skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1000 mb - pásy
-> Koblet: já pásy nechal den máchat ve vodě s pracím práškem, semtam promíchnul.... Noo a další den jsem si hrál na pradlenku...
No včera jsem je právě vzal kartáčkem a pracím práškem. Nechápal jsem co špíny z toho slezlo a ráno to pořád nebylo 100% čisté. Takže to asi vezmu ještě jednou.
Tvrdé jsou všechny 4 díly pásů, takže to asi bude spíš materiálem než bouračkou.
To prostříkání zkusím a uvidím co to udělá. Nejspíš budu střídavě mastit a odmašťovat.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tvrdé jsou všechny 4 díly pásů, takže to asi bude spíš materiálem než bouračkou.
To prostříkání zkusím a uvidím co to udělá. Nejspíš budu střídavě mastit a odmašťovat.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..:
Ale na zprovoznění to funguje, pak jedině opět vypláchnout benzinem a furt dokola![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Ale na zprovoznění to funguje, pak jedině opět vypláchnout benzinem a furt dokola
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Bukaj: s tim prolejváním bych to nepřeháněl, jestli pak nechceš bejt při každý jízdě umaštěnej od oleje...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Koblet: Pásy jsem vždy vypral v ruce s použitím normálního prášku na praní (obsahuje enzymy, které rozpouštějí i staletý lidský tuk, kterým jsou popruhy nasáklé...
...ale tvrdší, než dnešní moderní pásy budou vždy. Otázkou je, jestli je třeba pás řidiče tvrdší, než spolujezdce, jestli nepochází z havarovaného vozu (při nehodě se pás natáhne a trochu ztvrdne a takový pás už se nesmí znovu použít, polámal by ti kosti
Ale vzhledem k bezpečnosti MBčka v dnešním provozu by to byl detail.
Spony vymyj v benzínu (raději vyzkoušej, jestli benzín nerozleptává ten plast čudlíků, ale myslím, že ne - pokud ano, tak opět doporučím roztok prášku na praní), nechej vyschnout a pak prolej pořádně Konkorem 101 - ten zaručeně funguje![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
...ale tvrdší, než dnešní moderní pásy budou vždy. Otázkou je, jestli je třeba pás řidiče tvrdší, než spolujezdce, jestli nepochází z havarovaného vozu (při nehodě se pás natáhne a trochu ztvrdne a takový pás už se nesmí znovu použít, polámal by ti kosti
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale vzhledem k bezpečnosti MBčka v dnešním provozu by to byl detail.
Spony vymyj v benzínu (raději vyzkoušej, jestli benzín nerozleptává ten plast čudlíků, ale myslím, že ne - pokud ano, tak opět doporučím roztok prášku na praní), nechej vyschnout a pak prolej pořádně Konkorem 101 - ten zaručeně funguje
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Možná blbý dotaz, ale třeba mi poradíte. Snažím se nějak zkulturnit pásy do auta, ale je to tvrdé jak prkno. Vyčistil jsem je a doufal že kapku změknou, ale nic. Nevím jestli je to opravdu tak tvrdé proto, že je ten pás asi 5x silnější než dnešní, nebo je nějaká cesta jak z toho zase udělat hadr a ne prkno.
Tuším že jde o pás Meteor. Další problém co řeším je zapínací mechanismus. Ty černé čudlíky zamáčknu a ven se vrací asi dvě hodiny. Je nějaká možnost jak to rozebrat a vyčistit nánosy letité špíny, nebo se to dá jen prostříknout olejem a pak kleštěmi násilně rozpohybovat?
Díky za vaše zkušenosti
Tuším že jde o pás Meteor. Další problém co řeším je zapínací mechanismus. Ty černé čudlíky zamáčknu a ven se vrací asi dvě hodiny. Je nějaká možnost jak to rozebrat a vyčistit nánosy letité špíny, nebo se to dá jen prostříknout olejem a pak kleštěmi násilně rozpohybovat?
Díky za vaše zkušenosti