skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> jans: VVT Už má modernizovaná 98čka. Ale ta Bukajova ho nemá.
-> jans: Pravdu díš, on je to vlastně desetiventil, ty se s VVT nikdy nedělaly. Až 20V.
-> Bukaj: Tenhle Tvůj motor VVT nemá. To měly tuším až od modelového roku 99 (nejsem si jist, že se vůbec dělaly VVT s 10ventilem).
Co je to to VVT? Napadá mne, že by to mohlo být Variable Valve Timing? A to mají všechny motory? Jaké jsou s tím záludnosti?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Podle mne bude potřebovat tohle www.univer.cz/obrazek.php
?image=vstr... B5202S je Volví pětiválec, jen s nižším objemem.
edit: Jinak koukám, že cena přípravků spadla příjemně dolů o cca 50%.
edit: Jinak koukám, že cena přípravků spadla příjemně dolů o cca 50%.
-> Borderer: Na focuse 2.0 107 kW jsem si kupoval tuto sadu: www.alza.cz/auto/priprave
k-na-casovani-motoru-ford-
mazda-volvo-motory-1-25-2-
3-16v-d5147198.htm
Šlo to i na mé staré Volvo 2.0 120 kW B4204T3.
Nešlo by to i na to Bukajovo?
Šlo to i na mé staré Volvo 2.0 120 kW B4204T3.
Nešlo by to i na to Bukajovo?
-> Jindas: A při tom všem doufat, že bude OK VVT kolo. Mne tahle paráda dostihla letos dvakrát. Tekl olej na rozvody a ke svícím. Takže sem nejdřív vyměnil gufera, abych pak zjistil, že VVT kolo už má takovej axiální vakl, že břit gufera se dostává mimo těsnící plochu.
No a na atmo pětiválec druhoška neexistuje... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: S rozvodama se to běžně dělá, u těch atmobenzínů to naštěstí takovej oser zase není a sada pro aretování se dá vyrobit z kusu plocháče a jeklu....nebo koupit za 4 litry hotovou (Včetně hromady dalších přípravků, které nepotřeuješ).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: S rozvodama se to běžně dělá, u těch atmobenzínů to naštěstí takovej oser zase není a sada pro aretování se dá vyrobit z kusu plocháče a jeklu....nebo koupit za 4 litry hotovou (Včetně hromady dalších přípravků, které nepotřeuješ).
Tak děkuji za info, přetěsnění víka vaček se odkládá na neurčito... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...možná, jestli dojde na rozvody...
Jinak motor je tam ten nejslabší dvoulitr pětiválec - 93 kW v kombinaci s automatickou převodovkou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...možná, jestli dojde na rozvody...
Jinak motor je tam ten nejslabší dvoulitr pětiválec - 93 kW v kombinaci s automatickou převodovkou.
-> Borderer: Ještě tě doplním, jelikož tohle už mám za sebou.
-> Bukaj: Musíš koupit tmel od Volva na přetěsnění vík vaček - je růžový-nanášet takovým tím žlutým válečkem, se kterým se normálně malují zdi :-). Pak ještě 5x taková kulatá gumička, která drží olej od komory svíček.
No a v neposlední řadě 2x gufero vačky,když už to bude dole a nakonec krytka vaček, ze strany převodovky, kde se dává aretace.
Pokud to má VVT, tak tě čeká předpětí, protože tak, jako tak, musí dolů rozvody a to bez aretace na kliku a vačky ani nezkoušej.
A pokud to fakt bude mít VVT, tak ještě těsnění pod něj ( se sítkem :)))) )![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Edit: ATF DEFRON 3 se dával až do roku 2003 12 měsíc, tak přišel facelift se servo kapalinou :-)
-> Bukaj: Musíš koupit tmel od Volva na přetěsnění vík vaček - je růžový-nanášet takovým tím žlutým válečkem, se kterým se normálně malují zdi :-). Pak ještě 5x taková kulatá gumička, která drží olej od komory svíček.
No a v neposlední řadě 2x gufero vačky,když už to bude dole a nakonec krytka vaček, ze strany převodovky, kde se dává aretace.
Pokud to má VVT, tak tě čeká předpětí, protože tak, jako tak, musí dolů rozvody a to bez aretace na kliku a vačky ani nezkoušej.
A pokud to fakt bude mít VVT, tak ještě těsnění pod něj ( se sítkem :)))) )
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Edit: ATF DEFRON 3 se dával až do roku 2003 12 měsíc, tak přišel facelift se servo kapalinou :-)
-> Bukaj: Přetěsnit víko vaček, už si nepamatuju, jakej v tom máš motor, ale pokud je to klasickej modulární pětiválec s dvěma vačkama, tak víko vaček = jejich lágry. Tzn. musí dolů rozvody, jsou v tom olejový kanály a na zpětné nasazení se používá speciální lepící tmel a váleček. Nelze použít klasickej silikon, aby se ti nedostal do kanálů nebo na kluzný plochy.
Jinak červená v servu = ATF, starý Volva to tak mívaly i z výroby. Novější, včetně mého P2 už měly přímo servokapalinu, ale poté co sem zjistil cenu, sem tam ten ATF nalil taky.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak červená v servu = ATF, starý Volva to tak mívaly i z výroby. Novější, včetně mého P2 už měly přímo servokapalinu, ale poté co sem zjistil cenu, sem tam ten ATF nalil taky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: U svyho jsem origo kapalinu vylil, nalil utesnovac (saklo gufero na jedny strane) a dolil Mogulem OTHP3
Jezdilo to v pohode do doby, nez jsem ho prodal... Original byl drahej jak svin. Osobne bych to nemichal...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Výrobci většinou mají svůj předpis, co tam má být, ale je téměř jisté, že tam to správné dávno nebude... jak píšou kluci, většina lidí tam doleje Dexron 3 ATF a neřeší (a ono to funguje).
Jinak pokud bys to chtěl řešit, tak prostě vyčistit nádobku, čerstvá náplň, projet, protáhnout kola do dorazů a zase odcucnout a doplnit... a takhle několikrát. Teoreticky bys tomu mohl pomoci rozpojením někde na trubkách, ale to si koleduješ o to, že někde prasknou a začnou téct. Spíš bych volil postup vyměnit jednou a další výměny, když zrovna bude důvod se v tom vrtat... a že jich nejspíš bude![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak pokud bys to chtěl řešit, tak prostě vyčistit nádobku, čerstvá náplň, projet, protáhnout kola do dorazů a zase odcucnout a doplnit... a takhle několikrát. Teoreticky bys tomu mohl pomoci rozpojením někde na trubkách, ale to si koleduješ o to, že někde prasknou a začnou téct. Spíš bych volil postup vyměnit jednou a další výměny, když zrovna bude důvod se v tom vrtat... a že jich nejspíš bude
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 11.10.22 08:10:24: ATF neboli olej do automatické převodovky, v praxi by tam fungoval asi jakýkoliv hydraulický olej
-> Bukaj: cervena v serve bude na 99% nejaky ATF prevodovy olej
-> Bukaj: Ta cervena kapalina by mel bejt ATF.
Jinak jsem nahlédl do nádobky servořízení a je tam nějaká červená kapalina. Co je to za specifikaci?
Je pod minimem, tak by asi chtěla dolít.
A když jsem v tom zašťoural prstem, tak na dně je vrstvička "metalízy" - vyplatí se udělat nějaký proplach systému, nebo jenom sundám a vyčistím nádobku a na zbytek lepší nesahat?
Je pod minimem, tak by asi chtěla dolít.
A když jsem v tom zašťoural prstem, tak na dně je vrstvička "metalízy" - vyplatí se udělat nějaký proplach systému, nebo jenom sundám a vyčistím nádobku a na zbytek lepší nesahat?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak tohle auto má najeto skoro totéž (pokud je údaj, který ukazuje počítadlo, skutečný nájezd), co 130LPG, na výměny se ani srát nemuselo, aby vypadal motor takto...
v první fázi zprovoznění to asi víc rozebírat nebudu, jen jsem si říkal, že ještě sundám a přetěsním víko vaček a omrknu, jak je na tom motor s nánosy pod ním. A taky je pěkný humus v sacím potrubí, ale nevím, zda se mi chce sundavat. Ale jak se znám, tak mi to nedá...
A vanu až následně - dokud to nezprovozním, aby to prošlo TK, tak nebudu měnit ani ten olej...
v první fázi zprovoznění to asi víc rozebírat nebudu, jen jsem si říkal, že ještě sundám a přetěsním víko vaček a omrknu, jak je na tom motor s nánosy pod ním. A taky je pěkný humus v sacím potrubí, ale nevím, zda se mi chce sundavat. Ale jak se znám, tak mi to nedá...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A vanu až následně - dokud to nezprovozním, aby to prošlo TK, tak nebudu měnit ani ten olej...
-> Borderer 11.10.22 07:06:19: Ještě jsem to neměl čas řešit. Včera jsem u toho byl půlhodinu, vyndal baterku a odstrojil nějakou bižuterii z motoru.
A dle doporučení Janse (virťák, bratranec původního majitele) jsem dle návodu na Volvoklub fóru demontoval, rozlouskl a proletoval ŘJ ABS, tak uvidíme, jestli pak po oživení zhasnou kontrolky ABS a TRACK OFF...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak vidím tu jistou analogii s prvními Favority...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A dle doporučení Janse (virťák, bratranec původního majitele) jsem dle návodu na Volvoklub fóru demontoval, rozlouskl a proletoval ŘJ ABS, tak uvidíme, jestli pak po oživení zhasnou kontrolky ABS a TRACK OFF...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak vidím tu jistou analogii s prvními Favority...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Klasika, sralo se na vymenu oilu. To jsem mel taky a trvalo mi par vymen, nez se ten motor vycistil. Pouzival jsem olej Mobil1 5W50.
Pomohl jsem tomu na zacatku demontazi vany a jejim vycistenim.
Pomohl jsem tomu na zacatku demontazi vany a jejim vycistenim.
-> Bukaj: ¨Pěkně zarostlý, už si přišel na to, proč jede na 4?
Tak jsem vzal čelovku a nářadí a vyndal z mého "nového" vozu pár "nepotřebných součástek" - bude to chtít očistu...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 20.09.22 17:51:40: Konečně víme, proč tak rád chodí bos ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 20.09.22 16:44:16: Tam máš botu, vázání. Neblázni![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Ty bys měl jezdit tak možná na běžkách... blíž už se ideálu "Co tam není, to se neposere" asi přiblížit nejde ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 20.09.22 14:14:58: A navíc zadohrab![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 20.09.22 14:14:58: A navíc zadohrab
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 11mAjA11 20.09.22 14:03:34: Já na ty kombíky nejsem...
A když už, tak v nějaké hezčí barvě:
auto.bazos.cz/inzerat/... /volvo-940-turbo.php
...ale obojí má turbo a to já nechci![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A když už, tak v nějaké hezčí barvě:
auto.bazos.cz/inzerat/... /volvo-940-turbo.php
...ale obojí má turbo a to já nechci
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> 11mAjA11 20.09.22 14:03:34: to má aspoň styl ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tohle by možná bylo pro Bukaje lepší:
auto.bazos.cz/inzerat/... /volvo-940-23-turbo-lpg.ph p
Ale ta cena není teda nic moc přívětivá...
Škatule slušná.
auto.bazos.cz/inzerat/... /volvo-940-23-turbo-lpg.ph p
Ale ta cena není teda nic moc přívětivá...
Škatule slušná.
-> StepaNoFUN: Teď asi úplně nevím v jakým smyslu "něco podobnýho" resp. k čemu?
-> dragon_cb_cz: Ty woe něco podobnýho je teď v práci... Tam jsou 2 tábory... BMW a Mercedes...
Jednomu vedoucímu maj co nevidět dodat 2 roky objednanej mercedes (prej je už v EU). Ten jeho je po 200tis. K.O. - hydroštěly maj zvuk neudržovaný 1,6 felicie (jen je jich tam 24), žere to litr oleje na 1000km... Teď má půjčený naftový BMW a prej blbý, že to nejede (co by taky chtěl, když ta jeho jebka má mít 400hp a tohle necelejch 300... Já jak ho vdím, tak si rejpnu - sice to možná nejede ale možná to dá přes 200. :-D A auto, kde se řadí přepínačm na stěrače bych si nikdy nekoupil. :-D
Asi vsichni pochopěj, že spíš tíhnu k modrobílý vrtuli...
Jednomu vedoucímu maj co nevidět dodat 2 roky objednanej mercedes (prej je už v EU). Ten jeho je po 200tis. K.O. - hydroštěly maj zvuk neudržovaný 1,6 felicie (jen je jich tam 24), žere to litr oleje na 1000km... Teď má půjčený naftový BMW a prej blbý, že to nejede (co by taky chtěl, když ta jeho jebka má mít 400hp a tohle necelejch 300... Já jak ho vdím, tak si rejpnu - sice to možná nejede ale možná to dá přes 200. :-D A auto, kde se řadí přepínačm na stěrače bych si nikdy nekoupil. :-D
Asi vsichni pochopěj, že spíš tíhnu k modrobílý vrtuli...
-> radekp: Pokud benzínový Saab žere jen 10, znamená to, že je nejspíš rozbitý ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: sem si nevsimnul.
Mel uz Saabu nekolik a jeho snem je 900. A pak nejaky turbo benzin se spotrebou 10. Rikal, ze kdyby je mel kde parkovat, ma jich vic
Mel uz Saabu nekolik a jeho snem je 900. A pak nejaky turbo benzin se spotrebou 10. Rikal, ze kdyby je mel kde parkovat, ma jich vic
-> radekp: Ou, gurmán!
-> radekp: Uz mu nezbylo na letni gumy? :)
-> dragon_cb_cz: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Tvl kup to, jen ať tahle story žije dál... Bukaj de la mancha a jeho boj s větrnými automobilkami
Jinak Saabů se správným počtem dveří, v látce a s LPG za týdenní výplatu na brigádě jsi mohl mít dost, jen kdybys četl zprávy... asi jsi zrovna ležel pod 742 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: S dostupností bych trochu oponoval. Zrovna na první generace 70tek a novější seženeš v originále většinu věcí a pokud dojdou, dělají pořadník a klidně vyrobí omezenou sérii (jasně, nechají si to zaplatit, ale je to). Týká se to teda jen dílů vyrobených Volvem, druhoška na spotřební díly podvozku, atd. se objevuje, mizí - ale je dostupná. Čas dodání bývá trochu horší, chce to plánovat no, nicméně směšný je, že kolikrát mi díl ze skandixu přijde rychleji, než třeba teďka díly na Felicii z tuzemska.
Pro tebe jako mechanika nepoužitelné, ale běžného člověka bez problému.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 22.08.22 22:06:34: člověče zrovna za tržní cenu vyřešení srnky u 742 si klidně koupíš celý jiný auto
Takový dva eMkový blatníčky za tržní cenu, k tomu lak, protože je ve svý barvě nešeženeš, dvoudílná maska...
Na Sharana stál paket srnka asi dvojku v barvě...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na Sharana stál paket srnka asi dvojku v barvě...
-> saskyn2 22.08.22 23:36:40: čověče to je ale tím že jsi ve "městě" , když jsem občas u Venniho tak tam nejvíc frčí jedničkový Fabie apod. Ale sehnat něco na Felicii už je utopie, natož na 742.
-> Bukaj 22.08.22 22:59:45: viz -> Jarda/felda 22.08.22 23:16:35: . Shanel jsem zasuvku s drzakem na prisroubovani. Nejaky hovado ustrihlo a vyhodilo na Ivecu diag zasuvku kvuli emulatoru chcanek a bez zasuvky nejdou udelat emise. Origo konektor na objednavku za mesic, tak jsem shanel neco jednoduchyho, co tam pridelam. Nakonec po uprave nejaky mondeo.
-> saskyn2 22.08.22 23:36:40: To vis. Vesnice. Fabii I asi 50, pak o1 par kusu, dvojkovek od obojiho jako safranu...
-> saskyn2 22.08.22 23:36:40: To vis. Vesnice. Fabii I asi 50, pak o1 par kusu, dvojkovek od obojiho jako safranu...
Jinak nevím na jaký vrakáče chodíte, ale tady minule Jeník na jedničkovou Oktávku zákazníkovi řekl, že se asi spletl, že technický muzeum je na Letný
Na dvojkovou většinou říká, že na tyhle veterány má už jen velmi omezený sortiment![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 22.08.22 21:48:08: Tak ono tam pak zjistíš těch „detailů“ trochu víc, o to bych neměl strach
Jestli ti díly na koncern připadají cenově mimo, tak nevím co tu řešíš, tohle je zase jinej level, jak s cenou, ale hlavně s dostupností. To proč nechceš dodávku právě vím, ale nechápu, zrovna v tvém případě by to bylo ideální řešení který by ti ušetřilo spoustu práce a času s vozíkem, ale očividně si rozhodnutý nebudu ti to tedy už vymlouvat
Staré rozhodně stejnou službu neudělá a ano je to jak s tím telefonem, to sis pěkně naběhl- už pochop že 3310 ti fakt stejnou službu fakt neudělá. Protože normálním moderním telefonem můžeš např fotit, posílat to zákazníkům na jeden klik, můžeš na něm čumět na ty internety, což můžeš dělat třeba když čekáš u doktora, nebo na zákazníka, nebo někde v koloně prostě kdykoliv máš internet, foták atd. Nemusíš pak sedět u internetu doma, nemusíš čekat půl hodiny až ti naběhne stránka a můžeš místo toho třeba čistit karburátory a vydělat víc peněz, nebo naopak víc trávit čas s dětma
Prostě ty si myslíš že telefonem za 500 něco ušetříš, realita je bohužel taková že ušetříš 5000 za 5 let na ceně telefonu, ale už nevidíš že promrdáš 5000 měsíčně na svém čase
No a s tím vozíkem/dodávkou je to podobný příběh jak s tím telefonem.
Já nevím co furt s těma dílama máš, pár zadních světel na Mko se prodává za 15000, pár nových zadních ledkových světel na mého passata se prodává za 4000. A to nepočítám že ty Mkový světla jsou po 5 letech na vyhození![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Staré rozhodně stejnou službu neudělá a ano je to jak s tím telefonem, to sis pěkně naběhl- už pochop že 3310 ti fakt stejnou službu fakt neudělá. Protože normálním moderním telefonem můžeš např fotit, posílat to zákazníkům na jeden klik, můžeš na něm čumět na ty internety, což můžeš dělat třeba když čekáš u doktora, nebo na zákazníka, nebo někde v koloně prostě kdykoliv máš internet, foták atd. Nemusíš pak sedět u internetu doma, nemusíš čekat půl hodiny až ti naběhne stránka a můžeš místo toho třeba čistit karburátory a vydělat víc peněz, nebo naopak víc trávit čas s dětma
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Já nevím co furt s těma dílama máš, pár zadních světel na Mko se prodává za 15000, pár nových zadních ledkových světel na mého passata se prodává za 4000. A to nepočítám že ty Mkový světla jsou po 5 letech na vyhození
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 22.08.22 22:59:45: zásuvka je stejná ale felda jí má na šroubovacím držáku, u oct/fab zapadá to nějakýho plastu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN: Tady u nás na vrakáči samé Feldy, O1 a Fabie. Ještě v zimě tu bylo asi 10 742, ale vše už poslali do hutí. A stejně, když něco potřebuju, tak i když je tam ten model, tak s jiným motorem nebo jinej ročník, takže tam není ten díl, co chci
Jinak Fabie a Octavie mají snad stejnou diag. zásuvku, jako Felda, ne?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak Fabie a Octavie mají snad stejnou diag. zásuvku, jako Felda, ne?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt: omyl je daleko dal. Pred rokem jsem byl na prdelnim vrakaci a hledal jakoukoli feldu, protoze jsem z ni chtel diag zasuvku (do nakladaku, normalne neprodejnej dil). Chyba. Asi milion fabii, octavky... Felda zadna. Kecam s tim vrakarnikem (zname se) - Ty woe to tu nemas jedinou feldu? No obcas neco prijede, ale to uz jde rovnou do huti komplet. To uz dneska nikdo nechce a je to v tak bidnym stavu, ze to tu nema cenu skladovat.
-> Nwkt: Netvrdím, že vrakáče, ale burzy, aukro, bazoš, překupníci, kamarádi,... když potřebuji něco, co nemám, sednu k počítači a za chvíli můžu pro kýžený díl jet.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Omyl bude jinde. Dneska na vrakacich už jsou leda Felicie. Zadohrab jeden nebo zadnej
-> StepaNoFUN 22.08.22 22:13:46: Jinak jsem si říkal, kde v textu se mi podařilo udělat tu chybu a ona to není citace, jen volný překlad
(prosím, oprav si to)
A co se týče nárazníků, tak pokud se nebavíme o chromovaných nebo prepregových, tak plastové se většinou nekazí ani při bouračkách - na 130LPG mám snad původní nárazníky, které přežily všechny mé karamboly. Sice přední je podrápaný a pravá půlka má prodřený roh, ale fungují a ani to moc nebije do očí...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A co se týče nárazníků, tak pokud se nebavíme o chromovaných nebo prepregových, tak plastové se většinou nekazí ani při bouračkách - na 130LPG mám snad původní nárazníky, které přežily všechny mé karamboly. Sice přední je podrápaný a pravá půlka má prodřený roh, ale fungují a ani to moc nebije do očí...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)