skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.09.23 12:45:21: jj, kdyz jezdis denne, tak nestaci reznout
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: garážovaný to je,ale třeba v zimě to je dost na škodu,protože v garáži máme cca 15 stupňů a když přijede v noci z práce z DE tak si ta sůl tak pěkně žere a žere..A že tou solí skopčácí nešetří.Jinak jako Jirka,já ručně auto umeju tak maximalně 5x do roka.Žena si s tim do myčky jezdí 1x za dva měsíce.
Jinak v pondělí budu dávat ATE na Koďoura tak svalně uvidíme,jak budou vypadat v kombinaci s DSG po nějakých větších km.Origo desky jsou sjetý na plech po 77tis km a prej už to vydavá zvuk jako vlak![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak v pondělí budu dávat ATE na Koďoura tak svalně uvidíme,jak budou vypadat v kombinaci s DSG po nějakých větších km.Origo desky jsou sjetý na plech po 77tis km a prej už to vydavá zvuk jako vlak
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Pokud se jezdi a normalne brzdi brzdama a ne motorem, tak ty brzdy nereznou...
-> Jirik_Tuňák1983: A kde se s tím jezdí a kde to parkuje?
-> Bukaj 15.09.23 11:10:37: Auto meju já tak 2 - 3x ročně. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak parkuje někde na dobře větraném místě na asfaltu a po zasolení auto včas myje?
-> Bukaj 15.09.23 08:08:06: Proč? Ženy vůz stojí jen venku a jezdí celoročně. Kotouče má pořád krásně čisté. A to ty předky mají kolem 30 - 40 tisíc km.
-> venni: To je garážované a v zimě (v soli) nejezděné auto, ne?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 14.09.23 12:10:32: Ano, když je hranka na kotouči a trochu to orezne, tak to rozvibrovává destičku a ta píská (ne při brzdění, ale normálně při jízdě). To, co fotil Milan -> Milan 136 13.09.23 18:15:10: je jezděné často, takže to nestíhá oreznout, takže asi ani pískat nebude...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: hvizdani kvuli hrance? o tom jsem jeste neslysel... u octy mam na zadnich kotoucich poradny hranky a nikdy to nehvizdalo, hvizdani ustane, kdyz srazis hranku na desce... to jsem praktikoval i na kole, ale byl pokoj jen na nekolik set km, kdysi jsem v ob koupil ate desky favo/felda a ty hvizdaly![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 14.09.23 08:29:03: Už to má nějaké km. Zatím ne![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Koukám, že máš taky hranku na obvodu kotouče - nehvízdá Ti to?
-> minno 13.09.23 17:35:56: vubec bych neresil, kdyz to nedela problemy...
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
-> Milan 136 13.09.23 18:15:28: jaky mam ja problemy se zadkem jsem psal, letos uz to resit nebudu a stk to myslim na jare zas projde, ale ze origo trmen maji ovalitu bych necekal, u druhoskovejch pistku i jo, origo pistky myslim nikdy nebyly jako dil, jen cely trmen?
Nevis Milane jestli zadni trmeny octavia 1 RS a oct 4x4 maji stejne pistky? pritelkyne uz spotrebovala oba moje stary trmeny, ji odchazi mechanizmus rucni brzdy, ted jsem vyndal jeden pistek, tak ze bych nechal udelat rovnou 4ks, ty ze 4x4 maji tusim prumer 38 a RS nevim, jestli nemaji vetsi prumer nebo delku... vpredu jsou trmeny stejny a lisi se to jen drzakama, vzadu jsou trmeny kvuli chladaku sirsi. Ja blbec ty RS meril na 3D a nikde jsem si to nenapsal, soustredil jsem se jen na tu ovalitu a vic si nepamatuju, myslel jsem, ze kdyz ten trmen trochu prosmirgluju, ze to bude OK, ale pri montazi jsem zjistil, ze ne a sly zatlacit dost spatne... pri otaceni pistkem se na neho nabaloval hlinik z toho trnemu, nekolikrat jsem to cistil a stejne to neni top.
-> Milan 136 13.09.23 18:15:10: Přéésně. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Jj, když jsem viděl ten rozdíl při jízdě v noci a pak na té zdi, tak jsem pak už neváhal. Je hrozný, jak ten rozdíl nepoznáš, dokud to nevidíš vedle sebe. A to si myslím, že mi to nijak špatně nesvítilo ani předtím. Jsem zvědavej až to projedu v noci teď s obouma novýma a správně seřízenýma. Se nedivím, že plno lidí nadává, že s halogenama nic nevidí, když je maj leckdy v horším stavu jak já ty starý, ještě rozeštelovaný a se shitovejma žárovkama. Ale sundavat ten pár dní starej nárazník, to jsem měl řádně sevřeno :)
Jinak s korozí kotoučů žádný problém nemám. Stačí jezdit svižně a používat brzdy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 13.09.23 14:22:15: To bylo rychlý![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jarda/felda: Asi nějaká kvalita, když to zabilo Stároše ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A brzdové bubny kupovať akého výrobcu? Či zbytočná otázka, lebo záleží či na nové drahé auto, alebo na staré lacné atď. atď. a v konečnom dôsledku sa v tom aj tak nik nevyzná
![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Dával som pred rokom na Punto bubny ATE (kupené v normálnom shope s dielmi) k tomu nový komplet celý set (štíty, pakne, valčeky...) tiež ATE - ale to som kúpil na Allegre akože originál sada (v druhoške sa to nerobí), nové náboje s ložiskami (SKF) a po sadnutí bŕzd (9 tkm) pri točení bubnami rukou tam cítim mini "ovalitu" - na jednom mieste počas otáčky bubna to trochu šúcha, na obidvoch stranách nápravy cca rovnako. Tak že či tie nové ATE bubny tiež nie sú tá novodobá čína
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Beriem, že je určitá prípustná tolerancia aj na nábojoch a nie je to na závadu. Ale zas na origo pôvodných brzdách (bubnoch) to chodilo bez zadrhávania.
Brzdí to ale super, bez vibrácií, nemám s tým žiadne problémy. Tak som zvedavý čo na to povie STK o 2 týždne.
Akurát ma trochu zaujíma, či sú rovnaké skúsenosti aj s inými vozami. Nerátam Š120 vs bubny, kde je to hrúza a des.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.09.23 17:09:06: Ajo, to nevedu, ja mit Vajelo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža 13.09.23 16:46:06: kotouče zůstali starý, ale co jsou zač už nikdo nezjistí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Cinsky svetlomety.
-> Jirik_Tuňák1983: Co je DEPO? ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Jarda/felda 12.09.23 19:24:10: A byly tam Starline kotouče? Jinak to neplatí ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 13.09.23 14:22:15: DEPO a jak pěkně svítí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Co se týče oxidace kotoučů, tak je tolik vlivů, že nejde úplně generalizovat.
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,...
).
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ani tak nezáleží na jízdním stylu a četnosti jízd, ale především na tom, kde auto jezdí a hlavně kde parkuje. Když pominu vliv chemického posypu silnic (který je jednoznačný) a zanedbám rozdíly v materiálech a povrchových úpravách kotoučů, tak mi zbyde vliv okolního prostředí (teplota, tlak, rosný bod,...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejný kotouč na stejném voze bude jinak reznout, bude-li auto zaparkované v suché garáži s nekolísající teplotou, pod suchým přístřeškem na zpevněné ploše, na vyasfaltované ploše ve velkém městě, na štěrkové cestě na vesnici, nebo na trávě či nezpevnění ploše někde na zahradě či snad ve vlhké garáži.
Dále také bude záležet na makro- a mikroklimatu lokality, kde je vůz zaparkován...
Třeba takto vypadají zadní kotouče, které jsou na autě cca 10 měsíců a 5000 km. Na autě, které dva týdny nejelo, parkuje na zpevněné ploše v nejsušší části léta, ale v celkově vlhčí lokalitě (úplně stejně tu budou vypadat kotouče po jednom říjnovém či listopadovém dni)...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ajok 12.09.23 20:19:10: To ano, ale maximálně mapy a ty se obrzdí do první křižovatky. Ale jestli někdo jezdí za 6,5 a já za 9 a něco, tak je asi obrzdím spíš. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.09.23 19:47:31: dokazu s tim jezdit i za 2,5 nasobek
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
kdyz jezdim jednim nekolik tydnu, pak to vymenim a jezdim zas jinym, tak to proste takto orezne
Kdyz jsem jezdil jen favoritem nebo rapidem, tak k tomu taky nedochazelo a byly porad krasne leskly.. ale todle na STK nevadi, jak psal Jirka, musi byt total vyrezle vic, nez 1/3 plochy kotouce, aby vyhodili...
Nevím co s tím děláte, ale na žádném autě jsem neměl kotouče v takovém stavu při pravidelném provozu a ani při delších odstávkách. A to se jednalo i o auta ježděná v létě v zimě i parkovaná celoročně venku. Pravda, může to souviset s tím, že mám na všech autech znatelně vyšší spotřebu než jiní na stejném modelu. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 11.09.23 18:41:08: to bych netrvdil, zadní mi zmizeli asi po 15 tisících
další ještě dřív
pak jsem dal ATE komplet a drží ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 12.09.23 13:24:37: jo, to je stejne jak zadek octavia RS, protoze se prestaly vyrabet specilni desticky na zadek a sjednotily kody, takze univerzalni desky, ktere jsou stejne i pro chladaky 257 a i pro ty vetsi nechlazene kotouce (ty jsou tusim jen 240)
-> Syny 12.09.23 13:18:38: Na Punte to od kraju hnije už za nova, pretože inžinieri to vymysleli tak, že nová platnička dosadá na kotúč asi 2-3 mm od kraja
Skúšal som aj iných výrobcov a je to to isté. Nabudúce dám asi nové kotúče o 5 mm po obvode stiahnuť.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 12.09.23 13:00:23: Je to pravidelne jezdeny i brzdim dost, jen to ted 2,5 mesice stalo v servisu, tak prihnila (evidentne) desticka. Ale od kraju uz to hnije a zezadu jsou o dost horsi jeste.
-> ajok:
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je zajímavý že na e-Golfu, kterej brzdama nebrzdí v podstatě nikdy, tak ty origo brzdy ohnilý nejsou. Ale podívám se radši pořádně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 12.09.23 12:37:26: nepravidelne jezdeny nebo malo brzdis, to mam taky uz vsude![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny:
To je cajk ne?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To je cajk ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 12.09.23 09:07:08: no treba Jirko neumeji jen ty zadni na 4x4, precijen to neni uplne klasicka pruzina
-> MOLSO 12.09.23 07:08:07: jsou blbe natoceny, zavity se neposkladaji do sebe, ale sedaji si castecne na sebe a roztahuji zespoda ten nad sebou a z vrchu zas ten pod sebou, uz kdyz jsem je montoval, tak jsem videl, ze to bude pruser, ze jdou malo do kuzele, jeste mi suri posilal dilenskou prirucku a namontoval jsem je spravne, ale to je tak, kdyz clovek dodelava auto pred cestou na posledni chvili a uz nestihne to vratit a koupit neco jineho
-> darklord 12.09.23 07:14:21: mozna az se ten blbe natoceny zavit odlomi, tak buchtat nebudou
co vim, tak u vsech techto audi naprav, origo pruziny popraskaji okolo 200tis.km,. ja mam 243tis.km a jedne chybel zaverny zavit dole, to bylo jeste vpoho, semtam to jen trochu bouchlo, ale na druhe strane chybel taky a pak pri nalozenem aute a kdyz jsem v zatacce chytil hrbol, tak praskla nahore, pak mi jeste lezla do ramena a to uz jsem resit musel
pritelkyne ma na jedne strane pri 375tis.km jeste origo, samo uz ji zaverny zavit chybi a na druhe strane od minuleho majitele meyle, ta je stale cela, ale sedla si tak, ze je zadek s tou prasklou v rovine
-> darklord 12.09.23 07:14:21: mozna az se ten blbe natoceny zavit odlomi, tak buchtat nebudou
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
co vim, tak u vsech techto audi naprav, origo pruziny popraskaji okolo 200tis.km,. ja mam 243tis.km a jedne chybel zaverny zavit dole, to bylo jeste vpoho, semtam to jen trochu bouchlo, ale na druhe strane chybel taky a pak pri nalozenem aute a kdyz jsem v zatacce chytil hrbol, tak praskla nahore, pak mi jeste lezla do ramena a to uz jsem resit musel
pritelkyne ma na jedne strane pri 375tis.km jeste origo, samo uz ji zaverny zavit chybi a na druhe strane od minuleho majitele meyle, ta je stale cela, ale sedla si tak, ze je zadek s tou prasklou v rovine
-> saskyn2: 2 roky uz jezdi zadek a rok predek, zatim naprostej cajk. Nikdo s tim autem nezavodi ani nejezdi hranu (ja treba nebrzdim vubec, zena jo), ale ty brzdy fungujou jak maji, a verim tomu, ze to auto uz prezijou :D Mimochodem aktualne to auto ma 290tkm, pocitam ze tak 100 bylo stazeny predhozima majitelama, takze si myslim ze to uz ted pujde rychle. Chtel jsem to uz vymenit za Polo mk5, ale penize na auto si ted bere banka jmenem skolniho pokusu snizovani inflace, coz se moc nedari, protoze spis kopiruje cenu ropy, ale to uz patri jinam ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 12.09.23 02:13:33: Pokud si je těch 9 let měl doma v garáži protože si koupil rovnou dvě sady, tak určitě. Ale jinak se obávám že to je přesně ten případ o kterém se tu bavíme, před 10 lety byla Bora ještě slušný auto a ATE slušná firma, dneska může(neříkám nutně že musí) být ta kvalita někde jinde. Viz Jardovo pružiny, lesjöfors se dává jako top nejlepší z druhovýroby, ale očividně na 20 letou oktávku mají trochu jinou kvalitu než na 10 letýho Passata, nedej bože na to co dodávají do prvovýroby.
-> MOLSO: normalne ked sa zlomi tak to potom fest rachoti ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> ajok: a co ti na tych lesjofors pruzinach moze akoze buchat ?
-> Sita 12.09.23 02:13:33: ja dal na o1 4x4 zadni lesjöfors a nic horsiho jsem dat asi nemohl, jak na takovy smejdy mohou napsat madi in sweden
, ale zas ty rany varuji cyklisty na 500 m :)
Ted uz vim, ze mnohem lepsi by byly meyle a pod ne podlozku a jeste jsou levnejsi...
Brzdovy komponenty se moc nevyplati kombinavat, vpredu mam brembo max a texstar a to je tragedie, kdyz to navlhne, vzadu kotouce brembo a mel jsem desky ATE a nebylo nic moc, ted jsem dal dozadu zakladni desky brembo a je to o dost lepsi, takze se chystam dat i na predek desky brembo...
Ale ty ATE me vydrzely asi 40tis.km jen, ten zadek obcas trosicku pribrzduje, promeroval jsem origo trmen a replikovy pistek na 3D a oboje ma ovalitu 0,02 - 0,03 a kdyz se to sejde, tak je to v nule... tmen jsem se snazil prosmirglovat, ale v Chorvatsku zas mi trosku pribrzdovalo a ted uz to zase nedela, pistky si necham vyrobit nove z 1.430x nebo neceho jeste "lepsiho" CrNi. Vpredu uz mam pistky z 1.4301
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ted uz vim, ze mnohem lepsi by byly meyle a pod ne podlozku a jeste jsou levnejsi...
Brzdovy komponenty se moc nevyplati kombinavat, vpredu mam brembo max a texstar a to je tragedie, kdyz to navlhne, vzadu kotouce brembo a mel jsem desky ATE a nebylo nic moc, ted jsem dal dozadu zakladni desky brembo a je to o dost lepsi, takze se chystam dat i na predek desky brembo...
Ale ty ATE me vydrzely asi 40tis.km jen, ten zadek obcas trosicku pribrzduje, promeroval jsem origo trmen a replikovy pistek na 3D a oboje ma ovalitu 0,02 - 0,03 a kdyz se to sejde, tak je to v nule... tmen jsem se snazil prosmirglovat, ale v Chorvatsku zas mi trosku pribrzdovalo a ted uz to zase nedela, pistky si necham vyrobit nove z 1.430x nebo neceho jeste "lepsiho" CrNi. Vpredu uz mam pistky z 1.4301
-> saskyn2: ad to "zaplati": manzelky auto (bora 1.6) na jedny brzdy najelo 140 tkm za 9 let, takze jsem dal zase ate (power) a vim ze budou pekny jeste az to auto pujde za cca 10 let na likvidaci. Zatim jedinej dil, kdej resim problem s kvalitou druhovyroby jsou predni pruziny. To uz jsem lehce zoufalej, protoze to menin kazdy 2 roky.,,
-> saskyn2: Kamos co delaval pred lety v Kelly, tak umel treba u tech kotoucu rict ktery presne sarze jsou od jakyho vyrobce. Je teda otazkou, jak je to dnes...