skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení Š120!!!
-> srdcar 120L: Díky, odvzdušněné to mám a všechny hadice a i chladicí kapalina jsou nové, ale prostě to topit nechce. Ne že by mě to nějak extra vadilo, v zimě s tím autem nejezdím, ale jsem puntičkář a rád bych aby to fungovalo. Zkusím to s tou klapkou najít tady v článcích :)
-> Zeke-ten šestý: Topení je jedno, jak tam proudí voda, honí ji vodní pumpa, když je otevřený kohout topení. Hlavně musíš mít dobře odvzdušněný okruh jak topení, tak i chladiče. Na to slouží ten ventilek na pravé straně u nádržky ostřikovače a jdou do něho 2 hadičky. Hadička se u chladiče i topení ráda ucpává, záleží na tom, co se lilo do chlazení.
Já to odvzdušňuji takto: vozidlo postavím na rovinu, při otevřeném ventilu topení ohřeji celý systém na provozní teplotu, zvýším otáčky asi na 1800, kombinačkami zaškrtím hadičku odvzdušnění z topení a teprve otevřu kohoutek. Chvíli to trvá, nez začne vytékat kapalina, nech ji téct, dokud půjde voda se vzduchem. Zavři ventilek, kombinačkami zaškrť hadičku od chladiče a otevři ventilek, tak odvzdušníš topení. Když půjde jen horká kapalina, tak kohoutek zavři. Pokud by ani z jedné netekla kapalina, tak budou ucpané a musíš je vyčistit a zprůchodnit.
A asi taky budeš mít stejný problém s klapkou za radiátorem jako Evž@
Já to odvzdušňuji takto: vozidlo postavím na rovinu, při otevřeném ventilu topení ohřeji celý systém na provozní teplotu, zvýším otáčky asi na 1800, kombinačkami zaškrtím hadičku odvzdušnění z topení a teprve otevřu kohoutek. Chvíli to trvá, nez začne vytékat kapalina, nech ji téct, dokud půjde voda se vzduchem. Zavři ventilek, kombinačkami zaškrť hadičku od chladiče a otevři ventilek, tak odvzdušníš topení. Když půjde jen horká kapalina, tak kohoutek zavři. Pokud by ani z jedné netekla kapalina, tak budou ucpané a musíš je vyčistit a zprůchodnit.
A asi taky budeš mít stejný problém s klapkou za radiátorem jako Evž@
-> Evž@: Když jsou obě hadice do i z topení horké, tak to dělá klapka obtoku vzduchu za radiátorem, zůstává pootevřená. Návod na její zablokování najdeš v sekci články.
-> Evž@: Mě to u rapida dělá to samé, radiátor mám origo jen vyčištěný a topit to taky nechce, někdo mi radil, at mrknu, jestli nemám otočený vstup a výstup vody z radiátoru, jinak nevím :(
Dotaz.Dneska sem řešil topení.Zkontroloval sem jestli je naplno otevřený ventil a trochu pošteloval bowdeny u páček.Nicméně při 80° fouká jen vlažný vzduch.Tak sem zkusil hadice co jdou k topení a na těch se skoro nedala udržet ruka ale samotný radiator byl v oproti teplotě hadic studený.Tak nevím po čem jít.
-> darklord: najvačšia jebacka su tie ovládacie packy tie sa kurevsky motaju
-> dragon_cb_cz: Jasně,psal jsem to v rychlosti,jinak z češtiny jsem měl vždy dvojky,takže pohoda![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petuli: V principu je mi to dost jedno, ale používat správně interpunkci dost pomáhá čitelnosti toho, co chceš sdělit (ne že bys byl na virtu nejhorší, to ani zdaleka). Stejně jako vhodně zvolený název tématu - méně vykřičníků a více výstižnosti by pomohlo, co třeba příště zkusit něco jako "Demontáž topení Š120" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: dík,bude to u GL palubky
-> dragon_cb_cz:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Naco bys kvůli topení demontoval palubku?
U Lkové palubky:
Vypustíš (při otevřeném ventilu topení) chladicí kapalinu (výpustní šrouby na trubkách pod autem).
Odpojíš kostřící vodič motorku topení (po otevření kufru - šroubek M5 na konzoli motorku stěračů), dále v kufru odpojíš odvzdušňovací hadičku od kohoutku a protáhneš kolem nádržky ostřikovače a těla topení k průchodce (aby šla lehce vtáhnout dovnitř - lze odpojit hadičku přímo z radiátoru, ale pak většinou neuhlídáš chladicí kapalinu a potřísníš interiér).
Uvnitř odšroubuješ panel s ovládacími táhly topení a popelníkem, pak od něj odmontuješ konzoli táhel (panel je dobré odpojit z konektorů spínačů a dát stranou, aby tam nevisel na kabelech a nezavazel).
Dole odpojíš vzduchovodná kolena od tělesa topení - jsou nacvaklá, u některých modelů je jistí šroubek. Dále opatrně odpojíš hadice, vedoucí k topení u nohou spolujezdce - pozor, vždy vyteče nějaká kapalina...
...pak můžeš vtáhnout do interiéru odpojenou odvzdušňovací hadičku.
Nakonec povolíš čtyři matky M7 (ráčna s prodloužením a oříšek 11 mm), které drží těleso topení ke kastli a topení "vypadne" dovnitř.
Toť vše
U GL palubky je to jen malinko složitější s vyndaváním panelu táhel - je tam o pár šroubků víc a panel musíš vyndat - zavazel by tam plech pod autorádiem...
U Lkové palubky:
Vypustíš (při otevřeném ventilu topení) chladicí kapalinu (výpustní šrouby na trubkách pod autem).
Odpojíš kostřící vodič motorku topení (po otevření kufru - šroubek M5 na konzoli motorku stěračů), dále v kufru odpojíš odvzdušňovací hadičku od kohoutku a protáhneš kolem nádržky ostřikovače a těla topení k průchodce (aby šla lehce vtáhnout dovnitř - lze odpojit hadičku přímo z radiátoru, ale pak většinou neuhlídáš chladicí kapalinu a potřísníš interiér).
Uvnitř odšroubuješ panel s ovládacími táhly topení a popelníkem, pak od něj odmontuješ konzoli táhel (panel je dobré odpojit z konektorů spínačů a dát stranou, aby tam nevisel na kabelech a nezavazel).
Dole odpojíš vzduchovodná kolena od tělesa topení - jsou nacvaklá, u některých modelů je jistí šroubek. Dále opatrně odpojíš hadice, vedoucí k topení u nohou spolujezdce - pozor, vždy vyteče nějaká kapalina...
...pak můžeš vtáhnout do interiéru odpojenou odvzdušňovací hadičku.
Nakonec povolíš čtyři matky M7 (ráčna s prodloužením a oříšek 11 mm), které drží těleso topení ke kastli a topení "vypadne" dovnitř.
Toť vše
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
U GL palubky je to jen malinko složitější s vyndaváním panelu táhel - je tam o pár šroubků víc a panel musíš vyndat - zavazel by tam plech pod autorádiem...
-> darklord: díkes,pokusím se
-> dragon_cb_cz: jestli Ti vadí,že jsem nenapsal otazník,tak fakt promin.
Okometricky zistis kde to topeni drzi. Odmontujes matice, odpojis kable, vymontujes ovladaci panel z palubky, odpojis hadice. A potom vyberes. Je to celkom jebacka.
Jednu radu ti dám: www.mojecestina.cz/articl
e/2011041601-interpunkcni-
znamenka-uvod
Zdravím chlapi,dá se vymontovat topení bez demontáže palubovky,za návod a radu předem děkuji:-)))