![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Tuner#2, dragon_cb_cz: No tak, pánové. Dovolím si malou vsuvku. Tohle je vyloženě o názoru a vkusu. Já najezdil s automatem tisíce km a ano, je to pohodlný. Chci to? Ne. Proto mám ve všech autech manuál. Nicméně tohle je čistě individuální stejně jako názor na ženskou. Jednomu se líbí, druhýmu ne. Ale to neznamená, že je dobrá nebo špatná. Přestože já bych ji neojel, spousta jiných ano. S objektivitou nebo čísly to nemá nic společného.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Nevzdávej. Nikdo tě nenutí. Kvedlej dle libosti.
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.20 22:42:01: Já si o tom fakt nevedu deníček, ale něco v tátově Scenicu (starý a tragický), něco ve firemních Octaviích DSG a v KIÍch, teď už něco málo s tchánojc Travellerem. Jinak jsem se svezl i s kamarádovo M4 a krátce s Ferrari 360 bohužel také na automat. Na sedadle spolujezdce v řadě Mercedesů ještě když byl náš zákazník majitelem VSP auto, s Panamerou a Cayane. Já myslím, že na určitý názor dost a dost a řazení pokud to jen půjde se nevzdám ani v autě do práce. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Že ty si něco nedokážeš představit je bohudík vcelku irelevantní - ono je tak nějak všeobecně známé, že tvoje představivost není nic moc.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 22:34:18: Ehm, kolik km máš s automaty naježděno? Já asi jen 50.
-> dragon_cb_cz 11.11.20 22:25:46: Jo, jo, nikdy jsem automat neřídil, neslyšel ho řadit a jen jsem si o tom včera poprvé v 41ti přečetl v knížce. ![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.20 22:16:18: Já taky jezdím do práce spotřebákem a nedokážu si představit, že bych neřadil... Ale jo, máme tu 6 obchoďáků, když se objednávali nové Octavie tak tady byl jediný, kdo chtěl manuál... Všechny ostatní to "otravuje". Ono totiž s automatem snadněji vyřizují maily a telefony za jízdy... ![78](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
-> Tuner#2: Jo jo, s praktickou několikaletou daily zkušeností s provozem švédů v automatu v tématu o švédech celou stránku otravuju, zatímco ty se svojí letitou praxí s provozem Porsche s PDK tu konstruktivně přispíváš... oh wait, já zapomněl, ono to jsou vlastně jen vyčtené teoretické kecy.
Takže ano, prosím běž.
Takže ano, prosím běž.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.11.20 22:00:46: Kluci ale řeší křápy na ježdění do práce, do krámu a třeba na výlet, ale z 90% ty dvě první věci.
-> dragon_cb_cz 11.11.20 21:40:08: reagoval jsem tady na to -> dragon_cb_cz 10.11.20 23:20:00: a celou stránku kde tady otravuješ s automatama. Mě to trhá uši i v Porsche, kdy to někdo nechá na PDK a je to prostě něco nepřirozeného a to jak to řadí tahá za uši.
Ale jo, už zase jdu, přečetl jsem si více jak stánku nesmyslů od tebe a ten vzduch tady teda slušně otravuješ ty.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale jo, už zase jdu, přečetl jsem si více jak stánku nesmyslů od tebe a ten vzduch tady teda slušně otravuješ ty.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: A kterej že přesně z těch automatů který se tu řeší je ten strašnej?
Už jsi dlouho nikde neotravoval vzduch, co?
Už jsi dlouho nikde neotravoval vzduch, co?
To je strašný, na stránce kde všichni máme rádia auta někdo kope za tak hroznej automat?
nechápu už nic...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> saskyn2: No říkám - jak kde, v případě té Aerovky když jsem jel za kamionem ustálenou 90, tak mi tam držel stejných 1800 otáček s Skem i bez něj, prostě pátej kvalt. A na žádný pádla při předjíždění jsem šmatlat nemusel - před začátkem manévru jsem si tam ručně tu trojku dal a dál už to vyřešila převodovka (neopře se o omezovač, ale při jeho dosažení přeřadí).
-> vhml 11.11.20 19:21:50: To je o dva a čtvrt litru lepší než já. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale jestli za to nemůžou spíše ty cesty Plzeň - Coesfeld.
I tady v ČR to nebylo zrovna hedvábí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale jestli za to nemůžou spíše ty cesty Plzeň - Coesfeld.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml:
Jo, jo...v dobach, kdy jsem se sluzebne presouval "vrtulnikovejma " rychlostma a v servisu jsem dostal v rozporu se smlouvama nejakou malorazni jebku (fiesta, i20...), tak to nikdy pod 10 litru nebylo :-)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Tak můžeš jezdit na Sko ne když tě to sere...
-> King 11.11.20 14:38:30: kamos obchodak kdysi po nejakym pruseru dostal pridelenou fabii htp 40kw na jezdeni po cely republice. To auto melo dlouhodobou spotrebu 9.5 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 11.11.20 18:57:59: třeba nový 1.2tsi tě nutí řdit už na 2000 což mi přijde dost málo
navíc je pak v činnosti EGR a zasírá to sání a problémy na světě
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: No to Sko ti to drží v otáčkách, takže si hned redy na předjíždění. Za mě teda mnohem lepší než tam pak při předjíždění šmatlat po pádlech. Ale tak každý to má jinak no.
-> Jarda/felda: Ale prdlajs nenechá. A většina moderních "malorážek" potřebuje točit míň než 15-20 let starý "pořádný motory"...
-> saskyn2: Asi záleží jak v kterým autě, ne? Resp. co přesně to S-ko mění. Já používal podřazení pádlama jen když jsem chtěl mít kvalt ready a nafoukaný turbo. Jinak jsem se mohl na nějaký Sko vyprdnout, když to pošleš do podlahy, tak si to podřadí tak jako tak a 250 sobů je pořád 250 sobů
A dokud je pedál na podlaze, tak to točí do omezovače i v normálním módu... To jsem ale při předjíždění využil všeho všudy jednou, když se za SUV který jsem předjížděl schovávalo ještě jedno auto, kterýho jsem si nevšiml.
-> saskyn2: Asi záleží jak v kterým autě, ne? Resp. co přesně to S-ko mění. Já používal podřazení pádlama jen když jsem chtěl mít kvalt ready a nafoukaný turbo. Jinak jsem se mohl na nějaký Sko vyprdnout, když to pošleš do podlahy, tak si to podřadí tak jako tak a 250 sobů je pořád 250 sobů
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 11.11.20 17:57:02: to je další věc, ty malorážky potřebujou aspoň trošku točit a automat je nenechá ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kdyby se dělaly normální šesti- a vícelitrové motory, stačila by třírychlostní převodovka. To je takovej rozumnej kompromis mezi automatem a manuálem, u kterého není potřeba téměř řadit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 11.11.20 10:15:08: V technicaku je nejnizsi hmotnost 1650 asi, ale rekl bych, ze to neni pohotovostni... Ale ta bez kapalin, paliva atd, coz by odpovidalo... Musi to mit gumy se zvysenou nosnosti.
Jinak ten Bukajuv pristup, to me dostava taky :-) Osobne podnikat se skodovkou a furt pod tim lezet...
Jinak ten Bukajuv pristup, to me dostava taky :-) Osobne podnikat se skodovkou a furt pod tim lezet...
A není lepší dát Sko když vím že budu předjíždět? Pádla jsou podle mě k hovnu, já to nepoužívám. Taky čím novější auto tím víc to bohužel podtáčí kvůli emisím. Ale zase třeba dsg v OIII je oproti OII naprosto úžasně rychlý a hlavně ochotný reagovat na plyn.
-> dragon_cb_cz: Navíc s automatem snáze aplikuješ fci luncheon meat control, nie? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: Nevím jak u Supa, ale u Aerovky to nebylo ani tak o pomalosti (ono bys to spojkou a fofrklackem rychleji nestihnul), ale spíš o ne úplně předvídatelnosti - ta doba mezi cvaknutím a zařazením nebyla vždy stejně dlouhá mi přišlo - takže ten pocit je z toho takový... no divný. To uznávám. Ale na situace "chci si připravit kvalt na předjíždění" to je naprosto dostatečný. Pro ostrou jízdu někde v zatáčkách úplně ne - alespoň já si na to úplně nezvykl... ale moc jsem se nesnažil, s tím ingotem to na řádění v zatáčkách stejně moc nebylo.
-> dragon_cb_cz: To sice maji, ale zrovna u toho Supa, kteryho uz jeden kolega provozuje, je to dost tragedie, protoze ta reakce "automatu " na povel packou u volantu je prej tragicky pomala.
-> King: Nevím jaký malorážky vám teď nutí. Každopádně manuální řazení už dneska mají automaty snad skoro všude, ne?
-> dragon_cb_cz 11.11.20 15:05:27: Poprosil bych porovnavat porovnatelne![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 11.11.20 14:57:33: Z fotky velikost vleku poznám - mám podobný
Ale původní gumy a ráfky jsem vyhodil (respektive z nich jsou rezervy na dvou vlekách), mám tam ráfky z Feldy a na nich nějaké zimáky, nafoukané na max (2,5), nápravu taky tu se zvýšenou nosností...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale původní gumy a ráfky jsem vyhodil (respektive z nich jsou rezervy na dvou vlekách), mám tam ráfky z Feldy a na nich nějaké zimáky, nafoukané na max (2,5), nápravu taky tu se zvýšenou nosností...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King: Situací kdy jsem potřeboval použít ruční řazení bylo za ty 4 roky s Aerem minimum. Resp. potřeba to asi nebylo nikdy, ale občas jsem si tam před předjížděním tu trojku pro pocit, že jí tam mám ready a nemusím čekat na kickdown dal. No tak prostě zapnu ten manuální mód... problem solved.
-> King 11.11.20 14:38:30:
Přitom stačí nasadit limity na spotřebu techničákovou hodnotu +20% a při překročení píčovat a oni zaměstnanci zase zkrotnou.![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Přitom stačí nasadit limity na spotřebu techničákovou hodnotu +20% a při překročení píčovat a oni zaměstnanci zase zkrotnou.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Bukaj 11.11.20 14:12:29: Košér to určitě není, ale vlek má nápravu na 1300kg, takže to zvládne a auto taky. Nejvíc trpěj chudáci rozpláclý rosavy
Samozřejmě není rozumný to vzít na dálnici a pálit s tím 130
U embéčka bych se nejvíc bál aby mi to neoddělilo zadní podběhy od zbytku karoserie, brždění bych asi až tak moc neřešil![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jo a ono to není asi z té fotky poznat, ale ten vozejk má 2,5mx1,3 takže tak 2 kubíky to možná budou![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jo a ono to není asi z té fotky poznat, ale ten vozejk má 2,5mx1,3 takže tak 2 kubíky to možná budou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp 11.11.20 14:18:10: Tak ona auto má, velké auto padlo z určitého důvodu, ale tady by se mi líbilo, že je to konby, ne moc velké, to nezávislé topení a normální motor pro lidi. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 11.11.20 14:06:51: To je presne to, cim nas se nas sef snazil vymluvit tem mimonum vysavacoidni automat. Ono to sice papirove je strasne usporny, ale s plnym kufrem a nasranym servisakem za volantem to bude zrat jak prokopnuty![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Ty uz jsi nekdy videl automat, kterej dokaze treba pri predjizdeni nebo ostrejsi jizde po clenitejsi silnici radit "lip " nez aspon trosku zkusenej sofer. Moje zkusenost s ruznejma automatama je necelejch 10tkm a zatim jsem nenarazil na zadnej, kterej by me nesral :-) A obavam se, ze ani soucasny DSG na tom neni o moc lip.
Jsem toho s embéčkama kdysi odtahal spousta.. a o "brždění" nemůže být řeč, nazval bych to spíš zpomalovacím procesem - takže ne že by to nešlo, ale je třeba si přitom počínat jako.. kormidelník na pramici.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj:
Ale s tim Tranzitem to aspoň zabrzdíš. U MB s bubnama vpředu to musí bejt z kopce jako brzdit T815 mix z Mohelničáku na neutrál.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale s tim Tranzitem to aspoň zabrzdíš. U MB s bubnama vpředu to musí bejt z kopce jako brzdit T815 mix z Mohelničáku na neutrál.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: po V50 jsem taky pošilhával. Ale pro rodinu je to malé. Já myslel že hledáš něco většího? Pokud hledáš menší auto pro ženu, tak tam zas nevidím důvod pro T5. Ale mám to stejně - když jsme vybírali Miniho, musel jsem si zdůvodňovat proč nevzít R53 s kompresorem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: No, myslím, že je sakra rozdíl tohle brzdit tím pašíkem nebo tou 130 teda... A na sériovém MBčku uvaříš brzdy jedním pořádným zabržděním, takže brzdit podobný vozejk bych s ním brzdit nechtěl.
-> dragon_cb_cz 11.11.20 13:05:25: V podstatě ano. Ale je to pěkný vozejček.
Kromě té kokotské hudby....
Kromě té kokotské hudby....
-> saskyn2 11.11.20 11:53:21: Ani plachtu si přes to nehodí a nárazník nevomete...
...když tohle tahám za 130LPG, tak proč ne za MBčkem?
Ono tak jako tak to není košer, i když za Pašíkem můžeš tahat dvě tuny, tak tenhle vlek má užitečnou nosnost tak 500, max 550 Kg a to jsi přešvihl minimálně dvojnásobně a pak už nesejde na tom, jestli tu tunu nákladu na to "750" vleku taháš za škodovkou nebo Tranzitem...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...když tohle tahám za 130LPG, tak proč ne za MBčkem?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ono tak jako tak to není košer, i když za Pašíkem můžeš tahat dvě tuny, tak tenhle vlek má užitečnou nosnost tak 500, max 550 Kg a to jsi přešvihl minimálně dvojnásobně a pak už nesejde na tom, jestli tu tunu nákladu na to "750" vleku taháš za škodovkou nebo Tranzitem...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> King 11.11.20 13:16:16: velká výhoda je, že u služebního auta ti může bejt úplně u prdele co se na tom vysere. Takže tempomat podlaha a tradá... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: A co přesně by jako ten manuál zachránil?
-> Borderer 11.11.20 11:48:02: Ba, ba :-) Aktualne resime ve firme, jak zvratit nedavnej vyron manazersky nekompetentnosti, kde nejmenovana pipina v soucinnosti s manzelem (stejna lama pres auta jako ona) vytipovala pro servis auta s benzinovym motorem do sekacky a to, co by se dalo jeste nejak zachranit rozumnym zachazenim s manualem, bude dorazeno automatem
Nekterym proste nevysvetlis, ze ne kazdej ma auto jako benefit k manazerskymu platu a nepouzivame ho k poskakovani ze satelitu do kanclu.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak já proti starším autům nic nemám, jen to člověk musí brát tak, že pravděpodobnost podobných závad s věkem holt roste a přizpůsobit tomu svojí ochotu případně rozklepnout prasátko, pokud to v provozu chce udržet.
V50 je ten vylepšený Focus?
-> Jarda/felda: To asi roli nehraje, tím spíš mám šanci trefit nějaký bolavý kus (což se ostatně stalo i s tou 9-5 kde jsem ten manuál měnil).
V50 je ten vylepšený Focus?
-> Jarda/felda: To asi roli nehraje, tím spíš mám šanci trefit nějaký bolavý kus (což se ostatně stalo i s tou 9-5 kde jsem ten manuál měnil).
-> saskyn2: kým to jazdí tak je dobre , mne by sa tiež nejaké auto šiklo ... ale veľmi sa mi páči OII SCOUT ale ak je pekný kus tak ceny sú nezmysel
-> dragon_cb_cz 11.11.20 11:56:36: Já jsem zjistil, že jsem za ten starý vozík rád. Jede a bručí to pěkně, je v tom teplo hned jak vyjedu, akorát ten Cromaňonec byl na cestování pohodlnější.
Pro Karkuli by se mi líbila právě ta V50 s T5.
Je to malé, do města obratné a často kvůli drobotině i s nezávislým topením.
Pro Karkuli by se mi líbila právě ta V50 s T5.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: Nee mám tohohle dědka, je to hrozný jak to letí, už 10 let no, je z něj plnohodnotný dělník, slouží bez problému, ale začíná to pomalu hnít, tak pomalu koukam po něčem za co by se člověk nemusel stydět, akorát pořád nevím možná s tím ještě postavím dílnu a barák ale uvidím, nechávám to osudu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)