
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Pánové, neměl někdo z vás rozhozenej zadní třmen systému bendix ?? Díval se na 306ky a xary ( možná i jinde, ale to nevím jistě ). Jak je tam uchycenej, pořešenej ten šroubovací samostav ? Frenkit prodává pístek i s tim mechanismem. Jde mi o to jak to vyoperovat a zase voperovat novej. Současnej jde zašroubovat silně ztuha a oddělalo mi to cca 3 letech? kotouč a desky na tý jedný straně. Všude mi servisemani tvrděj koupit novej třmen . Ale jako na 16 let sratý auto za tu raketu ?? Musí jít repas....
-> palinator: To uz je na ni silene veliký, uz ted ma hrůzu ze změny auta (jezdi fakt minimálně)
-> havlik: diky za info, ty podvozky a spojky jsem z inzerce uz vysledoval. Oproti koncernu to je pro mě nezvyk, ale zase cena je příznivější...
-> havlik: diky za info, ty podvozky a spojky jsem z inzerce uz vysledoval. Oproti koncernu to je pro mě nezvyk, ale zase cena je příznivější...
-> Jirik_Tuňák1983: tohle auto je tady v ČR od nova. Firma je druhý majitel(první byl syn spolumajitele), kupovalo se když mělo najeto asi 40. Byla dělaná už i komplet spojka, táhla řazení. Ale mam pocit že to trpí hlavně tim že ta 1.6 má 15" mame tu několik těch 1.4 a na tom 14" a ty jsou podvozkově v pohodě. Ale zase všechny maj vyměněnou hlavu, protože praskla. Spojku maj měněny taky všechny a krom jednoho snad i řízení, které odchází. Co má nejvíc najeto má 160tis.
-> havlik 01.04.16 07:53:59: Bohužel mi přijde, že jenom u nás.
Jakmile dovezeš z venku více ojeté auto, tak mu není podvozkově nic, ale stačí rok u nás a v pohodě to doženeš. 


-> jerrom: mam najeto na tom autě za poslední rok 30tis, auto má momentálně asi 111tis, a vysrala se na tom klapka a nějaké čidlo nasávaného vzduchu. Ale o dost víc bych řekl že trpí podvozek silentbloky a podobně
-> jerrom:
A autobus typu 807, Sharan, Zafira je zase mimo možnosti? Přeci jen je to tak nějak víc auto.
A autobus typu 807, Sharan, Zafira je zase mimo možnosti? Přeci jen je to tak nějak víc auto.
-> havlik: diky a obecne ze by to byl prusvihovy motor to není?
-> palinator: kvůli nakládání kocarku a do pickupa se bohužel 2 autosedacky nevejdou.
-> jerrom:
A proč pro manželku pseudo-dodávku?
A proč pro manželku pseudo-dodávku?
-> jerrom: určitě 1.6 žere to tak stejně, možná ta 1,4 i víc a to je totální mrtvola.
Pokukuju po Berlingu nebo Partnerovi pro manzelku, vzhledem k trasam urcite benzin a hledám okolo roku výroby 2002. Je lepší motor 1.4i 55kw nebo 1.6i 16V, 80kw? Ted jezdi Felicii Pickupem 1.3Mpi a je naprosto spokojená. Diky moc.
-> Peklo: Že jo,hlavně,že to dělá brm brm :-D :-D
-> MimiMB: Tak Xsaru Picasso mám doma taky a nemůžu chválit ani nadávat. Spolehlivost no problém, ale aerodynamický hluk při rychlostech nad 60 km/h je dost obtěžující, morální zastaralost designu a konstrukce se také projevuje. Ale je pravda, že mému 2,5 letému synovi, to přijde taky jako fajn auto.
-> Jozka:




-> MimiMB: Někdy by bylo fájn nepsat sračky. 

-> Burák: Jasný, taková je story.. já jen, že proces od konstrukce nějakou dobu trval (tehdy déle než dnes, zhruba 6 let) a evropský továrny dal Chrysler do placu 1978, což by tak akorát odpovídalo šponování pauzáků na prkna.. 

-> Jozka: To ne, za Chryslera začínal Horizon, kdy první byly ještě jako Simca Horizon (v roce 1979 auto roku) a poté už přebrendované na Talbot. 309 byla konstruovaná jako Talbot Arizona, ale při strašlivé pověsti, co tehdy Talboty (docela neoprávněně) měly rozhodlo PSA, pojmenovat to P309. Já, když jsem ji sháněl, tak jsem věděl, že chci jednoznačně GTI phase I ve 3-dvířku, což se povedlo
Jak tak na to koukám, Horizonem (přítelčiným
) se mi ve sbírce propojila vývojová větev od Simcy k Peugeotu 

Jak tak na to koukám, Horizonem (přítelčiným


-> MimiMB: asi to bude tim že ti je 11, mě se v tom věku zdál super i favorit
-> MimiMB: je to kec, je to mrdka se strašnym podvozkem a o spolehlivosti si může nechat zdát. Máme 4 v práci a je to strašný, snad i žebřinák je pohodlnější
-> Kocvin: Možná úplně původně v záměru dokonce ještě Chrysler..
Asi do 93 se dělaly (?) a evoluce moc nerozlišuju, to je fakt..

-> Jozka: Tak 309 měla být původně taky Talbot..
Ale těch prvomodelových 309 z 80. let tady už moc není a to co zbylo jsou poface kusy, které se vyráběly až téměř do poloviny 90. let a mají pozinkovanou kastli.. Ale jinak máš pravdu ještě nedávno jich bylo fakt fest..
-> Burák: Pěkný srazík.. :) Škoda, že nemám hotovou gti určo bych se tam ukázal..

Ale těch prvomodelových 309 z 80. let tady už moc není a to co zbylo jsou poface kusy, které se vyráběly až téměř do poloviny 90. let a mají pozinkovanou kastli.. Ale jinak máš pravdu ještě nedávno jich bylo fakt fest..

-> Burák: Pěkný srazík.. :) Škoda, že nemám hotovou gti určo bych se tam ukázal..
-> Jozka: Tak jasně, je to pozinkované a bylo to trvanlivé. Ale víc je 405, to je nesmrtelný auto.
-> Burák: / -> Bukaj: U nás v okolí se tohle vyskytovalo řekl bych v počtu 2-3 ks.. mě přijde, že jediný neněmecký vozy nižší střední třídy z 80. (resp. dovozový vlny 90.), který přežily v trochu větším množství, jsou Peugeoty 309.
-> Bukaj: Přesně, tohle auto je dotažené někdy před 7 lety z německa. Krom původního stavu, má i origo nálepky z autosalonu, včetně podložek po RZ
Pár fotek ze srazíku. Bylo to super.
skoda440.rajce.idnes.cz/1 ._sraz_francouzskych_autom obilovych_znacek_Most

Pár fotek ze srazíku. Bylo to super.
skoda440.rajce.idnes.cz/1 ._sraz_francouzskych_autom obilovych_znacek_Most
-> Burák: Nojo, ty, co jezdily se rozpadly, nebo odešly na nedostupnost n.d., a těch, co nejezdily je jako šafránu

-> Bukaj: Tak po revoluci se toho sem natahalo relativne dost. Ale potkal je stejnej osud jako treba Ritma
-> Burák: Tak zase toto u nás byla docela exotika už dobově, tak se není čemu divit. Málokteré zahraniční (rozuměj "západní") vozy ze sedmdesátých-osmdesátých let u nás jsou dnes běžně k vidění...
-> Bukaj: Jojo, uplne zmizly.
-> Burák: Tak tohle auto jsem na silnici už hezkých pár (desítek) let nepotkal...

Tak a můžu zase na silnice
trochu nytku, nějaký to lepidlo, plisky a je to jako nový

-> VeTeV: mel sis poridit OTB , tam prdel neklesa
-> Bagrr- máma mele Emu: ne díky, z nostalgie si nechávám Karkuli a bohatě stačí - Citrus holt má kouli a dokáže odtahat tuny bordelu, což současná spotřebka nemá a pod tíhou nákladu v kufru klesá...
-> VeTeV: ty ji taky budeš lepit tak dlouho, až si ji necháš z nostalgie :D
já už to zase lepím :-) potřebuju pracanta, takže dokud nás STK nerozdělí
Počkejte až budu nabízet já ten svůj francouzskej pekáč, to bude to samý... 

-> Pavel P@nkáč 16.03.16 21:59:26: Tak to souhlasí.
10x denně hledám doma šroubovák, metr apod. i když jsem ho sotva odložil. Lidi fakt blbnou....a nebo je toho jednoduše moc.

-> Jirik_Tuňák1983: jsem si chtěl jen do targina rejpnout, ale jinak od malička a s přibejvajicíma rokama se to zhoršuje bejku

-> Pavel P@nkáč 16.03.16 17:57:18: Kde všude, inzerce, dlouholeté téma, sauto apod. - běžný postup v době internetu. Mimochodem, tak vymletej jsi od malička a nebo to přinesl čas? 

-> Targa: nikdo ten tvuj peklo stroj nechce že to cpeš všude:)))
-> Bagrr- máma mele Emu: cena je rozhodne nevesela. Kaslem asi na to, aj tak som zacal teraz riesit disky, takze tam padne dost peniazkov..
-> Dakotta: tak to než za to dávat takový prachy, tak bych vzal flexu, cóčko a udělal to doma. Víc jak litr za fofrklacek mi přijde kurvadost...
-> Bagrr- máma mele Emu: praveze som nasiel predlzeny klacek, takze plug & play, len neviem ci by to sedelo na 100%. V podstate rovnake riesenie, ako u Škodovky. race-shop.sk/sk/.../1419-
home-skratene-radenie-citr
oen-saxo-1996-00.html maju ho aj na P106/306, no cislo vyrobku je rovnake. Inak maju tam aj "rally" zasterky, ak by niekto chcel objednavat zo SR.
U xanti jsem dráhy řazení řešil a po různým ohejbání a rovnání jsem docílil alespoň drobet rozumnýh drah. Chce to přepákování na hřebenu řízení drobet narovnat a o dost se zkrátí ;)
Zdar borci, rychly dotaz. Je mozne pouzit "short shift" klacek radenia z P106/306/Cit. Saxo na Citroen ZX?? Docela ma to zaujalo, lebo tie drahy su ozaj trosku dlhe.. 

Jede nekdo na velikonoce na sraz francouzskejch vozu do Mostu?