skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Voltmetr a tlak oleje v kapličce
-> vhml: Tak tak. A proto bývají analogový budíky často namontovány tak, že při optimálních provozních hodnotách směřují ručičky jedním směrem bez ohledu na polohu počátku stupnice nebo rozsah..
-> Stepan FUN: tak tak. To same tu v kazdem tematu tvrdim o teplomerech, tlakomerech atd. Je mi u prdeli absolutní hodnota, zajímá mi porovnání s beznym stavem.
-> David29:
To hned zastavíš a bez ohledu na to co se děje kolem začneš na silnici seřizovat? Nebo s tím raději dojedeš do garáže a budeš to dělat v suchu a teple? Klidně si tam napíchni laboratorní měřák se čtyřmi desetinými místy, ale za jízdy tě bude akorát rozptylovat.
A srovnání s palivoměrem je taky trefné. Je k něčemu dobré vědět, jestli mám v nádrži přesně dvacet, nebo dvacet a půl? Podstatné je vědět, jestli dojedu k nejbližší benzince. A ktomu takto hrubé odstupňování úplně stačí.
To hned zastavíš a bez ohledu na to co se děje kolem začneš na silnici seřizovat? Nebo s tím raději dojedeš do garáže a budeš to dělat v suchu a teple? Klidně si tam napíchni laboratorní měřák se čtyřmi desetinými místy, ale za jízdy tě bude akorát rozptylovat.
A srovnání s palivoměrem je taky trefné. Je k něčemu dobré vědět, jestli mám v nádrži přesně dvacet, nebo dvacet a půl? Podstatné je vědět, jestli dojedu k nejbližší benzince. A ktomu takto hrubé odstupňování úplně stačí.
-> Stepan FUN: Ale ve chvíli, kdy to bude dobíjet blbě, tak mi příjde už rozumný se rovnou podívat kolik přesně při jakejch otáčkách, než běžet pro voltmetr a měřit - když už bych ho tam dával, tak si tam dám pořádnej, ať se to dá využít k servisování dobíjení.
Jinak máš pravdu, ale když už, tak už.
Přijde mi to, jako kdybys tam měl palivoměr co by ukazoval pouze 4/4, 3/4, 2/4, 1/4 a pokud bys chtěl znát přesnějc hodnotu, běžel bys pro palivoměr co ukazuje hodnotu mezi 4/4 a 3/4...
Jinak máš pravdu, ale když už, tak už.
Přijde mi to, jako kdybys tam měl palivoměr co by ukazoval pouze 4/4, 3/4, 2/4, 1/4 a pokud bys chtěl znát přesnějc hodnotu, běžel bys pro palivoměr co ukazuje hodnotu mezi 4/4 a 3/4...
Mám tu připravené 3 možnosti, uvidíme na jaře. Ale žígo, žígo neberu. Leda celou patnáctku bez papírů.
-> David29: Ono jde o to, v jaký přesnosti kterej měřák použiješ... Nechceš mi jako "odborník" snad tvrdit, že digitál za 200-300Kč bude ukazovat přesnějc než analogovej meřák s třídou přesnosti např. 2...
EDIT: Nicméně to o co tu jde... Ty nepotřebuješ v autě vědět, zda je palubní napětí 13,8, nebo 14,2V. Ty pořebuješ vědět jestli Ti to dobíjí dobře, nahovno, nebo vůběc... A to podle analogovýho měřáku s rozumným rozsahem poznáš opravdu nejlíp a to na "první pohled". A nezáleží na tom, jestli ten voltmetr kecá. Stejně to používáš jako poměrový měřidlo, takže přesná hodnota je Ti kdesi. Na digitálu vidíš hodnotu. To ano. Na analogu vidíš že ta rafička je jinde než má a že je to problém. Automobilový voltmetry taky měřej rozsah například 10-16V, právě kvůli přehlednosti...
EDIT: Nicméně to o co tu jde... Ty nepotřebuješ v autě vědět, zda je palubní napětí 13,8, nebo 14,2V. Ty pořebuješ vědět jestli Ti to dobíjí dobře, nahovno, nebo vůběc... A to podle analogovýho měřáku s rozumným rozsahem poznáš opravdu nejlíp a to na "první pohled". A nezáleží na tom, jestli ten voltmetr kecá. Stejně to používáš jako poměrový měřidlo, takže přesná hodnota je Ti kdesi. Na digitálu vidíš hodnotu. To ano. Na analogu vidíš že ta rafička je jinde než má a že je to problém. Automobilový voltmetry taky měřej rozsah například 10-16V, právě kvůli přehlednosti...
-> SexyStroj: když vemeš plus ze sítě, ukážě ti palubní napětí. Když vemeš plus z D+ (vývod na altíku, to mám já), tak ti ukáže dobíjecí napětí.
vaclav3 25.12.12 11:28:07 napsal:
→ David29:
Jak jsi na to přišel? Pro rychlou orientaci je ručkový měřák
výhodnější. A stejné, a možná i horší kraviny může ukazovat i ten
digitální. Dost totiž záleží na jejich kvalitě a provedení.
Celej třeťák jsme cejchovali analogový a digitální voltmetry a následně na to psali protokoly.
Můžu ti zaručit, že ten digitální ukazoval podstatně přesněji vždy
→ David29:
Jak jsi na to přišel? Pro rychlou orientaci je ručkový měřák
výhodnější. A stejné, a možná i horší kraviny může ukazovat i ten
digitální. Dost totiž záleží na jejich kvalitě a provedení.
Celej třeťák jsme cejchovali analogový a digitální voltmetry a následně na to psali protokoly.
Můžu ti zaručit, že ten digitální ukazoval podstatně přesněji vždy
-> vaclav3:
Jde jen o to, že na ručičkáči nemá řadu desetin (někdy i setin), ale ty mohou být od reality pěkně daleko.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> David29:
Jak jsi na to přišel? Pro rychlou orientaci je ručkový měřák výhodnější. A stejné, a možná i horší kraviny může ukazovat i ten digitální. Dost totiž záleží na jejich kvalitě a provedení.
Jak jsi na to přišel? Pro rychlou orientaci je ručkový měřák výhodnější. A stejné, a možná i horší kraviny může ukazovat i ten digitální. Dost totiž záleží na jejich kvalitě a provedení.
-> David29: ale pre predstavu +- to postacuje
Já nevim, ale je známá věc, že ručičkové voltmetry ukazují víceméně kraviny. Když voltrmetr, tak jedině digitální - jsou cejchovaný na podstatně menší odchylku
-> stepan: Tachograf :-)
Já se taky přidám s dotazem, děda má natahovací hodiny ve stylu a velikosti malýho kulatýho škodováckýho budíku. Z čeho to může bejt?
-> Hurdis:
Díky moc
Na ty hodiny se vykašlu, mám náhradu ... Bude to ukazovat palubní napětí, nebo jak se je dobytá baterka???
Já jsem to chtěl na baterku, že bych viděl jak se dobijí?!
Díky moc
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Já jsem to chtěl na baterku, že bych viděl jak se dobijí?!
-> SexyStroj: Je to voltmetr, připojíš plus, kostru a podsvícení, bude to ukazovat palubní napětí. Budík je kulatý. Průměr 52 mm (prosím potvrdit).
Hodiny s obdobným připojením, pokud není na ciferníku Quartz, je to jen těžítko se zmatenýma ručičkama.
Hodiny s obdobným připojením, pokud není na ciferníku Quartz, je to jen těžítko se zmatenýma ručičkama.
-> castrol:
Díky za info![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Díky za info
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> SexyStroj 24.12.12 20:09:41: hodiny neodporucam hrkocu ako krava ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kamarádi, nechci zakládat nové téma, takže mám dotaz?
Mám možnost sehnat tyhle budíky z Lady (voltmetr a hodiny) ... máte nějaké zkušenosti?
Díky za info.
Mám možnost sehnat tyhle budíky z Lady (voltmetr a hodiny) ... máte nějaké zkušenosti?
Díky za info.
ked chces tu ich mas lacnejsie ale ci ich das do skodovky to neviem tuning.autodoplnky.cz/tun
e-x/palubni-pristroje-led?
smid=99
Na tlak je cidlo u motoru. A drahe drahe co je levne ze. Zalezi jestli to chces nebo ne a zda to mas na obyc auto nebo na zavodaka.
speedpro.cz/…-p-3716.html
je to k něčemu? není to moc drahé? jak se zapojuje ten tlak oleje, nevíte? děkuji
je to k něčemu? není to moc drahé? jak se zapojuje ten tlak oleje, nevíte? děkuji