skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> minno: ještě bych doplnil dotaz o použití s rukavicema na rukou :)))
Dávno mám také nutkanie sa opýtať: Jazdíte už niekto na tých novodobých kraksniach s ovládaním vnútorného vybavenia cez dotykové displeje + celoplošné zobrazovacie jednotky miesto klasických budíkov? Ako sa to správa a ovláda v zime, v takých mrazoch ako napr. teraz nedávno boli, -20°C až -30°C? Je to vtedy ešte použiteľné?
Jinak jestli mohu navázat na předchozí, zároveň tak trochu šít do vlastních a zároveň i doporučit pro secondhand.
Mondeo Titanium, Focus Titanium - za r.2016, kvůli nadbytku kusů a jednoročním operativcům veliký propad trhu, dva tři roky stará auta s rozumným nájezdem a autorizákem za 40-50% ceny.
Na jednu stranu mne to štve, na stranu druhou, vyhlížím domů výhodně něco do páru.
Mondeo Titanium, Focus Titanium - za r.2016, kvůli nadbytku kusů a jednoročním operativcům veliký propad trhu, dva tři roky stará auta s rozumným nájezdem a autorizákem za 40-50% ceny.
Na jednu stranu mne to štve, na stranu druhou, vyhlížím domů výhodně něco do páru.
Tohle je fešákovec. Kdybychom sháněli auto pro Karkuli teď (má stejné), tak by se jí červená líbila asi o chlup více než ta její šedá metlalíza.
Jinak standardní (ne nějaká edice), tak jsou výrazně levnější. Po dvou nebo třech letech co ho máme stále velká spokojenost.
www.sauto.cz/osobni/.../1 6933847?goFrom=lis...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.sauto.cz/osobni/.../1 6933847?goFrom=lis...
-> King 30.10.16 12:39:22: A tím pádem zároveň onucí, když je magor. Nevím jestli Tě zachytila věc nazvaná "Pár pařmenů", ale hláška: "Teď už nám chybí jen kuchař, debil a věštec!" se docela vžila. Sice umím celkem slušně vařit, ale odpověď:" já jsem tak trochu debil" je mi bližší.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Hurdis: To je kazdopadne plus, kdyz clovek muze bejt ve svym Vesmiru Bohem :-)
-> King: No vidíš. Když jsem si v r.2012 přehazoval nějaké zvyklosti, musel jsem se smířit s několika hlavními změnami. Místo vedení part chlapů vesměs ženské 25-35 let pod sebou, místo dehtové flotily benzinová.
Oboje se časem trochu prolnulo a doznalo mírných změn.
S první změnou jsem se rychle vyrovnal odpovědným rovnoprávným přístupem s ohledem na emancipaci, potlačením šovinismu a podobných nepěkných věcí - a obzvláště dle časových individuálních možností pro jednotlivé. Druhý problém vyřešila samolepka - "Naftu zlato!"
Oboje se časem trochu prolnulo a doznalo mírných změn.
S první změnou jsem se rychle vyrovnal odpovědným rovnoprávným přístupem s ohledem na emancipaci, potlačením šovinismu a podobných nepěkných věcí - a obzvláště dle časových individuálních možností pro jednotlivé. Druhý problém vyřešila samolepka - "Naftu zlato!"
-> Don_pepe: Tak kdyz vam firma dovoli benzinak, pak je ta 1.4 urcite nejmensi zlo. Loni jsem si taky dovolil (po letech konzumace chrochtani) do sluzebaku nesmele navrhnout 2.0 ecoboost, ale pres letitou firemni naftovou policy zatim vlak nejede :-(
Tak u služebáku je mi spotřeba fuk, sem chtěl cokoliv jen ne ten 66 kW diesel... tak to bude 1,4 benzín, sem velmi spokojen :)
-> palinator: To je standard - je to kategorie oprav, kde se musi dlouho hledat a s nejistym vysledkem, takze se do toho nikomu nechce. Mozna jsem popisoval, jak me leasingovka navelela do nejakyho jejich smluvniho servisu, protoze mi predek vyluzoval nejakej divnej hukot v rytmu otaceni kol a nad 80 nahoru to pri urcitych rychlostech uz kopalo do volantu. Nechal jsem namontovat zimni kola, abych vyloucil drbnutej rafek - zadna zmena. Odpornici autorizovsnyho Shade servisu to den zkoumali a a vyzkoumali, ze to auto vlastne zadnej problem nema. Prej to byli projet, ale protoze v okruhu 5km od servisu je vsude obecni 50tka, zavada se prej neprojevila. Takze jsem vytusil, ze v tomhle vohnoutoservise to nema cenu a šlehnul jsem to do naseho fordiho vidloservisu, kde bryskne diagnostikovali, ze trosku hazi naboj kola a bylo.
-> Jirik_Tuňák1983: Nevim, mozna je to nahoda, ale Octy 4x4, kterejma se vez mi prisly nejak hlucnejsi, ale ani predohrab na tom neni nijak hvezdne.
-> palinator 23.10.16 21:20:15: Asi už je zvyklej tak mu to už nepřijde. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King:
Mně spíš vadí, že v tom autě to začíná čim dál víc drnčet. Servis mi řek, že nic neslyší, tak mi asi drnčí v hlavě.
Mně spíš vadí, že v tom autě to začíná čim dál víc drnčet. Servis mi řek, že nic neslyší, tak mi asi drnčí v hlavě.
-> Jarda/felda 23.10.16 11:43:26: Jak kdy a jak u čeho. Jinak objemnější motory obecně méně protestují na nízké otáčky u vyšších kvaltů. Mě u těch píšťal spíše vadí absence takové té setrvačnosti a hutnosti.
-> Jirik_Tuňák1983 21.10.16 22:32:17: jenže s objemným si budeš brblat na pár otáček a stejně pojedeš 90-100 na pohodu malej vysavač už se bude dost točit aby vůbec tý rychlosti dosáhnul
-> King 23.10.16 10:14:29: Proč by to mělo být 4kolkou? To jsou úsporná protihluková opatření.
-> Don_pepe: Ted jsem se par tejdnu kvuli svy blbosti trapil v Octe 1.6 v turbošpíně 4x4, ale nakonec to neni takova traga. Dokonce i predjizdet se s tim da, "sluzebni " spotreba kolem 5l, akorat ten hukot v interieru trosku otravuje (ale castecne to bylo asi tou ctyrkolkou).
-> rsvancara: To spíš bude o štěstí, jak se to vývojářům zrovna povedlo... je to nový a jaký dětský nemoce to má, to se teprv uvidí. Ale pokud měli zrovna štěstí, tak to klidně může být docela držák - litrovej výkon to má nižší než spousta jinejch koncernovejch motorů a jízda s tím prý žádné zásadní utrpení není.
Ale životnost není to co by se u služebáku řešilo....
-> Don_pepe: Budeš jezdit spíš postrky/okresky, nebo dálnice? Na dálnici by ten litrovej motor asi dostával celkem na prdel...
Ale životnost není to co by se u služebáku řešilo....
-> Don_pepe: Budeš jezdit spíš postrky/okresky, nebo dálnice? Na dálnici by ten litrovej motor asi dostával celkem na prdel...
-> Jarda/felda 21.10.16 20:27:49: Nedělej si iluze, že objemný turbomotor ne. Ten reaguje úplně stejně. Jedeš zvolna žere málo, ale furt víc než ta chcíplotina, jedeš ostře žere hodně. Akorát je rozdíl v tom, že na to nemusíš tolik šlapat, zatížené vozidlo nežádá více plynové tortury a nízké otáčky kompenzuje objem, nikoliv miniatura zavináče.
-> Don_pepe 20.10.16 21:15:38: na papíře asi dobrý ale když budeš chtít aby se to hejbalo tak to sežere i trávu kolem cesty ...
-> dragon_cb_cz: No je to nejlevnější motor. Ty většinou nejsou zrovna životnostně předimenzovaný :-)
-> rsvancara 21.10.16 06:45:03: myslím,že to bude asi jedno ohledně životnosti, jesti 1.0, 1,2 nebo 1.4...
-> rsvancara: Zcela vážně - proč by měl? Ten litrovej výkon je na přeplňovanej motor úplně normální, nic přepálenýho.
-> Don_pepe: Se tak nějak přirozeně obávám, že ten 1.0 TSI bude fungovat perfektně tak po tu záruku / 5 let :-)
-> Don_pepe: a 1.2 nee? Když benzín, tak 1.4 bych si asi vybral
ZADÁNÍ:
-SLUŽEBÁK - Oktávka
- všem se kupuje 1,6 TDI 66 kW, víceméně Social Edition, nebo jak tomu říkají...
- aby to "moc nežralo"
- aby to "moc nestálo"
- vyberte si co chcete...
- takže Oktávka, když ropáka,tak 1,6 81 kW, ale rači bych benzín, jak je na tom ten vysavač 1,0 TSI? Na papíru dobře...
-SLUŽEBÁK - Oktávka
- všem se kupuje 1,6 TDI 66 kW, víceméně Social Edition, nebo jak tomu říkají...
- aby to "moc nežralo"
- aby to "moc nestálo"
- vyberte si co chcete...
- takže Oktávka, když ropáka,tak 1,6 81 kW, ale rači bych benzín, jak je na tom ten vysavač 1,0 TSI? Na papíru dobře...
-> Jaktak: zakeřná není je to pár věcí na víc ktere se mohou posrat oproti autě s náhonem na dvě kola
-> darklord: tyhle nové haldexy fungujou dost dobře při jízdě skoro ani nevíš jestli je zrovna připojenej zadek nebo ne..
-> darklord: tyhle nové haldexy fungujou dost dobře při jízdě skoro ani nevíš jestli je zrovna připojenej zadek nebo ne..
-> Jaktak: nahodnym pripajanim zadku? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Pavel P@nkáč: ja si to mylsim take.. Je 4x4 necim zakerna?
-> Jaktak: myslím že to bude podobné jak octavia 2 nebo golf 5 s 4x4 je to koncernové auto spotřební věci budou stejné/podobné...
Zalezi servis od servisu
Jde mi hlavne o to jak je TTcko v nafte narocny na provoz kdybych ho servisoval v neautoriz servise. Napr. kdyz porovnam s Oktavii II se stejnym motorem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jde mi hlavne o to jak je TTcko v nafte narocny na provoz kdybych ho servisoval v neautoriz servise. Napr. kdyz porovnam s Oktavii II se stejnym motorem
-> Jaktak: jo v audi autorizáku tu na diagnostice řeknou že u V8 ti nepálí 4 a 10válec, a pak ti tam taky za 40tis objedou kotouče flexou a řeknou že jsou vyměněný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zlodeje taky neresim, parkuji prakticky jen na hlidanych parkovistich.
Davam to sem, nechce se mi zakladat nove tema.
Zvazuji koupe audi TT 2. generace 2,0 TDI 125 kw, 4x4, stav prakticky noveho vozu.
Budu s tim jezdit hlavne dalky. nereste prosim ze je to neprakticke auto a auto pro holky a podobne blbosti.
jde mi jen o otazku servisnich nakladu, nemam vubec predstavu jak drahe je servisovat audi, mel jsem jen nove Fabie a Oktavie a jezdil jsem do autorizaku.
Je mi jasne ze servis je drazsi, ale nevim o kolik, pokud bychom se bavili ze bych s tim jezdil do neautrizovaneho servisu, dily bych chtel original nebo kvalitativne odpovidajici neorig., servis urcite nechci sidit.
Zvazuji koupe audi TT 2. generace 2,0 TDI 125 kw, 4x4, stav prakticky noveho vozu.
Budu s tim jezdit hlavne dalky. nereste prosim ze je to neprakticke auto a auto pro holky a podobne blbosti.
jde mi jen o otazku servisnich nakladu, nemam vubec predstavu jak drahe je servisovat audi, mel jsem jen nove Fabie a Oktavie a jezdil jsem do autorizaku.
Je mi jasne ze servis je drazsi, ale nevim o kolik, pokud bychom se bavili ze bych s tim jezdil do neautrizovaneho servisu, dily bych chtel original nebo kvalitativne odpovidajici neorig., servis urcite nechci sidit.
-> aDAm: Boxer 2006 a vys ma 2.5 nebo dokoce 3t ...
-> Nwkt: hele tranďák nebo multivan by se mě i líbil, ale to je pomalu utopie sejnat něco slušného aby to nestálo balík.
-> StepaNoFUN: Hele chci aby to dokázalo podvál s károu zvládnout. Když vemu podvál cca 500kg tak už dokážeš vzít jen něco lehkého a to třeba bafko má 1,7t.
Jinak co sem zatím viděl tak na 2,5t má T4ka v té silnější 2,5ce. Našel jsem i trafica, ale to už 2014+ takže cena úlet.
Off moc nechcu, jedna pochybuju že se v něm pohdlně přepraví více než 4 lidi a taky nemám v pláno moc brázdit polňačky :D
-> StepaNoFUN: Hele chci aby to dokázalo podvál s károu zvládnout. Když vemu podvál cca 500kg tak už dokážeš vzít jen něco lehkého a to třeba bafko má 1,7t.
Jinak co sem zatím viděl tak na 2,5t má T4ka v té silnější 2,5ce. Našel jsem i trafica, ale to už 2014+ takže cena úlet.
Off moc nechcu, jedna pochybuju že se v něm pohdlně přepraví více než 4 lidi a taky nemám v pláno moc brázdit polňačky :D
-> StepaNoFUN: nejaky Gaziky jako ML, Patrol a treba Touareg maji 3,5 na hačku
2,5t má transporter T5 v 2.5tdi
2,5t má transporter T5 v 2.5tdi
-> aDAm: Co na tom chceš tahat, že potřebuješ na tažný 2,5t? Asi nejvíc co jsem kdy viděl je Kia Sorento a to má na tažný myslím 3t... Na novýho Transita T350 se můžu podívat v pondělí v práci. To si z hlavy nepamatuju. Ale u těch "starejch" (myslím do M2015) tam taky jestli si dobře pamatuju nebyl na tažný žádnej zázrak...
Edit: Kdysi jsem zaslechnul, že ideální tahač podvalu je dneska např. Yeti 4x4... Krátkej převis, relativně těžký auto, kotouče všude... Ten má taky psanej skoro nesmysl. A 3kovej Scout má taky 2t...
Edit: Kdysi jsem zaslechnul, že ideální tahač podvalu je dneska např. Yeti 4x4... Krátkej převis, relativně těžký auto, kotouče všude... Ten má taky psanej skoro nesmysl. A 3kovej Scout má taky 2t...
-> Nwkt: Máme na kouli jen 2T... možná 4kolka má víc...
-> aDAm: T4?
-> aDAm: popravde asi do Fordu F-350, ty nase dodavecky jsou hezky, ale lehky...
Hele do čeho by jste šli jako do tahače podválu? Chtělo by to nějaký minibus alá multivan, trafic, transit, prostě aby byla prosklená bouda, nebo z větší části. Koule by byla ideál kolem 2,5t. Něco co se nebude srát 2x do měsíce. Minibus proto aby se když tak dalo přejet pohodlně ve více než 4-5 lidech. Cenově při zemi :D, řekněme do 200k
-> Nwkt: no jako jo. Kde jinde? Nebo vrakáč, mihocar atd...
-> Peklo: Zkus Škodovku ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Milan 136: Jen ten dekl. Úplně chybí. Dole má 2 packy a ty frajer ulomil
-> Peklo: myslis ten dekl v bocnim koberci? Kde to je zlomeny? Aby to nebyl celej koberec...
Trochu si dovolím nabourat diskuzi. Nevíte kde a za kolik sehnat do dvojkového Superba liftbek nebo jak se to píše, do kufru nalevo dvířka kapsy? Popisuju to jak trotl, tak snad někdo pochopí. Vpravo se za tim schovává lékárnička, vlevo to předchozí majitel zlomil.
-> saskyn2: vsak chce s padlama. Je to nedostatkovy, ale tech aut zas tak malo neni a temahle novyma volantama.
-> vhml: Gčka jsou pro dsg, Fka jsem kupoval buchtě do oktávky za 1500, ale byly poslední a další už nebudou. Všude je pokokot do trojkový oktávky, ale tohle je nedostatkový tovar a asi bez šance to sehnat nějak rozumě.