skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Passat
-> suri: Je to možné, ale už som videl viac takých ako toto.
-> minno: to nie je rozhodne štandard a ten bok bol klepaný a lakovaný si myslím , kufre takto hrozne tiež nehnijú
Je tu mezi námi někdo, kdo by chtěl Passata B5? případně nechce někdo z vašich blízkých/přátel? Je to TDi 81kW, AFN (ten kterého jsme tu řešili pár dní zpět i dříve).
Aktuálně "mizí" voda do oleje. Do zjištění závady krásně jezdil, teď stojí.
Je normálně servisován (olej, rozvody, brzdy, víceprvek,...).
Auto je v Praze (není moje). Byl bych rád, aby ještě nějaký čas jezdil. Bohužel si ho teď sám vzít nemůžu.
Více o autě třeba SZ, ideálně po telefonu :). Fotky pošlu mejlem, teď nemám žádné kloudné.
Aktuálně "mizí" voda do oleje. Do zjištění závady krásně jezdil, teď stojí.
Je normálně servisován (olej, rozvody, brzdy, víceprvek,...).
Auto je v Praze (není moje). Byl bych rád, aby ještě nějaký čas jezdil. Bohužel si ho teď sám vzít nemůžu.
Více o autě třeba SZ, ideálně po telefonu :). Fotky pošlu mejlem, teď nemám žádné kloudné.
-> krtik 23.01.18 12:20:32: Tak to vypadá, že Passata opravovat nebudeme. Děkuju všem zúčastněným za podporu :).
Dám tady do vlákna rychlonabídku. Tak se prosím nezlobte za pár řádků
.
Dám tady do vlákna rychlonabídku. Tak se prosím nezlobte za pár řádků

-> krtik: V SZ máš telefon
Děkuju kluci, jsem rád za každou možnost
.

-> Nwkt: Kterýho myslíš? Santika? Může ho zkusit.
-> saskyn2: Jirka by to zvlád taky? Mám se ho zeptat? 

-> Nwkt:
-> saskyn2: No nechtěl jsem Tě uhánět, ale dobře, že jsi se tady ukázal :-D. Nechtěl by si zamontovat některý z tvých kamarádů mechošů?
Jinak tedy stále prosím o pomoc. Nechci auto trápit cestou k nám. Děkuju :).

-> saskyn2: No nechtěl jsem Tě uhánět, ale dobře, že jsi se tady ukázal :-D. Nechtěl by si zamontovat některý z tvých kamarádů mechošů?
Jinak tedy stále prosím o pomoc. Nechci auto trápit cestou k nám. Děkuju :).
-> Nwkt: Já jsem ted nachcípanej a práce mám nad hlavu.
-> krtik: Zeptej se saskyna
Otázka na passatáře v okolí Prahy. Máte někdo prosím čas na výměnu těsnění pod hlavou na B5 81kW?
-> Milan 136: jj face..
-> Kocvin: něco takovýho jsem měl někde schovaný. To je na face ne?
-> Nwkt: To bylo první co jsem udělal, bezvýsledně.. 

-> Kocvin: Zevnitř bude číslo dílu, tak si ho opiš a objednej
Nikde jsem tu téma o supech nenašel tak to střelím tady.. Jde někde objednat zvlášť spodní část zrcátka na supa 1 s osvětlením nástupního prostoru, nebo se musí koupit celé zrcátko?
-> Jarda/felda: Děkuji. Hledal jsem všude možně, ale mám pocit že tuto vychytávku má snad jen Passat a A4.
-> růža 05.12.17 20:36:14: měl by být šroubovací jako olejovej filtr 

Prosím o radu. Nevíte někdo, jakým způsobem demontovat "horní dekl" na palivovém filtru (1.9 tdi AFN)?
Po odšroubování všech šroubů pořád drží jak přibitý. Takže netuším jestli je to jen nasazený, nebo je v tom něco víc.
Díky za rady.
Po odšroubování všech šroubů pořád drží jak přibitý. Takže netuším jestli je to jen nasazený, nebo je v tom něco víc.
Díky za rady.
-> suri 22.11.17 09:43:33: Sakra
Tak to neviem čo s tým ideme robiť.. Rozťah to prežilo, aj keby nie tak až taká škoda by to nebola..
-> MB_CML 22.11.17 14:00:33: Práve, že ako keby to zdochlo po určitom čase chodu motora alebo keď sa zohreje na nejakú teplotu. Včera keď sme to mali navrčané tak len na mieste stál a zdochol sám od seba..

-> MB_CML 22.11.17 14:00:33: Práve, že ako keby to zdochlo po určitom čase chodu motora alebo keď sa zohreje na nejakú teplotu. Včera keď sme to mali navrčané tak len na mieste stál a zdochol sám od seba..
-> RadovanSkodovkar: jhestli to zdechne při přejetí nerovnosti, tak po diagnostice, která stejně nejspíš nic nepoví, nezbyde, než jít po kabelech...
-> RadovanSkodovkar: diagnostika napovie minimálne výpadky zapalovania alebo niečo viac ... rozťahovať VR5 nie je dobrý nápad
Ahojte, riešime s kamarátom jeden problém.. Jedná sa o Passata B5 2.3VR5 Syncro 1999. Auto sa pred 4 rokmi odstavilo z dôvodu nefunkčnosti zapaľovania, boli odpálené cievky. Toto leto sme na ňom vymenili cievky spolu s modulom (no neviem akým) ktorý je na podbehu pri ABSku (idú do neho 2 svorkovnice, taká malá plochá krabička). Založili sme baterku, auto normálne chytilo. Šli sme sa previezť po sídlisku, otočili sme sa a cestou nazad po prejdení retardéru motor zdochol akoby došiel benzín. Naliali sme benzín no nie a nie naštartovať, roztiahli sme ho, chytili no zase po prejdení toho istého retardéra zdochol. Odtiahlo sa to teda na miesto a dodnes stál zase bez pohnutia. Dnes sme založili baterku, motor zase chytil na šupu bez problému. Bežal na mieste asi 10 minút a potom zase zdochol (benzín je, funguje aj čerpadlo). Nepodarilo sa nám ho znova naštartovať. V aute je aj nejaký dodatočný alarm, ktorý sme aj skúšali vypnúť/zapnúť no nepomohlo.. Pôjde to aj na diagnostiku len neviem kedy tak sa pýtam tu ak sa s týmto niekto stretol a ak by vedel pomôcť.. Napadlo ma čidlo teploty vody, ten alarm no neviem..
-> Bukaj 04.11.17 13:40:41: Srovnávám, abych ti odpověděl na tvůj dotaz, proč někdo začal dělat 13kolík
Máš pravdu, že ty levné zástrčky/zásuvky jsou příšerné, ale Sport Yacht taky není žádná výhra. Na starém vozíku jsem ho měl a tam to tak nějak fungovalo(nebo si to už nepamatuju) ale tam ta zásuvka byla nová. V práci máme plato, zásuvka Sport Yacht, ale už trochu víc jetá a je to taky příšernost. Ono to totiž na tý škodovce ani nepoznáš, u mě to hned hlásí vadnou žárovku, kolikrát za jízdy, pak to zase chvíli funguje, chvíli ne. Kdyby to bylo moje plato, tak už letí do koše a dávám 13kolík.
-> StepaNoFUN 04.11.17 14:01:11: Přesně tak
-> palinator 04.11.17 19:07:07: Jj ve většině případů za to může kontakt v kolíkách. Napružíš, prostříkáš a další dvě jízdy to funguje dobře
Když teda nemáš smůlu a ten kolík už není napružovanej tolikrát, že praskne, to je pak radůstka


Máš pravdu, že ty levné zástrčky/zásuvky jsou příšerné, ale Sport Yacht taky není žádná výhra. Na starém vozíku jsem ho měl a tam to tak nějak fungovalo(nebo si to už nepamatuju) ale tam ta zásuvka byla nová. V práci máme plato, zásuvka Sport Yacht, ale už trochu víc jetá a je to taky příšernost. Ono to totiž na tý škodovce ani nepoznáš, u mě to hned hlásí vadnou žárovku, kolikrát za jízdy, pak to zase chvíli funguje, chvíli ne. Kdyby to bylo moje plato, tak už letí do koše a dávám 13kolík.
-> StepaNoFUN 04.11.17 14:01:11: Přesně tak

-> palinator 04.11.17 19:07:07: Jj ve většině případů za to může kontakt v kolíkách. Napružíš, prostříkáš a další dvě jízdy to funguje dobře





-> Bukaj 04.11.17 10:45:33:
Máme asi jiné zkušenosti, protože zatím krom prasklejch žárovek jsem řešil jen a jen kolíky.
Máme asi jiné zkušenosti, protože zatím krom prasklejch žárovek jsem řešil jen a jen kolíky.
-> Bukaj: Vidíš to. A já jsem jak na autě, tak na karavanu překopával na 13ti pin. S vypínáním mlhovek na autě. U toho karavanu to mám hlavně kvůli lednici (provoz za jízdy a nevybíjení si baterky v karavanu), ale když bych koupil vlek, tak chci už jedině s 13ti pinem.
-> saskyn2: Tak netvrdím, že je to mechanicky blbý systém, ale srovnáváš tady normu z let šedesátých (nebo kdy se běžně začala používat klasická 7 pinová zásuvka na vlek) s normou z přelomu století...
Spíš je tragédie v provedení a kvalitě zpracování některých levných zásuvek a zástrček - zlatej Sport Yacht...
Ten bajonetový systém je fajn, ale nekompatibilita celkem zásadní. A že se to řeší redukcema, které jsou příčinou dalších problémů s funkcí osvětlení...
Jinak klasiku 7kolík mám na všech mnou provozovaných a servisovaných přívěsech a pokud někdo něco nevyrve, nebo jinak mechanicky nepoškodí, tak není problém. Spíš bývá často problém v elektroinstalaci k tažnému - třeba kamarád, kterému půjčuji často vlek má na T5 půl roku namontované tažné (v servise) a už mu v zásuvce nefunguje pravá obrysovka a levý blinkr...
Spíš je tragédie v provedení a kvalitě zpracování některých levných zásuvek a zástrček - zlatej Sport Yacht...

Ten bajonetový systém je fajn, ale nekompatibilita celkem zásadní. A že se to řeší redukcema, které jsou příčinou dalších problémů s funkcí osvětlení...
Jinak klasiku 7kolík mám na všech mnou provozovaných a servisovaných přívěsech a pokud někdo něco nevyrve, nebo jinak mechanicky nepoškodí, tak není problém. Spíš bývá často problém v elektroinstalaci k tažnému - třeba kamarád, kterému půjčuji často vlek má na T5 půl roku namontované tažné (v servise) a už mu v zásuvce nefunguje pravá obrysovka a levý blinkr...

-> Bukaj 04.11.17 10:45:33: Asi myslíš 13ti kolík. No je to hlavně kvůli karavanům, stálému a spínanému plus. Jinak je to mnohem lepší systém než 7mi kolík. Ten 7kolík je tragedie, celý je to blbě vymyšlený a bez napružování kontaktů to nemá pořádně kontakt. Soused to měl na novém vleku a zlobilo ho to už po roce používání. Já na vozejku hned 7kolík vyhodil a dal 13 a ještě se mi nestalo že by na vozejku někdy něco nesvítilo.
-> Tom Troll: No, naposledy jsem na STK viděl, že by použili zkoušečku na zásuvku TZ cca v roce 2006, kdy jsem montoval tažné na poslední rodinnou škodovku, která jej neměla
Jediné, co na TK ohledně TZ kontrolují je, zda je v papírech, když je na autě a naopak (tedy běžná EK)...
-> palinator 04.11.17 10:15:06: Tak kolíky jsou na vině asi tak u 1% případů dysfunkce osvětlení přívěsného vozidla. Nejčastěji jsou zoxidované a nebo uklepané vodiče pod červíkama v zásuvce/zástrčce, dost bordelu v provozu také dělá redukce z jedenáctikolíku na klasiku sedmikolík (to jsem dodnes nepochopil, proč začal někdo dělat ten jedenáctikolík - kvůli zpátečce, nebo? - akurát jsou z toho zmatky, beztak jsem zatím snad nikdy nepotkal přívěs s tou jedenáctikolíkovou zástrčkou - možná to mají nové karavany?)...

-> palinator 04.11.17 10:15:06: Tak kolíky jsou na vině asi tak u 1% případů dysfunkce osvětlení přívěsného vozidla. Nejčastěji jsou zoxidované a nebo uklepané vodiče pod červíkama v zásuvce/zástrčce, dost bordelu v provozu také dělá redukce z jedenáctikolíku na klasiku sedmikolík (to jsem dodnes nepochopil, proč začal někdo dělat ten jedenáctikolík - kvůli zpátečce, nebo? - akurát jsou z toho zmatky, beztak jsem zatím snad nikdy nepotkal přívěs s tou jedenáctikolíkovou zástrčkou - možná to mají nové karavany?)...
-> Bukaj 02.11.17 23:54:41:
Když ono nevim co bys na zásuvce chtěl kontrolovat. Většinou jde jen o málo rozevřený kolíky v zástrčce a z toho blbej kontakt (nejčastěji navíc kostra). Tedy nutno zkoušet daný vůz s daným vlekem. Na jiné kombinaci to třeba funguje.
Když ono nevim co bys na zásuvce chtěl kontrolovat. Většinou jde jen o málo rozevřený kolíky v zástrčce a z toho blbej kontakt (nejčastěji navíc kostra). Tedy nutno zkoušet daný vůz s daným vlekem. Na jiné kombinaci to třeba funguje.
-> bouchy 04.11.17 05:16:28: Jo, jasně že pozná. Zkus se nad svým příspěvkem ještě jednou zamyslet a napiš nám jak pozná 12V od 12V
To je to samý jako kdyby si tvrdil že na válcích poznaj když máš prohozený trubičky od kol




To je to samý jako kdyby si tvrdil že na válcích poznaj když máš prohozený trubičky od kol



-> saskyn2: Jasně, že pozná L od R, no problem to tak v testeru zapojit: www.google.cz/search?q=te
ster+z...
Jinak u nás maj Teslu, tak nějak odloženou bokem, max. ji asi použijou, když někdo dělá TZ doma a nemá na to papír.
Jinak u nás maj Teslu, tak nějak odloženou bokem, max. ji asi použijou, když někdo dělá TZ doma a nemá na to papír.
-> Tom Troll: Tak jasně že když se fotí tak se řeší věci co se kdysi neřešili, ale prohozený světla fakt žádná zkoušečka nepozná, jde tam 12v z leva nebo z prava, dyt je to jedno. Ale teda taky zapojuju jak to má být.
-> saskyn2: -> Bukaj: Nevim kam jezdíte na STK, ale většinou co znám z praxe a slyšim z okolí zásuvky kontrolujou a na tažný jako takový jsou dost háklivý. Známej nedal STK protože neměl zrovna namontovaný vyndavatelný koleno z tažnýho (to s čtvercovým průřezem). To že samotkný tažný, zásuvka a uchycení na koleno s kolíkem bylo v pořádku jim bylo jedno.
Jinak na STK maji zkoušečky na zásuvky, ty na ně blikaj, a podle toho viděj, suveréní kompletní kontrola při běžné dvouleté STK u aut s tažným zařízením. Vim o někom kdo opakoval STK protože tažné deset patnáct let nepoužil a shnily kontakty/vodiče tak to musel propojovat znova jenom kvůli nim. Jinak abych nelhal, nejsem si jistej jestli přídou na prohozený 58L a 58P, to jsem se možná nechal unést, ale kdyby na to nějak přišli tak by se jim to asi nezamlouvalo.
Možná to bude tim že v posledních pár letech se na to dost přitlačuje, dost věcí co procházelo dříve už teď neprojde a co se dříve nekontrolovalo se teď kontroluje. To samé s emisema.
Jinak na STK maji zkoušečky na zásuvky, ty na ně blikaj, a podle toho viděj, suveréní kompletní kontrola při běžné dvouleté STK u aut s tažným zařízením. Vim o někom kdo opakoval STK protože tažné deset patnáct let nepoužil a shnily kontakty/vodiče tak to musel propojovat znova jenom kvůli nim. Jinak abych nelhal, nejsem si jistej jestli přídou na prohozený 58L a 58P, to jsem se možná nechal unést, ale kdyby na to nějak přišli tak by se jim to asi nezamlouvalo.
Možná to bude tim že v posledních pár letech se na to dost přitlačuje, dost věcí co procházelo dříve už teď neprojde a co se dříve nekontrolovalo se teď kontroluje. To samé s emisema.
-> Tom Troll: Já se spíš divím, že zásuvku tažného při TK nekontrolují - když vidím (dys)funkci této záležitosti u většiny aut...
Aspoň kostru, brzdy a blinkry bych navrhoval kontrolovat při pravidelné TK a ne jen při montáži tažného, případně když někdo veze vlek na TK...

Aspoň kostru, brzdy a blinkry bych navrhoval kontrolovat při pravidelné TK a ne jen při montáži tažného, případně když někdo veze vlek na TK...
-> Tom Troll 02.11.17 23:31:26: Jak technik na STK pozná co je levá a co pravá strana když to normálně svítí najednou? Myslím u aut který tuhle funkci nemaj.
-> Bukaj: No konec konců to jedno je, ale je to vymyšleno tak aby se to tak dělalo, a tak by se to podle mě dělat mělo. Je tam systém a ten by se zkrátka měl dodržovat.
Taky když se technik STK probudí na špatnym boku a má chuť zkoušet zásuvky tak za to samozřejmě vyhazujou.
Taky když se technik STK probudí na špatnym boku a má chuť zkoušet zásuvky tak za to samozřejmě vyhazujou.
A není nakonec úplně jedno, jestli se 58 a 58L prohoděj? Čemu by to vadilo? Naopak by mi přišlo logické, aby při poruše (např prasklá pojistka, nebo poškozený vodič) svítilo u přívěsu obrysové světlo na druhé straně, než u tažného vozidla - u většiny přívěsů za OA je přes korbu vidět na osvětlení tažného vozu (pokud má normální světla a ne třeba jako Land Rover...)

-> Sita: Nevim co myslíš, zkrátka a jednoduše abys, mohl zkontrolovat správné zapojení dle napětí na pinu při zaplém členu.
Tom Troll: muzes popsat jak to pomuze pri zapojovani zasuvky/zastrcky/osvetlen
i privesu?
-> Milan 136: nie ale malo to aj reostat na budíky aj cyklovač , čo potom dlho nebolo
-> suri: ale gong negongoval 

-> saskyn2: jj 100 to mala
-> StepaNoFUN 31.10.17 07:29:59: JJ, máš naprostou pravdu, SPZ jsem do toho už motat nechtěl a na palubku jsem úplně zapomněl.
-> Jarda: Tak to zapoj opačně
mladou to vytrestalo minulej tejden, mi volá mě pípá auto jako bych měla puštěný světla, ale ty jsou vyplý

mladou to vytrestalo minulej tejden, mi volá mě pípá auto jako bych měla puštěný světla, ale ty jsou vyplý

Si tp udelam i u feldy, protoze u octy jsrm to vyuzivsl dost casto, jen je blbost, ze clovek blika do prava, zastavi a sviti mu ta prava strana, kdyz pitrebuje levou...
Já bych řekl, že o hodně míň než poloviční spotřeba. Protože jdou jenom ty 2 venkovní žárovky a ne palubka, osvětlením RZ si nejsem jistej...
Ale jednou mě to dostalo. Někde jsem zastavil a čekám u auta. Vůbec mi nebylo divný, že mi svítí jedna žárovka vzadu. Ale začal jsem zkoumat, že mám asi prasklou žárovku, protože nesvítí ta druhá strana. :-D
Ale jednou mě to dostalo. Někde jsem zastavil a čekám u auta. Vůbec mi nebylo divný, že mi svítí jedna žárovka vzadu. Ale začal jsem zkoumat, že mám asi prasklou žárovku, protože nesvítí ta druhá strana. :-D