skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ktere Bmw se vam libi?
-> darklord: Tak to si rozhodně nemyslim :-)
-> Flasch1994: tvl to je skaredsie jak favorit coupe ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Karlos (WIO46): z e30 ma interiér a zadnú nápravu , mne sa páči E36 coupé , compact je fakt škaredý
-> Flasch1994: Že se ti zrovna líbí to nejhnusnější BMW.
Mě tohle přijde divný, a je to mixlý z dílů E 36-ky a E 30-ky. Mě to přijde jako takový bastardík nehezký. Ale proti gustu žádný atentát.
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: S nejhnusnějším jsem to přehnal, tam kraluje X6, ale z těch starších asi jo, i když oproti některejm novejm je tohle furt lambáda.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: S nejhnusnějším jsem to přehnal, tam kraluje X6, ale z těch starších asi jo, i když oproti některejm novejm je tohle furt lambáda.
-> ZdeněkH:
Na E32 se koukni semky www.7er.cz . Ja osobne bych E32 taky chtel, E32 po faceliftu (se sirokejma ledvinama) je jeden z nejhezcich BMW podle me, nicmene u tohole modelu zacina bejt problem s dostupnosti dilu. Pokud bych si mel vybrat motor, tak jednoznacne radsi M60 (osmivalec) a radej ctyrlitr, byt trilitr nabizi tez slusne vykony. Co se tyka sestivalcu, tak 730 (M30B30) s automatem je celkem tragedie, v sestivalci bych volil jednoznacne 735 (M30B35).
Na E32 se koukni semky www.7er.cz . Ja osobne bych E32 taky chtel, E32 po faceliftu (se sirokejma ledvinama) je jeden z nejhezcich BMW podle me, nicmene u tohole modelu zacina bejt problem s dostupnosti dilu. Pokud bych si mel vybrat motor, tak jednoznacne radsi M60 (osmivalec) a radej ctyrlitr, byt trilitr nabizi tez slusne vykony. Co se tyka sestivalcu, tak 730 (M30B30) s automatem je celkem tragedie, v sestivalci bych volil jednoznacne 735 (M30B35).
-> mathew144: Pokud 318i, tak zalezi jestli M10 (starsi, kulatej ventildekl a pokroucene sani) a nebo M40 (hranatel ventildekl a sani se stejne dlouhejma vetvema. Obrazky pohledej. M10 je stara mrcha, ktera sice vic zere, ale je temer neznicitelna. M40 je modernejsi, zivejsi a uspornejsi ale trpi zasadnim neduhem - hydrostely a zivotnost vacky. Je to kus od kusu, ale pokud auto nejde vytocit do omezovace a cvaka, budou následovat investice. Co se tyce ISA, tak tam jsou drahy akorat rozvody (ya material 10 - 20 000 pokud to ma ya neco stat), jinak to je stejne jak ostatnich motoru. Ze ctyrvalce nejedou je celkem mytus, udrzovanej ctyrhrnek ti udela vic radosti nez vydechlej sestivalec. Zalezi co od auta cekas. Ja mam E30 325i Toura a popravde bzch se ctyrhrnku vubec nebal pokud by to melo bejt auto na normalni jezdeni. Pro radost ale spis sestivalec - uz jen ten zvuk je paradni.
Co se tyce hniloby, tak numero uno jsou kostky za prenima kolama, tam hnije temer vse, nekotroluje se jestli hnije ale jak moc hnije. Dalsi typicky misto je pod baterkou a pod pojistkovkou, kapsy za zadnima kolama, prahy v mistech pro hever, pretly zadnich lemu, spodky prednich blatniku, nakladaci hlava kufru, zadni podbeh na strane u spolujezdce pod plastem kterej kryje trubku pro tankovani. Tam to hnije hlavne u horniho uchytu vyrovnavaci nadrze.Jinak auto jako takovy az tak nehnije, ale i nejmladsi rocniky uz maj na hrbu dvacet let (no, ne vsechny, tour a cabro se delalo do roku 1993), takze hodne zaleyi na predchozim majiteli. Je royhodne lepsi si priplatit za pekne auto nez pak lepit dohromadz nejakou vranu. Pokud bys chtel auto repasovat, pocitej s investici kolem 50 000 abys dal auto ejak do pucu (bez laku samozrejme).
Co se tyce podvozku - pozorne posloucaht bouchani. Idelani je zkusit si zahrabat treba nekde na trave, pokud zadni náprava mlati, jsou KO silentbloky napravnice - bez pripravku je vymena celkem pakarna, ale pripravek si udelas doma na kolene a s nim jde vymena raz dva. Jinak celkove bouchani z podvozku vesti investice, byt dily na E30 nejsou az tak drahe. Cepy ramen se daji prelisovat a nejsou drahe, silace ramen jakbzsmet. Z podvozku je nejvetsi voser asi se silentama zadnich ramen, ale daj se taky menit na aute. S cepama a tyckama stabiku jsem udelal dobrou zkusenost s Meyle nebo Meyle Heavy Duty, y kvalitnejsich treba Lomfeder. Tlumice jsou dobre treba Kayaba za slusne ceny. Ale mel jsem i AL-KO a ani ty nebyly spatne. Se svoji E30 jsem najel cca 60 000 km, mel jsem ji krome motoru a prevodovky rozebranou v podstate do sroubku, tak si dovolim tvrdit, ze o tom aute par veci vim.
Co se tyce spolehlivosti tak ja si na E30 nemuzu stezovat, nenechalo me nikdy nikde, bzt treba benzinove cerpadlo uy mam druhe a to prvni vydrzelo asi jen 10 000 km. Hol jsem pri vzmene nenasadil sitko na vstup a cerpadlo udelalo papa, takze je to moje blbost.
Jinak si zadej vin auta semka www.bmw-z1.com/VIN/VINdec ode-e.cgi a vyjedes si co presne to je za povoz dle vinu. Obcas to hazi velice zajimave veci. A samozrejme existuje kvalitni on-line katalog dilu www.realoem.com/bmw/selec t.do nebo bmwfans.info/parts/catalo g kterej dost casto pomuye jak pri kupovani dilu tak pri opravach. No pap mame bibli vsech ceskoslovenskej E30tkaru a to forum.e30.cz/ . Tam vesele hledej moudra, materialu ke studiu je tam vic nez dost.
E30 je auto s dusi a ma nadcasovej design.
Jinak pokud bz ses chtel yeptat na neco konkretniho, klidne mi napis Sz, kdyz budu vedet, poradim.
Co se tyce hniloby, tak numero uno jsou kostky za prenima kolama, tam hnije temer vse, nekotroluje se jestli hnije ale jak moc hnije. Dalsi typicky misto je pod baterkou a pod pojistkovkou, kapsy za zadnima kolama, prahy v mistech pro hever, pretly zadnich lemu, spodky prednich blatniku, nakladaci hlava kufru, zadni podbeh na strane u spolujezdce pod plastem kterej kryje trubku pro tankovani. Tam to hnije hlavne u horniho uchytu vyrovnavaci nadrze.Jinak auto jako takovy az tak nehnije, ale i nejmladsi rocniky uz maj na hrbu dvacet let (no, ne vsechny, tour a cabro se delalo do roku 1993), takze hodne zaleyi na predchozim majiteli. Je royhodne lepsi si priplatit za pekne auto nez pak lepit dohromadz nejakou vranu. Pokud bys chtel auto repasovat, pocitej s investici kolem 50 000 abys dal auto ejak do pucu (bez laku samozrejme).
Co se tyce podvozku - pozorne posloucaht bouchani. Idelani je zkusit si zahrabat treba nekde na trave, pokud zadni náprava mlati, jsou KO silentbloky napravnice - bez pripravku je vymena celkem pakarna, ale pripravek si udelas doma na kolene a s nim jde vymena raz dva. Jinak celkove bouchani z podvozku vesti investice, byt dily na E30 nejsou az tak drahe. Cepy ramen se daji prelisovat a nejsou drahe, silace ramen jakbzsmet. Z podvozku je nejvetsi voser asi se silentama zadnich ramen, ale daj se taky menit na aute. S cepama a tyckama stabiku jsem udelal dobrou zkusenost s Meyle nebo Meyle Heavy Duty, y kvalitnejsich treba Lomfeder. Tlumice jsou dobre treba Kayaba za slusne ceny. Ale mel jsem i AL-KO a ani ty nebyly spatne. Se svoji E30 jsem najel cca 60 000 km, mel jsem ji krome motoru a prevodovky rozebranou v podstate do sroubku, tak si dovolim tvrdit, ze o tom aute par veci vim.
Co se tyce spolehlivosti tak ja si na E30 nemuzu stezovat, nenechalo me nikdy nikde, bzt treba benzinove cerpadlo uy mam druhe a to prvni vydrzelo asi jen 10 000 km. Hol jsem pri vzmene nenasadil sitko na vstup a cerpadlo udelalo papa, takze je to moje blbost.
Jinak si zadej vin auta semka www.bmw-z1.com/VIN/VINdec ode-e.cgi a vyjedes si co presne to je za povoz dle vinu. Obcas to hazi velice zajimave veci. A samozrejme existuje kvalitni on-line katalog dilu www.realoem.com/bmw/selec t.do nebo bmwfans.info/parts/catalo g kterej dost casto pomuye jak pri kupovani dilu tak pri opravach. No pap mame bibli vsech ceskoslovenskej E30tkaru a to forum.e30.cz/ . Tam vesele hledej moudra, materialu ke studiu je tam vic nez dost.
E30 je auto s dusi a ma nadcasovej design.
Jinak pokud bz ses chtel yeptat na neco konkretniho, klidne mi napis Sz, kdyz budu vedet, poradim.
ešte z predu...dvojnásobný majster ČR v triede historikov
ja nové bawárie nemusím,ale staršie áno...a z nich toto:
-> Marra: V případě E30 je to jako u všech aut, připlatit si za auto v lepším stavu. To tak obecně. Jinak konkrétně E30 buď s motorem 1,8 (hezky jede a relativně nežere (8-10l). Měli jsme ho asi 5 let a na tacháku měl asi 400000, jen ke konci už hučel diferák.) a nebo 2,5. Ta žere, ale jede jako ďas. Hnije to tak nějak stejně jako starý auta. Prahy, pod nárazníkama, lemy atd.
To nejlepší z E30 hned po vnějším vzhledu je asi palubka, je orientovaná na řidiče, stejně jako celý auto. Ačkoliv osmnáctistovka není trhač, motor měl hezkou charakteristiku. Dole normální příjemný městský auto, přes 4000 ot/min se to probudilo a krásně táhlo. Měl jsem to auto moc rád. A bratránek měl to samý v kupátku a až na pár závad vzhledem ke stáří auta taky ok. Motor jel hezky.
To nejlepší z E30 hned po vnějším vzhledu je asi palubka, je orientovaná na řidiče, stejně jako celý auto. Ačkoliv osmnáctistovka není trhač, motor měl hezkou charakteristiku. Dole normální příjemný městský auto, přes 4000 ot/min se to probudilo a krásně táhlo. Měl jsem to auto moc rád. A bratránek měl to samý v kupátku a až na pár závad vzhledem ke stáří auta taky ok. Motor jel hezky.
-> Marra 16.11.11 17:01:03: Já bych raději zapomněl i na to ISko. To je poukázka do průseru v případně nějaký nutný opravy.
-> mathew144: na čtyřválec, pokud to není ISO rovnou zapomeň. žere nejede, a argument s pojistkou je úplně mimo. Upřímně ti říkám, že pokud to není šestivál, kupuješ trochu lepšího žigula... fakt ty čtyřválce nejedou. Jinak hnije to hodně, jako každé staré auto a bouchá taky, hlavně zadek a taky pohon, že jo - nehledě na to, že u 80 % e30 hučí diferák, protože s ní nikdo nejezdí do obchodu pro rohlíky když neprší a pak schová pod deku do garáže.
palinator 22.08.11 23:57:29 napsal:
→ Jumbo:
EU vymýšlí vůbec samý dobrý věci. Bože proč v ní ještě
jsme?!
Aby mohla ČR somrovat o dotace? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
→ Jumbo:
EU vymýšlí vůbec samý dobrý věci. Bože proč v ní ještě
jsme?!
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: spotreba? ale aj cena ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Dúfam že nebude vadiť nechcem zakladať novú tému tak sa opýtam tu. Chystám sa kúpiť E30 318i na čo hlavne dávať pozor ? Kde to hnije často búcha a podobne. Za rady veľmi pekne Ďakujem.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: stýská se mi po něm![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ZdeněkH: jj no v tom prvom linku sa debata trocha zvrtla. ale aj tu máš niečo www.bmwklub.sk/bmw7/bmw-e
32-730i-138kw-t48792.html
proste skús prehľadať sekciu BMW 7 a určite nájdeš čo hľadáš
proste skús prehľadať sekciu BMW 7 a určite nájdeš čo hľadáš
-> mb136gl: Díky stránku jsem si uložil a počtu si
-> ZdeněkH: možno ti to pomôže www.bmwklub.sk/bmw7/kupa-
e32-730i-r6-alebo-v8-t1088
5.html
Mám dotaz co říkáte na E32 sedmičku, benzín (obsah ještě nevím který by byl nejlepší)? Docela mě zaujala a uvažuju nad tím. Pravda moc jsem jich k prodeji nenašel.
Na které stránky se obrátit kde najít nějaké slušné informace? Včera jsem nějakou dobu procházel něco, ale buď byly informace jen pro členy klubu a nebo arogantní chování jak svině
Na které stránky se obrátit kde najít nějaké slušné informace? Včera jsem nějakou dobu procházel něco, ale buď byly informace jen pro členy klubu a nebo arogantní chování jak svině
-> Luky. 25.08.11 15:13:13: Tak tomu říkám autosalón ! Tam bych si taky asi vybral.. ne asi, určitě.
Hustý ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
auto.idnes.cz/autofotka-z -cesty-casem-kanadsky-deal er-bmw-neprodava-23-let-po k-/automoto.aspx?c=A110819 _...
Jednu 635 CSi bych odtud docela bral, o 2002 ani nemluvě![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
auto.idnes.cz/autofotka-z -cesty-casem-kanadsky-deal er-bmw-neprodava-23-let-po k-/automoto.aspx?c=A110819 _...
Jednu 635 CSi bych odtud docela bral, o 2002 ani nemluvě
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Luky.: u turba nebyla snad nikdy, ale ja ji treba vyuzivam denne :)
-> U-Geen: jo takhle, tak to jo. My v dieselový Impreze taky redukci nemáme
-> Luky.: ne. Mam na mysli absenci bezramovych dveri u vsech poslednich typu, vymizeni redukce u atmosfer, obludnost legacy/outbacka misto predchozi stihlosti...
-> U-Geen 22.08.11 23:26:40: myslíš tohle? www.novinky.cz/auto/24255
6-sportovni-kupe-od-subaru
-uz-ma-jmeno-vyroba-zacne-
na-jare.html?ref=ostatn...
A docela se mi to zamlouvá. Čili dokud nebudou ze zde popsaných důvodů dělat tříválcové mrdky s pohonem předních kol, tak mě takové změny "mimo ducha Subaru" zas tak netrápí![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A docela se mi to zamlouvá. Čili dokud nebudou ze zde popsaných důvodů dělat tříválcové mrdky s pohonem předních kol, tak mě takové změny "mimo ducha Subaru" zas tak netrápí
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dôležité je mať porádne Bee eM Wéé, tváriť sa drsne a mať slňečné okuláre na nose aj ked prší! Čo tam potom, že neni ani na naftu dpč!!
Veľa krát založené na pravde![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Veľa krát založené na pravde
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> palinator: jj, vymejsli same picoviny... Holt si tam musi najit praci... Ale aby resili zasadni problemy, jako treba jak se ubratit "rasizmu" 20ti cikor co zmlati 4 lidi atd, to ne :)
-> palinator: Ono to, že v ní nebudeme, neznamená že při vstupu na její trhy se nebudeme muset řídit jejich pravidlama. Navíc bezcelní zóna, volný pohyb osob a to, že třeba letos (poprvé) přišlo od EU víc peněz, než odteklo do ní. To bys mohl nadávat na vedení vlastního státu, ale stejně se neodstěhuješ...
-> Jumbo:
EU vymýšlí vůbec samý dobrý věci. Bože proč v ní ještě jsme?!![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
EU vymýšlí vůbec samý dobrý věci. Bože proč v ní ještě jsme?!
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jumbo: A výrobou těch malejch sráčů se vypustí tolik emisí, co by nevypustili normálně za 5 let ![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> Nwkt: Jojo, to je přesně ono. www.auto.cz/aston-martin-
cygnet-cena-54000 aby jste mi věřili. V základu je to platforma malé Toyoty, která má styl a interiér Astonu
-> Jumbo: Takže budeme vyrábět něco absolutně k hovnu, aby jsme mohli dětak to primární. Super
Ono jde hlavně o to, že EU začíná prosazovat maximální průměrný limit emisí na celou modelovou a motorovou škálu u každé automobilky. BMW má sice diesely, ale i ty jsou dost výkonné a žravé (35d, atd.), takže hledají alternativy, jak ušetřit emise pro to, aby mohli mít zase víc emisí u silných benzínů. Tím teď trpí třeba Aston Martin, který dává do prodeje městské vozítko, aby se přiblížil tomuto plánovanému limitu.
-> U-Geen: No tak diesly nevyrabelo subaru jeste pomerne nedavno... ABS driv proste nebylo nikde, kdezto diselovy motory jo...
-> Syny: evza se snazil naznacit ze pro subaru je hlvani a nejdulezitejsi poznavaci znak Symmetrical All Wheel Drive ....
-> Syny: jak se tim "vyznacovali"? To je jako bys rek, za v 70tych letech melo VW auta vyhradne bez ABS a vyznacovalo se tim :)
Spis me stvou jine zmeny, ktere jdou podle me mimo duch Subaru, ale automobilka si sla vzdy vyrazne svou cestou, tak doufam, ze delaj dobre
Spis me stvou jine zmeny, ktere jdou podle me mimo duch Subaru, ale automobilka si sla vzdy vyrazne svou cestou, tak doufam, ze delaj dobre
-> VeTeV: no ale jak to souvisi s diesl boxerem? Driv meli auta zaseadne benzinovy a vyznacovali se tim taky... Az "nedavno" udelali toho diesl boxera...
-> U-Geen: coze co?
-> Jirik_Tuňák 22.08.11 22:35:14: To i pugetí, citróní, hondí, fauvéčkáří, škodí atd...
-> Jirik_Tuňák: bohuzel jsme v Cechach :)
-> Syny: Subaru se vyznacuje Symmetrical AWD... takze nechapu, proc by do toho nezapad Boxer Diesel?
-> Syny 22.08.11 22:31:19: ........a některé jejich autosalony a servisy i dostatečně arogantní....