skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> castrol 13.11.19 19:43:30: S40? Ale to je něco historického, ne?
-> dragon_cb_cz: tak dom dnes tu S40 videl , predok v poriadku ale tie zadne svetla sa mi nepacia
-> dragon_cb_cz 13.11.19 15:10:47: Jsem slyšel nějaké zvěstě, že ta 3.2 atmo je prý docela úsporná, samozřejmě na poměry Volva. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dostal jsem ke konci minulého takový zvrácený nápad, že v rámci redukce vozového parku, bych pořídil V70, S80, V60 s R6, T6 a nebo V8, čili 300+
a to by mi stačilo na projetí se + nějakou cestu na dovolenou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dostal jsem ke konci minulého takový zvrácený nápad, že v rámci redukce vozového parku, bych pořídil V70, S80, V60 s R6, T6 a nebo V8, čili 300+
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Njn to jen já jsem ve všem pozadu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 13.11.19 13:53:57: Já jsem už o generaci napřed. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.19 13:39:44: Tuším 99 rok. Prostě S80 první generace. A ten 4q automat měla stará S80 s T6 zcela určitě - prostě se tam nic jiného nevešlo. V roce 99/2000 nevím jestli Aisin vůbec nějakou 6q převodovku měl, to byl i ten 5q AW55 docela novinkou (třeba Saab ho dostal až v roce 2002 myslím).
-> dragon_cb_cz 13.11.19 13:11:35: 2.9 atmo? To byla ale nějaká velká historie. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
S tím 4q to ale není úplně pravda.
4q od GM u T6 měla jen XC90. T6 v S80, V70 a XC70 měla vždycky 6q Aisin.
U XC90 ji pak nahradila 3.2 s Aisinem + u V8 to bylo tak nějak standard.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
S tím 4q to ale není úplně pravda.
4q od GM u T6 měla jen XC90. T6 v S80, V70 a XC70 měla vždycky 6q Aisin.
U XC90 ji pak nahradila 3.2 s Aisinem + u V8 to bylo tak nějak standard.
-> dragon_cb_cz: introš ti vyfotim, přivezl to David na opravu kapoty
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To je ta co prodával Kučera? Je tam něco v interiéru? Venku vidím jen klasický Aero lízo a spojler vzadu + duplex, ale ten byl myslím taky série... nebo to má něco od Hirsche? Jo a zadní světla jsou asi z pofaceliftu daný... Vím že to snad prodával na Hirsch 19" kolech s tím, že na 17" je sleva asi 50 tisíc ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 22:43:47: Bylo jich víc, kolega měl 2.9 atmo... jako zajímavý to je, ale je pak trochu trapný, že ta T6 dostane jen 4q automat, protože 5q se nevešel![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 22:43:47: Bylo jich víc, kolega měl 2.9 atmo... jako zajímavý to je, ale je pak trochu trapný, že ta T6 dostane jen 4q automat, protože 5q se nevešel
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V6 turboo, moc se mi to v tom paketu líbí
-> dragon_cb_cz 12.11.19 21:07:13: Na druhou stranu, 3.2 atmo a T6 byly řadové šestiválce, což je docela zajímací. Většinou ostatní mívali V6.
Vychází to z toho pětiválcového moduláru a dokonce je ta R6 asi o 2 mm kratší.
-> Kocvin 12.11.19 21:04:03: Joooo, ta se mi taky moc leebee.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vychází to z toho pětiválcového moduláru a dokonce je ta R6 asi o 2 mm kratší.
-> Kocvin 12.11.19 21:04:03: Joooo, ta se mi taky moc leebee.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.11.19 21:07:21: tak predsa sa zhodneme ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol 12.11.19 20:52:14: To první fajn, to druhé je grc. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 12.11.19 21:04:03: Ta V8 je ale historicky u Volva spíš anomálie, obyčejně končili u šestiválců.
Co se rozměrů týká, tak jsem myslel druhou generaci (2010-2018), ty máš ještě první, ne?
Co se rozměrů týká, tak jsem myslel druhou generaci (2010-2018), ty máš ještě první, ne?
-> dragon_cb_cz 12.11.19 20:46:49: Já mám 186 cm a ve své S60 to ani nějak moc nepociťuji.. Je fakt, že sedadlo mám na úplně spodní pozici a vzadu jsem ještě neseděl..
-> Jirik_Tuňák1983: Já to myslel spíš jako povzdech nad dobami, kdy se vyráběla S80 II 4,4 V8 po které teď koukám..
Že jako dnešní Volvo sice moc supr, ale něco tomu chybí.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Já to myslel spíš jako povzdech nad dobami, kdy se vyráběla S80 II 4,4 V8 po které teď koukám..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: jako toto? volvo.topautobratislava.s
k/volvo-v40 musel by som si zvykat na tire krivky
ale totok je pekne www.johnscottivolvo.com/e
n/.../53850
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 12.11.19 20:46:49: Mam v piči. Já mám 170. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Prostě jsou ty auta uvnitř jak pro liliputy, když si tam sednu, tak mám pocit, že musím hlavu naklonit doprava, abych si jí neopřel o horní část "rámu" (myšleno "futer") dvěří... Strašně stísněný.
-> dragon_cb_cz 12.11.19 20:32:30: Mohu poprosit o překlad druhé části do natvrdlodštiny pro moji maličkost? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol 12.11.19 20:30:09: Ty jsi Mimoň, o to tady nejde, to má být auto pro zábavu a ne na ježdění pro rohlíky k Vietnamci. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol: Pokud nejsi moc vzrostlej, tak současná V40 je ideální alternativa k Fábii. Já ale žádnej obr nejsem a už to pro mě není... S60 to samé ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: u nechcem stare aj ked mozno spolahlive auto
-> castrol 12.11.19 16:02:46: Ta C30ka je taky 13 let starý auto.
-> Jirik_Tuňák1983: je to spravne ,necitim sa na to auto
-> castrol 12.11.19 12:21:03: Teď jde o to, jestli je to tak správně. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.19 22:06:30: zrejme mam dobru imunitu
-> dragon_cb_cz 12.11.19 07:33:07: suhlasim ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je libo skoro nejetou krabici? www.volvista.cz/nabidka-v
uz/07307019-volvo-s90-3-0i
-automat-cz
-> Kocvin: Co jsem mluvil s klukem z autorizáku z Volva, tak minimálně v případě naftových je ta současná generace čtyřválců absolutně bezproblémová. Na benzíny se můžu přeptat.
-> Kocvin 12.11.19 08:27:00: Bobí, ty máš nějaké podložené informace o potenciální budoucí životnosti? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Já ani ne a už si úplně nemyslím, že mnoholitr = zaručeně vyšší životnost. Matriály taky pokročily, v takovém autě mám raději klid, než prdění motoru. Dnes je stejně všechno přeplňovaný, takže takový to čtyřválec a proti tomu charakterní osmiválec, to už taky víceméně padá. A prestiž, no. Tobě přijde prestižnější třeba vozidlo, které má 5,7 nebo 6,2 motor, ale uvnitř katastrofální slícování a hnusácký plasty? Očumoval jsem nějaké ameriky a to zkompletování těch plastů v interieru je fakt šílenost.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Podívej se vedle do tématu, jaxe nafoukla O4 a začíná to na litru, nejprodávanější budou určitě 1,0 až 1,5.
A ono to těm ostatním automobilkám taky dříve nebo později skončí.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 12.11.19 07:33:07: Taky se mi to líbí, musí to jet v tom prckovi pěkně, byť mi trochu vadí u toho vozu ten smrad z Fordu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Já ani ne a už si úplně nemyslím, že mnoholitr = zaručeně vyšší životnost. Matriály taky pokročily, v takovém autě mám raději klid, než prdění motoru. Dnes je stejně všechno přeplňovaný, takže takový to čtyřválec a proti tomu charakterní osmiválec, to už taky víceméně padá. A prestiž, no. Tobě přijde prestižnější třeba vozidlo, které má 5,7 nebo 6,2 motor, ale uvnitř katastrofální slícování a hnusácký plasty? Očumoval jsem nějaké ameriky a to zkompletování těch plastů v interieru je fakt šílenost.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Podívej se vedle do tématu, jaxe nafoukla O4 a začíná to na litru, nejprodávanější budou určitě 1,0 až 1,5.
A ono to těm ostatním automobilkám taky dříve nebo později skončí.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 12.11.19 07:33:07: Taky se mi to líbí, musí to jet v tom prckovi pěkně, byť mi trochu vadí u toho vozu ten smrad z Fordu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Ale já netvrdím, že to nemůže jet..
Mluvím spíše o prestiži a taky o projevu objemnějších motorů.. Nehledě na budoucí životnost..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: Nemám pocit, že by si kolega co to má stěžoval... a jiný kolega se nějakou dobu vozil v Norsku v té T8 variantě, tzn dvojitě přeplňovaný dvoulitr + elektromotor na zadní kola a jede to prý nehorázně ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 12.11.19 07:33:07: Škoda jen těch motorů..
Že je v takovém krásném a velkém autě maximálně dvoulitr, mi přijde smutné.. Když i navzdory downsizingu napříč značkami, si ty luxusní a řekl bych, že přímo konkurentní pro Volvo, velké motory zachovali...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> castrol 11.11.19 21:40:32: S90 i V90 jsou nádherný... za mě absolutní top v současnej nabídce na trhu.
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.19 18:49:08: Mě se hrozně líbí, ženě hrozně nelíbí - úplně ideální situace na to koupit. A jak říkáš, v T5 super, speciálně když to má R-design paket
Už jsem po nich párkrát koukal, ale drží si cenu hodně
A bohužel pro mě je teď třídvířko na prd no ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.19 18:49:08: Mě se hrozně líbí, ženě hrozně nelíbí - úplně ideální situace na to koupit. A jak říkáš, v T5 super, speciálně když to má R-design paket
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> castrol 11.11.19 21:40:32: To není chuť, to je diagnóza.
Mimochodem, kdo jednou okusí tu rozežranou T5, je většinou ztracen. Proto to furt mám, tento rok najela S60 jen asi 3000 km, ale kdykoliv do toho sednu, je to jako balzám na uši i duši. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: nemozem tomu volvu dojst nejak na chut ale co sa mi fakt paci je nove volvo s90 ,dnes ho doviezol sefko do prace
-> castrol 11.11.19 19:02:52: Je to pěkný a co se týká zadních partií, je tam odkaz na Volvo 480 z 80. - 90. let. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: krasny auto... tady u servisu stoji asi to same, jen v cerny metle. nevim, jesti to uz zprovoznili :)
-> Jirik_Tuňák1983: tie zadne partie ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Jako levný to úplně není, ale s tím motorem by to mohl být pro někoho pěkný základ pro ladění. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.sauto.cz/osobni/.../1 8444307?goFrom=lis...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.sauto.cz/osobni/.../1 8444307?goFrom=lis...
-> dragon_cb_cz 08.11.19 11:11:51: Takhle nějak to tuším v tom článku bylo.
-> Milan 136: Měl by tam být elektronicky řízený diferenciál. Je to schopný dělit moment mezi zadní kola tak, že to na jedno z nich dokáže poslat až 85% celkovýho momentu. Na předku to takhle dělit myslím neumí. Bržděním to nedělá.
-> Milan 136 08.11.19 11:04:27: To jsem už poté, co jsem na netu neobjevil ani jeden kus nového blatníku, nárazníku a nebo kapoty, přestal zkoumat. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 10:15:49: To bude mít asi elektronický uzávěrky ne? Že to přibrzdí kola? Nebo to má lamelový?
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 10:15:49: David říkal, že zatím vždy Kučera vše dodal, bylo to třeba až za týden, ale bylo. Někdo psal že 2x měnil čelní sklo a taky v pohodě.
Motor je v pohodě, málem jsem ho na jaře koupil v 9-3NG. U některých dřívějších ročníků byla slabší životnost rozvodů, které nejsou úplně levné, ale dnes už to také není zásadní problém myslím - a tohodle ročníku se to netýká určitě. Jinak o žádných zásadních problémech s motorem jako takovým nevím. Turbo má myslím jen jedno. U 9-3 trpí na to, že na něj není moc místo, všechno je tam natěsno - což je motoru jako takovému dost jedno, ale teplem prý trpí baterka, některé hadice a expanzky.
Jinak jede moc hezky - není ale zásadně laditelný, přes 300 koní to moc nejde. Z GM produkce tam jsou jiné průsery - kvalita interiérových plastů atd. Jak je to lepší než před-FL 9-3NG, ale ty odrbaná tlačítka tam najdeš taky.
Paradoxně prý nejlépe laditelný motor je ta 1.6T nad kterou tehdá všichni ohrnovali nos. Viděl jsem Corsu, co z ní měla snad 500 koní![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Motor je v pohodě, málem jsem ho na jaře koupil v 9-3NG. U některých dřívějších ročníků byla slabší životnost rozvodů, které nejsou úplně levné, ale dnes už to také není zásadní problém myslím - a tohodle ročníku se to netýká určitě. Jinak o žádných zásadních problémech s motorem jako takovým nevím. Turbo má myslím jen jedno. U 9-3 trpí na to, že na něj není moc místo, všechno je tam natěsno - což je motoru jako takovému dost jedno, ale teplem prý trpí baterka, některé hadice a expanzky.
Jinak jede moc hezky - není ale zásadně laditelný, přes 300 koní to moc nejde. Z GM produkce tam jsou jiné průsery - kvalita interiérových plastů atd. Jak je to lepší než před-FL 9-3NG, ale ty odrbaná tlačítka tam najdeš taky.
Paradoxně prý nejlépe laditelný motor je ta 1.6T nad kterou tehdá všichni ohrnovali nos. Viděl jsem Corsu, co z ní měla snad 500 koní
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 08.11.19 09:49:06: Včera jsem na to ještě kukal, má tam prý být upravený haldex. Co píšou, tak by to mělo umět nějakou uzávěrku a přenášení momentu na samostatná jednotlivá kola.
Karosařina bude průser, to ano. Zkoušel jsem něco najít a byla to fakt bída. Většinou vše použité.
Ten motor vypadá, že bude stejný jako je v Insignii OPC (nevím jen, jestli mají obé dvě turba), ale obecně nemám k věcem, ve kterých má prsty GM a jsou z té doby, moc důvěru.
Třeba jejich převodovky, kterou má čirou náhodou v 6q verzi i Cromaňonec, nejsou žádná hitparáda.
Karosařina bude průser, to ano. Zkoušel jsem něco najít a byla to fakt bída. Většinou vše použité.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ten motor vypadá, že bude stejný jako je v Insignii OPC (nevím jen, jestli mají obé dvě turba), ale obecně nemám k věcem, ve kterých má prsty GM a jsou z té doby, moc důvěru.
Třeba jejich převodovky, kterou má čirou náhodou v 6q verzi i Cromaňonec, nejsou žádná hitparáda.
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.19 00:25:36: Šestiválec je GM LP9: en.wikipedia.org/wiki/GM_
High_Feature_engine
XWD je pokud vím stejný jako 9-3NG, tzn Haldex 4. generace. Stejný měla asi i Insignie první generace. Zrovna tyhle komponenty budou servisovatelné asi dobře, na 9-5NG je teoreticky největší průser plechařina a další pohledové díly, které nejsou shodné s Insignií. Technika je více méně společná. Myslím, že zatím všechno tak nějak je, ale ty auta jsou stejně dost předražený.... ale krásný![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
XWD je pokud vím stejný jako 9-3NG, tzn Haldex 4. generace. Stejný měla asi i Insignie první generace. Zrovna tyhle komponenty budou servisovatelné asi dobře, na 9-5NG je teoreticky největší průser plechařina a další pohledové díly, které nejsou shodné s Insignií. Technika je více méně společná. Myslím, že zatím všechno tak nějak je, ale ty auta jsou stejně dost předražený.... ale krásný
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)