skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> StepaNoFUN: Aha, tak si to myslel. Už chápem. Posledné obdobie chodím vyvažovať len hlinikáče, kde sa závažia lepia len z vnútornej strany, tak mi pri čítaní "abys měl závaží jen na jednom místě" automaticky preblyslo hlavou, že na jednom mieste celkovo, bez ohľadu na vonkajšiu a vnútornú stranu.
-> minno: tak logicky nevyvazek musi bejt vzdycky na jednom miste. Jako muzu vyskocit z kuze,kdyz je na jedny strane kola 50g a presne proti tomu 25g. V tom pripade staci tech 25g naproti ubrat.
Samozrejme nehodnotim vnitrni a vnejsi stranu. Ale proste na kazdy strane muze bejt jen jedno zavazi a musi to vychazet.
Samozrejme nehodnotim vnitrni a vnejsi stranu. Ale proste na kazdy strane muze bejt jen jedno zavazi a musi to vychazet.
-> vhml: na stary lepidlo je kotoucek na odstranovani samolepek. Bez toho to snad ani nejde. A jak vidim, ze jsou zavazi na 2 mistech, tak jde vse dolu, disk ocistit a vse znovu. Protoze mne to proste sere, kdyz jsou ty zavazi po disku "volne pohozeny".
-> StepaNoFUN 08.03.24 22:52:27: Každý kolo jde vyvážit tak, abys měl závaží jen na jednom místě. I když je to někdy boj, když je tam toho víc.To som sa zas mal čo dozvedieť![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Snáď vždy mám závažia na dvoch miestach na disku... Občas aj na troch.
Problém je asi v tom, že 95% ľudí toto nerieši a v reálnom svete neexistuje servis, kde by na prvom mieste boli "správne postupy" a hrali sa na precíznosť, lebo im to nik nezaplatí a každému je to šuma fuk...
Dajú koleso na mašinu, roztočia a kde im laser ukáže, tam nalepia závažie a nazdar...
Ale to je tak, aká spoločnosť, také služby.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Snáď vždy mám závažia na dvoch miestach na disku... Občas aj na troch.
Problém je asi v tom, že 95% ľudí toto nerieši a v reálnom svete neexistuje servis, kde by na prvom mieste boli "správne postupy" a hrali sa na precíznosť, lebo im to nik nezaplatí a každému je to šuma fuk...
Dajú koleso na mašinu, roztočia a kde im laser ukáže, tam nalepia závažie a nazdar...
Ale to je tak, aká spoločnosť, také služby.
-> vhml 09.03.24 09:03:35: To chce ještě myčku na kola. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN 09.03.24 07:55:22: jasny. Me to vetsinou sere pocitat tak si říkám univerzálne 2 kila za vyvazenou sadu. On ten material jen v tom hovno naklad.
A zavazi tam většinou nechávám. Spis vetsinou bojuju s tim jak a kam to nalepit pres vrstvu bordelu, bahna a staryho lepidla![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A zavazi tam většinou nechávám. Spis vetsinou bojuju s tim jak a kam to nalepit pres vrstvu bordelu, bahna a staryho lepidla
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Ja to myslel s nadsazkou jako srandu. Az si presunu veci z pronajaty garaze do svy, tak se tam ani nehnu, natoz tam mit jeste tohle zmineny ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: ventilek taky stoji 4.50 a pocitaj ho 25kc i vic.
Jinak jsem to blbe napsal. Ne korunu za gram, ale za 1ks - tj 5g. Ale je to 12 let zpatky. Ted fakt nevim. Kola si bud vyvazuju u kamarada, nebo na to prijde faktura jako na celek a vetsinou ji ani nevidim.
Jinak jsem to blbe napsal. Ne korunu za gram, ale za 1ks - tj 5g. Ale je to 12 let zpatky. Ted fakt nevim. Kola si bud vyvazuju u kamarada, nebo na to prijde faktura jako na celek a vetsinou ji ani nevidim.
-> Syny 08.03.24 22:58:40: Plnička na klimatizaci je fajn, jako přivýdělek slušný, ale chce to mít jako doplněk, zapneš a jdeš dělat něco jinýho. Pneuservis je nárazovka a taky spíš doplněk, placený je to tragicky, nemůžeš to pustit a jít od toho do prdele. To už raději rozjed detailing, dneska si borci nestyděj za pořádný rozleštění a navoskování říct klidně dvacku a děláš to pořád ne jen na jaře a na podzim.
-> StepaNoFUN 08.03.24 22:52:27: zavazi stoji v nakupu 0.15/gram
-> Syny: Tak ono je to dany tim,ze pneuservis dela, kdo ma do prdele diru. Vetsinou jako vedlejsak.
Nicmene ja jinak nezacinal. Ale mam k tomu zakladni znalosti, o necem jsem se nechal poucit a u prace se snazim obcas myslet hlavou. A bejt poctivej. Vim, ze 5g nepoznas. Ja se vzdycky snazil vyvyzovat pod 3g...
Nicmene ja jinak nezacinal. Ale mam k tomu zakladni znalosti, o necem jsem se nechal poucit a u prace se snazim obcas myslet hlavou. A bejt poctivej. Vim, ze 5g nepoznas. Ja se vzdycky snazil vyvyzovat pod 3g...
-> StepaNoFUN: Jo, už jsem si taky říkal, že až konečně dopytlíkuju tu garáž, tak tam pořídím vyvažovačku, plničku klimatizací a budu tam podnikat pro místňáky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Nasrat do rukou a nepustit k vodě... Každý kolo jde vyvážit tak, abys měl závaží jen na jednom místě. I když je to někdy boj, když je tam toho víc.
Proto nejezdím do několika pneuservisů, kde na to serou (nebo to neuměj) - nebudu zjistovat a hádat se s nima. Ideální je si půjčit masinu a udělat to sám, ale poslední dobou to mám z ruky a není moc čas. :-/
Edit - cena byla kdysi dávno asi 35,- korun za vyvážení. Dneska to bude minimálně 50 + cena závaží (počítali jsme korunu za gram, dneska to bude 2-3kč...
Proto nejezdím do několika pneuservisů, kde na to serou (nebo to neuměj) - nebudu zjistovat a hádat se s nima. Ideální je si půjčit masinu a udělat to sám, ale poslední dobou to mám z ruky a není moc čas. :-/
Edit - cena byla kdysi dávno asi 35,- korun za vyvážení. Dneska to bude minimálně 50 + cena závaží (počítali jsme korunu za gram, dneska to bude 2-3kč...
Před časem jsem tady řešil vyvažování kol. Vždy jsem kola po jedné nebo spíše dvou sezonach nechal převažovat. Pokaždý to proběhlo stylem, že v pneuservisu nechali stará závaží a jen něco odloupli, něco přidali atd. Pár dní zpátky jsem koukal na letňáky v garáži a na jednom kole byly závaží na 3 místech (asi 10, 35 a 15 g), na druhém kole 55 g, naproti 40 g atd. Tak jsem to všecko sloupal a odvezl na vyvážení bez starých závaží. Hned první co jsem slyšel, jak jsem tam kola dal, tak prej: "A tam jako nejsou žádný závaží, jo?"
Tak jsem mu řekl, že ne, že jsem chtěl dát kola na renovaci, ale nestihl jsem to, tak že jsou sundaný. Druhej den jsem si kola vyzvedl a všude závaží jen na dvou místech a maximální (a to ještě jen na jednom kole) je 30 g, jinak tak 10-15 g. Takže asi tak k tomu, že to stačí jen doplnit nebo odloupnout... Jsem zvědavej jestli to bude znát.
BTW: Kolik kde dáváte za vyvažování? Tady jsem maníka asi nasral, že tam musel nalepit všecky závaží nový, tak mi zkásnul o 450 (samo bez papíru), což se mi zdá docela dost :) Ale možná to je inflace :)
A dobrý taky bylo, že po tej mej eskapádě s náklaďákem, co mi počechral LP část auta, mi v servisu vyvažovali právě tyhle letňáky (jen přední kola) s tím, že stará závaží prý sundali a udělali nová. Prý pro jistotu. No a když jsem na to koukal, tak ani jedno kolo nemělo jen nová závaží. Ty přední měli obě jak stará, tak nová závaží. Jedno dokonce právě na těch třech místech. Všichni všude jen kecaj...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
BTW: Kolik kde dáváte za vyvažování? Tady jsem maníka asi nasral, že tam musel nalepit všecky závaží nový, tak mi zkásnul o 450 (samo bez papíru), což se mi zdá docela dost :) Ale možná to je inflace :)
A dobrý taky bylo, že po tej mej eskapádě s náklaďákem, co mi počechral LP část auta, mi v servisu vyvažovali právě tyhle letňáky (jen přední kola) s tím, že stará závaží prý sundali a udělali nová. Prý pro jistotu. No a když jsem na to koukal, tak ani jedno kolo nemělo jen nová závaží. Ty přední měli obě jak stará, tak nová závaží. Jedno dokonce právě na těch třech místech. Všichni všude jen kecaj...
-> Jarda/felda 06.03.24 11:39:58: Samozřejmě že jsem to nikdy nenechal úplně uvařit, max 110 a topil jsem. Ale jinak si drží standardních 90, dobu nic, pak zapípá, začne blikat olej a pokud bych nechal topení na studenou, tak se za chvíli začne teplota zvedat. Co jsem ještě neudělal, zkusit sundat chladič a vystříkat bordel mezi voštinami.
-> Bobesh 06.03.24 11:14:40: a přehřeje se to i fyzicky nebo jen na budíku ?
to samý by byl ten olej, osobně bych to odhadnul na kostru motoru ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 06.03.24 10:33:16: Pro mě, jakožto autobusáka a uživatele MAZDA MPV II je Fobie i Golf malej hajzl,co ho odveze do a z práce, popřípadě děti do školy nebo malý nákup
-> Sita 06.03.24 10:40:10: Ale proč to občasné přehřívání, ta blikající červená olejnička přijde jako předzvěst
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> Sita 06.03.24 10:40:10: Ale proč to občasné přehřívání, ta blikající červená olejnička přijde jako předzvěst
-> Sita:
Jsou, ve všech generacích. Stejně jako mezi Superbem a Passatem, ale nemůžeš srovnávat 2 různý platformy. S Fábií se srovnává Polo a Ibiza.
Jsou, ve všech generacích. Stejně jako mezi Superbem a Passatem, ale nemůžeš srovnávat 2 různý platformy. S Fábií se srovnává Polo a Ibiza.
-> palinator: Ve fabiich jsem se moc nehrabal, ale rozdily mezi G4 a O1 taky nejaky jsou....
Podle me to bude cidlo tlaku oleje, privod k nemu, pripadne je jeste nejaky cidlo dole na vane.
Podle me to bude cidlo tlaku oleje, privod k nemu, pripadne je jeste nejaky cidlo dole na vane.
-> Bobesh:
Fabie a Golf rozhodně není a nemůže být nikdy to samý. Je to úplně jiná platforma. Golf je Octavie.
Sahara běží? Co změřit tlak oleje? Olej po výměně vydrží čistý?
Fabie a Golf rozhodně není a nemůže být nikdy to samý. Je to úplně jiná platforma. Golf je Octavie.
Sahara běží? Co změřit tlak oleje? Olej po výměně vydrží čistý?
Místo Fabia I. HTP máme doma teď Golf IV 1,4 16v. V podstatě to samý, jen teď mám možnost srovnání a musím říci že Golf si vždycky nechal pro sebe to lepší.
Kromě klasických výměn, závad a zanedbané údržby řeším zajímavý problém.
Vůz po ohřátí a určité době jízdy třikrát pískne a rozbliká červený olej. Po určité době varování zmizí nebo se za určitou dobu začne zvedat teplota. Pokud použiji klasický škoda fígl a přitopím, srazím teplotu zpět a je klid, popřípadě zmizí i varování.
Olej měněný, stav max, motor nekouří, spaliny čisté. Kdyby opravdu nemazal, dávno by zakukal. Chladivo neutíká, soustava čistá, do expanze nefouká, olejová zátka suchá, vůz "topí jako prase", tudíž se mi nechce věřit podfouklému těsnění nebo vadné pumpě. Termostat nový.
A paradoxně, přichází to náhodně, někdy jo, někdy ne, třeba začne řvát ve městě a při letu 120km/h je úplně v klidu. Chová se naprosto standardně, neklepe, nekouří, chytá na první dobrou, válce nevypadávají, běží rovnoměrně.
Někdo radu, než půjdu vrátit výuční list?
Kromě klasických výměn, závad a zanedbané údržby řeším zajímavý problém.
Vůz po ohřátí a určité době jízdy třikrát pískne a rozbliká červený olej. Po určité době varování zmizí nebo se za určitou dobu začne zvedat teplota. Pokud použiji klasický škoda fígl a přitopím, srazím teplotu zpět a je klid, popřípadě zmizí i varování.
Olej měněný, stav max, motor nekouří, spaliny čisté. Kdyby opravdu nemazal, dávno by zakukal. Chladivo neutíká, soustava čistá, do expanze nefouká, olejová zátka suchá, vůz "topí jako prase", tudíž se mi nechce věřit podfouklému těsnění nebo vadné pumpě. Termostat nový.
A paradoxně, přichází to náhodně, někdy jo, někdy ne, třeba začne řvát ve městě a při letu 120km/h je úplně v klidu. Chová se naprosto standardně, neklepe, nekouří, chytá na první dobrou, válce nevypadávají, běží rovnoměrně.
Někdo radu, než půjdu vrátit výuční list?
-> Bery: No dneska DVD moc smysl nemá, vše online, max na nějakým USB
co je tovární sound systém?
řeším jestli vůbec to dvd mít v rádiu. už toho máme hromadu nastahovanyho, do toho ty netflixy...apod...
řeším jestli vůbec to dvd mít v rádiu. už toho máme hromadu nastahovanyho, do toho ty netflixy...apod...
zatím nic...ale v t4 bylo...je...2 DIN radio s dvd- nejaky pioneer, na zadní obrazovku už nedošlo. teď bych to chtěl dotáhnout včetně ty zadní obrazovky.
-> Bery: Akorát bacha, většinou to neumí tovární sound systém, pokud máš vyšší audio
-> Bery: Ty zadní obrazovky nebo origo DVD už máš? Jestli ne, tak je to fuk co koupíš
Řešil někdo do T5 multivan jiné rádio a třeba propojení se stropní TV pro zadní sedačky?
Potřebuju nějaký rádio 2 din s androidem, nebo bez, asi cd mechanikou, bez dvd, nebo s?? zatím hledám...
Potřebuju nějaký rádio 2 din s androidem, nebo bez, asi cd mechanikou, bez dvd, nebo s?? zatím hledám...
jako mimo výměny oleje se na žádný ladění takových motorů, převodovek a jednotek nechystám.
na 3.0 V6 nedosáhnu a ani o něm nesním.
Někde jsem psal jak si užívám t4 a už si vozím prdel v novým s dsg a je ten posun znát. na komfortu veliký skok, na spolehlivosti pracujeme..
na 3.0 V6 nedosáhnu a ani o něm nesním.
Někde jsem psal jak si užívám t4 a už si vozím prdel v novým s dsg a je ten posun znát. na komfortu veliký skok, na spolehlivosti pracujeme..
-> Bery:
Tole je uplně nejlepší na nízký otáčky... a taky na vysoký
Bez cukání, bez dunění. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tole je uplně nejlepší na nízký otáčky... a taky na vysoký
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Bery 22.02.24 14:35:09: Ano, většinou co jsem jel, tak čím víc objem, tím to zvládalo nižší otáčky bez cukání a dunění.
3,0 mercedes je schopen jet na 900 otáček, ale tam to budou mít asi zmáknutý víc než u vw...čas ukáže
-> minno 21.02.24 15:54:04: No co co co.
Já jel necelých 70 do slušného kopce na sedmičku. Motor duněl jako prase, tak jsem odřadil pádlem dolů. Nejezdím s automatem zas tak často, takže jsem to zapomněl kontrolovat, co to tam skládá za hovadiny. Navíc jsem konverzoval s kolegou. 2.0 TSI.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt 16.02.24 21:40:45: no fuj
-> Nwkt 16.02.24 21:40:45: Potvrzuji ze služebáku.
Máme O3, O4 a S.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
sport u mulťáka řadí lidsky. po dálnici ale i D v pohodě.
-> saskyn2 16.02.24 20:51:03: no jasný, ale softy na to podtáčení převodovky budou jak na suché tak mokré DSG
-> Jarda/felda 16.02.24 21:16:56: Lehce jo, ale stejně ti to nacpe 6 do kopce při 50km/h
-> Syny: No jo, já četl jen ten první příspěvek
-> saskyn2: Však píše, že se suchým nemá zkušenost.
-> Nwkt 16.02.24 18:19:12: režim "sport" to neřeší ?
-> Pavel P@nkáč: V Multáku přeci není suchý dsg ne? Tam je DQ381 jak v novějších naftách.
Ja mel suchou dvojspojku v kundaji a kdyz to par dni nejelo a prselo a bylo vlhko, mlhy... Tak mi pak prislo, ze tak prvni km to radilo nejak debilne, obcas to cuklo a tak... Ale jestli tam muze byt nejaka mikrokoroze? Netusim, ale zajimalo by me to...
-> Pavel P@nkáč: Motor vim, spis mi jde o to suchy DSG. V cem je pripadne horsi ci poruchovejsi nez mokry.
-> Syny: ta suchá převodovka nevím, nemám zatím zkušenost ale motor dobrej, svižnej, žere jak TDi, ale taky složitej jak naftovej, filtry ve výfuku, vysokotlaké vstřikování, už se o tom tu psalo...
-> Nwkt: jsou na to tunnzing softy, měl jsem v Multivanu
-> Nwkt: Jako jo podtaci, ale neni to tak strasny. Ale jezdil jsem jen s mokrym a tak nejak se vsude traduje, ze ten suchej je fuj :)
-> Syny: Nechceš DSG, prostě to podtáčí
Jaky mate zkusenosti s 1,5 TSI a DSG. Uz bych snad ze zoufalosti prezil i tuhle kombinaci. Je to suchy DSG (rekneme r.v. 2019+) furt takova bida a risk?
-> Borderer 23.01.24 06:56:49: Je to tuším DLC povlak.
-> Milan 136: Není to místo barvy nitridace?