-> Bobesh: ja mam z autodoplnku, bohuzel o zapojeni nic rict nemuzu, delal to elektrikar nejak strasne slozite.. je v tom zapojeny automaticky rozsviceni svetel po zhasnuti kontrolky dobijeni a odpojeni tlacitka po nastartovani (by se pri bezicim motoru nedalo nastartovat)
ten velkej odpojovac je dobra vec, je to do 1000A, mely to napr. avie, vyhodou je moznost rychleho odpojeni akumulatoru v pripade havarie, pozaru, skratu, nekde to bylo i podminkou pri montazi lpg, ale vypinat to po kazde jizde je si myslim zbytecny
-> Syny: jj je to možný píšou na tom 24V a 75A pod tím je ještě napsáno MAX 1000A . je to z prodejny kde prodávaj věci na náklaďáky ,bagry,traktory,...
-> Johny Death: no popravdě efekt žádnej akorát to bude zdlouhavý to startování ale mě se to líbí a příjde mi to zajímavý . jj ten velikej je odpojovač baterky.
-> petřík: no na relátku nešetři spínačkou neteče fakt málo a taky ten spínač co jsi psal ten páčkovej jestli má na střídavý 10 A nebo nevím kolik jsi tu psal tak počítej že na stejnosmer unese tak jestli ampéru tak moc. zachvíli se ti v tom opálí kontakty. jnak možná jsem to nepochopil ale jakej to má efekt? zatím v tom vidím jen to že k samotnému otočení klíčku přibude ještě zapnutí baterky a zapnutí spínačka a pak otočení klíčku a pak stisk tlačítka???? raketoplán má jednodužší startování ale jinak moc pekně uděláno :))) jo ještě drobnost to bude odpojovat baterku uplně to velky ? jestli ano tak co třeba napájení autorádia a tak?
-> petřík: Odkaz vadnej a s těma ampérama bych si nebyl tak jistej zkus se zeptat dalších. Jinak slušně dimenzovaný páčkový vypínače měly ruský náklaďáky,šroubovací svorky na očka,bytelný provedení. Jinak ten startpanel z E-shopu má,myslím Majkl.
Já tomu rozumím ale pokud ti ten páčkovej vypínač má spínat proud do všech spotřebičů na první polohu klíčku,tak říkám,že to neutáhne,nebo jo ale nevim,jak dlouh,prostě na to není dimenzovanej. Musel bys to řešit relátkem.
-> Bobesh: ne ne ne asi jsem to blbě napsal ... takže znovu . ten páčkovej nemá s tím nastartoáním nic společnýho . obrázek napoví . prostě tím jen pustím šťávu do spínačky a potom nirmálně klíčkem natočim první a druhou polohu a na tu třetí tam budu mít ještě jedno tlačítko který to samozřejmě spíná jen po dobu po kterou je zmačklý...
-> petřík 30.11.06 20:30:08: Tak to bychom měli startování ale furt tu máme páčkovej vypínač,kterej při nejlepší vůli nemůže zastat funkci vložky spínací skříňky (alespoň si troufám tvrdit)
-> Bobesh: no otočením velká páčky o 90° v pravo postím proud z baterky do celého oběhu ale zapalování je pořád mimo provoz tutíž ještě sepneš páčkovej páčku na horu nastartuješ a jedem:-)
-> petřík: Ne,vážně,odpojovač chápu,páčkovej vypínač ti utáhne pouze to zapalování nebo relé na ovládání svorky 15/54 ale tutově ti nevydrží zátěž všeho,co má chodit po zapnutí klíčků. A start se tedy odbývá jakým stylem?
tak se pochlubím svou domácí prací . dávám to sem kdyby se chtěl třeba někdo náhodou inspirovat.
jako základ je použit plech 0,6 pozink o rozměrech 90x110mm který je potažen černou koženkou velký vypíneč je odpojovač proudu ve voze menší páčkvý slouží jako spínání elektriky do zapalovaní . je to šroubovaný efesníma chromovanejma šroukama do "hmoždinek" se závitem . pro ty potom udělám dírky ve středovém panelu z dřevotřísky a vlepím je do nich