![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přesnost palivoměru
-> Luky 04.11.14 09:46:41: nabouraná nádrž už je vyměněná ( to když nápravy zůstaly před obrubníkem a kastle jela vesele dál ). Tahle je v pohodě. Pravda, že bych si vlastně mohl ten plovák doohejbat podle aktuální situace. I když na Revivalu je to skoro jedno. S naším úsporným motorem beztak tankujeme po každý SS 10 litrů tak jako tak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: myslíš z toho podtlaku v nádrži?
-> vhml: Ono se to dá doladit ohýbání ramene plováku. Mě takhle kdysi taky došel benál, když to ukazovalo 1/8 nádrže. Pak jsem to doladil tak, že když ručička skoro leží, je tam ještě pár litrů paliva, čili mám trochu rezervu. Ono při tvým způsobu ježdení by mě nepřekvapilo, kdyby měl plovák menší infarkt a utrpěl trochu psychickou újmu. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: a nádrž má správný tvar? Já tuším jak jsem tenkrát při Kramolínu 2002 (?) zahodil tisícovku do pole a předek dostal velkou ránu zespoda, tak najednou zdeformovaná nádrž začala ukazovat že je skoro plná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy 04.11.14 09:37:39: jo, musím to přes zimu nějak pořešit. Vtipný hlavně je jak dojde benzín v půlce rezervy. Předpokládám urezlou trubičku v nádrži a nesaje to až ode dna.
-> vhml: prasklá žárovka v budíku, špatnej kábl ke kontrolce nebo špatnej plovák resp. spínač kontrolky v tom vrchním plastu.
Co dělám špatně když mi v půlce rezervy dojde benzín a hladový oko nesvítí vůbec? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: Tak na otáčkoměr je to nesmysl samozřejmě. Spíš mi šlo jen o ten princip. Že právě třeba na eRkovej palivoměr by to bylo super.
Doporučuju kontrolku hladovýho oka hodit do pryč, protože když začne v pravotočivé zatáčce svítit i při půlce nádrže, dost to štve
Jinak budík mám "kalibrován" tak, že když se ručička už nehne ani v zatáčce z nuly, ujedu ještě kolem 40 km![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak budík mám "kalibrován" tak, že když se ručička už nehne ani v zatáčce z nuly, ujedu ještě kolem 40 km
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: No úplně tak jednoduchý to není, ale ve svý podstatě by to šlo. Kdysi jsem to zkoušel právě u otáčkoměru, ale bohužel tam nabíjením toho kondenzátoru teče vyšší proud a ten tranzistor se začal dost přehřívat...
-> Stepan FUN: Takže veškerý brždění ručičky je jen kondíkem? To by se dalo dobastlit na jakejkoliv budík. I na otáčkoměr. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Stepan FUN: ahá :D .. no mě to nevadí, jenom ale zjistim si co tam má bejt za hodnotu
Bržděnej budík měla už i 742. Ty co měly ledku v budíku, tak už byly bržděný. Sice ne tak moc jako FA/FEL, ale byly...
-> Tomaso435: Jestli vidíš znatelnej pohyb ručičky v zatáčce (která nemá pár km), tak by to chtělo asi rozebrat přístrojovku a vyměnit ten kondenzátor v tom budíku. Za ty roky už bude mít pravděpodobně nulovou kapacitu.
-> Tomaso435: Jestli vidíš znatelnej pohyb ručičky v zatáčce (která nemá pár km), tak by to chtělo asi rozebrat přístrojovku a vyměnit ten kondenzátor v tom budíku. Za ty roky už bude mít pravděpodobně nulovou kapacitu.
-> Tomaso435: tlakomer oleja ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: ekonoměr ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: fávo umí zpožďovač jo , :-D proč mi pak v do pravej zatáčky přibejvá benál :-D
-> Bukaj: ja som na plynivke palivomer odstavl a mam tam potrebnejsi budik ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Peckin 31.10.14 15:34:11: Ano, to, co popisuješ, je vlastnost, nikoli závada.
Třeba když jsem koupil svou první škodovku, měla suchou nádrž, tak jsem tam z kanystru nalil 5 litrů, abych dojel na pumpu, na pumpě (kilometr vzdálené) jsem načerpal 15 litrů a ručička se ani nepohnula ze dna a kontrolka nezhasla. To už byla závada (ohnutý plovák) - po přihnutí už fungoval "normálně". Prostě se škodovkou se musíš sžít a naučit se mimojiné i to, kdy tankovat. V případě velkých úletů (nefunkční, nebo hodně kecající ukazatel paliva) provést opravu.
Třeba dnes jezdím denně škodovkou na LPG a štvalo by mne svítící hladové oko, tak vozím v nádrži cca 2/3 (dle ukazatele - v reálu něco málo nad 1/2) benzínu a přesto když jedu v serpentýnách lesem domů, tak jsem schopen ručičku dostat na "0"...
...holt škodovky ještě neměly "tlumič" (zpožďovač) reakce palivoměru, jako pozdější Favority a Felicie![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Třeba když jsem koupil svou první škodovku, měla suchou nádrž, tak jsem tam z kanystru nalil 5 litrů, abych dojel na pumpu, na pumpě (kilometr vzdálené) jsem načerpal 15 litrů a ručička se ani nepohnula ze dna a kontrolka nezhasla. To už byla závada (ohnutý plovák) - po přihnutí už fungoval "normálně". Prostě se škodovkou se musíš sžít a naučit se mimojiné i to, kdy tankovat. V případě velkých úletů (nefunkční, nebo hodně kecající ukazatel paliva) provést opravu.
Třeba dnes jezdím denně škodovkou na LPG a štvalo by mne svítící hladové oko, tak vozím v nádrži cca 2/3 (dle ukazatele - v reálu něco málo nad 1/2) benzínu a přesto když jedu v serpentýnách lesem domů, tak jsem schopen ručičku dostat na "0"...
...holt škodovky ještě neměly "tlumič" (zpožďovač) reakce palivoměru, jako pozdější Favority a Felicie
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
I při jízdě rovně je dost rozdíl, jestli se jede do kopce, nebo z kopce.. je to pestě jenom plovák..
Najväčšia sranda je niekoho problematike neznajúceho v škodovke viezť a v zákrute, keď sa ručička preklopí, ti potom dotyčná osoba vraví: pozor, máš málo benzínu, zájdeme s tým? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Inak s palivomerom a snímačom som nemal za celých 25 rokov a 220 tis. km čo škodovku máme najmenší problém. Ono to ukazovanie je celkom presné, ale len keď je auto v rovine, v zákrutách sa to samozrejme dosť značne vychyľuje.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Inak s palivomerom a snímačom som nemal za celých 25 rokov a 220 tis. km čo škodovku máme najmenší problém. Ono to ukazovanie je celkom presné, ale len keď je auto v rovine, v zákrutách sa to samozrejme dosť značne vychyľuje.
-> Peckin: palivomer ukazuje presne v 2 prípadoch - palivo až v hrdle a na budíku ukazuje plnú, a potom ešte jeden stav, keď ti to zdochne niekde v poli nádrž je suchá a ukazuje prázdnu. Všetko ostatné je presné +- 20 litrov ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
záleží jak řežeš zatáčky :))))))
plovák je jen v jedný půlce nádrže a ještě zdaleka není uprostřed a konstrukce pokroucence na kterým ten plovák je dost šílená, přesnost plováku je +/- půl nádrže
to samý měřáček, kterej je motanej na koleně a ručička která se dá na osce libovolně pootočit
s každou škodovkou se musíš nějak sžít, abys poznal kdy opravdu dochází palivo :))
a ano, to blikání v zatáčkách je normální![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
plovák je jen v jedný půlce nádrže a ještě zdaleka není uprostřed a konstrukce pokroucence na kterým ten plovák je dost šílená, přesnost plováku je +/- půl nádrže
to samý měřáček, kterej je motanej na koleně a ručička která se dá na osce libovolně pootočit
s každou škodovkou se musíš nějak sžít, abys poznal kdy opravdu dochází palivo :))
a ano, to blikání v zatáčkách je normální
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
U Škody 125 mi klesne palivoměr lehce pod půl nádrže a pak už problikává ,,oko" podle toho jak se auto naklání a jak zatáčím. Sem tam klesne ručička až skoro k červenému poli a pak zase vystoupá. Zajímá mě, jestli je to takto normální nebo jestli může být závada v plováku popřípadě v nádrži.