-> Bc. Duso: estetický,jinak plní stejnou funkci
když porovnáte tu starou klasiku historik rám a dnešní prolejzačky-není to už trochu předymenzovaný?někdy když koukám na ty klece,tak mi přijde,že sice klec kastli podrží,ale kde bude mít řidič zarazěnou volantovou tyč...no,nic,mažu dělat
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prosim o Radu, Ochranny Ram
Este sa chcem takto opytat.. aky je rozdiel medzi varenimi rohovimi vystuhami takto proti sebe:
-> Fén: ja vim.. ja to berem ako radu skusenejsich.. skusenosti nenahradis.. ja ich len ziskavam pri vyrobe toho mojho prveho ramu, kdo vie mozno posledneho :-D .. a ciastocne sa poadelim tu s obrazkami doterajsimi skusenostami a pod..
-> Bc. Duso: Jsem nemyslel, aby si to předělával. :o)
-> Fén: myslim ze to bude dost pevne a nevytrhne trubky.. teraz uz sa to neda zmenit.. dalsie zvary uvidime.. diki za pripomienku ;-)
-> Bc. Duso: Ty body bych dělal jemnější a krapet více přesazené přes sebe.
Slubeny kriz.. este donho pojdu rohove vystuhy pravdepodobne z 1,5-ky plechu lebo 1-ku nemam..
-> vhml: jo, chapem.. len musim to zrobit tak aby to bolo rozoberatelne, cely ram robim skladaci...
-> vhml: jo tak to jo už vim ,ale mě de o to kam zakotvit zadní vzpěry rámu do předku tahat rám nechci ,chci jen zadni oblouk hlavní zadní vzpěry a to je vše![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: koukal jsem na fotky ale nějak nechápu jak jsi to myslel:-)
-> Bc. Duso: jedna podélná není skoro k ničemu. Teď se často používá varianta kdy je dveřní výztuha ještě chycena uprostřed do prahu. Někde v Jčku je to nakreslený.
-> Bc. Duso: takže tak jak je to na druhém obrázku ? taky to bude asi lepší :-)
-> pistaa: S flexou som robil radiusy.. merane na 100 krat.. ale sedi to presne
A jasne da sa ako vravis.. no hovorim isiel som inou cestou... mozno dverne vzpery zrobim tak .. este niesom rozhodnuty ci bude X alebo len jedna pozdlzna..
A jasne da sa ako vravis.. no hovorim isiel som inou cestou... mozno dverne vzpery zrobim tak .. este niesom rozhodnuty ci bude X alebo len jedna pozdlzna..
Na Grabijce jsem teď neslyšel slova chvály, prý ohýbá rámy za tepla což se nesmí a bylo mu sebráno doporučení na výrobu rámů od autoklubu.
-> Bc. Duso: robit to z 2 ohnutych je bezpecnejsie ale i pracnejsie na poziadanie a za priplatok ti to vsak spravi i Grabiec i Nemec, samy maju tak totiz v svojich autach spravene ramy
Radiusy si robil na freze alebo s bruskou?
Radiusy si robil na freze alebo s bruskou?
-> Bc. Duso: hezké, hlavní oblouk jsi dělal znovu?
-> pulin: myslim ze lepsie radsej ku blatnikom kotvit..
-> Fén: jo aj to je jedna z moznosti.. ale najcastejsie sa to robi tak ako to robim ja.. takze isiel som tou cestou..
Chlapci mám ještě jeden dotaz budu dělat rám do treningáče a rozhoduju se mezi dvouma variantama buď tenhle 120 s co je na tomto obrázku že je zakotvený do zadního plata nebo mezi druhým typem ,který je zakotvený nevim jak to napsat uvidite na obrázku :-) jen pro informaci rám bude jen vzadu nepovede do předu k posádce ....děkuji
-> Bc. Duso: Nebyl by ten kříž lepší jenom z dvou ohlých trubek?
Som dneska robil kriz do obluku, ale nemam finalnu fotku aj ked uz je hotovy.. tak len z postupu prac trosku..
-> Bc. Duso: zkus se optat Čokina jestli jí někde najde, případně ti to o víkendu vyfotím
-> petr s: dakujem, potrebujem to do Diplomovej prace :-)
-> Bc. Duso: skoda-virt.cz/cz/.../8532
8-pro-havlika-1
Nemate niekto fotku s identifikacnym stitkom ramu od vyrobcu ? Dakujem.
-> Bc. Duso: To si to radši dojedu přesne obkreslit nebo proměřit.. a nebo to taky nechám na něm pokud nebude nikdo nic mít..
-> Toušík: tak mu ten vykres udelej ty, tak ako sem ti napsal, mozes su pustit do roboty, a nebo cekat nez to ti nekdo da.. ale to muzes cekat hodinu.. ale taky rok, dve, tri..
-> Bc. Duso: Ok já to potřebuju pro člověka co mě ho bude dělat, takže tohle mu můžu poradit, ale on by měl myslím v ruce nějakej výkres a načmáral by si to třeba na zem. A chci pro něj sehnat co nejvíce informací, aby to měl snažší. Ale dík za radu!
-> Toušík: naco ti to ? pokial chces stavat ram chod do TESCA napr. opytaj jeden velky karton pokial nemas, zmeraj si zakladne rozmery kasne tj. (sirka od dveri k dveram, vyska strechy od podlahy resp. od petiek, vyska od petky k ohybu stlpika vyska od ohybu k streche[nie az tak podstatny rozmer]) kreslit vies, nakreslis si maketu, orez to viac zo sirky aby si mal kde uberat potom aby to sadlo do kasne a budes mat vykres 1:1 pre hlavny obluk napr. tak isto sa to da ze si natiahnem drot tak aby kopiroval tvar karoserie ale drot ber ako OS myslenej trubky potom si vies zmerat zakladne hodnoty a ked vies radiius kladky na ohybanie (vecsinou 3 nasobok priemeru trubky) a si sikovny tak si to vies bez problemu nakreslit v autocade alebo hoc com inom CATIA.. a pod.. este da to da robit aj tak ze si vyskladas tvar oblukov ktore kopiruju kasnu, cize trubky a obluky a budes si ich bodovat zvarat. Tak isto sa to da robit lepenim s plastovimi trubkami, eventualne nahriavat plastove trubky a tvarovat,, ale je to zbytocne komplikovane.
Zohnat vykres bude problem, v sucastnosti si myslim ze to funguje tak ze ked ma niekto CNC ohybacku tak ma program a ohyba to.. a ty co to riesia klasicky rucne tak bud to robia popisanym sposobom hore cize KUSOVA vyroba, alebo maju na to formy alebo modeli ci ako to povedat presne obluky podla ktorych robia.
Zohnat vykres bude problem, v sucastnosti si myslim ze to funguje tak ze ked ma niekto CNC ohybacku tak ma program a ohyba to.. a ty co to riesia klasicky rucne tak bud to robia popisanym sposobom hore cize KUSOVA vyroba, alebo maju na to formy alebo modeli ci ako to povedat presne obluky podla ktorych robia.
Já se zeptám, kde se prosím (zda se vůbec nechá) najít nějaký výkresy rámu do 100vky? Alespoń hlavní oblouk a přední, nebo alespoň něco. Klidně pokud by měl někdo v Cadu.
U bodování je dobré krapet zvednout hodnoty na svářečce.
-> vhml: Zkus housenku svařovat na tři doby v poměru 2-1-2, tzn. na krajích strávit delší dobu a střed projet rychleji.
-> vhml: Zkus housenku svařovat na tři doby v poměru 2-1-2, tzn. na krajích strávit delší dobu a střed projet rychleji.
-> vhml: no právě, Afriku, né Antarktidu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Luky.: nebuď měkkej a přijeď v zimě, máš Afriku, ta tě musí hřát :-D
-> vhml: pěkná prolejzačka. Až bude teplo, přijedu tě zkontrolovat na motorce ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> vhml: hehe .. jojo dik za radu, sem se chtel ujistit
Tak jeste jedno foto :)
Tak jeste jedno foto :)
-> Bc. Duso: hele to, já bych to ani nepoznal
Jinak já už dneska všechno svařuju bodově jak jsi popsal. Když dělám housenku tak jí neumím rozlejt a leze mi do vejšky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak já už dneska všechno svařuju bodově jak jsi popsal. Když dělám housenku tak jí neumím rozlejt a leze mi do vejšky
Vhml my snad prepaci ze tu davam fotky jeho kary, a povodne to je stiahnute este ked ju mal Čokin
Chcel by som sa este opytat na zvaranie ramu. Podla fotiek a ked dobre viem malo by sa to zvarat bodovo, resp. bod cez bod, cize nie plna husenka, zvaranie klasicka CO-cka ..samozrejme nie nejaky cinsky shit.. Mam pravdu ? alebo nejak inak sa to zvara?
Neviem ci to je dostatocne viditelne na fotke..
Neviem ci to je dostatocne viditelne na fotke..