![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak vyndat airbag??
-> Martin/125/: Nevim proc to vytahujes ale ver ze kastlik u feldy jsem videl dokonce na nej koukam min 2x denne
viz karta.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kuladmin: si asi nikdy neviděl kastlík u felicie...prej malej...kdyby si viděl co se do něj dá všechno nacpat :D já felinu s airbalgem měl a strašně mě tam vadil nebylo kam co dát...ted mám bez a s kastlíkem a je to o hooodně lepší![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: opraveno, moje chyba, pardon :)
.....Jo motor, ach so! :-)
-> ochoda: co je motro?
-> FORM: vzhledem k tomu ze to bude nejspis 1.6 a motor sam o sobe vazi jak stodola :D tak me nakych 200g nevytrhne :)
-> ochoda: Odpojit u pojiskovky a neřešit, pokud tě netrápí těch 200g materiálu, které vozíš navíc.
-> FORM: tak to si necham zajít chut :)
-> Majki: jo no :D
-> ochoda: Pokud odpojíš svazek, kontrolka svítit nebude. A sado maso ven moc nepůjde, leda flexou. Je v duralovém obalu chycená na 4ks M6 přímo do kastle. Možná by šel koberec jen odtáhnout a při troše šikovnosti tam dostaneš malou ráčnu.
-> ochoda: to by mě taky zajímalo
při nejhorším vyndaš žárovku ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: šak jasné :) kdybych videl ze je s tim prace jak na kostele tak ji tam neham :) este otazecka, pokud vypojim jednotku , bude svitit kontrolka?
-> ochoda: Když jí odpojíš tak ti tam nijak nepřekáží ne? Popřípadě jde zase zapojit kdyby byla potřeba
-> FORM: a co metoda sado maso? s vysledkem ze uz asi nepujde pouzit?:D
Odpojit od ní kabeláž není problém, ale vyndat jí je pakárna, musíte vyndat koberec, což znamená vyndat sedačky, střdový panel, lišty kolem prahů atd
-> Majki: ja kdyzuz tak bych to prave taky vytentoval vsecko :)
-> FORM: Na STK nic neřeknou, prošel jsem se sviticí kontrolkou...
Jinak jednotka airbagu u fely je na středovém tunelu uplně vepředu, zkusil bych ji odpojit celou.
Jinak jednotka airbagu u fely je na středovém tunelu uplně vepředu, zkusil bych ji odpojit celou.
-> FORM: na tej teorii s tim dopnutím něco bude :)
-> ochoda: On by buď pytel mohl jít na jednotku z feldy a nebo vyměnit i jednotku, která by mohla komunikovat s motorovou. Pyropás tě dopne do sedačky, což mi při větší nehodě připadá správně. Zase při menší by mohl způsobit menší zhmožděniny a popáleniny.
-> FORM: ajo jiná jednotka to mě nenapdalo, nemůže pyropás bez airbagu spíš uškodit... pyropás má oproti normálnímu ještě krom zaseknutí při nárazu jakoby zpetny chod pokud se nepletu?
-> ochoda: Zda-li má pytle nebo nemá bych příliš neřešil, jejich vyndání nebo montáž je relativně rychlá práce. Maximálně by tě mohli potopit na STK, ale zatím jsem nezažil, že by kontrolovali přítomnost airbagu. Pokud by jsi odpojoval, pyropásy tam klidně nech, považuju je spíš za příspěvek k bezpečnosti a u pytlů nutnost. CO se týče pytle z jiného auta, byl bych opatrný. Nemusí být stejné elektrické podmínky pro jeho vystřelení. Při delším zkoumání by se dalo uvažovat o pytli z oktávky nebo fabie starších ročníků, myslím, že koncernové jednotky byly dost dlouho stejné a mohly by se vyskytovat i tam.
-> FORM: Děkuju :)
-> Eidy: to uz sem se docetl ze ten kdo si dobrovolne oddela airbag tak je kret** , budu pořizovat auto, konkretne feldu, jenze kloudnych v moji financni vysi je málo, a ty kloudný maj airbag... jde mi o to že chci feldu ale sem vysazenej na feldí volanty tudiž abych si tam mohl dat svuj tak bych potřeboval zlikvidovat airbag... beru to spis jen jako krajni reseni pokud nesezenu feldu bez bagu, nebo leda pak skusit nakej volant treba z octavie s bagem, netušíte někdo jak je to s kompatibilitou? takovou tu redukci co se davala do nových feld kuli tomu koncernovýmu tisicihranu tu mám...
-> ochoda: Mě se podařilo utrhnou konektor co je ve volantu k airbagu jenom svítila kontrolka a vše jelo jak mělo.
-> ochoda: Pyropásy budou na obou stranách, pokud nemáš nebo nechceš airbag spolujezdce, jednotku stačí v podstatě jen odpojit i s airbagovým kabelovým svazkem. Spoj je čtyřpinovým konektorem v hlavním svazku nad pojistkovkou.
-> ochoda: nějak mi uniká, proč si někdo dobrovolně vyndá airbag, ale budiž. Já mám v passatu oba vystřelený a nic se neděje. Jen svítí kontrolka. Teoreticky stačí střihnout dráty a víc neřešit. Nebo co přesně tím sleduješ?
omlouvam se ze to obnovuju ale ciste teoreticky,kdys budu mit feldu s bagem u ridice a budu ho chtít dát pryč, tak: pyropás by mel bejt jenom u ridice zejo? tudiz bych ho vymenil za obyc, demontoval bych ridici jednotku bagu, vyndal pytel ... bude to auto pak normalne fungovat? (samozrejme nebude airbagovat zejo) nebude mi to nekde hlasit nejaky kraviny? pripadne ridici jednotka motoru s tim nema nic spolecnyho zejo? nedelal to uz nekdo? jak moc je dystak slozity vyskubat od toho komplet dráty? dík
-> Kuladmin: tak to je jasné že je to debilný nápad , ak skrinka je tak je dobrá vec ak nie tak nie
-> suri: A tak ja vim ze se tam neco vejde ale rusit bagy kvuli jedne blbe prihradce kdyz existuji dalsi moznosti...
-> Jirik_Tuňák: to si ešte nevidel a nečítal kadejaké netové fora kde rušia airbagy kvôli volantom tunginovým , rušia abs lebo sa im to nezdá že im niekto zasahuje do brzdenia a pod. -> saskyn2: nie , inak ja som myslel namiesto odporu že niekto dal aj žiarovku ktorá sa v prípade aktivácie bagu rozsvietila . ja takéto blbosti nepodporujem -> Kuladmin: tak ja by som sa aj hádal či je malý , dám tam náhradné žiarovky ešte + krabička z H4 , montážnu lampu Pal z dlhým káblom , nato servisku a celý ten pakel papierov od auta , na boku panel od rádia , okuliare , dva telefony , hrubú peňaženku a hotovo
Panebože, v dnešní době a dnešním provozu vyndavat airbag, lidi už neví co roupama....
nevim nac teda potrebuje ten kastlik stejne je malej nebylo by pomalu lepsi poridit prihradku pod sedacku pripadne pod palubku? A vaky radeji nechat plne funknci?
-> suri: jenže když jenom odpojíš žárovku, tak se chyba stejně načte a pak bude nefunkční i pytel u ridiče, což by v případě nehoody mohlo docela zamrzet
díky moc kluci, já jen aby mi to neudělalo facelift..:o)
-> saskyn2: asi tak alebo žiarovku
Nejdřív odpoj baterku at ti jednotka nenačte chybu, pak místo bagu zapoj odpor cca 3 ohmy, pak teprve zapoj baterku zpět a vše bude ok
-> goofy1983: odpojit žárovku
...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
vymontovat a nahradit kastlíkem nebude problem..ale nevím zda ti bude svítit kontrolka airbagu neustále,ale asi by mohlo stačit to i vymazat na VAg..a pokud to budeš měnit musíš vytáhnout i ten černý kovový držák co drží bag..vymontovat to jde dobře..akorát nevím s tím odpojením bagu..
ale třeba ti někdo poradí zkušenější co se týče bagu![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
ale třeba ti někdo poradí zkušenější co se týče bagu
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
chci se zeptat jestli je možný bez nějakých komplikací nebo následků demontovat iarbag spojujezdce z felicie r.v.1998?? táta tam chce ten kaslík...