-> dragon_cb_cz 21.01.24 11:57:32: me stve uhlovka i u moji octy taky, prvni majitel tam taky ten celozivotni olej nechal 150tis.km, menim v ni olej cca kazdych 30 tis.km (proste vypustim a dolivam prevodovku a necham to tam natyct) a vzdy neni nic moc - neco na magnetu a olej cernej, mam tam napln asi necele 2 dcl, hlukem se to neprojevuje, ale vule tam mozna bude ta, ktere rikam vule na kardanu, naftova ma tak min. dvojnasobek oleje, tam jsem to menil jen jednou a byl docela cistej, ale rakusaci oleje menili nad plan skodovky.
Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> ajok 21.01.24 03:30:52: ono jestli předchozích 150 někdo jen jezdil a sral na údržbu tak e to potom nasčítá ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ajok: Mám pocit, že ty úhlovky u Volva jsou známé slabé místo, nějak extra moc nevydrží...
-> ajok: Asi to dost používal a využíval výhod SUV
Nějakej lesák, koňař... Protože proč by jinak měnil i kouli
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
auto.bazos.cz/inzerat/...
/xc90-25-benzinlpg-manual-
4x4rv2006.php
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> David29: No ten skutečný tlak to nějak bere v potaz, ale přímé měření to není, to snad bylo naposled u T5.5 motorů, ty už máš T7.
-> dragon_cb_cz: To je vypočítavaný? Jsem myslel že to bude přes nějakou hadičku dle vytvářeného tlaku
-> David29 24.12.23 12:18:49: Ten turbo budík neber moc vážně, on neukazuje žádné reálné měření, je to taková vypočtená hodnota ze všeho možného... ale jinak jak jsem říkal, začal bych podltakama a vůbec všema hadicema okolo motoru a případně APC ventil. Silikonový podtlakový hadičky mají u Davida v metráži, vyměnit je komplet není myslím nijak zásadně drahé. Většinou jsou v dost žalostným stavu, pokud je ještě nikdo nedělal.
Chm, tak hydroměnič to možná nebude.. Zakopanej pes bude asi jinde
Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
-> David29 21.12.23 12:44:45: To ale na mojí otázce nic nemění![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: Já měl první automat kdysi v S80.. Já proti automatům vesměs nic nemám - spíš naopak.
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: 40km pod plným do kopce, olej na 120C a nedal jsem tý S4 ani milimetr ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.
Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.
Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
-> King 21.12.23 11:40:23: Touha po topless byla příliš silná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 21.12.23 10:22:09: Cože? Už ty, Brute, jsi rezignoval za volantem na svoje mužství?!![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29: Hele jedna ze dvou situací kdy jsem se Saabem nedojel byla, když mě na manuálu odešla spojka... takže tak
Jinak netuším... asi bych se ozval Davidovi a probral to s ním. Nebo bych zkontroloval rozsah asistenčky v povinku a jezdil dál
V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
-> dragon_cb_cz: Tak to je ta horší varianta vlastně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
-> David29: B205 EGR nemá pokud mi paměť slouží.
Tak včera při skákání v koloně... lítali otáčky při D a stání. Až i nepříjemně to vyskočilo, že jsem musel víc stlačit brzdu.
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě
Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě
Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
-> Jirik_Tuňák1983: Ono aby to taky nežhnulo, když se v podstatě jedná o průchozí rouru od katu dál.
Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 20.12.23 20:26:51: A to máš atmošku. Já to takhle poprvé zkusil očuchat jako u škodovky za chodu v létě a skoro jsem přišel o fousy a obočí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zvuk pětiválce líbí?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zvuk pětiválce líbí?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 20.12.23 20:24:29: Original volvo, takže bych se nedivil, kdyby celých 20 let.
Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy)![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 20.12.23 20:20:09: Původní byl kolik let?
Tak je tam. Zvuk krásně decentní, ale když se rozehřeje a naloží se mu, řekl bych, že je to na hranici drzosti, vzhledem ke 170hp. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Jj tohle jsme teď řešili na chalupě při stavbě kamen. A když jsem kominíkovi říkal nějaký věci co nám k tomu řekl kamnář tak říkal "toho se držte, ten o tom něco ví, to není úplně běžný"
A zvládli se pak dobře domluvit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
No, rezonanční frekvence sice ne, ale třeba turbulence a podobné věci se už v komíně dějí a třeba relativně nedávno jsem byl vyveden z omylu, že silnější komín je vždy lepší. Není. Počítá se i střední rychlost spalin na základě toho, co se do toho komína má připojit.
No, rezonanční frekvence sice ne, ale třeba turbulence a podobné věci se už v komíně dějí a třeba relativně nedávno jsem byl vyveden z omylu, že silnější komín je vždy lepší. Není. Počítá se i střední rychlost spalin na základě toho, co se do toho komína má připojit.
-> palinator 19.12.23 08:15:29: To platí jen pro nafťáky
Vážněji - asi jo. Hádám, že řada těch principů bude asi dost podobná. Akorát u komína asi netřeba řešit nějaké rezonanční frekvence atd. Ale tomu zase ty jako zkušený palič a kotelník rozumíš víc jak já ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak tohle je snad jedno z nej "S"ek, co sem viděl.
Ta barva tomu úžasně sedí.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> dragon_cb_cz 18.12.23 19:48:44: Já ji taky nespálím, ale v létě stačí pár příjezdů po ostřejší jízdě a po třetím příjezdu, když to nechám chvíli stát, tak je všude tráva zelená a pod autem leží a je skoro bílá.
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 18:30:14: Jo, 2x 2.3T a 2x 2.0T... jako když s aerovkou dojedu tak ten chladnoucí výfuk docela zpívá, ale že bych někdy spálil trávu, to si nějak nevybavuju.
To za dírkou je zaprášené koleno od tlumiče ke koncovce. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak dlouho to do toho plastového podběhu topilo, než jsem na to tehdy přišel, to nemám tušení.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak dlouho to do toho plastového podběhu topilo, než jsem na to tehdy přišel, to nemám tušení.
Jak se dá upravit shorts pro vložení?
https://youtube.com/short s/VTo3IgsUlqA?si=COSqD9hfG piMO-Tt
A hele![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
https://youtube.com/short s/VTo3IgsUlqA?si=COSqD9hfG piMO-Tt
A hele
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 18.12.23 17:34:48: Tak ty jsi měl taky víceobjemové turbosaaby, nebo? S oldschool motory.
-> Sita 18.12.23 17:31:02: Tady nejsi na Octavia fóru. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: Tak minimálně když zvětšuješ průměr výfukového potrubí, tak průřez roste kvadraticky, ale vnější plocha potrubí jen lineárně - to možná může hrát nějakou roli pro chlazení spalin? Tohle by hádám mohl vědět Bery?
-> Jirik_Tuňák1983: laika by napadlo podfukujici vyfukove ventily :D
-> Jindas 18.12.23 15:20:17: Hele, a jak je to možné? Se přiznám, že jsem se s takhle horkým odpadem u malých běžných turbobenzinů moc nesetkal.
-> Petrson 17.12.23 09:58:30: jo, ale vic uz radsi tady: skoda-virt.cz/cz/.../1669
80-traktoristi-zetoristi-i
-domada
-> Borderer 18.12.23 13:20:59: Je tam kat a středový plus koncový tlumič, roura jako hovado, dvě trubky, které se spojují až u tlumiče, ale nedělám si iluze, že by tam bylo nějak moc přepážek. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak s původním koncovým tlumičem, který byl z boku prasklý, tak mi to v tom místě, kde to foukalo, vypálilo asi 2x7 cm díru do plastového podběhu. Podstatě se tam vytavila díra.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak s původním koncovým tlumičem, který byl z boku prasklý, tak mi to v tom místě, kde to foukalo, vypálilo asi 2x7 cm díru do plastového podběhu. Podstatě se tam vytavila díra.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: To máš kromě katu defakto volně průchozí, ne?
Já sem zvědav na ten nerez, koukal sem na to a oba díly jsou absorpční, tak jak to bude znát. Ve středu se na to dostanu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer 18.12.23 09:36:12: Z toho turba jdou tak horký plyny, že takové to očichávání výfuku se nedoporučuje.
Já třeba přijedu v létě a pod autem v místě tlumičů mám usmaženou trávu..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já třeba přijedu v létě a pod autem v místě tlumičů mám usmaženou trávu..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tos mi připomněl, že sem cca před týdnem vyložil rodinku u tchýně a cestou domů se po dlouhé době pěkně svezl s V70. V jedný prdeli na trase Police nad Metují - Liberec se přede mne dost nevybíravě předesrala prvogenerační V70 a jak sem byl v náladě, vzal sem to jako výzvu. Nakonec sme se naháněli nějakých 60-70km státovky, okresky. Docela mne překvapilo, že se moje atmosféra, dokázala držet, dle výfuků, zvuku a občasných kouřových efektů ne zcela továrního TDička. Byť mne to stálo asi půl litru oleje a 20 litrů benzínu.
Jen teda musím uznat, že v kopcích do Vysokého nad Jizerou mi už pak ujel, no. Tam sem se s těma dlouhejma kvaltama už nechytal. Nahoře na mne počkal, oba vysmátý jak leča, zablikali sme na sebe, zamávali si a on odbočil.
Boží komunita kolem těch starých pekáčů.
P.S. Trojka si cinkne omezovač někde kolem 170 kmh.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
P.S. Trojka si cinkne omezovač někde kolem 170 kmh.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 15.12.23 10:34:42: jo sekání to je fakt někdy velký boj. Si pomatuju jak sem sekal a najednou před sekačkou v trávě zarostlá kolejnice.
Nebo vojenský ježci. Brrr tohle nabrat. Ale už se mi taky stalo, že za mnou zůstal spodek bubnu ze sekačky. Ale to jsou ty řeči tam nic není to je čistý.
Ty máš na Zetoru vpředu PTO?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Ty máš na Zetoru vpředu PTO?
Já na spotřebu jezdím nerad.. Není to zábava
-> Bukaj 17.12.23 03:22:25: Taky mi teď stojí. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29: Já se s S70 naučil jezdit do 10litrů na sto. Jenže pak napadl sníh a konečně přišel čas na skutečné používání vozu a teď svítí na displeji průměrná spotřeba 10,5...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
...od doby, co přišla obleva a déšť smyl sůl, zase Volvo stojí a jezdím škodovkou...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
...od doby, co přišla obleva a déšť smyl sůl, zase Volvo stojí a jezdím škodovkou...