-> dragon_cb_cz 05.05.18 08:24:42: Já jsem se rád zbavil i jeho nepřeplňované verze. Pak taky rozsáhlé zakarbonování, ventily, písty, rozvody, většinou katastrofální spotřeba oleje, někdy si ten motor žije vlastním životem. Pokud se něco posere na hlavě, tak je to taky špica, protože pokud ji opravce srovná (lízne), můžeš ji rovnou vyhodit, protože rozvody a VTi už nikdo kloudně nenastaví a nová stojí balík.Ten motor má hlavu a patu asi jen v RCZ-R nebo nejsilnějším GTI, kde je oproti normálnímu THP vybaven zesílenými kovanými součástmi, ale pochybuji, že vyřešili další nemoci. Kupříkladu C5 je kvůli všeobecné auře kolem tohoto motoru velmi špatně prodejná. Přečti si hlavně Mini fóra. Jednoho miniho máme i z první ruky, kdy Zdany (má tu taky reg.) skládal lehlej motor z dílů od nějakého Slováka, kterému lehly zase jiné díly.
Třeba to teď funguje, pokud máš nervy a prachy v záloze to zkoušet, směle do toho.
Já bych si to nekoupil, ani kdyby se vyskytovaly kusy, které nic zlého nepotká.
Co je ale super, pěkně jedou všechny verze VTi i THP a navíc mají i pěkný zvuk.
Proč nekoupíte nějakou XC60, V60 nebo tak? Možná i V70 nebo XC70 by šla.
Nejnovější roky ale stojí dost.