skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
lepení stropnice
prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.01.2015 do 06.08.2015, založil/a Robert 106
-> rsvancara: Dobře ty. Tohle byl jeden z mých cílů - stropnici a čelní sklo si sám nedělat. S životním krédem, když to nejde po dobrém, zkusíme to kladivem se to moc neslučuje. I když s tím druhým v pořadí si to stejně budu muset časem dát znovu s nějakou uloženou funglovkou. A stropnicí asi také, navíc originály už došly, tak s ušitými kupátkovými.
... jo a dráty tam mám z obou stran s korálkama a pozor, mají určenou orientaci (z jedné strany mají větší díru a ta musí směřovat dovnitř auta, zapadne do ní (a tím pádem i do korálku) ta rozlisovaná část drátu)
U mě to na sedanu dopadlo nějak takto. Na některých místech jsem to přilepil moc (hlavně u zadního okna)... ale celkově, co bych chtěl, dělal jsem to poprvé v životě a v jednom :-D
-> Pavell: gorálky určite nebudú origo. Inak v eMku na obidvoch stranách samozrejme.
-> Pavell: Emkový bazmeky znám jen z vyprávění.. Schválně jsem i kouknul: www.skodateam.cz/katalog?
id_model=1 ale nenašel je narychlo.
-> Jozka: Právě, to spíš chybí. Zítra jdem lepit stropnici, tak zjišťuju co a jak. V Mku co mám na zahradě jsou na koncích takový plastový korálky. To nevím jestli je origo, ale každopádně jsou na obou stranách.
díky za odpověď
díky za odpověď
-> Pavell: MB, kila i užovky mají ke každýmu drátu dvě a dvě tyhle podložky, čili po obou stranách uložené stejný - dál nevím jistě, ale bylo by to dost divný jen jednostranně.
Zdravím, dotaz ke šponovacím drátům. Ty podložky na konci drátu musí být na obou stranách? já je měl při rozborce auta jen na jedné straně. Tím pádem druhý konce zalezou víc do rámu střechy. Jak to má být? mám tam kovovou a na ní ještě gumovou podložku
děkuji moc
děkuji moc
-> Pavell: -> ondie 14.01.15 22:25:00:
Zdravím. Tak ví někdo u rapida kolik mají mít tunýlky délku?
-> Jirik_Tuňák1983: Střed se značí hlavně pro sichr, kdyby se taháním sem tam posunul..
Z třepení jsem měl taky strach, v podstatě jsem je jen naříznul, až kam bylo třeba a odstřihl z nich něco málo, aby nepřekáželo - při lepení se netrhly a časem taky ne (zatím cca 8 let ?)
Z třepení jsem měl taky strach, v podstatě jsem je jen naříznul, až kam bylo třeba a odstřihl z nich něco málo, aby nepřekáželo - při lepení se netrhly a časem taky ne (zatím cca 8 let ?)
-> Jozka 07.07.15 16:08:13: To je na Tuňáka.
Střed ani značit nepotřebuji, mám nasunuté na přesno a na obou stranách mám stejný přesah. Bohužel budu muset taky zaříznout tunélky. Mám jen obavy, aby se mi ty tunélky nepáraly. 


Střešní okno nevím, takový auto jsem nikdy nelepil, ale dohaduju, že díru až nakonec - ona pak půjde využít i případnýmu došponování - stejně jako lampičky, madla apod.
-> Jirik_Tuňák1983: To je nějaká 742 ? Ta jde předem vypnout docela hodně (kolíkama nebo ještě lépe takovýma klipama kancelářskejma) - a až to uděláš, budeš vědět, kde začít. Místa, kde se mi koženka nejvíc vlní, si nechávám nakonec a u 742 to tuším byly rohy u předního skla. Takže předvypnout, označit na kožence i střeše střed, pak zadek, boky odzadu dopředu, předek a nakonec ty rohy. Ale třeba to uvidíš a uděláš trochu jinak..
-> U-Geen 02.07.15 11:38:47: Byl jsem se na to v garáži včera podívat, chvíli jsem tam s tím stropem štrachal, skoro jsem upadl do mdlob a šel raději domů dělat něco jinýho. 
Odkud je nejlepší začít? Přilepit si vyšponovanou levou a pravou stranu u dveří a pak začít natahovat a lepit u předního a zadního okna? Mám ještě střešní vikýř, takže taky váhám, zda si do stropnice udělat díru před a nebo až pak, viděl bych to spíše až po nalepení, aby to šlo dobře tahat.
Na ořez mě napadlo si tam strčit kus dřívka a řezat to o něj.

Odkud je nejlepší začít? Přilepit si vyšponovanou levou a pravou stranu u dveří a pak začít natahovat a lepit u předního a zadního okna? Mám ještě střešní vikýř, takže taky váhám, zda si do stropnice udělat díru před a nebo až pak, viděl bych to spíše až po nalepení, aby to šlo dobře tahat.
Na ořez mě napadlo si tam strčit kus dřívka a řezat to o něj.
-> Jirik_Tuňák1983: tak stejne to nejdriv vypnes kolickama ne? tak bych si pak udelal caru a delal to mimo lak, klidne po castech, aby se ti to pak nehnulo. Priznam se ze si vubec nepamatuju jak sem to delal :)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, nacvaknout panel by bylo snažší.. ale zas by ho bylo těžší sehnat na youngtimera, nežli nechat ušít stropnici.
S tím lakem máš pravdu, jsou to trochu nervy, ale i tak si myslím, že ořezávat velkej kus ve finále je trochu jednodušší, nežli v konečný fázi zařezávat malý proužky, aby nelezly do těfnění. A určitě snažší, nežli koženku nastavovat..

S tím lakem máš pravdu, jsou to trochu nervy, ale i tak si myslím, že ořezávat velkej kus ve finále je trochu jednodušší, nežli v konečný fázi zařezávat malý proužky, aby nelezly do těfnění. A určitě snažší, nežli koženku nastavovat..


-> Jozka 02.07.15 09:22:54: Abych si pak ale při ořezu až po nalepení neojebal lak, když mi sjede pažát. Nic jiného mi ale asi nezbyde. Ty tunýlky na dráti vím. Ale stejně mě to sere. Nejrači bych tam měl ten korpus jak mají nový auta, než nějaký kokotský navlíkání a lepení. 

-> Jirik_Tuňák1983: Na míru bych předem zaříznul akorát tunýlky pro dráty (vlastní trpká zkušenost) a zbytek ořezávání provedl až v průběhu a po skončení lepení.. 3x měř a jednou řež - není to partnerka v posteli.

Já z toho šponování mám docela hrůzu. Musím ji po krajích ještě zaříznout a pak nalepit na rám.
-> Jozka:
... to mě jen tak napadlo. Nahodím gumy a uvidíme jak se to bude tvářit 


-> Shader: To bych nedělal - proti vodě to nepomůže a některou koženku to může i dost poničit..
Zdravím. Mometálně na autě lepím stropnici a mám dotaz. Když se stropnice nalepí na vnějšky dveří a oken je potřeba koženku ještě zatáhnout nějakým lepidlem? Napadlo mě, že bych ji po povrchu vzal nějakým tekutějším lepidlem, co vy na to? Nemám okapničky (ano, teď všichni do mě :D) a chci co nejvíc eliminovat průnik vody 

-> Robert 106: Ono to "3D" napínání v rozích kolem A sloupků ti při 8. pokusu půjde nejspíš líp, než napoprvé, ale taškařice to bude vždycky..
Je fakt škoda, žes hned zkraje napsal, že máš originální stropnici - nebejt tohle zdůrazněný, hned v prvním příspěvku bych ti býval napsal, ať si ty tunýlky změříš, zda nejsou moc dlouhý. Narazil jsem na ten problém hned při první akci se zakázkovou stropnicí a i když od tý doby zadávám "dodržet dýlku rukávů dle vzoru", stejně je to první věc, kterou kontroluju..
Je fakt škoda, žes hned zkraje napsal, že máš originální stropnici - nebejt tohle zdůrazněný, hned v prvním příspěvku bych ti býval napsal, ať si ty tunýlky změříš, zda nejsou moc dlouhý. Narazil jsem na ten problém hned při první akci se zakázkovou stropnicí a i když od tý doby zadávám "dodržet dýlku rukávů dle vzoru", stejně je to první věc, kterou kontroluju..

Tak chlapi dílo je dokonáno,
opatrně sem to odlepil sundal, vyndal tyčky změřil a 116.
tak sem to zakrátil na 52 od prostředka a pak sem to s manželkou celý vyželil. Nakonec i napařoval, aby sem se zbavil těch překladů.
Se správnou délkou tunýlků to sedlo parádně bez problémů.
Nicméně se svou prací nejsem spokojen. Je vidět, že jsem to dělal poprvé.
Udělal sem příliš velké vybrání na gumy, měl sem nějak pocit, že ty gumy zaberou víc místa než ve skutečnosti.
A s těma předníma rohama sem si myslel, že se poseru. Když sem k nim došel vypadalo to, že to je o 5 cm delší než střecha musel sem to vepředu znovu utrhnout a různě to šponovat. S výsledkem nejsem spokojený ty rohy prostě nešly úplně napnout.
Zítra snad hodím fotku té prasárny
opatrně sem to odlepil sundal, vyndal tyčky změřil a 116.
tak sem to zakrátil na 52 od prostředka a pak sem to s manželkou celý vyželil. Nakonec i napařoval, aby sem se zbavil těch překladů.
Se správnou délkou tunýlků to sedlo parádně bez problémů.
Nicméně se svou prací nejsem spokojen. Je vidět, že jsem to dělal poprvé.
Udělal sem příliš velké vybrání na gumy, měl sem nějak pocit, že ty gumy zaberou víc místa než ve skutečnosti.
A s těma předníma rohama sem si myslel, že se poseru. Když sem k nim došel vypadalo to, že to je o 5 cm delší než střecha musel sem to vepředu znovu utrhnout a různě to šponovat. S výsledkem nejsem spokojený ty rohy prostě nešly úplně napnout.
Zítra snad hodím fotku té prasárny
-> Bukaj: Nebo rekvalifikovanej řezník.. ("je toho o 10 čísel víc, můžu to tak nechat, milostivá..")

-> Jozka: Asi krejčí zrovna "stříhal metr"

-> Bukaj: Což vypadá jako správná míra.. zakladatel tématu má ovšem snad na Rapidím originálu celých 116 cm..

-> Jozka: Novou 742 stropnici mám doma jednu - tunýlky mají 106 cm.
-> ondie:
K tý "extra porci" tunýlků by se musel vyjádřit někdo, kdo vlastní nějaké 742 stropnice.. u originálu se mi +10 cm ale taky zdá přemrštěných..


-> Robert 106: koukám,že kulantně mlčíš :) ..jak ti to teda nakonec dopadlo ?
Vzteky si to roztrhal a teď ti šije čalouník novej hadr ?
..už mám v cajku foťák,tak ti to můžu nafotit,ale myslim,že sem naměřil správně...ale o deset čísel jinak mi přijde fakt jako úlet
Vzteky si to roztrhal a teď ti šije čalouník novej hadr ?

..už mám v cajku foťák,tak ti to můžu nafotit,ale myslim,že sem naměřil správně...ale o deset čísel jinak mi přijde fakt jako úlet

-> Robert 106: počkej to je docela o dost ne ? :) ..neměřil jsi to od desítky ?
-> Robert 106: No, tím se to vysvětluje.. ten rozdíl je víceméně těch (minimálně) 5 cm, co ti na každý straně překáží..
Tak změřeno délka je 116 cm
-> Robert 106:
Ahoj,tak jsem měřil svojí novou stropnici..bílá,černý A-sloupky,zabalená v dobovým igelitovým pytli,na kterým byly takový ty samolepky SKODA (červený na bílým)..nemám pochyby,že je to origo díl.
Všechny 3 tunýlky mají shodně 105.5cm. Kolik jsi naměřil ty?
Bohužel nemám fotky,protože se mi doslova rozsypala SD karta.
Stropnici,kterou jsem hrabal až ze dna syslátů,mám teď ale navrchu,tak až bude nová karta,můžu blejsknout.
Jinak jsem na tu tvojí u Krbce dlouho koukal (vim,že byla značená jako š130,ale bylo jasně vidět,že je to kupé a cena slušná) ,ale druhou sem na sklad už nechtěl. Ale z fotky působila taky originálně.
No je to divný,kde můžeš mít zakopanýho psa.
Ahoj,tak jsem měřil svojí novou stropnici..bílá,černý A-sloupky,zabalená v dobovým igelitovým pytli,na kterým byly takový ty samolepky SKODA (červený na bílým)..nemám pochyby,že je to origo díl.
Všechny 3 tunýlky mají shodně 105.5cm. Kolik jsi naměřil ty?
Bohužel nemám fotky,protože se mi doslova rozsypala SD karta.
Stropnici,kterou jsem hrabal až ze dna syslátů,mám teď ale navrchu,tak až bude nová karta,můžu blejsknout.
Jinak jsem na tu tvojí u Krbce dlouho koukal (vim,že byla značená jako š130,ale bylo jasně vidět,že je to kupé a cena slušná) ,ale druhou sem na sklad už nechtěl. Ale z fotky působila taky originálně.
No je to divný,kde můžeš mít zakopanýho psa.
Řekl bych že určitě, musíš mít volnou dráhu na šponování - ale je to jen odhad na dálku..
Nebo zkus prohledat karty.. muselo tady rapidí stropnici lepit kopice lidí.. Narychlo jsem našel jen tohle, ale není to bohužel origo.. ty ďolíčky jsou místa, kde se dráty ze stropnicí rozcházejí, tj. tam někde by měl být konec tunýlku - je to cca v souladu s tím, co mám matně v paměti..
skoda-virt.cz/cz/.../1065 -roman-rapid
Nebo zkus prohledat karty.. muselo tady rapidí stropnici lepit kopice lidí.. Narychlo jsem našel jen tohle, ale není to bohužel origo.. ty ďolíčky jsou místa, kde se dráty ze stropnicí rozcházejí, tj. tam někde by měl být konec tunýlku - je to cca v souladu s tím, co mám matně v paměti..
skoda-virt.cz/cz/.../1065 -roman-rapid
No jak to napsat původní stropnice odjela v pondělí ráno na skládku.
Ty myslíš že bych to měl ještě zkracovat ?
Případně pomohl by někdo s délkou ?
Ty myslíš že bych to měl ještě zkracovat ?
Případně pomohl by někdo s délkou ?
-> Robert 106: No, je to tam, budeš to muset odpižlat.. Zkontroluj to ale napřed alespoň zhruba podle původní stropnice nebo na jiným autě (i zevnitř kabiny je výrazně vidět, kde se koženka odchyluje od drátů a tím i to, kde tunýlek končí) - uřízneš to jen jednou. Ale divný, na dobovejch originálech stačilo nanejvejš odstřihnout nůžkama růžky pod 45° (čili tak 1 - 1,5 cm) a bylo to OK.. no, asi jsem jich neviděl dost.
koupil sem u Krbce myslel že origo
-> Robert 106: Jaj.. kdybys zkraje nepsal, že je stropnice origo, přidal bych poznámku, že si máš změřit dýlku tunýlků na originálu z auta a porovnat jí s tou novou, u těch šitejch to dělám vždycky..
Pokud teda dráty jsou, kde mají být, tak jsou ty rukávy - tunýlky fakt moc dlouhý, mezi jejich koncema a těma opěrnejma podložkama by měla být tak 5 cm pauza.. resp. takhle: u sedana určitě, rapida si 100% nepamatuju a nemám, kde se podívat, ale bude to ale podobný..
Pokud teda dráty jsou, kde mají být, tak jsou ty rukávy - tunýlky fakt moc dlouhý, mezi jejich koncema a těma opěrnejma podložkama by měla být tak 5 cm pauza.. resp. takhle: u sedana určitě, rapida si 100% nepamatuju a nemám, kde se podívat, ale bude to ale podobný..
-> Robert 106: To vypadá dost dlouhý.
Ne ke krajům úplně ne asi o dva cm delší než teď snažil sem se to vyfotit ale nebylo to vidět
-> Robert 106: Ty tunýlky byly až ke krajům?
Sou tam ty co tam byly.
asi nějaká specialita z Kvasin. Mám podezření že ta karoserie taky bude trošku jiná já mám dole v B sloupcích na jedné straně tři kulaté díra na druhé dvě. U všech Rapidů co sem viděl na fotkách tam mají oválnou díru.
asi nějaká specialita z Kvasin. Mám podezření že ta karoserie taky bude trošku jiná já mám dole v B sloupcích na jedné straně tři kulaté díra na druhé dvě. U všech Rapidů co sem viděl na fotkách tam mají oválnou díru.
-> Robert 106:
Hele a máš správný dráty? Nemá Rapid ty dráty jiný, než sedan?
Hele a máš správný dráty? Nemá Rapid ty dráty jiný, než sedan?
Ahoj,
tak sem to odfotil. Dráty sou postavený. systém to je podložka a gumička.
Stuopání karoserie od díry k vrcholu sou tak 2-3 cm max. přesně uprostřed těch nosníků sou
takový trojúhelníkový háčky ta se zapíchal do tunýlků tam kde měla stropnice vyznačený sřed.
Dobrý to nebude. nedá se to natáhnout do stran jak je vidět rvát můžu jenom dolů nikoliv do strany.
když to napnu aby vycházel oblouček podle drátů tak to zůstává zmuchlaný zakolíčkoval sem to že se napne ale skoro žádný výsledek se nedostavil.
tak sem to odfotil. Dráty sou postavený. systém to je podložka a gumička.
Stuopání karoserie od díry k vrcholu sou tak 2-3 cm max. přesně uprostřed těch nosníků sou
takový trojúhelníkový háčky ta se zapíchal do tunýlků tam kde měla stropnice vyznačený sřed.
Dobrý to nebude. nedá se to natáhnout do stran jak je vidět rvát můžu jenom dolů nikoliv do strany.
když to napnu aby vycházel oblouček podle drátů tak to zůstává zmuchlaný zakolíčkoval sem to že se napne ale skoro žádný výsledek se nedostavil.
-> Bukaj: Že jo.. jsem tu placatost na první pohled skousnul a až v další souvislosti se na ní zaměřil.. ale nemám to bohužel dost v oku. Stejně tak si i přes tvou připomínku u těch novějších provedení vybavuju na těch drátech jen "něco, co nespadne" (jako když se u stovky rozpadaj ty gumky).