skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Babetta
-> krtik: mam klasiku zapalovanie a asi by som za novodobu nemenil
-> krtik 20.06.16 10:40:33: Vždy to fungovalo , ja som to mal na Babette od nova a nebol nikdy problém , na ostatných sa večne niečo riešilo .
-> suri 20.06.16 10:31:33: Budu o tom přemýšlet. Ještě ale počkám, zda někdo nepříjde s nějakým dalším tipem. To máš zas 400 a nejistota, zda to bude fungovat
.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> krtik 20.06.16 10:26:50: 15eur to stálo a je to super vec
-> suri 19.06.16 21:40:04: Mám ten tyristor, ale káble 4 + indukčka.
GYT už mě taky napadl, ale přišlo mi to zbyteč. Hlavně to je drahý jak sviňa :-(.
GYT už mě taky napadl, ale přišlo mi to zbyteč. Hlavně to je drahý jak sviňa :-(.
-> krtik 19.06.16 17:53:04: a máš indučku a tú tyristorovú kocku na 5 káblov ? daj to doprdele a kúp ten nový zapalovací modul , tam sa zapojí len kostra , červeny kábel od cievky a žltý od senzoru zapalovania a je s tým naveky pokoj
-> palinator: zas tuto mam za domom ja ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol:
Však jo. ECH mám já za barákem, ale je proti EBO malinká.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Však jo. ECH mám já za barákem, ale je proti EBO malinká.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: ale totok je ebo
Prosím, asi potřebuju radu, už jsem z té Babetty nešťastnej. Nějak blbnula skoro od začátku co jí mám. Tak jsem od elektriky dal všechno nový (krom pár káblů ke světlům a konektorů). Bylo to lepší a část podzimu jsem na ní odjezdil. Pak z ničeho nic přestala jet úplně. Tak jsem to vzal poctivě: všechna gufera, těsnění, novej píst s kroužkama, karbec vyčistit, výfuk vyčistit. Teď jsem to poskládal. Pro začátek jsem stříknul pár kapek benálu do plovákovky a nakopnul - chytla hned. Chvíli brblala a zhasla, pak jsem ji zas nakopnul a běžela dýl. Dobrý, šel jsem spat. Pak jsme to nějak doskládával a že to dneska rozjezdím, no ani číču. Několik hodin jsem to dnes ladil: bohatost, volnoběh, svíčka, předstih, sytič/bez sytiče, plovák, jehla šoupátka - všechno jak má být a benál dva dny starej... nějaký měření elektriky a mělo by být dobrý. Jiskru jsem sice neviděl, ale po tom kopanci co jsem obržel, věřím že aspoň někdy to pálí. Jednu chvíli sice už chytla, brblala, zhasla. Pak se to párkrát opakovalo, pod plynem se nějak držela a pak zas chcípla a už jsem ji na nenakopl, ani žádná snaha naskočit.
Napadá mě špatná jednotka zapalování, protože těch jsem prostřídal několik a po většinou to po nasazení nové chvíli šlapalo. Nějak se mi ale nezdá, že by to bylo tak nekvalitní a nebo, že bych to i po výměně zbytku elektriky zase odpálil. Nemáte někdo s těma zapalovacíma modulama zkušenosti? Pak ještě další věc, že bych furt neměl kompresi. V Mototechně mi totiž daly píst ,,nějakej" s tím, že pro tady ten výbrus to je a hotovo. Výbrus jsem nenechával dělat. Nicméně píst je o fous větší, než původní.
Děkuju i za každou drobnost :).
Napadá mě špatná jednotka zapalování, protože těch jsem prostřídal několik a po většinou to po nasazení nové chvíli šlapalo. Nějak se mi ale nezdá, že by to bylo tak nekvalitní a nebo, že bych to i po výměně zbytku elektriky zase odpálil. Nemáte někdo s těma zapalovacíma modulama zkušenosti? Pak ještě další věc, že bych furt neměl kompresi. V Mototechně mi totiž daly píst ,,nějakej" s tím, že pro tady ten výbrus to je a hotovo. Výbrus jsem nenechával dělat. Nicméně píst je o fous větší, než původní.
Děkuju i za každou drobnost :).
-> Přema: a coze sa jej porobilo ze jej jebka ?tak nejaka daleka tura by sa mi pacila ale...
-> castrol: nevozím... zase tomu jebe... navíc bylo v plánu Polsko... něco kolem 2000km.. bohužel jsem našel brigádu takže budu rád pokud budu mít volný týden... chtěl bych v tom polsku dát alespoň těch 1200km co jsem měl v plánu původně...
-> krtik: Kartičku jsem si vytiskl, na ni napsal vše potřebné a sjednal díky ní pojistku a vozím ji sebou i se zelenou kartou. Zatím to nikdo nekontroloval, protože jsem naštěstí nikoho při mém nájezdu (respektive nenájezdu, protože to prakticky jen stojí v garáži
) nepotkal
Jinak tedy v mém případě se jedná o Jawettu, ale to je jedno ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> krtik: mám to i na 207ku, dokonce mi vystavily i velký techničák, nebo něco tomu podobného... kdysi jsem to našel na internetu, stálo to něco kolem 200, poslal jsi údaje babetty a oni ti obratem poslali obálku..
-> castrol: na originál si tu asi nikdo nehraje ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> krtik: jj je ale ci to je original neviem, kedtak vecer hodim foto
Takže kartička, na ni pojistku a vozit s sebou.
Tak mě napadá, jsou i kartičky na 207? Nepamatuju si, že bych ji viděl.
Tak mě napadá, jsou i kartičky na 207? Nepamatuju si, že bych ji viděl.
-> Skili: tak tak poistka je povinna ,u nas pri kontrole chcu vidiet poistku a bud doklad o babete alebo prave tu karticku
-> krtik: pojistka je poviná ale nemusíš mít ani tu kartičku sepisuje se to na číslo rámu
-> Nwkt: Pokud se nepletu, tak je nutný řidičák na osobák. Pokud ji koupíš bez SPZ, tak neřešíš přepis ani technickou kontrolu. Jediný co, tak se k Babettám dávali a dají se koupit kartičky do kterých napíšeš svoje jméno, číslo rámu a máš to jako "doklad vozidla". Ta kartička se Ti taky hodí při sepsání pojistky, jestli jde pojistka sjednat bez ní, tak to nevím. Každopádně pojistku je určitě dobrý mít, ale nevím, zda je povinná. Teď to budu taky řešit. Doteď jsem jezdil na kartičku bývalého majitele s tím, že i pojistka byla na něj. Asi je dobrý mít i nějakou kupní smlouvu. No my jsme šli cestou nové kartičky, zrušení pojistky staré a sjednání nové bez kupní smlouvy, tak doufám, že to bude vše v pořádku.
Legislativní dotaz, co je vlastně babeta a je na ní potřeba řidičák?
V pátek si jedu pro jednu jistou...
To bude az se na tom ukazu ve škole ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Převrtat na 41,5mm a komprese vyleze nahoru sama![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> krtik: myslím plochu osazení, to co je na hlavě jakoby ven, vychází to asi na 2-3mm podle toho kolik chceš ubrat brusnou pastou, tak podle toho si prvni stáhni na rovině ten výstupek jinak se s tím budeš zbytečně srát...
-> Přema: kterou hranu myslíš?
-> krtik: no u origo babetty bych si osobně s kompresí moc nehrál... ono se to pak většinou podepíše na zbytku motoru, zvláště jestli máš origo kliku která už něco najezdila. Samozřejmě brusnou pastou to trochu stáhnout můžeš, jestli to něčemu pomůže poznáš stejně až jak to složíš. Doporučuju vzít hranu smirkem na skle o tolik o kolik chceš mít výsledně sníženo a potom to do té hloubky dobrousit tou pastou, jen pozor na to kam se ta pasta dostane, ať ti to neudělá rychlý záběh ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Přema: Když už píšeš o kompresi. Chtěl jsme nechat líznout celou hlavu, ale nelíbí se mi, že se ubere tolik matroše. Nakonec asi jen brusou pastou udělám pěkný dosedací plochy a složim to.
-> krtik: pokud tam dáš to al těsnění tak to vpodstatě zvětší o něco málo spalovák a bude menší komprese. tudíž to vpodstatě pojede ještě hůř, jen to nejspíš stejně asi nepoznáš...
-> Bukaj: Vůbec žádný? to je cajk, dík :)
-> krtik: To Al těsnění hlavy tam být nemusí...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zas potřebuju nějaký rady...prosím :)
Teď mám rozdělanej motor. Jelikož nechcu řešit vyndávání a zandávání vložky válce, tak bych pouze slícoval kanály. Výfuk bude cajk, ale to sání je nějaký čudný. Jakej má efekt to, že sací potrubí je kulatý a kanál je okamžiě na začátku hranatej? To vypadá jakoby tam chyběli jazýčky. Ale to Bába neměla, ne?
Další věc je hliníková podložka mezi válec a hlavu. V Mototechně nemaj, co tam dáváte Vy?
Teď mám rozdělanej motor. Jelikož nechcu řešit vyndávání a zandávání vložky válce, tak bych pouze slícoval kanály. Výfuk bude cajk, ale to sání je nějaký čudný. Jakej má efekt to, že sací potrubí je kulatý a kanál je okamžiě na začátku hranatej? To vypadá jakoby tam chyběli jazýčky. Ale to Bába neměla, ne?
Další věc je hliníková podložka mezi válec a hlavu. V Mototechně nemaj, co tam dáváte Vy?
-> saSaT: takový píst jsem měl taky, bohuže nemám odfoceno... akorát že já jeden kroužek nenašel a druhý byl zlomený :D
-> Shadow_: Pozdě ale přece
Převrtaná na 41,5mm, vyleštěná ojnica, jednokroužek, dellorto phbg 19mm difuzor, hlava má jenom zvětšený vybrání kvůli velkýmu vrtání. Na válcu je nejlepší to, že má jen upravené sací a výfukové kanál, přepoušťáky jsou origo
. Klapka zatím neni a hikone má moc dlouhý koleno...
Až se mě bude chtět, tak postavím pokusné motor s vodním chlazením, v hlavě to už tak nějak je, tak uvidíme jak to bude přesně vycházet...
-> Přema: dokonce i tohle se občas stane na babettě![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Až se mě bude chtět, tak postavím pokusné motor s vodním chlazením, v hlavě to už tak nějak je, tak uvidíme jak to bude přesně vycházet...
-> Přema: dokonce i tohle se občas stane na babettě
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> SexyStroj: hmm, tak to je blbe, ale furt tu sou stroje jako pionýr nebo simson. Zrovna toho aimaona bych se třeba nebal, jede to slusne a kdybys tam dal třebas jeste 70-ku válec.
to je pak uplne jiné kafe, a papíry ti na to staci.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: tak to mám asi blbý?:-/ ... 150. Omezení řidičského oprávnění skupiny A1 do 50 cm3. Každopádně díky za info.
-> zajoch: iba málo opravím , nie A2 ale A1 ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> SexyStroj: před rokem 2001 se k ridicaku normálně dávala i skupina A1, at uz zvlášť nebo jako součást becka... Zároveň bys mel mít v ridicaku nějaký harmonizacni kód, ktery z paměti nevím a hledat na kalkulačce nebudu. Po roce 2001 přišla změna ze B zahrnuje uz jen AM a do 125 s variatorem... Ty s tvojima papirama před rokem 001 můžeš na jakoukoliv 125 o Max výkonu 11kw... Az budu na PC, tak ti to přímo najdu... Ale zkus sám. Třeba do Googlu "řidičák před 2001" nebo něco na ten smysl... Najdeš lepší odpověď než odeme :D
-> zajoch: ano, mám řidičák před rokem 2001 ( papíry na B, C, E, T, jsem dělal v roce 1993) ... hm? ... a co pak to je za " vyjímku" ... na ten řidičák před rokem 2001???
A proč mohu na 90 cm ? ...
To víš, ptám se, abych věděl jak odpovědět policajtům, když mě zastaví ... skůter 125 cm s automatickou převodovkou nechci mě se to nějak nelíbí!?!
Každopádně děkuji za info.
Přemýšlím o Jawa 90 i jako o investici :-)
A proč mohu na 90 cm ? ...
To víš, ptám se, abych věděl jak odpovědět policajtům, když mě zastaví ... skůter 125 cm s automatickou převodovkou nechci mě se to nějak nelíbí!?!
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Každopádně děkuji za info.
Přemýšlím o Jawa 90 i jako o investici :-)
-> SexyStroj: k Béčku? Pokud nas řidičák před rokem 2001 můžeš na tu tvojí drvadesátku. Pokud si ho dělal po roce 2001 tak jakéhokoliv 125 skůtra...
jaký pořídit motocykl do 50 cm??? Babetta co mám, už nestačí, přeci jenom mám skoro metrák a prudší kopečky se neobejdou bez šlapání. ... Potřebuji něco do práce a vyjížďky :-)
Co by jste mi poradily? Děkuji.
Co by jste mi poradily? Děkuji.
-> Borderer:
škoda, škoda ... díky.
škoda, škoda ... díky.
-> SexyStroj: Jelikož je Jawa 90 obsahově opravdu 90ccm a ještě s manuelní převodovkou, tak ne.
Ahoj chlapci mám dotaz?
mohu řídit Jawu 90 s řidičským průkazem AM (dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW???)
pozn: mám řidičák skupiny : B,C
PS: Omlouvám se, že zneužívám téma " Babetta" ... děkuji za radu :-)
mohu řídit Jawu 90 s řidičským průkazem AM (dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW???)
pozn: mám řidičák skupiny : B,C
PS: Omlouvám se, že zneužívám téma " Babetta" ... děkuji za radu :-)
-> saSaT:
co tam máš? hlavu 3-kanál s klapkou a jednokroužkový píst?
co tam máš? hlavu 3-kanál s klapkou a jednokroužkový píst?
-> krtik: jezdil jsem a jezdil až jsem jednou otevřel motor a tam tohle... druhá klika měla pro změnu vybité horní bronzové takže jsem koupil jednu novou na jehlách horní i dolní, a tu co měla zničené bronzové tak se vystružila díra na ojnici (už z toho byla elipsa) a obětoval jsem jednu kliku z fichtla, které jsem vytáhnul to bronzové pouzdro a to se stáhlo na vnější rozměr babetty... až jednou budu mít čas a budu to potřebovat tak koupím druhé ložisko a přelisuju to zpět... jen než to vycentruješ je na dlouho...
-> Přema: jak se to stalo?