skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Radiátor topení
-> Kočislav: dva měsíce to vydrží ikdyž to vyrobím já z párátek
-> Xhanz: esi nabourám do stromu dřív než to vyměním tak jo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tímto se tedy táži : Nemáte někdo na prodej ? ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Já tu Autopal sháněl, nakonec bezúspěšně - potřeboval jsem to celkem rychle. Nakonec mám přes známého za 300,- Kč něco, co je údajně origo tuzemská druhoška, ale nemá na sobě žádné označení, měl řidší lamelování, nicméně jsem to nasadil a už 2 měs. bez problémů:D Subjektivně mi přijde, že netopí tak dobře jako původní.
-> Peťa Klíč: jojo mam pocit, že to bylo v tom. No zkusim poshánět. Určitě už pro pocit by ten autopal byl lepší
-> Xhanz: ahoj, tos četl v mým tématu žejo?
hele já bych čínu nebral a když prolezeš inzeráty po internetu seženeš novej autopal levněji než čínu
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
hele já bych čínu nebral a když prolezeš inzeráty po internetu seženeš novej autopal levněji než čínu
trochu onovím tohle téma a poptám se - má cenu kupovat ten Taiwan radiátor? Hodlám se taky pustit do renovace topení. Pač mi kape kohoutek a mlží se mi okna olejem. Což jsem vyčetl tady na foru, že může mít na svědomí fridex, kterej se usazuje na oknech. Co je na tom pravdy nevím, ale mrknu na to. Takže Má cenu ta čína? Nebo raděj shánět a shánět a zkusit sehnat origo?
no vyndal jsem topení a zjistil že žádný bordel tam není..ucpávky-molitany okolo jsou taky v poho..ale též jsem zjistil že tam malá klapka se nezavírá současně s otevírání kohoutu..takže jsem našel příčinu což bylo vypadlí bohden a už to topí jak fík..děkuji všem..
-> Robin82: Nový radiátor nestojí svět a pokud se s tím budeš dělat a je původní,dal bych už možná novej. Pak záleží na stavu ucpávek (molitanu) okolo radiátoru a zda zavírá palá klapka okolo radiátoru. Má dvojí ovládání,jednak od táhla kohoutu topení a od táhla velké klapky,která uzavírá úplný průchod topným tělesem. Nejdříve se podívej pod palubku,zda táhlo teplo-zima zcela otevírá kohout topení a zároveň zcela uzavírá malou klapku vedle radiátoru. Má zakončení nad kohoutem topení blíže karoserie ve tvaru vačky,je na ní vratná pružina. Zkus při plném zdvihu táhla topení,zda je plně uzavřena-prstem zkus přemoci pružinu a dovřít. Pokud klapka jde dovřít ručně,nedovírá táhlem a venkovní vzduch proudí okolo radiátoru,což zaviňuje ztrátu tepla.
taqk jdu na ta pak napíšu jak to vypadalo..;-)
ne tahla jsou v poho klapky taky šlapaj..;-)no je tam nespíš od výroby..;-) takže starší bude..
-> Robin82: hlavne zkontroluj jestli neni praskyl nejaky ovladaci tahlo, pak bys mel klapku zavrenou a mohl mit motor zahratej jak chces a netopilo by to. Kazdopadne bych to teleso cely vymenil vcetne ventilu pokud je stary ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak to je paráda.čekal jsem to těžší...já chci si chci právě na radiátor podívat jestli není plnej bordelu pač to moc netopí..i když to stojí na místě motor zahřátej na 90°C a velký telo to nedává..
-> Robin82: povolit 4 matky, dpojit elektriku ventilatoru, vypustit kus vody a povolit hadice, povolit ovladani tahel topeni, vyndat trubku co jde z topeni do tunelu a pak ho vytahnes, cely rozeberes, vymenis teleso a zase to cely slozis :) Samozrejme popis je na 742ku...
-> Robin82: U jakého auta?
-> Robin82: este zhora kde je ventilator odpoj kable
a pak ho v pohodě vyndám jo?
o spodu palubky 4x matka
vyndat komplet topeni a cely ho rozebrat... Jde to bez sundani palubovky uplne v pohode, ale musi se upustit voda a povolit ovladani tahel v panelu uprostred...
chci se zeptat jak se k radiátoru topení dostanu?musím odendat celou palubovku nebo se k němu dotanu od předu..neboli od ventilátoru..