skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Passat
-> růža: Transity bez ss maj interval 60Kkm. Ducato 50Kkm. Pokud se ale jezdi kratky trasy, tak si to samo rekne o drivejsi vymenu... Koelga treba delal prohlidku na 120Kkm jen ve 108. Pak se ti to cely sveze a uz nechodis na prohlidky s kulatym cislem na ciferniku.
-> růža: Servis za 27800 km nebo 678 dni - co je na tom? Standardne je servis oleje po max. 30000 km nebo dvou letech. To s najezdem asi uplne nesouvisi, ne?
-> růža: co ti nesedí?
Je to stočený nebo ne? Bo mi to nějak nesedí ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Milan 136: Fakt? A je to tajné? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 30.06.23 23:52:34: Tam je to jednoduchý ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2: Klaním se. Pro mě je pořád největší oříšek jednička Octavia. Tam jsou možnosti brzd hodně rozporuplné. Kotouče podle motorizace ještě dám, ale destičky třech druhů už nedávám (nepočítám variantu se senzorem a bez).
A u passatu je to úplně jednoduchý tam jsou jen dva typy brzd, malý a velký.
O2 je to trochu slozitejsi. 1.9 a 1.6tdi mají predek 280, zadek 253. 2.0tdi má predek 288 a zadek 256 a rs má 312mm/282. Od nějakého roku u fl začali místo 256 a 282 dávat bosche 272 univerzálně. Benziny takhle z hlavy nevim protože jich nejezdí tolik, ale všeobecně ty slabý mají malý brzdy jako 1.9tdi,1.8tsi/ 2.0fsi má jak 2.0tdi
-> Syny 30.06.23 22:31:13: Přiznám se, že u koncernu se v brzdařině nevyznám. Vždycky po zákaznících vyžaduji VIN. Jediný, co jsem trochu pochytil, tak že u dvojky Octavie záleží, jaký se montovaly třmeny.
A je to dost překvapující, protože si permanentně stěžuji, jakým způsobem montovali díly Francouzi, Švédi atp., ale u koncernu je vše jasné. Až na ty brzdy. Nicméně, možná neznám ty správné souvislosti![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A je to dost překvapující, protože si permanentně stěžuji, jakým způsobem montovali díly Francouzi, Švédi atp., ale u koncernu je vše jasné. Až na ty brzdy. Nicméně, možná neznám ty správné souvislosti
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 30.06.23 22:34:45: nezklamals
diky
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Syny: vypadá to na 312...
-> růža: když nebude umět změřit sám brzdy,zkusíme to přes VIN. Díky...
Mě přijde,jako kdyby záleželo na roku...škodovka taky napřed ma F II Tdi dávala v roce 07 288mm brzdy, O II fl se stejnýma kw má už jen 280mm. Že by začalo "šetřit" i vw?
A ještě když jsme u toho prověřováni VINu...v práci mi chce každej druhej cpát poslední dobou VIN kvuli dílům.Není nějakej prográmek,byť rozumě placenej kde najdu co lidi v autech maj?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža: když nebude umět změřit sám brzdy,zkusíme to přes VIN. Díky...
Mě přijde,jako kdyby záleželo na roku...škodovka taky napřed ma F II Tdi dávala v roce 07 288mm brzdy, O II fl se stejnýma kw má už jen 280mm. Že by začalo "šetřit" i vw?
A ještě když jsme u toho prověřováni VINu...v práci mi chce každej druhej cpát poslední dobou VIN kvuli dílům.Není nějakej prográmek,byť rozumě placenej kde najdu co lidi v autech maj?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> venni: 340mm v passatu mají až bitutrba. 140Kw mají 312 pokud si vyloženě někdo nepriplatil. Jediný kde má 140kw už 340 je tiguan
-> růža: A na čem to záleží? Třeba tažné nebo tak něco? To by mě samotného zajímalo.
E: Tak tažné asi ne, to auto co jsem sem dal ho má a brzdy evidentně 312mm.
E: Tak tažné asi ne, to auto co jsem sem dal ho má a brzdy evidentně 312mm.
-> venni: Dle katalogu bohužel obě varianty. Když mi pošleš VIN, tak zjistím přesný rozměr (klidně SZ) ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> venni: Jak teď jezdim koukat po různých autech, tak jsem B8 140kW (DSG) viděl i na 16" kolech, takže bych řekl, že 312mm.
E: Todle jsou sice 17", ale koukni na tu mezeru (poslední fotka):
auto.bazos.cz/inzerat/... /vw-passat-b8-20tdi-140kw- dsg-eltazne-kamera-full-le d-acc.php
E: Todle jsou sice 17", ale koukni na tu mezeru (poslední fotka):
auto.bazos.cz/inzerat/... /vw-passat-b8-20tdi-140kw- dsg-eltazne-kamera-full-le d-acc.php
Dnes volal "známej" že potřebuje na B8 2.0Tdi 140kw rezervu.Má to 340 kotouče nebo jen 312? Nebo záleží i na převodovce zda to je dsg? To jsem se nezeptal. Ď
-> saskyn2: Jj, s chladičema problém není. Jsou za dobrý prachy a fungují. Ale u kompresorů nevím. Originál by byl samozřemě nejlepší, ale vzhledem k ceně a malé marži to nechtějí ani mechoši, ani jejich zákazníci.
Kdyby tu Hellu aspoň uznávali na reklamaci, ale oni k tomu radši napíšou dvoustránkový elaborát, proč to není chyba výrobce. Jinak teda školitel překvapil, většinou se "musí" říkat opak![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyby tu Hellu aspoň uznávali na reklamaci, ale oni k tomu radši napíšou dvoustránkový elaborát, proč to není chyba výrobce. Jinak teda školitel překvapil, většinou se "musí" říkat opak
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža: Tak třeba nissens dělá celkem dobrý druhoškový chladiče. Já dávám kompresory jen originál VW, takže s druhoškama nemám moc zkušenost, jen to co po někom vyndavám a tam ta hella vede celkem s přehledem, ono na nich je i made in china, dokonce je pomlouval i borec na školení od vaší firmy![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A jak jsou na tom kompresory od Densa a Valea? Teď se mně zvyšuje poptávka po kvalitních značkách. Takže Hellu, Nissens a Elstock rovnou vynechávám. Ale u prvních dvou zmiňovaných si nejsem jist. Nicméně na reklamace si nepamatuji.
-> Milan 136 28.06.23 10:06:23: hadice byly čistý,ale co mě drobet zarazilo bylo že z kompresoru jsem vypustil minimum oleje.Čekal jsem ho podstatně víc...ale byl čirej tak jsem to riskl bez proplachu.
Mahle byla normalně druhoška.
Mahle byla normalně druhoška.
-> Milan 136 28.06.23 10:06:23: -> saskyn2 28.06.23 10:50:19: a co se stane kdyby tam bylo oleje víc než má být ?
-> venni: to záleží jestli ten nový je naplněný nebo ne. Pokud je to klasika corka z Boleslavi tak je to naplněný a stačí 30g. Mahle jako originální vw nebo druhoska? Ty originální jsou ok. Druhoska nevím ale je to jedna firma s Hella a to je bohužel v kompresorech větší sračka než ten dlphi nebo starline
-> venni 28.06.23 10:02:20: To bude fungovat. Hlavně koukni do hadic, nebo spíš na olej v tom starém. Kdyby byl šedý, tak bez výplachu odděláš i ten nový.
-> Milan 136: to mahle...jako uplnou radost z toho nemám,ale prislo to zase v době,kdy nemam čas a naladu to nějak řesit vic.
Ok dam 50.Diky
Ok dam 50.Diky
-> palinator 27.06.23 13:54:39: 1.6 většinou skoro všechny.
-> StepaNoFUN 26.06.23 19:59:08: To ne.
-> venni 28.06.23 09:32:42: To je podle mě málo. V else bývá tabulka s množstvím pro celý auto a často se to liší podle výrobce kompresoru.
V kompresoru je tuším 50% oleje z celkového objemu a v celém bývá třeba 110.
Jakej tam nakonec budeš dávat? Myslím značku?
-> StepaNoFUN 26.06.23 19:59:08: To ne.
-> venni 28.06.23 09:32:42: To je podle mě málo. V else bývá tabulka s množstvím pro celý auto a často se to liší podle výrobce kompresoru.
V kompresoru je tuším 50% oleje z celkového objemu a v celém bývá třeba 110.
Jakej tam nakonec budeš dávat? Myslím značku?
Kolik naleju oleje do novyho kompresoru? 30ml?
-> Milan 136:
Který že jsou Delphi?
Který že jsou Delphi?
-> venni: ne origo dělá víc značek mám sanden ty fungují dobře, ale ten 5q0 taky bude buď sanden nebo mahle nejspíš
-> Milan 136: Spíš jestli se to sere nějak houfně...
-> StepaNoFUN 26.06.23 19:32:50: Taky to bude Delphi. Ale jezdí to za prd.
Kluci co 1,6 nafta v Kamiqu? Na nájezd kolem 30k ročně.
Je to jetý, má to 100 za 3 roky...
Je to jetý, má to 100 za 3 roky...
-> saskyn2: Jojo, Delphi mám rád všechno![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když u diesel servisu Rada řekneš Delphi, tak se jim ježí chlupy na prdeli.
Třeba u 1.6 tdi stačí jen vyndat a zandat vstřiky třeba kvůli víku. Složíš to, odvzušníš a pak to jde klidně na 2, rány jako kráva a jediný řešení je vyjet, zesílit rádio a prostě jet. A ono se to srovná![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když u diesel servisu Rada řekneš Delphi, tak se jim ježí chlupy na prdeli.
Třeba u 1.6 tdi stačí jen vyndat a zandat vstřiky třeba kvůli víku. Složíš to, odvzušníš a pak to jde klidně na 2, rány jako kráva a jediný řešení je vyjet, zesílit rádio a prostě jet. A ono se to srovná
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: hele řemenice je vytržrná s těch tří pacek a vnitřkem jde otocit jen o cca 180 stupnu,takze si myslim ze je i uvnitr KO.... blby je ze stara jde v ctvrtek do prace a mam to v praci na zvedaku,takze to behem zitrka musi zase vypadnout :D
Ten origo mas tedy taky delphi?
Ten origo mas tedy taky delphi?
-> venni: jo jsem zapomněl říct-ten delphi totiž trpí na to že se strhne řemenice, poznáš to že ten prostřední šroubek stojí a remenice se točí. Kdybys chtěl levný řešení, tak se dá koupit remenice na aci stojí 1800kč, na aliexpresu 300. Akorát je to zase furt delphi sračka, takže se za pár roků zase pojebe. Ten nový kompresor bude chladit mnohem líp a máš jistotu že to vydrží, ale záleží jak do toho chceš pustit prachy. Ta remenice jde bouchackou na autě bez vypouštění
-> venni: speciálně na těch B7 se sypou, jsou tam totiž Delphi a to je firma co neumí dělat ani vstřiky ani kompresory
Jinak 5q0 tam jde bez problémů i z 1234yf jsou stejný. Jo a taky davam jen nový, protože použitý je risk, kolikrát to má přilepeny ventil, chladí to málo, nebo vůbec, nebo pozdě. Kdybys chtel tak dělám 7500 originální i s prací a naplněním, ale předpokládám to zvládneš sám.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Naší B7 táhne na desatý rok a nějak se začíná holka sypat... nekdy v zimě ten egr a teď se zašlehnul klimakompresor... znamej mi nabízí mahle za cca 4ku... má cenu to tam dávat? Místo 5K0 820 803A jde záměna i 5Q0 i 1K0... leč jsem vyvrhnul z aut 2 kusy oba jsou takový všelijaký a starej dávat asi nechci,abych se s tim prcal za chvilku znova.Co ten Mahle? Jirko,Milane,Suri atd? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> venni: Pošli mi víc info
i fotky vnitřku, klidně na messenger. Dík
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 12.06.23 16:01:34: melo to být před nedávnem trefený na předek,uvidíme...
-> venni 12.06.23 13:15:57: to asik nebude R-line, spíš nějakej vytuněnej lízátkem možná i z lamina. Lízo teda r-line vypadá, ale chybí tomu to nejdražší-maska, r-line paket taky neměl oranžový blinkry a ty plasty u blinkrů nárazníku byly u r-line černý. Pak dej fotky zbytku-jestli to má prahy, lišty na dveřích, zadek a křídlo, tak z toho tyhle cetky střelíš za tři pětky, nedej bože kdyby to nebyl jen paket, ale plnotučnej i s vnitřkem![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: tento tyden mam dovezt jeden R-line...az to tady bude,hodim vic info
-> saskyn2 23.05.23 21:37:37: Cena pevná, kilometry dohodou ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> dragon_cb_cz 23.05.23 19:50:33: Ale jak jsou lidi zvyklý na 742 že při 99999km tam zase skočí nový auto, tak to u tohohle praktikují také, ale tady bohužel na rozdíl od 742 na to není ještě vyvinuta automatika
a úprava nájezdu se musí provést manuálně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 23.05.23 08:19:22: Nejspíš tomu je to, že to najelo víc jak 5 průměrných 742 za svůj život dohromady - minimálně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: MIB3 v po fl třeba nechceš ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: D nebo R
-> radekp 23.05.23 12:30:17: Jakože když dá D? To normální určitě není.
Bratranec si koupil B8. 2,0TDi, DSG. Proběhla zkusebni jizda a po zarazeni z neutrálu celým autem pěkně škubne. Je to normální?
Auto má najeto 230, udajne probehla vymena oleje v DSG, ale jestli to udelali poctivě, nevím.
Auto má najeto 230, udajne probehla vymena oleje v DSG, ale jestli to udelali poctivě, nevím.