-> vhml 09.03.24 15:19:35:
To znám asi jinou jednašestku. Rozestupy dlouhý jako kráva, takže sice tam ten kvalt vydrží dýl při akceleraci, ale zato se to zoufale sbírá ve městě nebo když se mění profil cesty. Na Rapida je i ta 77kW verze prostě slabá a musí se to roztáčet do vyšších otáček než u jiných deaselů, aby moc nepadly otáčky po přeřazení. Stará rotačka je na takové ty běžné městské a příměstské jízdy mnohem pohodlnější, já se to šmrdlat po rovině v obci na pětku a jen na konci pro akceleraci podřadit.
Jinej extrém je pravda třeba 6q v 1,4 TSI, kde je pětka úplně zbytečná a dá se řadit ze čtyřky rovnou šestka.
Vcelku použitelnej a rozumnej 6q je v 2,0 TDI S3. Rozestupy jsou tak jak bych je očekával, tedy na poměry jiných 6q poměrně velký, což znamená příjemně nízký otáčky na dálnici, na druhou stranu ta šestka mimo dálnice skutečně moc použít nejde a auto lehce trpí tím Rapidím komplexem - moc velkou dynamiku to kvůli hmotnosti nemá.