skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čeřínkový nátěr na palubce
-> m8rinek: : ještě bližší foto
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> m8rinek: vypadá to pěkně,nemáš ještě nějakou makro fotku ? :) ..kdybys v budoucnu ještě objednával,asi bych taky pořídil.. (kostra palubky,atd..)
-> m8rinek: a z blízka. Reliéf odpovídá dobové vrásněnce :)))
Tak čeřínky jsou doma, jeden spray vyšel na 400Kč + pošta po ČR. Lakoval jsem víko ventilů a půlku palubky, na rovných plochách výsledek supr, na záhybech se to maličko sráží, ale i tak dobrý. Na vše jsem vyplácal ani ne půlku spraye (chce to dělat silnou vrstvu). Pokud by někdo zase chtěl a sejde si mi těch sprayů víc, tak není problém dovoz zopakovat.
A tady nějakej nástřel...
PS: počkejte až nebude maminka doma...
A tady nějakej nástřel...
PS: počkejte až nebude maminka doma...
-> m8rinek: Ten komax - jestli jsme oba viděli to samý - tak ten se víc podobá nepovedný kladívkový barvě, než čeřínku..
-> Jozka: viděl jsem komax, kterej měl nahrazovat čeřínkovou strukturu, něco to udělalo, ale podobné to není, je to jakoby nastříkaný cuckama barvy, tohle doufám, že dopadne realističtěji...
-> m8rinek: Super.. !
-> Jozka: ok ok v neděli to objednám a počítám, že do 14dní to tu bude...
-> m8rinek: Já bych o dvě butylky černé zájem měl.. viděl jsem s tímhle teď nedávno opravený ventilový víka a odchylka od origo se mi zdála přijatelná..
Kdyby někdo toužil po spray na čeřínek, ze začátku tématu, tak budu něco objednávat, s dovozem by byla konečná cena spraye 400Kč.
Na výběr je černá a červená.
www.vhtpaint.com/products /wrinkleplus
Na výběr je černá a červená.
www.vhtpaint.com/products /wrinkleplus
-> Gregy: On ten původní "čeřínkový vypalovací email" byl nejspíš syntetika..
Mno záleží jakou barvu použít. Tohle jsem zkoušel s černou ve spreji a horkovzduškou a prdlajs. Ale suprově to rychle uschlo :-) Chce to asi něco míň rychloschnoucího. Ale za pokus to stojí.
az bude cas, zkusim to na kousku plechu a hodim to mame do trouby a uvidim.
-> Petr98: to abys měl tak dvě v rezervě, kdyby se ti to pos.alo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska jsem se bavil u oběda s babkou. Ta celý život v Nové Huťi opravovala psací stroje. Většina strojů z té doby měla a má, šedý čeřínkový nátěr jaký je v deluxech MB. Tak jsem se ji ptal, jak opravovali ten nátěr nebo lak nebo jak to mám říct. Babka říká: no jednoduše, natřeli jsme to štětkou a dali na slunko mezi dvě okna. No a jak to slunko pralo, tak ráno byl krásný čeřínek hotový. Z toho plyne, že by mělo stačit natřít palubku tou šedou barvou, fláknout to někde do cca. 50- 70 stupňů a hotovo.... Třeba to vyzkoušet....
-> m8rinek: Mno normálně to stojí okolo 10 dolarů, jenže u nás to bude podstatně víc.
Vydatnost to má asi menší, neb se musí stříkat 3 vrstvy na tlusto. Ale podle fór o Hondách, kde tím stříkaj hlavy a kryty motoru pod kapotou, tak jeden sprej stačí na 2-3 hlavy.
Vydatnost to má asi menší, neb se musí stříkat 3 vrstvy na tlusto. Ale podle fór o Hondách, kde tím stříkaj hlavy a kryty motoru pod kapotou, tak jeden sprej stačí na 2-3 hlavy.
-> m8rinek: Vydatnost by mě taky zajímala, může se od klasických barev o dost lišit.. ale nic jinýho než ten bezpečnostní list jsem tam nenahmatal.
-> Bedřich: Co to stojí? Kolik je toho potřeba na plech palubky?
-> Bukaj: Tímhle stylem pokus-omyl bychom se k tomu čeřínku jednou určitě dopracovali.. Dříve nebo (pravděpodobně) později
.
Jinak kombinaci syntetický základ a nitro navrch pamětníci opakovaně obhajovali jako velmi výdržnou na někdejší poměry, akorát je prý třeba vyčkat nejméně týden (při 20°C). On "tmel olejový brusný" se taky asi s nitrokombinací nejspíš moc nesnášel, co si tak pamatuju..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak kombinaci syntetický základ a nitro navrch pamětníci opakovaně obhajovali jako velmi výdržnou na někdejší poměry, akorát je prý třeba vyčkat nejméně týden (při 20°C). On "tmel olejový brusný" se taky asi s nitrokombinací nejspíš moc nesnášel, co si tak pamatuju..
-> Jozka:
To mi připomíná, jak jsem kdysi stříkal zadní kapotu na 120L - nejdřív nějakou základovkou (asi syntetika, nebo co) a druhej den přes to nějakej Nicel (nitrocelulóza k leštění).
Po nástřiku to bylo perfektní, ale za nějakou dobu se základovka zvrásnila, takže jsme měli na škodovce čeřínkovou kapotu
A to jsem v Barvách-lacích chtěl základovku k tomu Nicelu![30](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
To mi připomíná, jak jsem kdysi stříkal zadní kapotu na 120L - nejdřív nějakou základovkou (asi syntetika, nebo co) a druhej den přes to nějakej Nicel (nitrocelulóza k leštění).
Po nástřiku to bylo perfektní, ale za nějakou dobu se základovka zvrásnila, takže jsme měli na škodovce čeřínkovou kapotu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A to jsem v Barvách-lacích chtěl základovku k tomu Nicelu
![30](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
-> Bukaj: Možná to soused po těch letech popletl (info z ČZ 70. léta). Nebo já. I když.... mě se jednou parádní čeřínek povedl na škebli přídavného světla kombinací (snad) akrylátového tmelu a nitrospraye (ještě toho autoopravnýho bolševickýho).
-> Jozka:
No, čeřínek vytvářejí velmi ochotně fermežové barvy, když vysychá ta fermež. Ale nevím, co by na lněný olej řekla nitrobarva...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
No, čeřínek vytvářejí velmi ochotně fermežové barvy, když vysychá ta fermež. Ale nevím, co by na lněný olej řekla nitrobarva...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bedřich: Já tak tři, nanejvýš čtyři..
Jsem koukal na ten bezpečnostní list z odkazu.. on snad soused nekecal, když tvrdil, že se to kdysi poměrně úspěšně nahrazovalo přidáním nějakýho oleje s něčím do nitrobarvy.. Bohužel už nevěděl, jakýho oleje a s čím..
![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Jsem koukal na ten bezpečnostní list z odkazu.. on snad soused nekecal, když tvrdil, že se to kdysi poměrně úspěšně nahrazovalo přidáním nějakýho oleje s něčím do nitrobarvy.. Bohužel už nevěděl, jakýho oleje a s čím..
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: -> Gregy: Kolik plechovek(spejů) by jste potřebovali?
-> Gregy: Když to nebude omotaný drátama..
.
Jinak místní dovozci mě fakt vytáčej, zkoušel jsem sehnat přes jednu prodejnu i Plastikote barvy na vinyl, co se dřív normálně dovážely (viz foto) a měli to totálně na háku..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak místní dovozci mě fakt vytáčej, zkoušel jsem sehnat přes jednu prodejnu i Plastikote barvy na vinyl, co se dřív normálně dovážely (viz foto) a měli to totálně na háku..
-> Bedřich: Jo to je ona. Stejně jako VHT Wrinkle plus nebo Riloplast nebo Wrinkle Finish od RustOleum nebo Krylon Wrinkle atd... Jenže u nás jsem to zatím nikde neviděl a všude ti tvrdí, že se to nevyrábí... Leda až někdo někdy pojede do USA tak může nabrat pro nás všechny kufr čeřínkovejch laků. Otázka je, jestli neskončí na Guantanamu až to na letišti uvidí ... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Barva o které jsem mluvil www.plastikote.com/produc
ts/.../Wrinkle-Paint.html
Peníze kazí jen nepevné charaktery..
. Ale byl to deLuxe jak sviňa..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka:
To víš, nějaká nadbytečná výbava nesmí být příliš luxusní, to by bylo vnášení kapitalistických móresů do skvěle fungujícího socialistického systému![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aneb pokud jsi chtěl mít něco lepšího, musel sis to zařídit/udělat sám :) A místo závisti se nosil obdiv.
Dnes, když jsou rozdíly záležitostí peněz, zbyla už jen ta závist - peníze kazí charakter...
To víš, nějaká nadbytečná výbava nesmí být příliš luxusní, to by bylo vnášení kapitalistických móresů do skvěle fungujícího socialistického systému
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aneb pokud jsi chtěl mít něco lepšího, musel sis to zařídit/udělat sám :) A místo závisti se nosil obdiv.
Dnes, když jsou rozdíly záležitostí peněz, zbyla už jen ta závist - peníze kazí charakter...
-> Bukaj: Áno, je to stejná matlavá černá barva deklová.. Mě jen kdysi překvapilo, že dekl někam do vnitra je stejně p(r)ovedenej jako DL doplněk.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka:
Jo, to je to, co jsem psal u někoho v kartě auta - že ty plechy deklů a třeba držáků motoru, díly náprav atd (prostě vše v obyč černé matné barvě) byly máčené, ne stříkané. Stejně tak ty kryty sedaček De Luxe. Na nich je krásně patrné, jak byly zavěšené a jak barva stékala.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo, to je to, co jsem psal u někoho v kartě auta - že ty plechy deklů a třeba držáků motoru, díly náprav atd (prostě vše v obyč černé matné barvě) byly máčené, ne stříkané. Stejně tak ty kryty sedaček De Luxe. Na nich je krásně patrné, jak byly zavěšené a jak barva stékala.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mr.Lumpy: Asi jak kdy, kvalita byla hodně proměnlivá.. Třeba na 1000 MB jsme měli parádní dokonce i na vrchu C sloupků pod okapem, kde jim to stékalo nejvíc, na užovce pomeranč jak býk - právě na "C" sloupcích..
. Jinak nejhůř lakovaný (spíš asi máčený) díly MB byly DeLuxe plechy k předním sedákům, to byla dost často hodně velká prasárna.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: on ani lak karoserie nestál za moc, nedostříklá barva, stejkance, pomeranč atp.
Lehce kouslej čeřínek se dá oživit decentním přestříkáním černou matnou ve spreji úplně v pohodě.. jinak jsem včera prohlížel originál MBX obklady A sloupků (bohužel bez foťáku) a je to tedy prasečina.. Místama pěkně zvrásněný, místama zas skoro hladký - moc se s tím nes..li.
-> Jirik_Tuňák: však píšu přestříknout a ne zalejt![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
a nebo si to přebarvíš v photošopu)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
a nebo si to přebarvíš v photošopu)
Myslím, že přestříkání jinou barvou by neměl být problém. Tu to tak dělají:
www.gasup.it/en/.../video
Hned první video - "Silver"
www.gasup.it/en/.../video
Hned první video - "Silver"
-> Jirik_Tuňák:
Nebo to po nastříkání otočit lakovanou plochou dolů a vrásnění ještě víc vynikne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nebo to po nastříkání otočit lakovanou plochou dolů a vrásnění ještě víc vynikne
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: To je na hovno, zaleješ póry a bude to ještě míň výrazný. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gregy:
Já zase mám komplet celou palubovku lehce orezlou v celé ploše. Ale nic hrozného - jen auto stálo několik let na ulici, zavřené a zatékalo do něj, takže zam bylo dost vlhko. Ale je to taková povrchová lištička, která vylezla z čeřínku, nejsou to pupínky a prýskance. navíc mám další dvě palubky náhradní, ale s různě velkejma dírama po spínačích a kontrolkách - pozůstatek debilní vyhlášky z devadesátejch let, která zavedla povinnou zadní mlhovku s kontrolkou...![169](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/169.gif)
Já zase mám komplet celou palubovku lehce orezlou v celé ploše. Ale nic hrozného - jen auto stálo několik let na ulici, zavřené a zatékalo do něj, takže zam bylo dost vlhko. Ale je to taková povrchová lištička, která vylezla z čeřínku, nejsou to pupínky a prýskance. navíc mám další dvě palubky náhradní, ale s různě velkejma dírama po spínačích a kontrolkách - pozůstatek debilní vyhlášky z devadesátejch let, která zavedla povinnou zadní mlhovku s kontrolkou...
![169](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/169.gif)
Kua stejně mi to přijde na palici, že kdysi uplně běžná věc a dneska to u nás nikdo neudělá. V zahraničí to umí jen sem to nikdo nedoveze. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: To jo. Určitě. Jenže já mám okolo popelníku otlučeno a rezne, takže zle maťičko zle, včil jsme v řiťi.
-> myschaak AZNP K.Hora:
No, to mne taky napadlo, že nejrozumnější a nejjednodušší "renovace" De Luxe palubovky je jen očistit původní čeřínek od mastnoty a nastříkat (bez broušení).
No, to mne taky napadlo, že nejrozumnější a nejjednodušší "renovace" De Luxe palubovky je jen očistit původní čeřínek od mastnoty a nastříkat (bez broušení).
-> Bukaj: a nebo to potom přestříknout černým matný sprejem
-> Gregy:
No, vzhledem k tomu, že to bylo nechtěné, jsem to dal přes den na plné slunce a trochu se to stáhlo, ale bohužel ne docela. Ale i tak je to více prostorové, než se zdá z fotky.
Jinak je to přibližně stejná struktura (velikostně i hloubkou), jako čeřínek na panelu palubky GL/Rapid...
Jen jak je to modré a lesklé, tak to nejde rozumně vyfotit (z deseti fotek jen tahle +- vyšla).
MBčkový čeřínek na De Luxe palubce je dosti matný - nezkoumal jsem, zda je to jen zašlé, nebo to bylo matné z výroby, ale syntetické barvy dělají i matné. Čeřínek na držáku spínačky a zámku volantu také vypadá matný, ale zezadu je vidět, že je to lesklá barva a není temně černá, ale jakoby do popelava. MB čeřínky mají trochu hrubší strukturu, oproti těm novějším na 742.
No, vzhledem k tomu, že to bylo nechtěné, jsem to dal přes den na plné slunce a trochu se to stáhlo, ale bohužel ne docela. Ale i tak je to více prostorové, než se zdá z fotky.
Jinak je to přibližně stejná struktura (velikostně i hloubkou), jako čeřínek na panelu palubky GL/Rapid...
Jen jak je to modré a lesklé, tak to nejde rozumně vyfotit (z deseti fotek jen tahle +- vyšla).
MBčkový čeřínek na De Luxe palubce je dosti matný - nezkoumal jsem, zda je to jen zašlé, nebo to bylo matné z výroby, ale syntetické barvy dělají i matné. Čeřínek na držáku spínačky a zámku volantu také vypadá matný, ale zezadu je vidět, že je to lesklá barva a není temně černá, ale jakoby do popelava. MB čeřínky mají trochu hrubší strukturu, oproti těm novějším na 742.
Struktura je to docela pěkná. Origo čeřínek je podle mě trochu víc reliéfní. Má hlubší žlábky. Ale to by se možná dalo nějak vychytat ...
-> Bukaj 30.01.12 16:29:03: moc sa to nepodoba
A ještě timhle jsem to stříkal (a ředil 6001, předtim jsem to napsal blbě).
Tak jsem byl na chatě a zkusil vyfotit ten čeřínek, ale nějak to nešlo, jak je to lesklé a není moc světlo...
-> Gregy:
Jestli myslíš ten nechtěný čeřínek, tak to byla obyčejná syntetická barva, výrobce Primalex. Ředil jsem to 6005kou a stříkal elektrickou stříkací pistolí, co používám na dutiny![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit: myslím, že to bylo tohle: www.primalex.cz/index.php ?&locat...
Divil jsem se, že když jsem chtěl syntetiku, tak mi dali Primalex, o kterém jsem si myslel, že dělají jen vodouředitelné akrylátové srágory. Ale v té prodejně klasický Industrol neměli a tohle byla jediná syntetika, co tam měli...
Jestli myslíš ten nechtěný čeřínek, tak to byla obyčejná syntetická barva, výrobce Primalex. Ředil jsem to 6005kou a stříkal elektrickou stříkací pistolí, co používám na dutiny
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit: myslím, že to bylo tohle: www.primalex.cz/index.php ?&locat...
Divil jsem se, že když jsem chtěl syntetiku, tak mi dali Primalex, o kterém jsem si myslel, že dělají jen vodouředitelné akrylátové srágory. Ale v té prodejně klasický Industrol neměli a tohle byla jediná syntetika, co tam měli...