-> T: Měl jsem volnou chvilku a mrkl jsem na to www.skoda110r.cz/article.
php?id=213 - a tam jsou skoro všechny informace - jen tam nemá nakreslenou tu matku spoje volnýho konce domorobo pásoviny s navijákem, o který se tam mluví. A origo pásovina je 4 nebo dokonce 5 mm, tak když to uděláš tak, bude to fungovat. Ty rozklady o díře v prahu - reakci proti pootočení, nejsou až tak podstatný, je tam dobrá, ale když se to celý hne, bude pás fungovat při nárazu stejně, ba naopak, bude se zasekávat i při normálním vytahovaní pásu.
Nejlíp by asi bylo do 5mm pasoviny udělat jednu ďouru 13mm na prošroubování spony oka volnýho konce pasu do originál kotevního místa a druhou díru opatřit jemný závitem M12x1.5. Do té chytit naviják a na přečnívající konec šroubu M12x1.5 vyvrtat v prahu otvor 12kou vrtákem..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pásy erko
Teda pánové.. poslední metrický závity na pásech měly první embéčka.. pak už je to závit dle americký normy a jmenuje se tuším UNF G2B 7/16".. Šrouby ani očka nebo závitníky se běžně neprodávají, když tam metrický naperete, tak to akorát dodrbete.
-> T: Pokud vím, tak původní pásovina Š120 s jednou dírou holou a 2nd závitovou se použít nedá, vytáčí naviják do polohy, ve který nefunguje. Naviják musí totiž být vodorovně, je v něm bazmek blokující ho při náklonu. A pásek nejde vůči navijáku ani natočit úhlově, neb je v něm čudl, zapadající do otvoru v rámu navijáku.
Správnej způsob by bylo vyvinout nebo upravit vlastní držák navijáku - to kdysi sliboval výrobce i na kila a erka, ale viděl jsem jen na žigula, nebo ten původní nějak zmermomocnit. To by mohlo být na tom 110r, nějaká rada.
Osobně jsem vývoj vzdal a do kila nebo teď naposled do embéčka jsem ty navijáky šoupl napřímo, bez toho adaptéru, ale tam jsou kotevní místa nad sebou, u erka to asi nepůjde..
-> T: Pokud vím, tak původní pásovina Š120 s jednou dírou holou a 2nd závitovou se použít nedá, vytáčí naviják do polohy, ve který nefunguje. Naviják musí totiž být vodorovně, je v něm bazmek blokující ho při náklonu. A pásek nejde vůči navijáku ani natočit úhlově, neb je v něm čudl, zapadající do otvoru v rámu navijáku.
Správnej způsob by bylo vyvinout nebo upravit vlastní držák navijáku - to kdysi sliboval výrobce i na kila a erka, ale viděl jsem jen na žigula, nebo ten původní nějak zmermomocnit. To by mohlo být na tom 110r, nějaká rada.
Osobně jsem vývoj vzdal a do kila nebo teď naposled do embéčka jsem ty navijáky šoupl napřímo, bez toho adaptéru, ale tam jsou kotevní místa nad sebou, u erka to asi nepůjde..
-> T: tak byl v tom plechu, ale pamatuju si že to bylo jen zešroubovaný k sobě a nemohl sem to rozdělat
-> Eidy: : jojo to se mi taky stává :-D
no 4 bodaky dobry ale snažim se nějak , ikdyž ne uplne priblizit originalu s par upravama a hlavne s autem na silnici no a to s timhle asi nejde :-D
no 4 bodaky dobry ale snažim se nějak , ikdyž ne uplne priblizit originalu s par upravama a hlavne s autem na silnici no a to s timhle asi nejde :-D
-> Peťa Klíč: : a neni :-)
-> jerrom: : no uvidíme,já je tam dám a pak se uvidí :-) takže obyc šroub a matku pevnost asi tech 8,8 ze? nebo vic?
-> jerrom: : no uvidíme,já je tam dám a pak se uvidí :-) takže obyc šroub a matku pevnost asi tech 8,8 ze? nebo vic?
-> T: Dej si tam 4boďáky
Mám je tam a spokojenost. Jinak v navijáku je jen díra a matka je navařená v prahu. Tam by ses ani nedostal. A myslím, že tam lze dostat i normální 12 šroub.
Dřív jsem si myslel, že je tam specielní závit, tak jsem přišel do obchodu a povídám,že chci matku na tenhle šroub a ukázal jsem ho prodavačce. Mrkla na něj a řekla, že to nevedou. Začal jsem v garáži prohledávat šuplíčky a zjistil jsem, že je to normální M12
Není nad to, když jsou odbornící na svém místě.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dřív jsem si myslel, že je tam specielní závit, tak jsem přišel do obchodu a povídám,že chci matku na tenhle šroub a ukázal jsem ho prodavačce. Mrkla na něj a řekla, že to nevedou. Začal jsem v garáži prohledávat šuplíčky a zjistil jsem, že je to normální M12
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Není nad to, když jsou odbornící na svém místě.
v navijáku závit není, je tam průchozí šroub do té pásoviny, u 120ky je myslím na pásovině matka a když jsem to dával do eRka, tak jsem tam dal normální 12ku šroub a matku. Jinak navijáky jsem po chvíli z eRka vyndal, byly krátky a škrtily, mám tám nenavíjecí a je to lepší.
-> T: a je a je a jejejejejejeje, je to jemnej závit, stejnej jako na kotvy pásů
-> Peťa Klíč: : kouknu a uvidíme...pak dam vědět že já myslim že závit tam neni :-/
-> T: je tam závit v tom navijáku.. pokud se nepletu je to už dlooouho
-> Peťa Klíč: ? jasný to chápu ale jak jsi přidělal navyják na plech? matička nebo tma je závit?
-> T: já to do stovky nacpal tak že sem dal udělat dva kousky plechu se dvěma dírama, místo původní kotvy pásu sem přidělal ten plech a plech k navijáku pomocí původního šroubu - daj se použít i ty původní plechy ale naviják je pak blbě umístěnej..
-> Nwkt: ? jasný, pružina říkám celýmu tomu kompexu co stahuje pás.... :-)
Pružina je uvnitř pásu, s tou nic neděláš
nemám moc času tak kdyžtak odpoledne dam i odkazy a fotky ale jestli to někdo dělal tak ví....
našel sjem úpravu na samonavíjecí pásy ze 120 na skoda110r.cz nebo com ted nevim :-D
ale nejde mi do hlavy...jak je dole přidělaná ta pružina.....ukotvení jen a původní a mezi práh a kastli je danej ten kus plechu že? a pruzina(to co pásy natahuje) je přidělané jak? matičkou na originál pásový šroub? o tom tam nějak neni řeč :-/
našel sjem úpravu na samonavíjecí pásy ze 120 na skoda110r.cz nebo com ted nevim :-D
ale nejde mi do hlavy...jak je dole přidělaná ta pružina.....ukotvení jen a původní a mezi práh a kastli je danej ten kus plechu že? a pruzina(to co pásy natahuje) je přidělané jak? matičkou na originál pásový šroub? o tom tam nějak neni řeč :-/