
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
16:03:32
21.03.2010
21.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Ještě k té pístnici, při vytáčení kol se dost výrazně mění jejich záklon. Otevřete si kapotu a vytočte si kola nejdříve tam a zpět. Uvidíte na koulepéru, jak se celé uložení překlápí dle vytočení kol dopředu a dozadu během točení volantem. 

15:59:13
21.03.2010
21.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Schéma pístnice s koulí.
Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.
Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.
Pístnice má ve spodní části podobné uchycení v těhlici jako běžný tlumič. Pružení probíhá za pomoci tlaku hydr. kapaliny a dusíku v kouli - pokud dusík uteče, auto přestává pružit. Většinou dochází k poklesu tlaku postupně provozem, popř. kolem těsnícího kroužku plnicího šroubu, proto je dobré dodržovat termíny údržby - tj. dofuk koulí, popř. po jejich životnosti výměnu. Samozřejmě i výměna LHM kapaliny, ta má vliv na životnost koulí také. Tyto koule jdou ještě plnit, na C5 oficiálně už ne, ale i tak se už přišlo na to, kam c5 kouli navrtat pro možnost plnění. Do značkového servisu na to ale nechoďte.

Ke schématu. Tlak v hydraulickém systému udržuje vysokotlaké čerpadlo (ke kouli je přívod od čerpadla hadicemi a trubičkami - viz šipečka). Tlak v kouli udržuje dusík. LHM je vedena do pístnice skrze vrchní uložení pístnice - tzv. koulepéro držák. Kapalina pak tlačí na dno pístu. Více dle schématu.
15:59:03
21.03.2010
21.03.2010

Jožynek
-> Jirik_Tuňák: 21.03.10 13:39:14 humus obe..
21.03.10 13:39:36 Citron jednoznačne..
21.03.10 13:39:36 Citron jednoznačne..
15:51:31
21.03.2010
21.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Kdyby vás to zajímalo.
Průřez koulí. Vršek od spodku oddělen membránou. Ve vrchní části šroub pro plnění dusíkem, ve spodní části je LHM kapalina. Dusík je plněn podle typu pod různým tlakem, pružicí koule přibližně kolem 55 atm.
Průřez koulí. Vršek od spodku oddělen membránou. Ve vrchní části šroub pro plnění dusíkem, ve spodní části je LHM kapalina. Dusík je plněn podle typu pod různým tlakem, pružicí koule přibližně kolem 55 atm.
14:01:05
21.03.2010
21.03.2010

Bagrr- máma mele Emu
-> Bobesh: jo jo, řidičovo zrcátko jsem už taky měnil nohu... Sice z jinýho důvodu, ale šlo to... Sehnal jsem manuální zrcátko a z něj použil nohu na svoje elktriše:-)
-> VeTeV: Jo to mě taky baví... Blbouni s HTP který chtěj ukázat jak strašně moc svižný auta maj a pak se divý když jim zlehka ukážu prdel:-D
Jinak xantik už krásně basuje:-) Dva dexoni v kufříku pěkně tvrdí muziku:-) Ještě přehodit do předu ty kompa z peginy (infinity 165) a budu absolutně spokojen s muzikou:-)
-> VeTeV: Jo to mě taky baví... Blbouni s HTP který chtěj ukázat jak strašně moc svižný auta maj a pak se divý když jim zlehka ukážu prdel:-D
Jinak xantik už krásně basuje:-) Dva dexoni v kufříku pěkně tvrdí muziku:-) Ještě přehodit do předu ty kompa z peginy (infinity 165) a budu absolutně spokojen s muzikou:-)
14:00:25
21.03.2010
21.03.2010

Nwkt
-> Jirik_Tuňák: Ani jedno
13:59:50
21.03.2010
21.03.2010

Bagrr- máma mele Emu
-> Jirik_Tuňák: V obou případech sitroen jasný vinr:-D
13:42:26
21.03.2010
21.03.2010

AZmotor
-> Jirik_Tuňák: máš pravdu, je krásná ta fábie...


13:40:35
21.03.2010
21.03.2010

VeTeV
-> Bobesh: tak to nepotěší.. lidi sou píče...
-> Jirik_Tuňák: není škoda wágen krasavec?
mě jen stále udivují ty HTPčkaři na dálnici - že jím to za to stojí mě předjet s odřenejma ušima když si jedu 120 a posléze ubrání plynu nebo´t se spottřeba blíží hranici amerického bouráku :-)) dneska mě jeden i trestal a když mě při druhém podobném manévru již nebavil, tka jsem přišlápl pedál a čekal .... nedočkal opět :-))
-> Jirik_Tuňák: není škoda wágen krasavec?
mě jen stále udivují ty HTPčkaři na dálnici - že jím to za to stojí mě předjet s odřenejma ušima když si jedu 120 a posléze ubrání plynu nebo´t se spottřeba blíží hranici amerického bouráku :-)) dneska mě jeden i trestal a když mě při druhém podobném manévru již nebavil, tka jsem přišlápl pedál a čekal .... nedočkal opět :-))13:39:36
21.03.2010
21.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Och och, tady je to jednoznačný. Taky hlasujte.
13:39:14
21.03.2010
21.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Och, och. Hlasujte. 

13:31:33
21.03.2010
21.03.2010

Bobesh
-> VeTeV: Kdyby to byla jen kryt nebo vložka ale odsrala to noha ze dveří

13:28:26
21.03.2010
21.03.2010

VeTeV
-> Bobesh: mlátit bouchat třískat - já mám taky zrcátko u řidiče nalomené - ten černý plast - pozůstatek po nákupech 

19:15:27
20.03.2010
20.03.2010

Bobesh
-> Borin - Král tuzerů: Ještě furt? Vyhrožovals,že změníš značku...
Ale odo za dobrej kočár se těžko hledá náhrada
Ale odo za dobrej kočár se těžko hledá náhrada
17:04:24
20.03.2010
20.03.2010

Borin - Král tuzerů
-> Labros: Já taky, já taky


16:20:06
20.03.2010
20.03.2010

Bagrr- máma mele Emu
Tak dneska jsem vyměnil krokáč... Chování motoru se drobet zlepšilo... Ale stejně budu muset raději zajet na diagnostiku... A nechat si vyjet chyby... A dneska si ještě vytvořím bassbednu:-)
15:38:20
20.03.2010
20.03.2010

Labros
vy jste banda - všichni jste černý ovce 

10:53:14
20.03.2010
20.03.2010

Bobesh
Fakt dobrý ráno,jelikož je na dvoře bláto,máme xantii před vratama a do rána nám nějaká zasraná vymatlaná entita ukopla levé zpětné koukací


19:37:47
19.03.2010
19.03.2010

VeTeV
-> Jirik_Tuňák: až budu prachy a Jižík nakoupí v práci :-)) momentálně nechámn zimáky dojeti 

14:13:45
19.03.2010
19.03.2010

Bagrr- máma mele Emu
-> Jirik_Tuňák: zatím dojezdim zimní, než nechám srovnat a obout letní hlíny 15ky... Stejně ty zimní co tam teď mám by už příští sezónu byly spíš horší než lepší... Na dojetí z jara, možná začátek léta ještě, budou tak akorát...
09:27:21
19.03.2010
19.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Díki bohu my taki palupka držý a nemněnil jsem zatím žádní žárouki.
Sakra, takhle se nedá psát, jsou ale lyďy, kterým to nevadí. 
Dnes jsem si ho nechal umejt (Citrona), včetně spodku a jeho konzervace.
Krásní vůs jsem z toho vytvořil. Kdy budete přezouvat na letní ?
Sakra, takhle se nedá psát, jsou ale lyďy, kterým to nevadí. 
Dnes jsem si ho nechal umejt (Citrona), včetně spodku a jeho konzervace.
Krásní vůs jsem z toho vytvořil. Kdy budete přezouvat na letní ?07:56:13
19.03.2010
19.03.2010

VeTeV
ťuky ťuk - já jsme měnil zadní SPZ - původní Frantický, jedná černá a druhá prdla při zavírání dveří, a předek, neboť tam byly rozhílné žárovky - jinak drží včetně přístrojovky vše
01:28:13
19.03.2010
19.03.2010

Bagrr- máma mele Emu
Tak u mne zatím přístrojovka stále čeká na oživení... Jinak zatím krom dvou h1 které se podívali na strom bez výměny.
19:44:02
18.03.2010
18.03.2010

kirri is back
-> Bobesh: s palubkou souhlas, tam sem to mel taky polomrtvy, ja kupoval osray nebo jakyho slaka do zasoby a nemenil sem, kdyz nepocitam osvetleni spz
19:39:21
18.03.2010
18.03.2010

Bobesh
-> kirri is back: Ono Kubo po pravdě jsem jich vyměnil víc ale hned po koupi vybledlý oranžový za nový a čínský modrý H1 v hlavních světlech za obyč NARVA Range Power plus polovybouchanou palubku. Jinak za provozu skutečně jen tu jednu.
19:36:03
18.03.2010
18.03.2010

AZmotor
-> Bobesh: tak asi je to kus od kusu, ale většine ty žárovky teda hoří často..
no a co se týče značek žárovek, to máš pravdu
no a co se týče značek žárovek, to máš pravdu
19:35:34
18.03.2010
18.03.2010

Bobesh
Ono taky záleží na značce-kvalitě použité žárovky. Jednu chvíli jsme v práci fasovali značku KLAXCAR a za rok jsem vyměnil žárovek tolik,jako předtím za 10let. Co se přešlo na HELLA je klid.
19:35:07
18.03.2010
18.03.2010

kirri is back
-> Bobesh: ja za dva roky co sem mel Xatnika a najel 40tisic sem nemenil ani jednu;-)
19:31:55
18.03.2010
18.03.2010

Bobesh
AZmotor 18.03.10 14:49:24 napsal:
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat
nějaký odpor??Za rok (12000km)jednu obrysovku,to jde,ne?
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat
nějaký odpor??Za rok (12000km)jednu obrysovku,to jde,ne?
17:54:48
18.03.2010
18.03.2010

AZmotor
-> sep: díky, to mě zajímalo
17:40:13
18.03.2010
18.03.2010

sep
-> AZmotor: :přidává se odporový drát který "pochytá" výkyvy,plus se dá přidat ještě transil přímo na žárovku.
-> Jirik_Tuňák: :nj,mě stejně přijde že 120ka svítí tak nějak líp než ty moderny :-)
-> Jirik_Tuňák: :nj,mě stejně přijde že 120ka svítí tak nějak líp než ty moderny :-)
17:28:20
18.03.2010
18.03.2010

AZmotor
já někdě četl že mu na 307 v servise přidali nějaký odpor před žárovku a práskání se o hodně snížilo...tak mě zajímalo jestli to někdo tak taky neřešil..
17:24:46
18.03.2010
18.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> sep: Ale když máš nějaký lepšejší, tak i víc. Každop. do notorického praskadla se to asi nevyplatí.
17:02:52
18.03.2010
18.03.2010

sep
-> Syny 18.03.10 13:34:10: :vzhledem k tomu že je servo čerpadlo elektrika tak je celkem normální že na volnoběh při poklesu napětí žárovky pohasínají.Pokud jde o praskání žárovek je to otázka cca 200,- a je klid.
16:52:48
18.03.2010
18.03.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Jirik_Tuňák: ale ja pisem, ze mi predne ziarovky odchadzaju zhruba po 3000km..... cize asi 5 - 6 X za rok...... zadne su v pohode. Mam Xsaru II
16:47:46
18.03.2010
18.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Taky si chválím. Za dobrý 4 roky mi u XA nepraskla ani jedna žárovka. V zadním osvětlení SPZ jsem měnil ještě původní věkem zčernalé francouzské, protože se mi zdálo, že už skoro nesvítí.
U Fabky bude dělat praskání žárovek hlavně ten elektroposilovač. Protože při parkování a volnoběhu je vidět, jak při točení volantem pohasínají přední světla. Schválně si to někdy zkuste proti překážce, na kterou budete svítit. A hlavně, H7 má docela malou baňku, která se dost hřeje a přežhavený vlákno bude dost choulostivý na ty výkyvy.
U Fabky bude dělat praskání žárovek hlavně ten elektroposilovač. Protože při parkování a volnoběhu je vidět, jak při točení volantem pohasínají přední světla. Schválně si to někdy zkuste proti překážce, na kterou budete svítit. A hlavně, H7 má docela malou baňku, která se dost hřeje a přežhavený vlákno bude dost choulostivý na ty výkyvy.
16:27:43
18.03.2010
18.03.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> AZmotor: Mne v Xsare v prednych svetlach vydrzi ziarovka okolo 3000 km... a dost na prd sa meni, keby som mal vacsie ruky, tak to nezvladnem....
V zadnych mam okrem jednej na osvetleni SPZ vsetky povodne, drzia uz 8 rokov, takisto aj smerovky.
V zadnych mam okrem jednej na osvetleni SPZ vsetky povodne, drzia uz 8 rokov, takisto aj smerovky.
15:36:35
18.03.2010
18.03.2010

JoseA
AZmotor 18.03.10 14:49:24 napsal:
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat
nějaký odpor?? Bývalý majitel mi tvrdil, že na te kupované 306 po nějaké době pořád praskala žárovka potkávacího světla na jedné straně, dával do autorizovaného servisu a tam mu řekli, že je to častý problém nějakého regulátoru napětí a že snad údajně tam pasuje z golfa nebo jiného VW a je tím problém vyřešený, tak to nechal vyměnit u obou světel a za ty tři roky jsem neměnil jedinou žárovku (ikdyž rok jsem měl xenony). Takže píšu malé bezvýznamné plus pro das auto
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat
nějaký odpor?? Bývalý majitel mi tvrdil, že na te kupované 306 po nějaké době pořád praskala žárovka potkávacího světla na jedné straně, dával do autorizovaného servisu a tam mu řekli, že je to častý problém nějakého regulátoru napětí a že snad údajně tam pasuje z golfa nebo jiného VW a je tím problém vyřešený, tak to nechal vyměnit u obou světel a za ty tři roky jsem neměnil jedinou žárovku (ikdyž rok jsem měl xenony). Takže píšu malé bezvýznamné plus pro das auto

15:31:18
18.03.2010
18.03.2010

colaczech
-> Jirik_Tuňák: To praskani zarovek u fabie muzu potvrdit. Znamy ma fabku 1 od novoty, najeto cca 25000km a posledni dobou mu zacinaji praskat zarovky tusim ze v ridicove prednim svetle. Nejdyl tam vydrzela ta puvodni, hned za ni sla ta z nahradni sady, cca mesic. Pak kupoval dvakrat v autodilech a a ty maji zivotnost do tydne.
Jde s tim na servis, tak jsem zvedav co mu reknou. Jinak uz se na to ptal par lidi co maji fabku a je to kus od kusu, nekomu taky zarovky odchazeji, ale ne tak casto a nekdo rika ze zatim nic nemenil.
Jde s tim na servis, tak jsem zvedav co mu reknou. Jinak uz se na to ptal par lidi co maji fabku a je to kus od kusu, nekomu taky zarovky odchazeji, ale ne tak casto a nekdo rika ze zatim nic nemenil.
15:07:41
18.03.2010
18.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> AZmotor: Já bych spíš řekl, že z dvaceti aut bude tak 5 s prasklou žárovkou u frantíka a zbylejch 15 budou Fabie a Oktávky. 

14:49:24
18.03.2010
18.03.2010

AZmotor
práskání žárovek je klasika francouzů, prej by někde stačilo přidat nějaký odpor??
13:34:10
18.03.2010
18.03.2010

Syny
-> Jirik_Tuňák: Tak od favorita vys ma elektriku na pikacu i skodovka... Fabiim pohasinaj svetla pri toceni volentem (kdzy zabira servo), vsemu praskaj zarovky jak o zivot. A uz i na nasi asi 3 roky starej Octavii blbne spinac osvetleni kufru a byly meneny asi 3 zarovky...
12:58:22
18.03.2010
18.03.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Nějak se zde objevují i problémy s elektrifikací koncernových vozítek, že už by to přestalo být výsadou jen francouzských autíček ? 

10:44:13
14.03.2010
14.03.2010

VeTeV
-> U-Geen: no já jsem koukal na xa club kde dali vedle sebe bosal a walker - a i ten walker byl vetěí než Bosal - ale na origo to nemělo :-)) no jo šetří se no ...
mě už ten rámus začíná s.at, ale není na to čas ani prachy to teď opravovat
mě už ten rámus začíná s.at, ale není na to čas ani prachy to teď opravovat
11:29:16
13.03.2010
13.03.2010

U-Geen
-> VeTeV: jj... walker byl asi 3/4 velikosti origo a kolem urcitejch otacek vydava takovy hucivy neprijemny zvuky...
23:09:51
12.03.2010
12.03.2010

kirri is back
-> sep a VeTeV: ale vzdyt ty vyfuky musi splnovat urcitou normu, mely by se do ni vejit, nehazu original s druhovyrobou do jednoho pytle, ale i tak...
09:16:09
12.03.2010
12.03.2010

VeTeV
-> kirri is back: jak řílá sep - ono je to sice spotřební zboží, ale když máě poslouchat v jinak tichém a pohodlném autě brum něčeho, co si říká výfuk, k tomu může přijít problém s napasováním, zpracováním (takže ve výsledku nemusí ani ty dva roky vydržet - případně majitel), tak to za tu dikuzi stojí... já dnes již vím, že bych si Bosal do auta nedal - je to spoztřební zboží za pár korun, ale auto je hlučnější- čím dál více, nepříjemně to obtěžuje v určitém spektru otáček a nedělám si iluze, při pohled na poloviční velikost oproti originálu, že to nebude mít vliv i na ostatní parametry vozidla... takže proto se ptám a já osobně nekradu, takže očekávám za vynaložený peníz jednoduchou montáž, nízký hluk a pokud možno zachování vlastností motoru.,...nehledě k tomu, že se nemusím co dva roky válet pod autem a měnit výfuk...
08:30:32
12.03.2010
12.03.2010

sep
-> kirri is back: :nejde jen o cenu ale výfuk dokáže zkazit úsměv zvýšeným hlukem,spotřebou a menším výkonem o výdrži nemluvím,originál umí přečkat i 6-7 zim,rozhodnutí je každého věc co preferuje.
00:43:23
12.03.2010
12.03.2010

kirri is back
kvuli vyfuku jaka dlouha debata, stejne je to spotrebni zbozi, za par susnu si koupis druhovyrobu,ktera se ti za 2-3roky stejne rozpadne,pokud teda jezdis nonstop celej rok a stoji ti to venku, spis se jedna o to jestli chces dat 1300,- nebo treba 4000,- coz je podle me uplna zhovadilost, no proste vyhozeny penize
12:48:40
11.03.2010
11.03.2010

Bagrr- máma mele Emu
Vejfuck neřeším:-D Až se rozpadne, vezmu svářečku a ukotim něco:-D A až se i to rozpadne tak možná koupím imasaf:-D
