-> dragon_cb_cz 19.03.19 13:09:04:
To máš sice pravdu, ale osobně kvůli tomu žádnej moving neplánuju. Octu bych prodal akorát s obrovskou ztrátou, Toledo se mi prodávat (zatím) nechce, protože teď slouží jako "špinavý" auto. Bejt ručení na 1,9 levnější, tak nemá cenu o jiným autě ani uvažovat.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> bouchy 19.03.19 18:47:15: Vesměs všechny verze haldexu a pokud budeme brát v úvahu jen sedany a konby pak i torsen u V90 a S90. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> bouchy: haldex
-> dragon_cb_cz: Btw 4WD... to je něco jako haldex, nebo torsen?
-> Jirik_Tuňák1983: Právě, u 4WD to pochopím... jenže tam je u Saabu výběr dost omezený. Nebo alespoň samosvor...
-> dragon_cb_cz: Jo já si taky myslím, že je to adekvátní cena, vzhledem k tomu co to všechno obnáší.. Jen ten nerez výfuk bez downpipe, stojí necelých 15 litrů(budu ho kupovat na svojí ropu)..
Jen jsem si tak uvědomil kolik mě stál a ještě bude stát motor do 742... Ale tohle se ani moc nedá srovnávat..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jen jsem si tak uvědomil kolik mě stál a ještě bude stát motor do 742... Ale tohle se ani moc nedá srovnávat..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 19.03.19 16:37:23: Tohle je ještě nějaká taková normální úprava, to co předvádějí někteří s výkony, právě nad těch 400 - 500 PS, to už je něco. Ale málokdy to mají jen na FWD.
-> Kocvin: Tak máš tam nový turbo, vstřiky a komplet lauf v nerezu... to holt něco stojí. Akorát pro Jiřího by to bylo asi ještě dražší (kvůli 4wd). Ale zase to tam dává víc smysl, 310hp na předku je blázinec... zrovna teď na Fcb někdo dával krátký video z testování Saab 9000 který ladí na MapTun Stage 7 - tzn 470hp. Smysl auta který s kolama přímo stejně ve 130km/h hrabe jak zběsilý mi už nějak uniká.
-> Jirik_Tuňák1983 19.03.19 14:11:02: Za těch 90 tisíc to bude asi hodně muziky..
-> Jirik_Tuňák1983: Předpokládám kvůli jiné turbíně? Ale na věci to nic moc nemění, lidi stejně budou zajímat hlavně eRka... i když to třeba úplně smysl dávat nebude.
Prostě moc nevěřím na nárůst ceny a pokud ano, tak to bude ještě nějakou (dlouhou) dobu trvat... ale bratry z Göteborgu moc nesleduju.
Prostě moc nevěřím na nárůst ceny a pokud ano, tak to bude ještě nějakou (dlouhou) dobu trvat... ale bratry z Göteborgu moc nesleduju.
-> dragon_cb_cz 19.03.19 13:27:35: Jde o to, že je u toho motoru potenciál růstu výkonu s lepším průběhem než u Rka, což mi potvrdili i přímo u BSR Swe. Nebo viz. www.bsrczech.cz/tuningove
-kity/.../volvo-s60-25t-21
0hp-2005-2009-b-5254-t2
Krom toho, většina eRek má dnes skoro 300 000 km.
Krom toho, většina eRek má dnes skoro 300 000 km.
-> bouchy: Myslím, že v bezpečnosti mezi 9-5NG a Insignií zásadní rozdíl nebude a EuroNCAP se mnou souhlasí... naposledy si Saab takhle předělával kastli u 9000, kde byla "stejná" s Lancií Thema a Fiatem Croma, ovšem Trollhättanští jí pod povrchem zásadně předělali.
-> dragon_cb_cz: -> Milan 136 14.03.19 14:19:29: Taky tam zaznělo, že ten vlastní vývoj stál tolik, že automobilka na každým prodaným kuse tratila (nevim, o kterým modelu to tam JC? kecal). Oni tehdy museli změnit všechno, aby se z papírovýho Opela stal severskej tank. Ono to bylo bezpečný, ale každá součástka musela projít revizí/posílením, nebo výměnou. A cenu taky moc nemohli nadsadit, když se jim předkládala cena "stejný" Insignie. Pak to prodělalo tolik kotrmelců, že se až divim, kolik jsem jich zahlíd tehdy "nových". Historicky, ten zákaz 2T ve Švédsku tu automobilku asi taky slušně ruinoval, po několik let.
-> Jirik_Tuňák1983: Být to eRko, tak je to jiná, ale takhle... nevím nevím. Ale Volva moc nesleduju... rozhodně bych to bral jako značně rizikovou investici. Ale zase je s ní občas sranda ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz 19.03.19 13:10:57: Zagarážované to mám, ale lidi (ten kdo ví, která bije) to chtějí spíše jako specifický vůz s potenciálem youngtimera. Jako daily jsem to vůbec nezvažoval, i když někdo možná ještě ano. Proto s tím taky už denně nejezdím - málo, ale sem tam, jeté by se to dalo ještě slušně prodat. Ideální prodávat na klubu apod.
-> Jirik_Tuňák1983 18.03.19 19:55:47: Jo, ten malý pokles ceny mě taky překvapil. A s S/V90 a V60 to mám taky úplně stejně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S nárůstem ceny bych moc nepočítal... lidi ty užraný benzíny zas tak moc nechtějí a na pojistce atd tě to za tu dobu bude stát tolik, že se to téměř jistě nevyplatí, speciálně pokud to nemáš zagarážované.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S nárůstem ceny bych moc nepočítal... lidi ty užraný benzíny zas tak moc nechtějí a na pojistce atd tě to za tu dobu bude stát tolik, že se to téměř jistě nevyplatí, speciálně pokud to nemáš zagarážované.
-> palinator 19.03.19 11:23:22: Pro Alču na cesty do práce, ale po půl roce se situace trochu změnila a s ní i potřeby. Ostatně podobně to máš ty s Octou, ne?
Čímž nechci říct, že by se Suzuki flákalo, to vůbec ne, od pořízení na začátku července má odjeto přes 11 tisíc km a stále přibývají. Ale jezdím s ním teď primárně já a přijde mi, že bych asi byl schopný pro svoje potřeby a vkus pořídit něco za míň peněz, než za kolik by se ta SX4 dala prodat. Proto režim "inzerovat a vozit se" - dávalo by to smysl jen pokud by se podařilo prodat za dobré peníze. Ale zas tak zásadní rozdíl mezi těmi alternativami a tou SX4 není abych to musel nějak hrotit.
Čímž nechci říct, že by se Suzuki flákalo, to vůbec ne, od pořízení na začátku července má odjeto přes 11 tisíc km a stále přibývají. Ale jezdím s ním teď primárně já a přijde mi, že bych asi byl schopný pro svoje potřeby a vkus pořídit něco za míň peněz, než za kolik by se ta SX4 dala prodat. Proto režim "inzerovat a vozit se" - dávalo by to smysl jen pokud by se podařilo prodat za dobré peníze. Ale zas tak zásadní rozdíl mezi těmi alternativami a tou SX4 není abych to musel nějak hrotit.
-> dragon_cb_cz 18.03.19 16:58:09: Jj, levnej ten Talisman není ani trochu. Ale na druhou stranu, proč by měl být, že.
Spíše je divné, že ani tak rychle cenově nepadají, jako bylo dříve u Renoldu zvykem.
Nějaký propad na akceptovatelnou částku ale určitě přijde.
Jinak jsem vesměs četl, že ta jejich benzínová 147kW 1.6 se jeví jako velmi spolehlivá .
V90 nebo S90, popř. new V60 je a bude pro náš rozpočet ještě dlouho ski-fi.
E: jinak dnes jsem jel Volfíkem a je to paráda. Na druhou stranu, je to jediné auto s nějakou cenou, které mám. Bez jeho prodeje bych na nic dražšího neměl, byla by to celkem zásadní položka. Ještě je možné, že jeho cena za nějakou dobu poleze nahoru, páč takhle málo jetých / zachovalých moc nebude.
Spíše je divné, že ani tak rychle cenově nepadají, jako bylo dříve u Renoldu zvykem.
Nějaký propad na akceptovatelnou částku ale určitě přijde.
Jinak jsem vesměs četl, že ta jejich benzínová 147kW 1.6 se jeví jako velmi spolehlivá .
V90 nebo S90, popř. new V60 je a bude pro náš rozpočet ještě dlouho ski-fi.
E: jinak dnes jsem jel Volfíkem a je to paráda. Na druhou stranu, je to jediné auto s nějakou cenou, které mám. Bez jeho prodeje bych na nic dražšího neměl, byla by to celkem zásadní položka. Ještě je možné, že jeho cena za nějakou dobu poleze nahoru, páč takhle málo jetých / zachovalých moc nebude.
-> Jirik_Tuňák1983: Ekonomikou nemyslím jen ty kilometrohaléře, ale i třeba časovou ekonomiku - víc aut, víc starostí, víc času v servisech, při přezouvání atd... to mě třeba v případě 900NG stojí možná víc, než ty přímý platby.
Talisman byl taky v širším výběru, je to hezký auto a s potenciálem být pohodlný - ale cenově to bylo už i přes ten nejvyšší limit. Superb III s 2.0TSI 4x4 je více méně ta samá písnička.
Talisman byl taky v širším výběru, je to hezký auto a s potenciálem být pohodlný - ale cenově to bylo už i přes ten nejvyšší limit. Superb III s 2.0TSI 4x4 je více méně ta samá písnička.
-> dragon_cb_cz 18.03.19 12:59:17: Ekonomika v tom nehraje žádnou roli a nikdy to nebyla věc, kterou bych nějak řešil. Už jen z toho důvodu se vždycky usmívám, jak tady počítáte ty korunohaléře na km, což mne nikdy nezajímalo.
U skútru jen čekám, až se oteplí, abych ho mohl zprovoznit a půjde do světa taky, protože na něm už nejezdím, resp. vloni 2x. Ještě počkám kvůli případnému služebnímu vozu a pak to začnu nějak do hloubky promýšlet. Nic v tom nehledej, spíše asi rozmar pořídit něco novějšího, třeba ještě v tovární záruce a nebo počkat na tu novou 508, až to spadne
. Jinak mám tři favoriti Renault Talisman konby s benzínovou 1.6, Superb III s benzínem (ale ten se mi líbí jen zvenku), Renault Grand Espace. Volvo V70 už je výběh a v podstatě se nedá nic s požadovanou motorizací nalézt, je to už také dobrých 8 let staré a nebo jsou tam šílené nájezdy.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Já jsem sice nákup funglovky už párkrát zvažoval, ale nakonec z toho vždy sešlo... Ale když máš na to náladu/čas, tak prodat to sám asi vždy vyjde líp, co jsem tak zjišťoval. A myslím, že ani jedno auto by neměl být takový problém tady udat za rozum. Minimálně o Cromaňonce už nás tu pár zájem projevilo myslím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Copak, neúprosná ekonomika provozu 3 aut začala být příliš zjevná? Já bych to ideálně taky zredukoval, ale 900NG (u který by prodej dával smysl nejvíc) nikdo nechce. U Suzuki jsem nad režimem "inzeruju za hodně, vozím se a čekám kdyby náhodou" přemýšlel už docela dost.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Copak, neúprosná ekonomika provozu 3 aut začala být příliš zjevná? Já bych to ideálně taky zredukoval, ale 900NG (u který by prodej dával smysl nejvíc) nikdo nechce. U Suzuki jsem nad režimem "inzeruju za hodně, vozím se a čekám kdyby náhodou" přemýšlel už docela dost.
-> dragon_cb_cz: Tak si tak nějak pohrávám s myšlenkou, že pustím Volfiho i Cromiho a koupím jedno obyč. auto, ale ještě to musím důkladně promyslet z hlediska pro a proti a propočítat investice. Chtěl bych něco většího a pokud možno i nejnovějšího. Něco jako jsem tehdy kupoval tu 1,5 roku starou C4. Vrtá mi to v hlavě posledního půl roku. Setkali jste se někdy s variantou, že dealer vezme protiúčtem dva vozy? I když si tedy myslím, že zrovna Volfiho se vyplatí prodat vlastní cestou.
-> koate: To jsem nechtěl tvrdit ani já - než jsme teď koupili brejlovce, tak jsem se na Insignii koukal a pokud bych to měl hodnotit čistě racionálně, tak by určitě oproti 9-5NG vyhrála. O tom žádná.
Ale že se GM snažil Saab "zachránit" a Saab si to podělal sám, to podle mě rozhodně není jednoznačný. Ano, některý veci si dělali po svým a bylo to zbytečný. Ale některý věci taky převzali (museli převzít?) a byla to dost katastrofa - nejlíp je to vidět na přechodu z 900C na 900NG. Ekonomicky to v tu chvíli určitě smysl dávalo, ale z dlouhodobýho hlediska to tu značku strašně poškodilo - uvést pod starým jménem nový model, který je ve spoustě praktických ohledů prostě horší než jeho předchůdce, to je prostě fail. To samý postupný zhoršování kvality interiéru u první generace 9-5... to prostě důvěře zákazníků ve značku pomoci nemohlo.
Striktně vzato, říkat že GM něco chtělo a Saab to neumožnil je blbost - GM je vlastnilo dlouhý roky a měli veškerý možnosti s tím něco udělat. Osobně si myslím, že hlavní problémy byly dva: jen dva modely, oba poměrně velký - a nejasný pozicování značky. Na jednu strane se tvářili jako luxusní značka, která se snaží soupeřit s BMW, Audi atd, na druhé straně to prostě bylo příliš laciný (kvalitou, ne cenou)... když vlezu do 9-3NG, tak to auto prostě (na to, kolik stálo nový) vypadá příšerně![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale že se GM snažil Saab "zachránit" a Saab si to podělal sám, to podle mě rozhodně není jednoznačný. Ano, některý veci si dělali po svým a bylo to zbytečný. Ale některý věci taky převzali (museli převzít?) a byla to dost katastrofa - nejlíp je to vidět na přechodu z 900C na 900NG. Ekonomicky to v tu chvíli určitě smysl dávalo, ale z dlouhodobýho hlediska to tu značku strašně poškodilo - uvést pod starým jménem nový model, který je ve spoustě praktických ohledů prostě horší než jeho předchůdce, to je prostě fail. To samý postupný zhoršování kvality interiéru u první generace 9-5... to prostě důvěře zákazníků ve značku pomoci nemohlo.
Striktně vzato, říkat že GM něco chtělo a Saab to neumožnil je blbost - GM je vlastnilo dlouhý roky a měli veškerý možnosti s tím něco udělat. Osobně si myslím, že hlavní problémy byly dva: jen dva modely, oba poměrně velký - a nejasný pozicování značky. Na jednu strane se tvářili jako luxusní značka, která se snaží soupeřit s BMW, Audi atd, na druhé straně to prostě bylo příliš laciný (kvalitou, ne cenou)... když vlezu do 9-3NG, tak to auto prostě (na to, kolik stálo nový) vypadá příšerně
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz 14.03.19 11:54:59:
Vida, asi první auto na světě, který má díru ve spodku blatníku už z výroby a ne až po 15 letech.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vida, asi první auto na světě, který má díru ve spodku blatníku už z výroby a ne až po 15 letech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> koate 14.03.19 15:41:15: Ale GM už historicky "pomohlo" hodně automobilkám, takže bych se možná taky bránil. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Koate jako garanční technik Saabu,Oplu,Fiatu tady určitě nebude říkat že SAAb byl lepší než Insignia.Ta 9-5 ke konci to bylo za trest.Saab byl tvrdohlavej a ani GM mu nedokázala pomoct.On v podstatě dobrý auta dělal...ano ..ale kdysi dávno.Pak už se to jen táhlo.Měl skončit dřív a se ctí.Teď je to s díly loterie.Bourat novou 9-5 muže bejt fatal.
-> Milan 136: Já objednávám většinou takový píčoviny, že jsem pořád v tom 1%
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 14.03.19 14:38:18: To jo viď. Jistota není nikde. Podívej jak dopadla třeba Nokia.
-> dragon_cb_cz 14.03.19 14:48:33: Tak jasně že si to přibarví podle svých potřeb, ale pobavilo.
Jinak k těm dílům. Klidně se mi smějte, že jezdím Octavií, ale prostě objednám věci a v 99% případů je mám druhý den.
-> dragon_cb_cz 14.03.19 14:48:33: Tak jasně že si to přibarví podle svých potřeb, ale pobavilo.
Jinak k těm dílům. Klidně se mi smějte, že jezdím Octavií, ale prostě objednám věci a v 99% případů je mám druhý den.
-> Jirik_Tuňák1983: Jasně, ale tam máš pořád jistotu, že ti to dodaj... tady bych jí tak úplně asi neměl.
-> dragon_cb_cz 14.03.19 14:56:09: Asi taglenc, já měl třeba s levým blatníkem na Cromaňonce docela starostě, ale je to prostě daň za málo rozšířený auto. Příští týden bude hotové. Bylo by to v pátek, ale zpozdilo se to v lakovně. Už se ale těším na to pohodlíčko.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, to mi říkal David v úterý... že zatím nikdy problém nebyl, vše se sehnalo, i když to třeba chvíli trvalo než to dorazilo. Ale že plachařinu na to zatím naštěstí shánět nemuseli nikdy.
Ale tak pořád lepší než kombík, kterých se vyrobilo 27 kusů, že jo... tam třeba zadní světla mají snad cenu svojí váhy ve zlatě![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale tak pořád lepší než kombík, kterých se vyrobilo 27 kusů, že jo... tam třeba zadní světla mají snad cenu svojí váhy ve zlatě
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 14.03.19 14:15:24: Je to krásnej vosejk, akorát dost drahý a ne úplně dostupný. Shánět na to plechařinu musí být noční můra....
-> Milan 136: Tyhle historky jdou podle mě občas trochu dál než je skutečnost, ale je fakt, že si často dělali věci podle sebe. Třeba v 9-3SS je myslím audio tažený optikou, kompletně in-house vyvinutej system místo koncernovýho a podobný věci... ale moc expert na to nejsem.
-> Jirik_Tuňák1983: jako k GM úplnou lásku nechovám, ale ono je to složitější... můj kamarád z Norska to kdysi komentoval tak, že Saab byl tak nějak v agonii skoro celou svojí existenci a jediný v co se dalo doufat bylo její natahování do nekonečna
Ale je fakt, že místo aby GM naučilo Švédy to co dělají dobře dělat ještě k tomu levně, tak je místo toho přinutili z těch aut udělat v určitých ohledech šmejd a tím to zabili úplně - úspory na špatných místech. Ten plastovej interiér v 9-3NG, to je fakt peklo.
-> Jirik_Tuňák1983: jako k GM úplnou lásku nechovám, ale ono je to složitější... můj kamarád z Norska to kdysi komentoval tak, že Saab byl tak nějak v agonii skoro celou svojí existenci a jediný v co se dalo doufat bylo její natahování do nekonečna
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136 14.03.19 14:19:29: Hlavně je tedy zajímavé, nebo spíše smutné, že taková líheň inovací a nápadů, přeplňovaný motorů, úspěchy v rallye (Saab 96), bezpečnosti a pohodlí a nakonec to dopíčí až k zániku. Ale svým způsobem je skoro tradicí, že kam strčilo drápy GM, to posralo a neudrželo si ani Opel, který je teď vlastně PSA.
Úsměvný akorát bylo, jak všechny Chevrolety, Opely a pak i tyto Saaby měly stejná tlačítka na volantu, mnohdy i volanty a to bylo docela k blitínkování.
Úsměvný akorát bylo, jak všechny Chevrolety, Opely a pak i tyto Saaby měly stejná tlačítka na volantu, mnohdy i volanty a to bylo docela k blitínkování.
-> dragon_cb_cz: Pamatuju si epizodu TopGearu o Saabu, jak vše zmenili a vyvinuli podle sebe i když neměli atd.
-> Milan 136: Základ je stejnej s Insignií, i když bych to neformuloval úplně tak jako -> koate: teda. Byla to prostě koncernová platforma, stojí na ní víc aut: en.wikipedia.org/wiki/GM_
Epsilon_platform . Jak píšou i na tej wiki, základ dělali v Opelu, v Trollhättanu se třeba dělaly úpravy pro 4x4, který zpětně ta Insignia dostala atd.
Uvnitř to bohužel trpí stejně jako další GM vozy tý doby na dost mizernou kvalitu - je to lepší než ta 9-3NG co jsem málem koupil, ale cenovej úrovni toho auta (když bylo nový) to teda fakt neodpovídá. Naopak sedačky špičkový... v pondělí jsem si jinej kus krátce prohlížel, bohužel bez možnosti se povozit (není na značkách).
A jo, je to podle mě fakt hezký, hlavně když si vezmu, jak starý to je. Speciálně když to někdo umí nafotit líp než já:
www.saabstance.cz/id:9789 /saab-v-rouse-jelenim-
www.saabstance.cz/id:1001 4/zkraceni-dlouhe-zimni-ch vile-
Uvnitř to bohužel trpí stejně jako další GM vozy tý doby na dost mizernou kvalitu - je to lepší než ta 9-3NG co jsem málem koupil, ale cenovej úrovni toho auta (když bylo nový) to teda fakt neodpovídá. Naopak sedačky špičkový... v pondělí jsem si jinej kus krátce prohlížel, bohužel bez možnosti se povozit (není na značkách).
A jo, je to podle mě fakt hezký, hlavně když si vezmu, jak starý to je. Speciálně když to někdo umí nafotit líp než já:
www.saabstance.cz/id:9789 /saab-v-rouse-jelenim-
www.saabstance.cz/id:1001 4/zkraceni-dlouhe-zimni-ch vile-
-> Milan 136: Ano.Gm dalo Saabu Insignii a oni to pozměnili.
-> dragon_cb_cz: Celkem pěkný auto. To je převléknutá Insignia, nebo jakej to má původ?
-> havlik: Vole
9-5NG je krásný auto, vůbec bych tomu těch 10 let nehádal. Ale na to asi nikdy dost bohatej nebudu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik 14.03.19 12:34:48: Na fotkách tě parkovat nevidím, máte stejného zubaře? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz 14.03.19 11:54:44: jak ctí pravidla jakože svůj ke svému tak to tam dal mezi ty popelnice?![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Vyrazil jsem ráno k zubaři Aerovkou a co nenajdu, když se vracím... si dali rande. Pochvala majiteli, ctí pravidla ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> havlik: Já bych v tom velký smysl ani nehledal, málo kdo si koupí Saab-a "jen tak", většinou k tomu má i nějaký osobnější důvod. V přísně racionálním objektivním srovnání se 10-20 let starý auto se spotřebou jako dvě současný obhajuje blbě - a stejně když mám ráno možnost, tak mu většinou dám přednost ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Však píšu ze mě.
-> havlik 07.03.19 10:29:18: Možná z tvého pohledu.