![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Kocvin: Tejden nekoukám po inzerátech a hned je rozumná koupě fuč... do prčic ! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: Však ono se to ani na střílení moc nehodí.. Podstatné je aby to byl dobrý dělník a tahač.. Známý má XC70 136 kW a zdálo se mi, že to jede dokonce hůře než moje 120 kW v S60, oboje automat.. I když tam může hrát nějakou roli i větší hmotnost XC70..
Zespod jsem to ještě neviděl, dovezli jsme to včera a zatím jen jezdím.. Zítra v práci si to zvednu, tak snad nebudu nepříjemně překvapený..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zespod jsem to ještě neviděl, dovezli jsme to včera a zatím jen jezdím.. Zítra v práci si to zvednu, tak snad nebudu nepříjemně překvapený..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 22.11.20 08:18:09: Tak to jo. Jako nejede to špatně, ale na žádnou střelbu to není. Zajímavý je, že mezi 120 a 136kW není skoro poznat rozdíl. Každopádně pokud nehledáš nic speciálního, tak tyhle předfacelifty jsou skoro za hubičku a auto je to slušný. Co koroze? Viděl jsem jednu předface, kde zespoda to bylo už dost okyslý.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky, snad to bude pokračovat stejně, jako začalo.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: Děkuju, aspoň bude čím tahat šedou po okruzích.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To s tím prakem jsem napsal asi fakt blbě, myslel jsem tím spíš to, jak to jede bez problému a oproti automatu který už mám, je tam dost znát ten krut.. Jede to příjemně..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To s tím prakem jsem napsal asi fakt blbě, myslel jsem tím spíš to, jak to jede bez problému a oproti automatu který už mám, je tam dost znát ten krut.. Jede to příjemně..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin 21.11.20 20:59:24: Gratuluju k sobovi. Jen mě překvapuje, že to jede jak z praku. Svezl jsem se několika kusy a takhle bych neoznačil žádný. Ani ta moje 136kW není žádnej sporťák. Krouťák to má velikej, ale ten nástup je slabej. Jedničková v70 byla proti dvojce závoďák.
-> Kocvin: Preju, at jsi spokojen. Ja jel neska po delsi dobe nekam dal S40 a je to super no... :-) Jak rikal Bukaj, je to lepsi felda :-D
-> Kocvin 21.11.20 22:14:55: Na skoro 20 let starý auto. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hele vezl jsem to nějakých 300 km domů z Moravy a jelo to jako z praku.. Ani jedna nouze ani nic podobného..
Nic tam nebouchá, nehučí, brzdy nekopou, všechno funguje, spotřeba 5 litrů..
Najeto 299 tisíc.. Interiér hezky čistý, neponičený..
Čekal jsem nějaký vrak a tohle mě fakt dost překvapilo..
Nic tam nebouchá, nehučí, brzdy nekopou, všechno funguje, spotřeba 5 litrů..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Čekal jsem nějaký vrak a tohle mě fakt dost překvapilo..
Me prijde, ze u stribrnych aut to nesedi uz od novoty...
-> dragon_cb_cz 21.11.20 21:09:22: spis vybocuji ty zadni![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Tohle za 30 jo? To bych se bap, ze bude nejaka past... Na volvo foru borec prodava S60 za 30 a pise ze to obcas padne do nouze a podobne... Jinak jesi je ok, tak bych si za 30 taky teda dal rict...
Kolik ma najeto a je ok?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Hele je to možné..
Já to u auta za 30k ani moc nezkoumal..
Překvapilo mě za jak málo jde sehnat vybavené a technicky zachovalé auto..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Překvapilo mě za jak málo jde sehnat vybavené a technicky zachovalé auto..
-> dragon_cb_cz 21.11.20 21:09:22: to je běžný jev u stříbrný metalízy
když jsem projížděk izeráty tak z určitýho úhlu ta barva neseděla u žádnýho stříbrnýho auta ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Kocvin: Zdá se mi to, nebo mají přední dveře jiný odstín barvy než zadní? Jinak ale D5 super ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je docela sranda vidět ten jeho rohlík na ksichtě, když si projíždí tu 9-5. Naprosto přesně si totiž pamatuju, že jsem úplně stejně vysmátej v tomhle konkrétním autě byl i já, když mi ho skoro 6 let zpátky jeho tehdejší majitel (který z něj udělal to čím je) půjčil, abych si vyzkoušel jak může 9-5 fungovat - a na základě toho jsem si pak tu naší první koupil.
Jen by teda bylo fér zmínit, že je poněkud nesériová
www.televizeseznam.cz/vid eo/.../to-nejlepsi-od-znac ky-saab-lexus-sc430-vs-lex us-lc-500-convertible-tv-s how-garaz-64112072
Jen by teda bylo fér zmínit, že je poněkud nesériová
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.televizeseznam.cz/vid eo/.../to-nejlepsi-od-znac ky-saab-lexus-sc430-vs-lex us-lc-500-convertible-tv-s how-garaz-64112072
-> dragon_cb_cz 19.11.20 12:46:08: Je to krásný vozík.
Řeším teď oley do Volfíka a vůbec nevím. Většinou kratší trasy, když se jede delší a nebo někam, tak dost svižně.
Předepsaný tam je A5/B5, 0W-30. Leju Valvolejno 5W-30, specifikaci si nevybavuji. Přešel jsem na ni z té nulky. Obojí je SynPower nebo SynPower FE.
Nemám úplně proč měnit, ale koukal jsem na YACCO a rád bych nějaký lepší. Tápu v rozsahu, protože všude píšou něco jiného. Často u výrobců nesedí na jejich stránkách ani doporučené mazací plány.
Ten turbobenzín hodně topí, u výfuku je to na opékání buřtů, rád bych tedy něco, co dobře ochrání turbo a zároveň snese i podíl občasných kratších tras.
Řeším teď oley do Volfíka a vůbec nevím. Většinou kratší trasy, když se jede delší a nebo někam, tak dost svižně.
Předepsaný tam je A5/B5, 0W-30. Leju Valvolejno 5W-30, specifikaci si nevybavuji. Přešel jsem na ni z té nulky. Obojí je SynPower nebo SynPower FE.
Nemám úplně proč měnit, ale koukal jsem na YACCO a rád bych nějaký lepší. Tápu v rozsahu, protože všude píšou něco jiného. Často u výrobců nesedí na jejich stránkách ani doporučené mazací plány.
Ten turbobenzín hodně topí, u výfuku je to na opékání buřtů, rád bych tedy něco, co dobře ochrání turbo a zároveň snese i podíl občasných kratších tras.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nedávno dával současný majitel někde fotky toho jak mu Kuba Přáda vyčistil ty nubukový sedačky od Hirsche co tam David dal. Porno to auto ![32](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/32.gif)
EDIT: našel jsem přímo od Kuby: www.facebook.com/supportC LEANFreaks/.../26572630978 29760
![32](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/32.gif)
EDIT: našel jsem přímo od Kuby: www.facebook.com/supportC LEANFreaks/.../26572630978 29760
-> dragon_cb_cz: aano
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Bejvalka pana velkomožného z Hloubětína?
-> Eidy 13.11.20 20:16:44: že by údiv? Nevídím v tom ani to vnucování názoru, ani to očekávání změny. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.11.20 21:51:20: Jen ze zvědavosti, co tedy znamená toto?-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 21:29:52:
-> palinator: Tak, to jsou takový mezní případy, ale v "normálním " autě jsem nikdy takovej traumatickej zážitek neměl.
-> King 12.11.20 19:48:06:
Mně to teda sralo v počátcích mé řidičské kariéry, když byla 20.hodina šichty a na závěr bylo 40 minut v koloně. Ten Renold Master měl spojku poněkud tužší než osobák. Noha už docela bolela a hlava už to měla taky za sebou, když 32 hodin nespala.
Mně to teda sralo v počátcích mé řidičské kariéry, když byla 20.hodina šichty a na závěr bylo 40 minut v koloně. Ten Renold Master měl spojku poněkud tužší než osobák. Noha už docela bolela a hlava už to měla taky za sebou, když 32 hodin nespala.
-> King 12.11.20 21:31:32: jo možná to píšu pro někoho moc tvrdě, ale je to můj názor a tak to cítím. Nikomu nic nevnucuji a ani nečekám, že si někdo kvůli mě koupí manuál.
-> Tuner#2: No tak ještě štěstí, že tě tu máme, abys rozsoudil, kdo auta má rád a kdo ne.
Doporučuju jít vyhodit špajzku z auta a preventivně odstranit synchrony, protože synchronizace je přece pro sraby a s ní to není ten jediný správný a autentický řidičský požitek. A chraň tě ruka Páně to startovat startérem místo kliky...
Doporučuju jít vyhodit špajzku z auta a preventivně odstranit synchrony, protože synchronizace je přece pro sraby a s ní to není ten jediný správný a autentický řidičský požitek. A chraň tě ruka Páně to startovat startérem místo kliky...
-> Tuner#2: Na jednu stranu jsem rád, že nejsem sám, kdo to takhle cejtí, ale nedovolil bych si tvrdit, že "kdo má rád auta, nemá rád automat ".
-> dragon_cb_cz 11.11.20 23:48:51: no právě, ten kdo má opravdu rád auta, nemůže mít rád automat...
-> King 12.11.20 19:48:06: přesně tak, mě vyloženě baví jezdit i spotřebákem a je jedno zda to byl favorit, felda a nebo Octavia. I s feldou jsem posadil Míšu dozadu a jeli jsme kravnout na sníh a nedokážu si v autě automat představit.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King 12.11.20 19:48:06: přesně tak, mě vyloženě baví jezdit i spotřebákem a je jedno zda to byl favorit, felda a nebo Octavia. I s feldou jsem posadil Míšu dozadu a jeli jsme kravnout na sníh a nedokážu si v autě automat představit.
-> Jarda/felda: I my vesnicani se treba nekolikrat tejdne ocitneme v ó Velke Praze, casto v kolone, ale asi jsem nejakej divnej, ale manual me nijak ani ve stop-and-go kolone nevycerpava. Po ctvrtstoleti za volantem si pravacka a leva nohy radej tak nejak "na pozadi " a ja si treba krafu s kolegou na telefonu. Tech par procent casu projebanych v podobnym rezimu jizdy me nejak nemotivuje, abych se po zbytek casu nechal pripravit o kvedlaci kratochvile ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator 12.11.20 19:33:14: mimo prudký zrychlení, spíš jde o to že v točkách se tolik neusazuje bordel ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 12.11.20 10:24:47: Spíš s kufrem plnym cihel a na zahrádce stavební řezivo...
Když ty malý vleky jsou hrozně otravný - nic se do nich nevejde![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když ty malý vleky jsou hrozně otravný - nic se do nich nevejde
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Nwkt: tak ale dsg neratajme za "automat", automat v pravom zmysle slova je ten, s menicom a nie "trpaslik na spojke"
-> Nwkt: A mně se lidi diví, proč mám tak rád hydroměniče ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: jezdím služebákem s dsg po Praze a toho kdo to vymyslel bych zadupal do země a tu převodovku mu narval do prdele ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 23:11:38: kdyby jsi cukal po praze kde se rozjedeš na pár metrůů a stojíš a den co den tak tě to přejde
u nás vesničanů vede manuál
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Ale s kempíkem, ne tím hovádkem, co má Bukaj. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy 11.11.20 23:37:42: Dobře napsaný, úplně s Tebou souhlasím
Jinak já už má s automaty také něco odježděno, líbilo se mi to v rodinném autě, se kterým jezdí přes týden manželka a já do něj sednu jen o víkendu na rodinný výlet, ale při denním ježdění se za tím volantem bez řazení až skoro nudím (A to ten sedmikvalt ve spojení s biTdi funguje fakt skvěle). Ale jezdit denně po městě, tak je to možná úplně všechno jinak.
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
Jinak já už má s automaty také něco odježděno, líbilo se mi to v rodinném autě, se kterým jezdí přes týden manželka a já do něj sednu jen o víkendu na rodinný výlet, ale při denním ježdění se za tím volantem bez řazení až skoro nudím (A to ten sedmikvalt ve spojení s biTdi funguje fakt skvěle). Ale jezdit denně po městě, tak je to možná úplně všechno jinak.
-> Borderer: Když si vezmu, kolik baráků ty auta za totáče postavily, tak bych se toho tolik nebál. Pravda, tchán pak měnil spojku na 105L při nájezdu asi 25 tisíc ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Já to spíš bral z pohledu, že aby mohl jet dolů a ty brzdy potřebovat, musel by se nejdřív vyhrabat nahoru. Možnost nahoru prázdný - dolů plný bych v tomto případě pominul. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: To já bych se o ty brzdy fakt bál - protože na MBčku, kde byly brzdy prakticky nové (původní byly jen bubny, jinak prasata i obložení nové a brzdovka komplet taky, protože se měnil i HBV a komplet trubky a hadice) mi na jejich uvaření stačilo jedno pořádné zabrždění - přehoupli jsme se přes horizont, za ním trochu padák dolů a zároveň začátek obce, tak jsem na to trochu hamtnul. U cedule už šel pedál dolů... V autě jsme byli dva dospělí normálních proporcí (já trochu silnější, Michal hubeňour), trochu hadrů atd a plný kufr náhradních dílů
Ale přeložený to určitě nebylo.
To byl moment, který mě přinutil trochu přehodnotit přístup "vždyť se s tím dá jezdit stejně jako s moderním autem" a zbytek toho 3300 km dlouhého výletu už jsem jel podstatně opatrněji. V Alpách speciálně![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To byl moment, který mě přinutil trochu přehodnotit přístup "vždyť se s tím dá jezdit stejně jako s moderním autem" a zbytek toho 3300 km dlouhého výletu už jsem jel podstatně opatrněji. V Alpách speciálně
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.20 06:45:18: Jo, Dacia 1307 byl ve všech ohledech extrém
Byla to šestnáctistovka s nějakým tuhým přítlačákem a převod od pedálu lanovodem. Na tom autě jsem se pořádně naučil jezdit bez spojky, protože jsem měl problém s kolenem a to šlapání na spojku (tuhost pedálu v kombinaci s blbým úhlem posezu a tedy nutnost zatěžovat dosti ohnuté koleno) mi to koleno tak zhoršilo, že jsem pak půl roku kulhal...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Byla to šestnáctistovka s nějakým tuhým přítlačákem a převod od pedálu lanovodem. Na tom autě jsem se pořádně naučil jezdit bez spojky, protože jsem měl problém s kolenem a to šlapání na spojku (tuhost pedálu v kombinaci s blbým úhlem posezu a tedy nutnost zatěžovat dosti ohnuté koleno) mi to koleno tak zhoršilo, že jsem pak půl roku kulhal...
-> dragon_cb_cz: Já bych se ani tak nebál, že zabrzdí jako o to, jak velkou rychlost vyvine a jestli se rozjede. Máme teďka daily na revizi LPG a tahám vlek za Škodovkou. Včera sem vezl cca 500kg a o jízdních vlastnostech už bych ani nemluvil - hlavně rozjezdy do kopce. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja se tem obchodakum nedivim, ze chtej automat do dejly karu, jestli s tim nalitaj hodne km. Obzvlast u auta, ktery ma srackovej motor bez vykonu uz je pak to razeni utrpeni. Viz Mazda 3, co jsem sedlal (nastesti jen chvili), tak clovek musel na okreskach radit i dvojku v mistech, kde nornalni auto jede na ctyrku... To proste na velkejch dalkach unavuje.
A jeste si vzpominam jak mel Bukaj sluzebni dacii doublecab nebo jak se to jmenuje, tak mel od spojky snad nejakej pocinajici zanet v koleni :-D ale to byl extremni pripad :-D
A jeste si vzpominam jak mel Bukaj sluzebni dacii doublecab nebo jak se to jmenuje, tak mel od spojky snad nejakej pocinajici zanet v koleni :-D ale to byl extremni pripad :-D
-> Eidy: Jistě, však taky Jeníkovi říkám, ať kvedlá dle libosti. Tohle skutečně je dle vkusu každého soudruha. Právě proto úplně nechápu tu potřebu tvářit se, že kdo má auta rád, nemůže mít rád automat...