skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
jasný,mě se třeba nechtělo nechat v servise 6 litrů za ten radiátor ,když díl byl od BoBa z hulína za 8 stovek.... LHMku měnim po 60t ,teď nedávno sem to měnil ,mám na tom nalítáno 120t km,když sem to koupil tak byly koule nový a teď při výměně byly asi 30 procentní,kromě pravý přední která byla asi 10 pct,holt český díry na krajnicích,ale dofouknout šly všechny a zatim držej ,jo a proplach sem udělal na začátku a te´d jen měnim kapalinu a čistim sítka
-> vlk1: Já si na tom měním jenom oleje a dělám drobnější mechanický práce. Jinak třeba uložení zadní nápravy mi dělal kámoš (nakonec se zjistilo, že bylo nový, ale když už, tak se tam dalo nový, taková pálka to není) a k tomu pojedu i až se ohlásí přední náprava. Na hydru k Pelikánovi a specifický věci v Citroenu v Plzni na Letné. Tam mi měnili vadnej pravej motorek centrálu, držák koulepéra, přetěsňovali vzadu hydrokorektor. Spokojenost, pomohli a poradili i po zavíračce.
V jakých intervalech / km děláš výměnu LHM a dofuk koulí ?
V jakých intervalech / km děláš výměnu LHM a dofuk koulí ?
já si všechny kapaliny a věci co jdou vyměnit dělám sám ,nic moc na tom není a některý servisy jsou schopný si za to řícy strašnej ranec (viz třeba výměna radiátoru topení),a jelikož sem z Prahy tak koule sem nechal dofouknout u Rady v Modřanech i když je to pošuk a trochu podivín tak tomuhle rozumí,bohužel v době kdy se tyhle auta prodávaly tak většinou měly bejt servisovaný ve značkovym servise kde vědí co to potřebuje (neni to pravidlo) ,proto je údržba trochu specifická a když to koupí někdo kdo si myslí že pořídil normální auto,tak ho během pár let pošle do kopru,případně opravy jsou pak za velký peníze ...........jinak záslepka prahu,není potřeba kupovat origo,pěkně tam pasuje záslepka na jekl 50x50 a na rozdíl od origa je plastová a ne gumová takže když se podmázne třeba silikonem je nesmrtelná..
-> vlk1: Tak tak. Vlevo za světlem. Nadávaj tomu nějak ventil na rekuperaci benzinových par. Nejvíc je slyšet při chladnějším počasí s málo benzínem v nádrži. Já jezdím na proplach, koule a kapaliny k Pelikánovi v Plzni Újezdě, znáš ?
Ceny lehce vyšší, ale dělá to pro mě fakt poctivě a do detailu, mám to auto 4 - 5 let.
Já jsem právě zvědavej, jestli to Targovi cvaká, páč by to značilo prázdnou i středovou mimo ostatních.
Mě to cvakne jednou po nastartování a pak už o tom neslyším. Samo při změnách poloh.
Na patře v garážích je se mnou pán s 2.0 16V X2, moc pěkná, ale když stojí a běží mu motor, tak to cvaká jak datel a mě to hrozně znervozňuje. Už jsem ho upozorňoval na některý věci, který do dvou dnů dal do kupy a byl moc rád za upozornění, páč si auta hledí. Na tohle vždycky zapomenu.
Taky tě tak vytáčí, když kolem tebe nějaká jede a cvaká, nebo skáče jako koza a nepéruje ?
Mě hrozně, protože jenom kvůli tomu že lidi neví, tak si ničí auto a nešťastný ten, co to bude mít po nich.
-> Targa: Targouši, překontroluj si víčko prahu v levém zadním podběhu, jestli není prasklé nebo vypadlé. Je tam v prahu dutina, do který se nahází bordel a v zimě sůl a je to pak špatný. Nepamatuju si jistě, ale dutina za tím víčkem je slepá. Začne to pak zevnitř reznout nejdříve v překladu lem / práh pod zadními dveřmi, jak jsou u prahu plechy přes sebe. Vpravo ho kryje hrdlo nádrže, tam bejvá OK.
Buď ho vyměň a nebo pokud je jenom naprasklé, tak ho očisti (nevyndavej), okolo taky a přetáhni to řádně a utěsni polyurethanovým tmelem. Pak nevypadne a nebudou tomu vadit ani kamínky, tmel je pružný.
Ceny lehce vyšší, ale dělá to pro mě fakt poctivě a do detailu, mám to auto 4 - 5 let.
Já jsem právě zvědavej, jestli to Targovi cvaká, páč by to značilo prázdnou i středovou mimo ostatních.
Mě to cvakne jednou po nastartování a pak už o tom neslyším. Samo při změnách poloh.
Na patře v garážích je se mnou pán s 2.0 16V X2, moc pěkná, ale když stojí a běží mu motor, tak to cvaká jak datel a mě to hrozně znervozňuje. Už jsem ho upozorňoval na některý věci, který do dvou dnů dal do kupy a byl moc rád za upozornění, páč si auta hledí. Na tohle vždycky zapomenu.
Taky tě tak vytáčí, když kolem tebe nějaká jede a cvaká, nebo skáče jako koza a nepéruje ?

-> Targa: Targouši, překontroluj si víčko prahu v levém zadním podběhu, jestli není prasklé nebo vypadlé. Je tam v prahu dutina, do který se nahází bordel a v zimě sůl a je to pak špatný. Nepamatuju si jistě, ale dutina za tím víčkem je slepá. Začne to pak zevnitř reznout nejdříve v překladu lem / práh pod zadními dveřmi, jak jsou u prahu plechy přes sebe. Vpravo ho kryje hrdlo nádrže, tam bejvá OK.
Buď ho vyměň a nebo pokud je jenom naprasklé, tak ho očisti (nevyndavej), okolo taky a přetáhni to řádně a utěsni polyurethanovým tmelem. Pak nevypadne a nebudou tomu vadit ani kamínky, tmel je pružný.
pravidelný cvakání od předku může bejt ventil středový koule...značí prázdnou kouli ,normálně cvakne tak jednou za minutu ,když je koule nová tak i víc a u benzínu ještě cvakání zepředu je ventil odvětrávání benzínovejch par .... to neřešit
ta věc která ráda hnije je ventil hydroaktivu za zadní rozdělovací koulí,vede do toho jeden konektor,ale nemá cenu to měnit dokud nepujde uplně do řiti..... jinak proplach ano ale dost opatrně,může se stát že to urve nečistoty v okruhu a začne to někde téct,chce to po pár kilometrech kontrolovat jestli třeba nezačlo víc rosit čerpadlo nebo právě ony ventily a korektory,píšou najezdit od 1500 do 5000 km,já to měl celejch 5 a vylil sem z toho hnědý bláto,jinak samozřejmě dofouklý koule a čistý sítka jsou základ ......... a od fochu nejsem,jen pár let tohle auto vlastnim a leccos jsem už z oprav absolvoval,a kamarádi maj servis na citroeny takže tam sem taky leccos pochytil ... a mimojiný jeden z nich prohání po tratích MMČR v rallye dobovou Škodu 110L Rallye...
-> Targa: Jinak pokud by ti nabízeli výměnu zadního hydrokorektoru (nic levnýho), tak se dá ještě přetěsnit. Mám ho přetěsňovanej ve značkovým servisu a OK druhým rokem. Dej pak vědít.
Kdybys ještě počeboval, tak se podivej na Automax Hulín, jsou tam slevy pro členy Xantiaclubu. Větef tam bral spojku a ještě něco.
Když stojíš na místě a máš to nastartovaný v provozní poloze, neslyšíš od předu pravidelné cvakání ?
Kdybys ještě počeboval, tak se podivej na Automax Hulín, jsou tam slevy pro členy Xantiaclubu. Větef tam bral spojku a ještě něco.
Když stojíš na místě a máš to nastartovaný v provozní poloze, neslyšíš od předu pravidelné cvakání ?
VeTeV 18.08.10 09:05:06 napsal:
→ Targa: holt specifické auto se specifickou údržbou, ale
to nic nemění na tom, že je to zejména v breaku šílená loď
Zapoměl si na svezení,to taky v žádným jiným nezažiješ.
-> Jirik_Tuňák: Jen ho nech mluvit,jirko,panáček vypadá,že to má dobře zmáknutý
-> vlk1: Ahoj chlape,ty jsi samouk nebo od fochu,nedejbože značkovej?
→ Targa: holt specifické auto se specifickou údržbou, ale
to nic nemění na tom, že je to zejména v breaku šílená loď

-> Jirik_Tuňák: Jen ho nech mluvit,jirko,panáček vypadá,že to má dobře zmáknutý

-> vlk1: Ahoj chlape,ty jsi samouk nebo od fochu,nedejbože značkovej?

-> Targa: holt specifické auto se specifickou údržbou, ale to nic nemění na tom, že je to zejména v breaku šílená loď 

-> Jirik_Tuňák 17.08.10 13:56:36: ji už nemáš rád, tak si ji vyhnal pod most jo? Jsi ale zlý...
-> vlk1: Povrzávání můžou dělat i ty 4 silentbloky pomocných nápravnic, popř. silentbloky v ramenou. Jinak mírná áčka jsou vzadu standartně, stejně jako u 406ky.
Podle mě mu pomůže proplach, výměna LHM a dofuk, popř. výměna koulí. Pak bych řešil dál. Ono totiž ucpaný sítka udělají taky hodně. Tvrdnutí nebo tvrdost pérování mají na svědomí jak říkáš uteklej dusík z kulek. Jinak uhnilýho na X2 na rozvodu hydr. a přísluš. jsem ještě neviděl, to už by muselo bejt. Úniky kapalin ohledně těchto závad pronásledovaly hlavně BX a XM.
Podle mě mu pomůže proplach, výměna LHM a dofuk, popř. výměna koulí. Pak bych řešil dál. Ono totiž ucpaný sítka udělají taky hodně. Tvrdnutí nebo tvrdost pérování mají na svědomí jak říkáš uteklej dusík z kulek. Jinak uhnilýho na X2 na rozvodu hydr. a přísluš. jsem ještě neviděl, to už by muselo bejt. Úniky kapalin ohledně těchto závad pronásledovaly hlavně BX a XM.
→ Targa:to že ti předek u auta zůstáva občas tvrdej může mít na triku ventil na přední rozdělovací kouli,občas může viset,tudíž nepustí kapalinu do pístnice a koule,a pak tam nemá co pérovat,drůhá varianta můžou bejt ufouklý koule nebo proražená membrána v ní,to by se ale projevovalo trvalým ztvrdnutím,to že zadek po vypnutí motoru trochu klesne je normální,je tam vzadu protipadací zámek aby si to nelehlo až na zem,občasný propadnutí zadku se stává občas třeba při prudkym zabrždění,jestli to dělá na volnoběh pídil bych se po funkci zadního korektoru nebo ventilu na zadní střední kouli ,ten ventil rád hnije ,končí to většinou solidním únikem LHM ky,to vrzání seš si jistej že de zepředu? tohle většinou dělaj načnutý ložiska v zadních ramenech,na to bacha,když se to nechá dojít moc,oprava je dost drahá ,zkontrolovat se to dá snadno ,kouknout zezadu jestli kola nedělaj štafle,a pak při pohybu auta se ozývá takovy decentní vrzání
-> VeTeV: pada zadek trošku sam jinak nepada..v kempu sem ji pouštěl na zem lip se nam sedělo v kufru při žraní:D...
-> Kaprof: díky
-> Jirik_Tuňák: je to zažitek.. každopadně do měsíce mě čeká technická...
hydra bude ale asi neco potřebovat dost často se mi stava že předek zustane tvrdej jak kamen... zadek padá po vypnutí motoru automaticky ale jen trošku ale co sem čet na xa.klubu tak je to normální...když nastartuju a zvedne si prdel a čumak jak ma mit... tak najednou prdel cukne dolu jako by spadla...... nebo občas při vypnutí motoru začne neco u přední napravy při normální poloze chvíli vrzat a pak je ticho...... holt neco tomu bude...
-> Kaprof: díky
-> Jirik_Tuňák: je to zažitek.. každopadně do měsíce mě čeká technická...
hydra bude ale asi neco potřebovat dost často se mi stava že předek zustane tvrdej jak kamen... zadek padá po vypnutí motoru automaticky ale jen trošku ale co sem čet na xa.klubu tak je to normální...když nastartuju a zvedne si prdel a čumak jak ma mit... tak najednou prdel cukne dolu jako by spadla...... nebo občas při vypnutí motoru začne neco u přední napravy při normální poloze chvíli vrzat a pak je ticho...... holt neco tomu bude...
Pro oživení přidám svoje foto pod mostem 

Targa 16.08.10 18:47:15 napsal:
tak se tady asi už prásknu… od června sem taky citroňák už mě
nebavilo bejt seaťákem :D
s novym vozem už mame najeto první 4000Km a nemužu si auto vynachválit:) at
žije hydra
XANTIA 2 BREAK hydra2 Jo, takovejm autům od Citroeny už odzvonilo, teď už to není co to bejvalo.
Pro ty co nevěří. Když už jsi najel 4000 km za relativně krátkou dobu. Je jízda jenom jízda a nebo zážitek ? 
tak se tady asi už prásknu… od června sem taky citroňák už mě
nebavilo bejt seaťákem :D
s novym vozem už mame najeto první 4000Km a nemužu si auto vynachválit:) at
žije hydra
XANTIA 2 BREAK hydra2 Jo, takovejm autům od Citroeny už odzvonilo, teď už to není co to bejvalo.


-> Bobesh: Ty táhla se dají promazat.
Ještě si hlavně na X1, ale i na X2 překontrolujte stav gum u koulepéra. Pravej jsem před třema nedělema nechával měnit, protože byť byla kovová i gumová část zdravá, tak díky nějakému kazu, nebo opotřebováním se začala v přední části pouštět navulkanizovaná guma / silentblok. Všimněte se, že když si otevřete kapotu a točíte zleva doprava, tak pístnice mění v dost velkém rozpětí záklony. Pokud uvidíte, že je guma odfouklá na omak, tak to nechtě vyměnit. Ono je to navulkanizované na větší ploše, ale tohle je počátek. Může to vydržet ještě 10 let, ale taky nemusí - stačí nějaká velká díra a dopadnete jako to XMko níže. Jedničkový XA a XM na to trpěly hodně. Cena je 3700,- za držák, ale je to solidní monstrum.
Zde na foto nový držák. Jenom mi to oblemtali LHMkou, když sundavali kouli.
Šipky značí místo pro kontrolu. Jedna stav kovové části, druhá gumu.
Ještě si hlavně na X1, ale i na X2 překontrolujte stav gum u koulepéra. Pravej jsem před třema nedělema nechával měnit, protože byť byla kovová i gumová část zdravá, tak díky nějakému kazu, nebo opotřebováním se začala v přední části pouštět navulkanizovaná guma / silentblok. Všimněte se, že když si otevřete kapotu a točíte zleva doprava, tak pístnice mění v dost velkém rozpětí záklony. Pokud uvidíte, že je guma odfouklá na omak, tak to nechtě vyměnit. Ono je to navulkanizované na větší ploše, ale tohle je počátek. Může to vydržet ještě 10 let, ale taky nemusí - stačí nějaká velká díra a dopadnete jako to XMko níže. Jedničkový XA a XM na to trpěly hodně. Cena je 3700,- za držák, ale je to solidní monstrum.
Zde na foto nový držák. Jenom mi to oblemtali LHMkou, když sundavali kouli.
Šipky značí místo pro kontrolu. Jedna stav kovové části, druhá gumu.
-> Jirik_Tuňák: -> VeTeV: No když už se bratříček bonznul,tak to můžu doplnit. Je to X2ka 2.0HDI baujahr 1999. Auto bylo vybrané přes inzerci zkrze příznivou cenu i vzhled,navíc je to klubovka (jak Větévka dobře postřehl) a ty bývají hejčkaný,což se ukázalo na místě. Vnitřek poklizenej,koberečky přes originál krytinu,čisto,nerozbito,n
eošmatáno. Pán byl hračička,udělal tam pár vychytávek navíc (např. implantovanej pičítač z IxeMka,park asistent,modrozubí handsfree,vývod v kufru na lednici). Auto má kouli (závěs),takže kombík více než praktickej,okna plná elektrika,taktéž zrcadla plus šíbr. Najeté km odpovídaly stavu vozu,agregát pokryt vrstvou prachu,nicméně suchý,nevlhký,což značí,že to nikdo pečlivě neomlátil wapem,aby skryl případné úniky kapalin. K tomu doložen doklad o kontrole hydry,výměně 2 koulí a LHM. Vůz po 10ti dnech chytil na 2 pkus,což nebylo tak hrozný,jinak žádné efekty jako dým,hluk atd. Jediné mínus je zatuhlé ovládání hydry a korektorů,což se projevilo neochotou vozu se postavit,přizdvihnout nebo kecnout na břicho. Zkušební jízda neukázala nic nepatřičného,vůz se choval naprosto standartně,takže jsem to jakožto poradce odkejval.
-> Jirik_Tuňák: je to tuším HDicko a na zadnich vratech je nalepka xa clubu
Jinak koukám, co jsme zblbli lidí. 

-> Targa 16.08.10 18:47:15: Och, paráda.
Gratuluji. Máš hydr. část po servisní údržbě ? Tj. proplach, LHM, dofuk, popř. výměna kulí ?
Napiš nám něco blíž, motorizace atd.

Napiš nám něco blíž, motorizace atd.
-> Bobesh: takže sem zas chytřejší ale potřeboval bych někoho zkušenějšího, jestli se může podívat na tvůj odkaz, manuál citren zx, po otevření str.34, číslo 502 (levá dálka), 503(pravá dálka) je to zapojený přes relé?
případně jak do toho zapojit 2 přídávná dálková světla?
případně jak do toho zapojit 2 přídávná dálková světla?
-> Targa: Vypadá krásně tahle barva jí taky moc sluší
at slouží:)

-> VeTeV: tak jasný, jen mě překvapilo, jak se to auto dokáže lesknout :-D a jak krásně tomu ta namodralá metla sluší....
-> Bobesh: dobtek sem sám , takže budu rychle hotovej
hledal jsme ale anglicky nerobím


hledal jsme ale anglicky nerobím
-> Bagrr- máma mele Emu: zak úplnej vrak to nebyl no 

-> VeTeV: člověku, včera mi to nedalo a vypucoval jsem interiér dlouhý a pak když už jsem byl ve městě jsem zajel do myčky a dopřál exteriéru očistu v myčce na kompletní program včetně vosku... A to auto vypadá až na lemy, pár škrábanců a lz dveře dost moc dobře... Takže mám jasno, namodralá stříbrná mu zůstane...
-> Targa: pokládáš ho do nejnižší polohy a nebo ti padá sám?
kurva ta červená je krásná
kurva ta červená je krásná

-> Targa: To to trvalo...
-> Mantrabeach: ...a to povožení...
-> Jožynek : Chudák iXemo,to by se nechalo polátat,díly se seženou.
-> spartra: Za tu urážku ti uhranem všechen dobytek,kterej máš
No určitě tam cos takovýho bude,hledej šmudlo:www.citroeny.cz/servis/se
rvis.htm
-> Mantrabeach: ...a to povožení...



-> Jožynek : Chudák iXemo,to by se nechalo polátat,díly se seženou.
-> spartra: Za tu urážku ti uhranem všechen dobytek,kterej máš

že se ptám, když děláte do těhle pleček
nevíte jak jsou zapojený dálkový světla u citroena zx 1.9d? jestli mají relé a pojistky

nevíte jak jsou zapojený dálkový světla u citroena zx 1.9d? jestli mají relé a pojistky
-> alpin: jj:)
-> Nwkt: již dávno
-> Targa: 16.08.10 18:47:15nekecej hostice - slunce seno



-> Bobesh: -> VeTeV: hoši je to fakt nádhera,taky se mi líbí,tyhle starý citroni maj kouzlo

-> Jožynek :
BTW: XM bol prvy automat ktory som soferoval :)

BTW: XM bol prvy automat ktory som soferoval :)
-> Targa: Neřikej, že toho seata někdo koupil 

tak se tady asi už prásknu... od června sem taky citroňák už mě nebavilo bejt seaťákem :D
s novym vozem už mame najeto první 4000Km a nemužu si auto vynachválit:) at žije hydra
XANTIA 2 BREAK hydra2
s novym vozem už mame najeto první 4000Km a nemužu si auto vynachválit:) at žije hydra
XANTIA 2 BREAK hydra2
-> Mantrabeach: no není to krása 

-> Mantrabeach: Chrochty chrochty slint

Tak mám pro citronáře jeden kousek kterej jsem potkal při cestě do Brna.
Bohužel líp vyfotit to nešlo.

-> Bobesh: dle me to dela hodne ten nabubrelej styl vseho vevnitr co jde co nejvic do introse. k tomu milion padel pod volantem a hlavne jsme koukal ze to ma zase mensi rozvor :-( jak se em to auto libilo na obrazkach i zive, tak me zklamalo nabizenym prostorem - to je jak octa ...
-> VeTeV: Tak ty dojmy máme společný,kolega má od jara C5ku,předtím BXko. Tak mě nechal prolízt vnitřek,projet po dvoře a to samý. A ty 4 pádla pod volantem(radio,tempomat,s
těrače,blikny světla),připadal jsem si jak v lítacím talíři.