viz níže (uakarbonované ventily, zalepené pístní kroužky a spotřeba litr oleje na 1000 km.

Kdyby ten olej netahalo sání, kde je podtlak, tak by

a) klesla spotřeba oleje

b) snížilo se zanášení klapky, sání a spalovacího prostoru



Nebo?
13:40:26
22.01.2024
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Nevím jestli bys si tím otevřením trochu nerozhašil řízení motoru - protože vzduch protékající mimo váhu a tak. Ale jen teoretizuju - ze stejného důvodu u T7 motorů v Saabech už nemůže být dump valve do atmosféry, ale je zpátky před váhu myslím.
13:31:16
22.01.2024
Bukaj
Jinak ještě taková úvaha:



Co jsem si tak načetl, tak u přímovstřikových benziňáků tohle není nic ojedinělého, že na ventilech ulpívá olejová mlha ze sání (odvětrání klikové skříně) a tím, že se neoplachuje benzinem, se na ventily napeče...

...předpokládám, že tyto neduhy jsou způsobené honbou za co nejnižšími měrnými emisemi (Euro X)...

...nebylo by fajn udělat - jako za dob ulítaných zadomotorových škodovek - odvětrání klikové skříně do atmosféry namísto do sání?

Sání u tohoto motoru bylo "plné oleje", i když jinak čisté. Z víka vaček vedou dvě hadice odvětrání - jedna má vyústění před škrticí klapku (do hadice mezi filtrboxem a klapkou) a druhá přímo do sacího potrubí. Je žádoucí olejová mlha v sání - například kvůli mazání ventilů - nebo je to jen a pouze kvůli "ekologii" (jak ekologické je po 100 tisících měnit motor nebo auto, to je jiná pohádka)...?



Co si o tom myslíte?
zvětšit Hyundai - obrázek od Bukaj vložen 22.01.2024 13:31:16
13:17:53
22.01.2024
Bukaj
-> 11mAjA11: -> Jakub M.:

No, často jezdí krátké trasy ("... 2 km s dětmi do školy, ale nejsou to jediný cesty. Žena s tím jezdí po klientech, jezdíme s tím všude včetně několika 1000 km na dovolenejch. Ale nějakou tu krátkou cestu to dá skoro každej den.").

Auto mají od nova, zatím to až na běžné spotřební věci (brzdy, filtry, kapaliny, vloni jsem mu měnil nějakej čep, tyčky stabilizátoru atd.) nic moc nechtělo, teď nedávno nechával dělat spojku a pořídil nový gumy, takto se mu auto odvděčilo... 3



V plánu mám zatím (až mi bude dobře - posledních pár dní jsem zase nějakej chcíplej) nahrubo očistit karbon z ventilů, shodit výfukové parohy, zkouknout ventily a katík a po hrubé očistě (pokud neobjevím nějakou větší závadu typu chybějící ventil) zkusit trochu protáhnout na dálnici, jestli si třeba ventily nesednou a pak případně ten petrolej do válců a výměna oleje.

Pokud bych na tom měl rozebírat motor, tak bych to nechal na léto - nemám dílnu a dělat to u kamaráda v bytovém domě v podzemní garáži raději nebudu.
08:06:39
22.01.2024
11mAjA11
Hyundai nemá kód motoru GDI, to je jen označení motoru, že se jedná o primovstrikovy benzín bez turba.

Nicméně takto zakarbonovane ventily jsou známkou sporive jízdy.

Pístní kroužky je možno uvolnit (pokusit se o to) , spustit písty do střední polohy ve válcich a zalít je zhora petrolejem a nechat to protéct - klidně několikrát.

Hlavu vyfoukat skořápkami (jezdí mobilní čističi) , funguje to spolehlivě. Případně pokud to auto chce dále užívat, sundat hlavu a nechat udělat GO (kontrola vodítek taky nebude úplně od věci). Při tom se ohleda stav válců, případně přepistuje/prekrouzkuje.

Bez demontáže bočního víka rozvodů hlavu nesundáš.

Bude tam řetěz.

Pošli mi VIN podívám se do historie vozu. A případně pošlu Shop manuál jak na to (aspoň pro představu co a jak je třeba sundat).

Pro jistotu bych se podíval jestli se nesype KAT..
02:32:56
22.01.2024
Jakub M.
-> Bukaj:

Asi tomu kamarád málo dával .. pořádně se to pak nenadechne a benzín - aspoň nějakej .. se při sání nedostane na ventily (aspoň tam).. a nebo krátký trasy .. a ty obvyklý řečičky..

Mrkni se jak vypadá PCV a odlučovač oleje .. reálně by do sání toho oleje moc jít nemělo. Opět dám k dobru zkušenost od modrobílých vrtulek .. motor n53 - přímý vstřik .. objevuje se stejný problém.. příčina není ani tak ve stylu jízdy, ale právě v tom PCV.. experti dávají aftermarket a ty svým nastavením neodpovídají specifikaci - tlak v klikové skříni je špatný (jiná pružina na ventilu) a současně to hůře odlučuje olej (konstrukce cyklonového odlučovače je "vylevňená") .. tzn. sype to tam více oleje než by mělo ... Pak šílená kvalita spojů - kde se běžně dělají levný formy na plasty s dělícími rovinami na plochách pro okroužky (samo o sobě to asi není průšvih .. ale uřídit tam požadavek na drsnost povrchu je větší sranda) .. řadí se to k příčinám proč třeba po opravě a vyčištění se bude scénář opakovat ...
upraveno 3x, naposled 22.01.2024 03:14:42
01:35:42
22.01.2024
Bukaj
-> saskyn2: Tak z talířků ventilů ten karbon ošťourám i bez demontáže hlavy, ale z drážek pístních kroužků jinak, než rozebráním motoru těžko.

Tohle je zajímavé ale ne moc veselé čtení na dlouhé zimní večery (možná tak třetina příspěvků je tam relevantních - asi jako na Virtu 3) :

www.hyundaiclub.net/viewt opic.php?t=31714&am...
00:43:55
22.01.2024
saskyn2
-> Bukaj: Existuje na to pískovačka na drcený ořechový skořápky. To ten karbon dokáže krásně vyčistit bez sundání hlavy. Když se ti náhodou dostane trochu do válců, tak to shoří a prd se stane.

Ale základní předpoklad je to řešit dokavad nejsou ventily ko no3
00:23:17
22.01.2024
Bukaj
...moc mi to nešlo vyfotit, ale všechny sací ventily vypadají takto:
zvětšit Hyundai - obrázek od Bukaj vložen 22.01.2024 00:23:17
00:22:02
22.01.2024
Bukaj
Tak pro změnu něco k tématu:

Kamarád má (cca 9 let staré) Hyundai I30 s motorem 1,6 (kód GDI), najeto necelých 200 tisíc a teď mu to začalo občas jet na tři válce. Půjčil jsem mu o víkendu diagnostiku (neměl jsem čas, jen jsem jel kolem) a zjistil, že mu to vyhazuje chybu "vynechávání druhého válce", která setrvává i při záměně svíček a zapalovacích cívek...

...dneska večer jsem se u něj stavil na to mrknout a druhý válec téměř bez komprese8



Shodil jsem tedy sání a zhrozil se, jak vypadají sací ventily - v takovémto stavu jsem ventily ještě neviděl na žádné škodovce, natož moderním voze - celý talířek pokryt několikamilimetrovou vrstvou karbonu9

(Koho z konstruktérů přímovstřikového motoru napadlo odvětrávat olejové páry do sání, když ventily nejsou omývané benzínem?)

Na sundavání výfukového potrubí a kontroly výfukových ventilů nebyl ani čas ani prostor, ale předpokládám, že při takovémto množství karbonu na sacích bude na tom 2. válci půlka výfukového ventilu odpařená...

Teď co s tím?

Je to běžná závada u takto mladého vozu s nevelkým nájezdem?

Předpokládám, že kdybych chtěl karbon odstranit bez demontáže hlavy (za předpokladu, že výfukové ventily budou vcelku), tak se mi to úplně nepodaří, takže hlava dolů...10



Koukal jsem, že držák motoru ke karoserii je na "prsou", která jsou částečně přišroubována k hlavě - půjde hlava demontovat bez sundavání prsou, nebo je to na rozborku komplet "traktoru"?

8
zvětšit Hyundai - obrázek od Bukaj vložen 22.01.2024 00:22:02
09:33:33
23.12.2023
Bukaj
-> saskyn2: Nevím, předvčírem jsem měnil olej a kompresor zespodu celej zelenej od toho barviva. Moc jsem to nezkoumal (celkem lilo), ale myslím, že buď ze spoje obalu toho kompresoru, nebo kolem nějakého (vypouštěcího?) šroubu na zadní straně kompresoru...
zvětšit Hyundai - obrázek od Bukaj vložen 23.12.2023 09:33:33
23:52:01
22.12.2023
saskyn2
-> Bukaj: Jak teče? Jako kolem řemenice? Dobrá jdu sehnat faráře co mi posvětí bombu s r134a3
23:33:46
22.12.2023
Bukaj
-> saskyn2 22.12.23 21:53:59: Když zmiňuješ tu klimu - tak někdy na jaře si to u Volva zopákneme 3

Teče kompresor8
21:53:59
22.12.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já jo, jen občas sem nějakej stálej zákoš vnutí jiný auto na který se nechám zlomit, ale naštěstí úplně vyjimečně, minulý týden Astru na výfuk a někdy 14 dní zpět Sprintera na desky a brzdič. Ale žádný složitý akce, nemám na to ani diagnostiku. A vlastně klimu, tu plním samozřejmě na všem...
21:44:40
22.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136 22.12.23 20:29:20: Jsem myslel, ze se saskynem delate jen koncern.
21:02:59
22.12.2023
jans
20:29:20
22.12.2023
Milan 136
Tady je vidět závada
zvětšit Hyundai - obrázek od Milan 136 vložen 22.12.2023 20:29:20
20:28:54
22.12.2023
Milan 136
-> jans 22.12.23 20:22:07: V náhradě to neexistuje a origo po republice 100 ks ve skluzu. Jsem to provrtal a zakolíkoval vrtákem. Snad to nějakou dobu vydrží.
zvětšit Hyundai - obrázek od Milan 136 vložen 22.12.2023 20:28:54
20:22:07
22.12.2023
jans
-> Milan 136 22.12.23 19:56:52: To je blbá závada, kór když není náhradní díl.
19:56:52
22.12.2023
Milan 136
-> jans 22.12.23 19:55:09: Ty zarezly a strhnul se motorek. A ten díl prostě není k sehnání. Tak jsem to musel opravit.
19:55:09
22.12.2023
jans
-> Milan 136 22.12.23 19:27:02: Díky za odpověď. Jako může být to s tím zpracováním atd.



Jen jsem myslel, že jde o něco přímo s těmi stěrači, které jsi opravoval.
19:27:02
22.12.2023
Milan 136
-> jans 22.12.23 19:05:26: ix 20.

Z roku 2012. Ale pocitově spíš 2002.

Na mě to působí jako japonec z devadesátých let.

To zpracování atd.
19:13:46
22.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
19:05:26
22.12.2023
jans
-> Milan 136: To je nějaká i20? Co se Ti konkrétně nelíbilo?
18:57:30
22.12.2023
Milan 136
Včera jsem opravoval stěrače na tomhle. Jako sorry, ale to je dobrej shit 3
zvětšit Hyundai - obrázek od Milan 136 vložen 22.12.2023 18:57:30
18:57:50
15.03.2023
castrol
-> minno 15.03.23 12:54:13: jj ignis po face ,hnus
18:27:39
15.03.2023
dragon_cb_cz
-> minno 15.03.23 12:54:13: Ignis je sice trochu zvláštní autíčko, ale z čistě praktického pohledu naprosto geniální.
17:26:09
15.03.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.03.23 13:24:54: Taky se mi to líbí. Na pojížďky super.
13:24:54
15.03.2023
Syny
-> michael 15.03.23 11:33:02: Nahodou, me se to celkem libi :)
upraveno 1x, naposled 15.03.2023 13:25:02
12:54:13
15.03.2023
minno
-> michael 15.03.23 11:33:02: Proporciami mi to pripomína novodobý Ignis zozadu, aj to je hnus. Ale ten má aspoň normálnejšie svetlá.
12:45:22
15.03.2023
michael
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hnus to je, ale na to, že se to prodává chvilku, tak už jich tu jezdí docela dost.Stejné je to ze Starii ta stojí na každém rohu.
12:37:08
15.03.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> michael: Hnus.
12:35:14
15.03.2023
michael
-> Jirik_Tuňák1983: Na ten někdo zapomněl 6
12:20:06
15.03.2023
Jirik_Tuňák1983
-> michael 15.03.23 11:33:02: Kde to má konec? 1
11:44:31
15.03.2023
isti
-> michael: nádhera3
11:33:02
15.03.2023
michael
12:10:39
11.01.2023
King
-> gim 11.01.23 10:12:11: Ja jsem prave kvuli tomuhle chovani asistencnich systemu ve stylu "vzdy pozorny, ale nezkuseny a zbrkly ridic " na vazkach, jestli jezdit v modu "jen upozorneni " nebo "upozorneni a akce ". Za posledni dva roky se mi jednou stalo, ze jsem tu akci ocenil, kdyz se auto prede mnou rozjelo do krizovatky, ja za nim a kdyz jsem po ocku kontroloval auta zleva, tak ten zmatlik to necekane zahamtnul. Jinak to vyhlasuje obcas falesny poplachy o blizici se kolizi a v horsim pripade to nesmyslnym krizovym brzdeni sabotuje predjizdeci a vyhybaci manevry. Pripoustim ale, ze obcas nejezdim uplne citankove :-)
upraveno 1x, naposled 11.01.2023 12:11:17
10:12:11
11.01.2023
gim
-> Jirik_Tuňák1983: ta situace co jsem popisoval se mi stala v novém Éčkovém Mercedesu, který všechny tyto vychytávky měl a stejně brzdil do nuly. Když ta situace nastane za "normálních" podmínek jako je dojezd do stojící kolony, tak adapťák prostě dojede a rozjede se dál. Ale když to vyhodnotí jako krizovku, tak to prostě zahamtne na fleku.
21:47:36
10.01.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 10.01.23 20:35:57: Ona by to měla být ideálně kombinace více systémů, ne pouze nouzové brzdění. Pokud to umí mrtvý úhel, nouzové brzdění a adaptivní tempomat, chová se to zase jinak.
20:35:57
10.01.2023
Syny
-> gim 10.01.23 10:04:30: Tak to nechápu, proč to brzdí až do nuly. Pokud to umí detekovat něco před sebou, tak přece musí i vědět, že ta vzdálenost se změnila a nebo dokonce ta věc před autem už zmizela, tak proč to brzdí pořád dál? 36 To tedy neni moc bezpečná záležitost v případě, že tě tam někdo foukne myšku...
upraveno 1x, naposled 10.01.2023 20:36:27
15:53:59
10.01.2023
palinator
-> Syny:

Tohle brzdění jen tuším do 40 km/h měl z koncernu jestli se nepletu jako první trojlístek kolem Citiga.
Extreme Tyres