skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
co jsem viděl v zimě i zánovní BMW, tak kolikrát byly úplně zoufalý. Rozhodně nevyjedou ani to co šáde ani to co normální auto.
Syny 25.01.10 14:27:09 napsal: → Jirik_Tuňák: U Krta to neznam a u strelnice pokud neni primo led, tak se mi tam nedari rozhoupat ani shade… No jako vyjizdeni kopcu a podobne je urcite rozdil predni a zadni nahon… Predohrab nevyjede to co zadohrab – tim spis, kdyz zadohrab jeste bude mit motor vzadu… Oproti zadohrabu s motorem vepredu bude mit mozna i ten predohrab navic, ale to uz je otazka… Kazdopadne mi rekni proc vitamin by to vyjel a ja ne? :) Jedine gumy pripadne vaha auta… Nevim teda jak to u krta vypada, ale kdyz sem najizdek babi tak tam je stoupani odhadem tak 40° od roviny, parkovat tam musim i na rucku, pac na kvalt to obcas poskakuje dolu…
ono např e36 nebo e46 toho vyjedou podstatně míň, než FWD
ono např e36 nebo e46 toho vyjedou podstatně míň, než FWD
saskyn2 25.01.10 06:43:18 napsal: → Labros 24.01.10 22:36:38: A to něčemu vadí?
No asi že se zanese...

-> Syny: To bude gumama, váhou, rozložením hmotnosti a převodem. Můžu to šmrdlat bez dušení na 1200 rpm a jedu a škrábu se do sněhového kopca. Krpál tam má Krt solidní a ještě se svažuje ke straně.
Jinak jsem se všiml, že když jsem zůstal viset na břiše u nás před domem při tom jejich prohrnování silnic, tak jsem se přifoukl a když jedno kolo (vnitřní) zabralo a párkrát proklouzlo, tak se to najednou rozjelo a přehouplo přes tu haldu. Tak nevím. Ze šůty jsem měl zkušenost, že když jedno kolo klouzalo na místě, tak auto stálo furt, tady se ale rozjedu po prvních proklouznutích jednoho z kol. Ještě jsem čuměl pod autem, tak je tam běžně vypadající převodovka a pak blíž k pravé straně vede hřídel skrz nějakou krabicu a to nevím co je, protože převodovka je orientovaná spojka vpravo, zbytek vlevo. Jinak hřídele tam vypadaj, jako když v PSA používali lešenářské trubky.
Jinak jsem se všiml, že když jsem zůstal viset na břiše u nás před domem při tom jejich prohrnování silnic, tak jsem se přifoukl a když jedno kolo (vnitřní) zabralo a párkrát proklouzlo, tak se to najednou rozjelo a přehouplo přes tu haldu. Tak nevím. Ze šůty jsem měl zkušenost, že když jedno kolo klouzalo na místě, tak auto stálo furt, tady se ale rozjedu po prvních proklouznutích jednoho z kol. Ještě jsem čuměl pod autem, tak je tam běžně vypadající převodovka a pak blíž k pravé straně vede hřídel skrz nějakou krabicu a to nevím co je, protože převodovka je orientovaná spojka vpravo, zbytek vlevo. Jinak hřídele tam vypadaj, jako když v PSA používali lešenářské trubky.

-> Jirik_Tuňák: U Krta to neznam a u strelnice pokud neni primo led, tak se mi tam nedari rozhoupat ani shade... No jako vyjizdeni kopcu a podobne je urcite rozdil predni a zadni nahon... Predohrab nevyjede to co zadohrab - tim spis, kdyz zadohrab jeste bude mit motor vzadu... Oproti zadohrabu s motorem vepredu bude mit mozna i ten predohrab navic, ale to uz je otazka... Kazdopadne mi rekni proc vitamin by to vyjel a ja ne? :) Jedine gumy pripadne vaha auta... Nevim teda jak to u krta vypada, ale kdyz sem najizdek babi tak tam je stoupani odhadem tak 40° od roviny, parkovat tam musim i na rucku, pac na kvalt to obcas poskakuje dolu...
-> Syny: hele, znáš to u Krta u garáže, jak má tu druhou nahoře.
Tak tam vyjedu v pohodě zvolna bez rozjezdu na jednušku na gumách 195/65/15 Debica Frigo 2, které mají sice gut vzorek (najeto 3 zimy), ale nejsou nové, leč 3 roky staré. A na tej cestě do kopce stál sníh, jak ho bylo tehdá hodně. Takže předohrabem to nebude.
Jinak jsem to zkoušel i u střelnice v lobzích rozhoupat a utrhnout a nechtělo se tomu, vždycky to mělo tendenci se rovnat do přímého směru. Větvíkovi se to jednou trochu u kombika povedlo. Zase na těch 225/45/17, tak tam mi na vracečce z kopce při dešti pochodoval čumák ze zatáčky, ale to bude gumou, která nevytlačila vodu.
Tak tam vyjedu v pohodě zvolna bez rozjezdu na jednušku na gumách 195/65/15 Debica Frigo 2, které mají sice gut vzorek (najeto 3 zimy), ale nejsou nové, leč 3 roky staré. A na tej cestě do kopce stál sníh, jak ho bylo tehdá hodně. Takže předohrabem to nebude.
Jinak jsem to zkoušel i u střelnice v lobzích rozhoupat a utrhnout a nechtělo se tomu, vždycky to mělo tendenci se rovnat do přímého směru. Větvíkovi se to jednou trochu u kombika povedlo. Zase na těch 225/45/17, tak tam mi na vracečce z kopce při dešti pochodoval čumák ze zatáčky, ale to bude gumou, která nevytlačila vodu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Az si koupim jiny auto tak samzrejme :)
-> Syny: Tak ho prodej 

-> Jirik_Tuňák: Na crashtest nenerazim, pac sem zadnej nevidel :) Ja zase zjistil, ze mam auto na snehu a ledu mimoradne nestabilni :D Ale to bude asi tim 2mm vzorkem na 100let starejch gumach
Nebo takhle... Na ledu je myslim uplne jedno co ma kdo za napravu, pac tam s tim udels leda hovno :) Na snehu uz to znat bude ovsem tam mi zase nevyhovuje predni nahon... A k tomu prednimu nahonu - ted v zime jak byl vsude hafec snehu sem nemohl leckdy ani zaparkovat, protoze jak sem najel do snehu, tak se okamzite utrhly kola a zustal sem stat a nemohl jet ani tam a ani zpatky... Vyjizdel sem do kopce k babi, kde byl jen prohrnutej snih a v pulce kopce sem zkoncil, tak sem sjel dolu, rozjel se a vyjel o 10m vejs a opet konec... Se skodovou se mi tohle nidky nestalo
Jako je mi jasny, ze na to budou mit vliv ty blby gumy, ale i tak to je pekne v prdeli s tema predohrabama... Sice pochybuju, ze auto s motorem vepredu a nahonem vzadu by vyjelo vejs, ale alepson by se dalo pri prkluzu hnanych kol relativne ovladat... Jak mi zacali klouzat predni kola tak si to jede kam chce... A z toho plyne - nemam rad predohraby 



-> Syny: Jezdí i v zimě a je na sněhu a ledu mimořádně stabilní.
Motor je posunutý hodně dozadu a skloněný o 30 stupňů a 17 min. ke kabině.
Zadní náprava je nezávislá elastokinematická se samonatáčecím efektem.
S klidem hlásím, že je stabilnější na zimním povrchu víc než Octavia I a II, se kterou jezdím čas od času v práci v TDi.
Motor je posunutý hodně dozadu a skloněný o 30 stupňů a 17 min. ke kabině.
Zadní náprava je nezávislá elastokinematická se samonatáčecím efektem.
S klidem hlásím, že je stabilnější na zimním povrchu víc než Octavia I a II, se kterou jezdím čas od času v práci v TDi.
-> Syny: Jestli narážíš na crashtest, tak testovali pouze původní X1 a X2 nikdy, což je mi záhadou. Přičemž X2 má tužší skelet, širší blatníky, je delší + má i větší rozchod kol.
Zeptej se Větve, ten viděl výztuhy ve dveřích a těžkal je.
Krom toho mám 4 pytlíky, tak snad něco zmůžou. Na Xantiaclubu je jeden klučina s breakem HDi a toho sestřelil na křižovatce nějakej maník s novým i30 a byla to taková pecka, že Xantidlo šlo přes kapotu na střechu a zpět na kola. Střecha zůstala netknutá. To je při bezmála 1300 - 1400 kg slušnej výkon.
Vylezli z toho s manželkou s oděrkama a byli na pozorování 1 den v nemocnici.
Vystřelil boční u manželky, a tuším oba čelní. Náraz šel na bok. Přední blatník, kolo, dveře.
Zeptej se Větve, ten viděl výztuhy ve dveřích a těžkal je.

Vylezli z toho s manželkou s oděrkama a byli na pozorování 1 den v nemocnici.
Vystřelil boční u manželky, a tuším oba čelní. Náraz šel na bok. Přední blatník, kolo, dveře.
-> Syny: nj je to boj, pusinku mužeš dostta aj ve starým autě, jen to tam nebude tak drahý a nebo tě bude pozdravovat stejně jiný auto pač to starý by bylo na kaši. Vývoj nezastavíš a málo kdo má nanový auto. A než koupit Hejno teplejch poníků se socka výbavou to radši něco jetýho ale "lepšího" .
-> Jirik_Tuňák: Pockej az te da nekde pusinku nekdo s 2,5 promilema
Jezdis alespon i pres zimu, nebo te to musi stat na zimakach v garazi jako nase Octavie? :) Ta nejal uz asi 3 mesice 


-> Syny 25.01.10 13:29:25: Ale já musííííííím. A jinak je to přelom 99/00 

-> Jirik_Tuňák 25.01.10 11:24:07: A na co taky? Z 12let staryho auta nema moc smysl delat novy :)
-> Jirik_Tuňák:





-> Jirik_Tuňák: nj moc barev nebylo. Já chtěl 306 taky v červený metle, ale ouha, jediná co sem našel byla kašák jak sviň.
-> MerHanz: A jak řiká můj devadesátiletej děda, lidi jenom šukaj a kradou. 

-> Bobesh: Ta červená je pěkná, já zelenou nechtěl. Ale víš jak, viděl jsi tehdejší Pugéty a Citrony jiný než zelený, stříbrný a tmavě modrý ? Já moc ne, pak sem tam černá, červená a světlemodrá. Jinak moc barev netlačili.
-> Bobesh: né, že by se mi chtělo do auta stále cpát prachy, ale jak píšeš, co si na tom šlověk neudělá sám, tomu dneska nemůže věřit. Pač doba je zlá a lidi sou špatný.
-> Jirik_Tuňák: Ale víš,co v tom máš
. Tak přidám starší kus.

-> Nwkt: Ale nový z toho už neudělám 

-> Jirik_Tuňák 25.01.10 10:53:30: Ta je pěkná
-> Bobesh: -> Honza120L: ještě jsem našel jednu u pivovára.
-> Honza120L: -> Bobesh: Já komforty dávat nebudu, páč se občas rád svezu svižněji, navíc ty 17"ky to v zatáčkách i podporují, takže by pro mě neměly smysl.
-> Honza120L: Na Xantia foru to jednou shrnuli do pořekadla "Kdo chce chovat opici,musí mít i na banány..."
Jinak přesně jak píšeš. A z Labrose bych si nic nedělal,tohle myslím nebudeš muset rozřezat a stavět znova




-> Syny: uz samotne porizeni auta je naprosta zbytecnost, takze jakekoliv dalsi financovani je ultra kravina, ale kdybych to bral do dusledku, tak muzes bydlet v dire, lovit zver v lese a oblikat se dokuzi a prachy nepotrebuhes vubec :)) kdyz chces auto musis se smirit s tim, ze budes muset neco pustiti, kor u ojetiny - respektive na to muzes srat, nechat to az to vyhnije a pak po forech tlachat jak ten a ten vyrobce je sizung a debil, ze Ti tvuj stroj nevdrzel 350tis bez jedine kacky udrzby - coz kdyz prevedu na Citrona at to neni uplne OT, tka treba u hydry je problem,ze lidi o tom systemu nevedi zhola nic a proste jezdi - ten system je pomerne slozity a vyzaduje jistou davku udrzby..pak se nesere, ale kdyz na to sere majitel, tak je to poukazka do pekel - a bud to proda a koupi nejakej chudak, kterej se v tom utopi a pak nadava a nebo to dojezdi puvodni a pak nadava jakej je to srac...
-> Labros 24.01.10 22:36:38: A to něčemu vadí?

-> Labros: no to znam tohle... To jsou asi nedebilneji ulezeny penize - do auta 

-> Labros: nesmej se me - to uz jsem slysel mnohokrat 

Honza120L 24.01.10 19:29:53 napsal:
no proste jsem nenarazil na nic co by me zaujalo, zatimco to co mam me proste
zaujalo vicero – jasna historie, jasny puvod, jasni majitele, jasne receno co
je udelano a co naopak chybi… je to 00 vyroba, do provozu 01 – nebo-li X2,
vybava nejaky Milenium, ci jak se to pise a prozatim me to vyhovuje… postupne
tomu dopravam nezbytnou udrzbicku, al evse vicemen jen pro pocit dobreho dila a
snizeni moznosti pripadneho problemu
pro pocit dobrého díla z toho stejně zase nakonec uděláš nové auto
no proste jsem nenarazil na nic co by me zaujalo, zatimco to co mam me proste
zaujalo vicero – jasna historie, jasny puvod, jasni majitele, jasne receno co
je udelano a co naopak chybi… je to 00 vyroba, do provozu 01 – nebo-li X2,
vybava nejaky Milenium, ci jak se to pise a prozatim me to vyhovuje… postupne
tomu dopravam nezbytnou udrzbicku, al evse vicemen jen pro pocit dobreho dila a
snizeni moznosti pripadneho problemu
pro pocit dobrého díla z toho stejně zase nakonec uděláš nové auto

petr s 24.01.10 21:46:46 napsal:
→ Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš
podložky
což o to podložky by se určitě u Citronů dostaly, ale bez přípravků to asi neudělá.
→ Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš
podložky
což o to podložky by se určitě u Citronů dostaly, ale bez přípravků to asi neudělá.
saskyn2 24.01.10 17:38:50 napsal:
→ MerHanz: Olej to cucá přes turbo, to je vcelku
normální a neškodné, troufam si řícct že se ten motor alespon líp
maže
jo akorát nesmí mít filtr částic, protože ten se tím spáleným olejem hezky rychle zničí
→ MerHanz: Olej to cucá přes turbo, to je vcelku
normální a neškodné, troufam si řícct že se ten motor alespon líp
maže

jo akorát nesmí mít filtr částic, protože ten se tím spáleným olejem hezky rychle zničí

MerHanz 24.01.10 15:04:16 napsal:
→ Labros: tu spotřebu srovnáváš s tdi, nebo jiným
Comonrailem??? Ono HDI vždy bralo víc jak TDI a taky má jinou povahu motoru.
TDI jede víc od nuly, ale ve 3000 už je skoro konec a HDI se točí pěkně
až do 4000 jak nic. Prostě sou to jiný principy a jiný tlaky.
srovnávám jak s TDi tak s forďáckýma motorama... já teda commonrail nemám, mám normální rotační čerpadlo a ve městě se dá v pohodě jezdit za 6, mimo město 5,5 a na dálnici 6,2-6,3 a to si to rád přišlápnu, protože mám rád zatlačení do sedačky - brzda provozu rozhodně nejsem. Za víc jak 6,6/100 se mi s tím nikdy nepovedlo jet.
→ Labros: tu spotřebu srovnáváš s tdi, nebo jiným
Comonrailem??? Ono HDI vždy bralo víc jak TDI a taky má jinou povahu motoru.
TDI jede víc od nuly, ale ve 3000 už je skoro konec a HDI se točí pěkně
až do 4000 jak nic. Prostě sou to jiný principy a jiný tlaky.
srovnávám jak s TDi tak s forďáckýma motorama... já teda commonrail nemám, mám normální rotační čerpadlo a ve městě se dá v pohodě jezdit za 6, mimo město 5,5 a na dálnici 6,2-6,3 a to si to rád přišlápnu, protože mám rád zatlačení do sedačky - brzda provozu rozhodně nejsem. Za víc jak 6,6/100 se mi s tím nikdy nepovedlo jet.
-> petr s: jezdilo to na total celej zivot
-> Honza120L: To bylo bez problémů pokud někdo nedával levný olej potom se měnily vačky a zdvihátka
-> petr s: tak to je me jasny, ze to neudelam, ale preci jen je to porad lepsi nez hydrostely
-> Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš podložky
MerHanz 24.01.10 13:34:12 napsal:
→ Honza120L: a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly.
U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom,
že každý má svý. A je to kus od kusu.
jsi si jistý, že má 1,8i 16v hydroštely? narážím na tabulku kterou mám uloženou -viz příloha, plus toto téma: www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?t=2309&...
→ Honza120L: a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly.
U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom,
že každý má svý. A je to kus od kusu.
jsi si jistý, že má 1,8i 16v hydroštely? narážím na tabulku kterou mám uloženou -viz příloha, plus toto téma: www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?t=2309&...
-> Honza120L: Zatím nee ale kdo na ně přešel,pějě chválu. Já to zase nehrotím,jen základní údržba a domácí mytí a úklid. Co se týče hydry a údržby,jsou dva tábory. Jeden tvrdí pravidelná kontrola koulí,dofuk či výměna,druhej zase,že pokud nikde nic nechčije a vůz se chová standartně,je lepší do toho nehrabat.
-> Bobesh: mě tak napadá nemáš zkušenost s komfort gulema? já uvažuju, že to ještě přiměkčím :-))
-> MerHanz: A to je právě to,co ten auťák dělá vyjímečnej. A pokud je systém v pořádku,svezeš se tak,že už ti ostatní auta budou navždy připadat jako žebřiňák. 2,1 byla u mě spíš náhoda,původně to měla bejt 1,9TD ale jsem nakonec rád,že to tak dopadlo,i dvě deci jsou znát a motor si nechá neskutečně líbit.
JJ pánové Xantie , jedna s posledních byla taky můj adept. S HDi pod kapotou, Kdyby dávali td 2,1 i do novějších bylo by to jasná volba.Až na to, že nevim jak bych ji nasoukal do garáže. i 306 má okolo zrcátek cca 2 cm na každý straně. Z toho hydro podvozku sem měl vždycky lufta.
-> Bobesh: jj baggr ma tu uplne nejstarsi variantku v 2litru benzinu

-> Bagrr- máma mele Emu: To je X1/1? Ty máš ještě malej střed volantu,šípy na haubně atd.?
-> Bobesh: Jasné, vím. Strýko mal BX obou generací i Xantii. Tahle co nám stojí pod oknem je právě na pohled velmi hezká, takže pravidlo nesedí. Nevím proč není v provozu.
24.01.10 19:34:39-> Honza120L: ok?
