skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tříbodové pásy na C sloupek
-> Eidy: , -> Stepan FUN: : no když vezmu v úvahu, že se mi při nárazu neštípnou šrouby ( což mi tu ještě nikdo neřekl nebo nevymluvil ) tak to bude rvát dvě stěny zároveň místo té jedné, na kterou bych to přivařil jak říkáte, není to tak? a stahnout to netřeba přeci, dam silikonky matky a nehne se to ikdyž to nebude stažený k sobě...takže jediný problém vidím v těch šroubech, nebo to tak neni? stačí mi rozumný argument.....argument udělat to pořádně mi neříká žádný technický vysvětlení, proč je to takhle špatně.....
-> T: Přivařit... Pak to má nějakou cenu. Takhle je to jak píšou ostatní "o ničem". Přes dvojitej plech to nejde pořádně stáhnout. :-/ A tu podložku bych udělal alespoň 2x takovou. Je to kotvící bod v podstatě pro 2 pásy... Nicméně dělej jak myslíš. Jestli máš pásy proti policajtům, přišroubuj je klidně přímo, třeba 8mičkou šroubem s velkou podložkou. Jestli je počítáš opravdu jako bezpečnostní, udělej to pořádně. Děláš to opravdu jenom pro sebe... ;-)
-> T: Tam máš dutinu. Nikdy to pořádně neutáhneš. Jako jestli teda nechceš vařit, tak bych tu podložku zespod udělal o dost větší a pak by to mohlo držet. Ale pod tohle se nikde nepodepíšu.
-> m8rinek: : tak řekni jak? s mojema požadavkama...
Já bych se na to vysral, než dělat něco na půl...
a tady by vylezly ty šrouby a byly by vlastně místo podložek přidělaný přez jednu podložku cca 7 x 7 cm a tloušťka 3mm
co ty na to? myslíš, že to neudrží?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
co ty na to? myslíš, že to neudrží?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: : tak teď to zkusim pořádně popsat můj návrh....abch pravdu řekl, tak bych se tady bál pouze jestli se neuštípnou šrouby, že pokud to nehrozí, tak mě drží obě stěny vlastně skoro....
tady bych to dal jak to je na obrázku, jen bych udělal díru pro matičku,aby to sedělo na stěně....a dal 4 x 8 šroub klidně s větší pevností.........
tady bych to dal jak to je na obrázku, jen bych udělal díru pro matičku,aby to sedělo na stěně....a dal 4 x 8 šroub klidně s větší pevností.........
-> T: Nejde ani o šrouby, jde o samotnej plech. No jako nevím teda, no.
A) to se mi taky nechce, ale jinak to nejde.
B) Já ano, takže když přijedeš s připraveným autem, tak to nabodujem za chvíli.
C) však jo
A) to se mi taky nechce, ale jinak to nejde.
B) Já ano, takže když přijedeš s připraveným autem, tak to nabodujem za chvíli.
C) však jo
-> Eidy: : počkej, já bych tam nedával právě jen podložky zvenku,ale taky kus pelchu cca těch 7 x 7 cm a tloušťka taky stejná jako je ten kus toho ze speedpra a prošrouboval klidně i 8 šroubama s pevností 10,9 pokud to má vliv na možné utrhnutí hlavy...kdyžtak nafotim večír jak to myslim....
jinak za
a) se mi nechce vařit v autě :-(
b) už ani nemam CO-čko :-(
c) rád bych zachoval umístění, abych mohl nechat zadní sedačky
jinak za
a) se mi nechce vařit v autě :-(
b) už ani nemam CO-čko :-(
c) rád bych zachoval umístění, abych mohl nechat zadní sedačky
-> T: Jestli to budeš šroubovat, tak je to zbytečná práce podle mě. Bude to držet na ploše čtyř M6 podložek. To tam dej jeden šroub krz a velkoplošnou podložku z obou stran. Bude to rychlejší a funkce stejná. Pak už nevím, co bych ti řekl.
Ano, já mám pásy taky chycený do přišroubovaný výztuhy a sere mě to a dneska bych si za to nafackoval. Přes zimu to předělám a uchytím do poctivýho plechu. A nebo možná ještě dřív.
Ano, já mám pásy taky chycený do přišroubovaný výztuhy a sere mě to a dneska bych si za to nafackoval. Přes zimu to předělám a uchytím do poctivýho plechu. A nebo možná ještě dřív.
-> Eidy: : no zdá se mi spabej dost
a tak jsem myslel, když do dam zespoda a tohle se trhne, tak je tam malá možnost ještě zastavení se o vnitřní plech a když to dam jen dovnitř a vytrhne se to, tak už to nemá žádnou další možnou záchranu.....
a myslíš, že je to nutný vařit?
ještě možnost.... to samé, co jsem koupil (podobný rozměr plechu ) dam zvenčí a prošroubuju to s tím ,co má matku ( co jsem koupil ) a pokud se neuštípnou šrouby, které bych dal s větší pevností, tak už nemůže nic udělat snad....tak taky ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
a myslíš, že je to nutný vařit?
ještě možnost.... to samé, co jsem koupil (podobný rozměr plechu ) dam zvenčí a prošroubuju to s tím ,co má matku ( co jsem koupil ) a pokud se neuštípnou šrouby, které bych dal s větší pevností, tak už nemůže nic udělat snad....tak taky ne?
-> T: Tak když to dáš zespod auta, tak budeš muset do toho druhýho plechu udělat velkou díru, aby ses dostal pásem až k matce. Takže tam uděláš díru 6x6cm aspoň. To je skoro blbý podle mě. A proč to chceš dát mermomocí zespoda? Jestli se ti ten plech zdá slabej (ne nezdá se ti to :) ) tak to přeplátuj ještě 1mm plechem 20x20 a na to teprv dej tohle.
-> Eidy: : no tady by měl být úhel cca v pořádku snad.....ještě proměřim....
takže jak jsem naznačil, tak jen obráceně, nebo nechat matku zvenku a navařit to na vnitřní plech jo? to mi přijde nějak málo
ten plecj je jak papír a bál bych se o vytrhnutí :-/
co to dát zvenku a udělat v té vnitřní stěně díru, to ji tolik uberu na výztuze ?
nebo se tu bavíme i o možné deformaci při nárazu?
takže jak jsem naznačil, tak jen obráceně, nebo nechat matku zvenku a navařit to na vnitřní plech jo? to mi přijde nějak málo
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
co to dát zvenku a udělat v té vnitřní stěně díru, to ji tolik uberu na výztuze ?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
nebo se tu bavíme i o možné deformaci při nárazu?
-> T: Tak přivařit rozhodně. A nebo to děj do šikmý stěny jak chceš, ale přivař to zevnitř auta. Jinak to nelze. Ale bacha na úhel pásu.
-> U-Geen: : četl,ale až teď pochopil
já právě to pochopil nejdřív, že je dvojitá a tím pevnější...ale ona je dutá asi co?
to jsem bez sedaček, to nee...nějaký další místa?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
to jsem bez sedaček, to nee...nějaký další místa?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: cets co psal Eidy? :)
jinak bych si to představoval takhle nějak...jen zvenku auta a přichytit jen na 4 šroubky třeba, to netřeba vařit, ne?
-> Eidy: : takže takhle na šikmou ne? a proč ne na šiknout kdyžtak? ta čára mi vychází akorát mezi sedačky a tím byc hje mohl zachovat no
takže sem nee?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
takže sem nee?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: Předpokládám, že velikost mají dle FIA. A hlavně to dej na rovnou část, ne na šikmou, tam je dvojitá stěna. Mezera je tam tak 2-3cm.
tak místo je jasné ( červeně naznačené )..... a bavilo se tu o vyztužení a já si koupil tohle : speedpro.cz/plech-matkou-
prichyceni-pasu-p-5032.htm
l že bych to dal zvenku auta a jen udělal v plechu díru na šroub a prošrouboval to ke karoserii,ale má to jen 7x7cm, což mi přijde málo....asi si to mylsim správně co? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Vnější závit té vložky - redukce u MB je 16x1.5 mm..
Ty závity pro šrouby pásů prodělaly u škodovek jen tři evoluce - první "pásový" embéčka od roku 1965 měly závitový vložky - redukce s vnějším závitem nějakým obrovským, vnitřní byl M10, v nich M10 šrouby, další varianta byly závitový vložky se závitama 7/16-20 UNF2A, třetí a doteď poslední varianta jsou přímo navařený "matice" se závitama 7/16-20 UNF-2B, čili celosvětovej standart - už někdy od pololetí 1967. Pokud je na 100-110 atd. něco jinýho, je to bastl.
nema tu dakto vyriesenu kombinaciu 3b pasov a rapid sedaciek?
viem ze cokin tam ma vsity kus ktory mu drzi pas na mieste na oboch stranach sedacky...ale tomu nejak neverim ze by som to dokazal vsit, a ani si neviem predstavit kde by som to daval robit...
nema dakto nejake riesenie?
este ma napadlo vypalit nejaky "patvar" ktory by drzal tie pasy subezne /hned za sedackou/ a potom by uz len pasy boli volne a neboli by pripevnene ziadnou prechodkou okolo sedacky...
neviem ci sa chapeme co myslim
viem ze cokin tam ma vsity kus ktory mu drzi pas na mieste na oboch stranach sedacky...ale tomu nejak neverim ze by som to dokazal vsit, a ani si neviem predstavit kde by som to daval robit...
nema dakto nejake riesenie?
este ma napadlo vypalit nejaky "patvar" ktory by drzal tie pasy subezne /hned za sedackou/ a potom by uz len pasy boli volne a neboli by pripevnene ziadnou prechodkou okolo sedacky...
neviem ci sa chapeme co myslim
-> Eidy: Ja ve 2 stovkach taky UNF - obe uz delane v Kvasinach.
-> Eidy: taky mam v eRku special rv77
-> vhml: Tak je to Kvasinama? Nevím. Ale mám tak o starost míň.
-> Eidy: ve stovce s klikama dovnitř mám UNF závity
-> stepan: , -> vhml: : to jsem potřeboval vědět :-) dík
Jakou má tenhle pásošroub pevnost? 8,8? Nebo snad 10,9? Já mám v prahu standardní metriku, ale prahy byly vařený, tak se tam dala asi prostě matka. Ale středovej tunel zůstal nedotčen a tam je taky metrika. Mám tam šrouby z MB (tisícovky) a ty jsou taky metrický. Tak tomu nerozumím. Možná až 742 měly tuhle vymoženost.
-> T: 7/16 UNF je standartni pásovej šroub. Tudiz tohle oko tam pujde
Jednotlivá upevňovací místa pro bezpečnostní pás v karosérii nebo na sedačce jsou vybavena již z výroby speciálním závitem 7/16-20UNF-2B, který neumožní montáž jiného než originálního šroubu, příslušejícího k tomuto zařízení. Je to proto, aby nedošlo k záměně za normální šroub, který nemusí splňovat pevnostní požadavky na toto místo kladené.
-> T: nevim jestli přímo tyhle, ale jsou ze speedpra. Teda myslim... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Doufám že nekecám, ale tuším že zavity jsou podle americký normy 7/16 palce. . .
nikdo nemá přímo tady ze speedpra ve škodovce?
-> Luky.: : ty máš přímo tyhle?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky.: : ty máš přímo tyhle?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David.: M11 to určitě není, má průměr cca 11mm ale není to metrickej závit.
-> T: Jo, tenhle závit je na pásy ve škodovce.
-> T: myslim že tohle mam v litru, takže já bych řek že jo
-> T: M 11x1,25 jestli se nepletu (m11 je to určitě a jemnější stoupání též)
neznam škodovácký závit a než to hledat, tak se zeptam, že to tu určo spousta lidí ví :-)
vleze tohle místo původních šroubů na uchycení pásů?
speedpro.cz/prichyceni-pa su-p-1079.html
vleze tohle místo původních šroubů na uchycení pásů?
speedpro.cz/prichyceni-pa su-p-1079.html
-> Luky.: ale zase se tam hezky vlezou děcka:D
-> petr s: aha, už vidim i ten starší inzerát. Škoda že tam nejsou takový pěný fotky jako u toho smazaného. A 40k je drsná suma ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Luky.: Je to smazané proto že už to tu jednou je a za 40 to stejně nikdo nekoupí
-> Luky.: za tu cenu se v tom dřív nebo pozdějc někde zabije.... pač to stejně nikdo za čtyřicet papouchů nekoupí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Oproti tomuto: skoda-virt.cz/cz/.../1406
59-originalni-sedadla-mtx-
4-bod-pasy-moravan
jsou pásy na C sloupku neškodné
Za prodávajícího jsem rád že je už prodává a doufám, že kupující se ho nebude ptát na inspiraci jak pásy přidělat...
EDIT: tybrďo, to byl fofr, už je to smazaný/prodaný
Nicméně čtyřbodové pásy měly zadní šlahouny připevněné pod přední sedačkou v místě bočních úchytů!
jsou pásy na C sloupku neškodné
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
EDIT: tybrďo, to byl fofr, už je to smazaný/prodaný
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> T: víš jak, dřív bylo lidí dost ;).
-> m8rinek: : no tim spíš...když se to dávalo dřív na tovární auta, tak se to dávalo jak je napadlo bez zkoušek?
-> 105: nastavim li, ale délku správně není důvod, nicméně šlo o ten klasickej 3B v tý 120S
-> T: dělaj to kvuli dobovosti řešení, víc bych v tom nehledal...
-> T: dělaj to kvuli dobovosti řešení, víc bych v tom nehledal...
T 27.11.10 21:02:11 napsal:
tak po rozhodnutí jsme našel ještě tohle na netu…takže to znova
otevřu a kro mi na to co řekne? www.pmautosport.cz/compon ents/.../view.php?popup=1& am...
myslim, že podle odkazu každý ví, od koho to je.....
vzdyt je logicky je kdyz das takhle dva body ze tam bude prakticky jina delka tak to bude lamat tu kost
a ze to dela tak nejaka firma? blbej je ten kdo si to necha delat... ¨pravda je ta ze kdyz je poradna rana tak klicni kost ti je ukradena kdyz budes mit sprerazeny nohy....
tak po rozhodnutí jsme našel ještě tohle na netu…takže to znova
otevřu a kro mi na to co řekne? www.pmautosport.cz/compon ents/.../view.php?popup=1& am...
myslim, že podle odkazu každý ví, od koho to je.....
vzdyt je logicky je kdyz das takhle dva body ze tam bude prakticky jina delka tak to bude lamat tu kost
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> petr s: : jasný, to už jsme si řekli, ale teď by mě zajímal tvůj názor na to, že to má tahle i takováhle firma
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)