Etz

prohledat
116 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.06.2008 do 28.04.2011, založil/a Luboš
řadit dle data
08:12:55
28.04.2011
m8rinek
-> Gryzly: tak tam je jen výstup, otáčkoměr má mít až 06
22:34:04
26.04.2011
Gryzly
Je to ETZ 05. Výstup na otáčkoměr to má. Otáčkoměr na původní indučce fungoval. Ted to funguje motor jede pekně, ale otáčkoměr neukazuje. Vyzkoušeny tři otáčkoměry a zkusil jsem i natáhnout drát na otáčkoměr venkem a otáčkoměr je dobře zapojený, zkoušel jsem to na jiném autě.
15:26:54
26.04.2011
Eidy
-> m8rinek: No vidíš, a mě to odešlo zničeho nic, najednou a neopravitelně. Propálila se cívka.
13:30:45
26.04.2011
m8rinek
Jinak poslední zpráva elektrotechnika říká, že krabička je nezničitelná, obvodo dobrej, cívka neodpálitelná, problém je v blbojistnosti, krabička je choulostivá na špatné zapojení...
13:29:14
26.04.2011
m8rinek
-> Gryzly: jakou variantu máš? já mam 06 a otáčák fungoval, pak kolega doosadil desku tranzistorem co tam nebyl a přestal, v blízké době ho zase vyhodím. Jinak tahle krabička bude na prodej...
22:42:19
25.04.2011
David29
-> Gryzly: A kabel dopředu je určitě cajk?
21:20:08
25.04.2011
Gryzly
Tak mám od lonska taky tudle historickou krabičku a neukazuje mi otáčkoměr. Nejdřív jsem si myslel že je nějaký divný, ale dnes jsem vyzkoušel tři otáčkoměry Mera Lumel a neukazuje ani jeden.

Vám to ukazovalo normálně.?
00:35:25
13.12.2008
COL
Jeste mohli pouzit SU16X, ale zalezi, kdy to vyvijeli...
18:00:00
11.12.2008
m8rinek
-> Pavel P..: jo jo to je vlastně pravda, já jsem to řídil kvuli lepšímu chodu ve vysokejch (coz jsem se docetl prave v navodu)
17:59:33
11.12.2008
Labros
to nikdo neřekl, že by to mělo odejít vysokýma otáčkama.

A pochybuju, že by skutečných 7500 otáček bylo dosaženo při jízdě, spíš při prasení na neutrál.
17:57:40
11.12.2008
Pavel P..
-> m8rinek: na prasojízdu to neni stavěný asi3 3 ale v návodu jest psáno že to je použitelný až do 12tis ot.
16:42:34
11.12.2008
m8rinek
takže je možné, že to moje odešlo protože pracovalo na motoru, kde otáčkoměrových 7500 nebyl problem....dynamické stěhování ručičky někam za horizont nezmiňuju
10:47:17
11.12.2008
Pavel P..
-> myschaak - diverzant s koženou brašnou: 3



chlapci jestli se chcete blejsknout tak vám to pujčim a může te mi to vylepšit a budu vám dělat reklamu když to bude makat1
10:39:15
11.12.2008
Labros
Tak to je dost drsný, napětí na primáru může být špičkově klidně přes 300V, záleží samozřejmě na stavu svíček, režimu motoru, bohatosti směsi, ale spínat to tranzistorem na 250V je teda velká odvaha.

-> King: Kapacita kondíku může bejt klidně jiná, na kladívkách je ta kapacita počítaná tak, aby se minimalizovaly přeskoky jisker při rozpínání kladívek, takže bere v úvahu nejen rychlost nárůstu napětí, ale i rychlost vzdalování kladívek, což u tranzistoru je bezpředmětný...
21:27:12
10.12.2008
myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P..: se přiznej,ty sis tu krabičku urobil sám 8/843
19:18:35
10.12.2008
King
-> Pavel P..: A jinak, jestli autor nenabastli ten kondík dovnitř, tak se jako externí dá použít i kondík s menší kapacitou než je na rozdělovači (0,22-0,27uF/400V), třeba 47-100nF a obvykle se jiskra zlepší - aspoň na "Fojtíkovi" to tak fungovalo....
19:15:40
10.12.2008
King
-> Pavel P..: Je to přesně tak jak píše Václav - v době kdy to nějakej génius vygeneroval, neměla TESLA v sortimentu jinej spínací tranzistor. To KUčko se hodí max. do koncovýho stupně řádkovýho rozkladu nějaký miniaturní přenosný TV, ale zapalko je na hraně jeho možností. Dodávám, že to bude další domorobo výrobek, na kterej sedí hodnocení "nepomůže, ale aspoň neškodí" :) (teda pokud zase neklekne :)
19:00:16
10.12.2008
vaclav785
-> Pavel P..: použili ho protože jinej neměli
18:50:48
10.12.2008
Pavel P..
-> King: ono to ale těch 20let normálně makalo v dědkově kočáru a nic se s tim nestalo.... kondik se použije ten co je na rozdělovači a připojí se k tomu... tranzistor nevim proč použili tenhle ale nějakej důvod to asi mělo.



ale jestli se nudíš tak ti to pujčim a můžeš mi to klidně vylepšit a na bok si dát samolepku Tuned by King.3
18:41:03
10.12.2008
King
-> Pavel P..: Aaaa, konečně vidím ten zázrak zevnitř :) Upřímně řečeno, s takovým bastlem bych se bál jezdit i kdyby to bylo fungl nový, natož po čtvrtstoletí4

Už je mi jasný, proč to odchází, jednak možná ten drátovej odpor, ale hlavní slabinu vidím v tom nešťastným tranzistoru KU608, což je z konstruktérskýho hlediska hodně odvážná volba, protože ten tranzistor má mezní napětí Uce=250V. Na koncáky v zapalování se používaj tranzistory s min. Uce 400V a to ještě chráněný proti přepětí pomocí rychlých transilů nebo aspoň Zenerek. Pochybuju, že něco takovýho tam je. A taky by mě docela zajímalo, jak po těch letech vypadá kondenzátor, kterej je paralelně k onomu tranzistoru (stejná funkce jako u kontaktní klasiky). Na fotce není nic takovýho vidět....
17:10:37
10.12.2008
Pavel P..
-> Labros: šecko jsem propájel.. ale půlit ty desky od sebe by bylo dost složitý na to kašlu... ale jestli zase klekne tak to rozkuchám
16:59:35
10.12.2008
Labros
-> Pavel P..: ty ostatní spoje vypadají teda taky dost hrozně, měl by ses podívat jestli tam nejsou další potenciální studeňáky
16:12:34
10.12.2008
Pavel P..
-> Labros: cín je tam novej...a pořádně řízlej kalafunou aby se nepřepálil, neboj já pájet umim.4 1
16:03:59
10.12.2008
Labros
15:56:46
10.12.2008
Labros
-> Pavel P..: no jo studeňáky, klasika. Měl bys pro jistotu odsát starej cín a použít novej..
15:55:50
10.12.2008
Pavel P..
a poslední1
zvětšit Etz - obrázek od Pavel P.. vložen 10.12.2008 15:55:50
15:55:02
10.12.2008
Pavel P..
fotky jsou mobilem, sorry za kvalitu1
zvětšit Etz - obrázek od Pavel P.. vložen 10.12.2008 15:55:02
15:53:59
10.12.2008
Pavel P..
takhle to vypadá uvnitř.
zvětšit Etz - obrázek od Pavel P.. vložen 10.12.2008 15:53:59
15:51:45
10.12.2008
Pavel P..
-> Labros: tak jsem drátek vyndal, konce oškrabal nožem a pořádně pocínoval, protože když jsem ho vypájel tak jsem z něj ten cín snadno na koncích oloupal... drát jsem napájel zpátky a šel to nasadit a kupodivu to zase funguje.... uvidíme jak dlouho3
14:50:00
10.12.2008
Labros
-> Pavel P..: no to si piš že je to odporovej drát, ale běžným měřákem ho nezměříš. Říkám ti ještě jednou, nedávno jsem navíjel 0,66ohm z kantalovýho drátu a bylo to asi 40cm. Vem si kdybys měl na normálním drátu na každých 7cm úbytek 0,5V na ampér, tak by se ti 55Watová žárovka (cca.4A) na konci metrovýho drátu ani nerozsvítila 4
13:02:08
10.12.2008
Pavel P..
-> Labros: teď jsem ho změřil ještě jednou a má cca 0,5ohmu takže to podle mě ani odporovenj drát neni. spíš je moc slabej a teče přez něj velkej proud se asi zahřívá
12:57:28
10.12.2008
Labros
-> Pavel P..: tak takhle tenkej v gesu nekoupíš, tak ho holt budeš muset víc namotat.
12:54:44
10.12.2008
Pavel P..
-> Labros: no podle multimetru je průchozí a odpor má asi 1ohm.... a délka tak 7cm když by se natáhnul.
12:53:01
10.12.2008
Labros
-> Pavel P..: pár ohmů je kolik? teď jsem si dělal odpor 0,66 z kantalovýho drátku a vyšlo to asi na 40cm, ale je pravda že to byl ten nejtlustší, potřeboval jsem výkon, ten nejtenčí má možná o půlku vyšší měrnej odpor
12:51:13
10.12.2008
Pavel P..
-> Labros: no výrobce už dávno neexistuje.... teď jsem ten drát vypájel a odpor má minimální, pár ohmů...
12:21:31
10.12.2008
Labros
-> Pavel P..: můžeš koupit kantalovej drátek. záleží samozřejmě, jakej to mělo odpor. Ty odporový drátky jsou různý ale tak v jednotkách ohm na metr. Výkonovej odpor je taková docela dlouhá keremická trubička. Zkus zjistit, jestli ještě neexistuje firma, co to vyráběla, poradili by ti parametry toho drátku - odpor a výkon.
11:54:04
10.12.2008
Pavel P..
chlapci mám takovej dotaz... když jsem rozebral ono slavné ETZ 06, tak je tam nějakej vinutej odporovej drát, a pod nim tišťák je opálenej a jsou tam takový prskance jako od svářečky, podle mě to je z toho drátu, že za ty léta se změnšuje průřez a tim zvětšuje odpor a teplota tim jak prochází proud a prostě se opaluje, tak mě napadlo ho vyměnit za výkonový odpor, ale nevim jestli to je šťastný řešení. drát bych odpájel, změřil jeho odpor a podle toho koupil rezistor ale aby to s tim fungovalo.... poraďte1
19:22:09
30.11.2008
King
-> Reeaper: Řek bych normální cena, ale jezdit bez náhradní krabky ETZ bych neriskoval (měl jsem nějaký z vraku jako spare). A protože paranoia, tak v nevyužívaným kaslíku na baterku kvasil i náhradní, byť vylágrovanej, rozdělovač. Obojí se mi už vysralo, takže jistota je kulomet :)
19:19:29
30.11.2008
King
-> m8rinek: Tak hlavně ve finále nezapomenout, že je to elektronika do auta a je potřeba to ošetřit proti vlhkosti. On si totiž kdejakej bastlíř myslí, že zplodit něco do auta, je stejná brnkačka jako zbastlit nějakou domácí FM štěnici :)
18:39:10
30.11.2008
m8rinek
-> Labros: moje už se taky vesele pitva...
17:22:08
30.11.2008
Reeaper
-> King: rozumím tak polovině vě+cí, co tu píšeš 3 ale díky zapalování z fáčka se mi o dost zklidnilo kolísání otáček, chytá na drc i teď už skoro v zimě.. takže takový ty klasický věci..

u nás mají nový za cca 450zlaťáků, je to moc? 40
21:18:46
29.11.2008
Pavel P..
-> Labros: heh ani prd, já si ho opravim4 1
21:17:09
29.11.2008
Labros
-> King: Několik členů z virtu (Pavel P., Luboš, marinek) ti ho určitě zadarmo poskytnou k pitvě ;)
21:46:08
28.11.2008
King
-> Labros: Právě že mohlo. Buď to třeba jenom kopírovalo dobu sepnutí kladívka a pak to vyšlo na stejno, ale spíš to fungovávalo tak, že koncovej tranzistor byl trvale sepnutej a jenom na +-1ms po rozepnutí kontaktu se přerušil proud primárem. Takže na volnoběh a v běžnejch otáčkách to žere jaxviň a odběr trošku klesne až při vytáčení motoru.

2 all ETZ worshippers: Já se budu muset schválně juknout, co bylo v tý zázračný krabičce, když ho SM tak vychválilo :)

Tý ceně se ani moc nedivím, protože sehnat u nás tenkrát VN tranzistor, kterej by to zvládnul byl nadlidskej výkon. Jestli se nepletu, tak to byl i důvod proč TV řady Tesla Color 110 měly onen kuriózní "spínanej" tyristorovej zdroj a podobnou divočinu i v řádkovým rozkladu.

A co jsem tak čet na TechWebu, tak pamětníci, který maj trošku šajn o problematice, z celý plejády amatérskejch "ETZ" hodnotili jednoznačně jako přínos tyristorový zapalko z AR 10/77 (doufám, že si to pamatuju dobře) a zdůrazňuju to TYRISTOROVÝ a ne nějakej bastl s pár tranzistorama...
15:05:35
28.11.2008
m8rinek
-> Labros: tak tak mě taky, asi po měsíci občasnýho provozu..:/
10:39:47
28.11.2008
Labros
-> King: to, že se to nemontovalo sériově, by se dalo vysvětlit výrobní cenou, a nevelkým přínosem, zvlášť v době cívek s předřadným odporem. Jinak koukám že odcházejí jedno po druhým - Pavlovi P. už taky odkráčelo ;)
10:37:14
28.11.2008
Labros
-> King: nemohl to být horší proudožrout, než kladívko, s úhlem sepnutí 55% ;)
08:53:14
28.11.2008
King
-> Luboš: Mno, asi to už bylo po těch letech za zenitem :) Já si pamatuju, že podobnej bazmeg měl kdysi v shade Bob a na srazu ve Skalici (2004?) a seznámili jsem se se při troubleshootingu toho jeho zapalka. Výsledek byl, že ta krabička je naprd a bez ní to šlapalo na jedničku :)



Jinak obecně - za ty léta co se shade vyráběj se objevilo třeba v Amáru spousta konstrukcí zapalování. O jejich přínosu se toho nadiskutovali megabajty. Jsou konstrukce, který vyloženě škoděj - amaterskej konstruktér tam třeba napral časovač 555 v zapojení, kdy to pod 10V pracovalo nespolehlivě (při startu docela problém :). Jindy to zas zbytečně prodlužovalo čas plnění cívky a výsledkem bylo, že to byl na volnoběh a v nízkejch točkách pěknej proudožrout. Nelze ani zamonenout, že v rámci zástavky zázračných krabiček bejvalo zvykem očistit kontakty rozdělovače, nastavit odtrh, předstih, očistit svíce a pak se to všechno zlepšení připisovalo zapalku :)

Opakuju, jestli něco funguje a dá se to i teoreticky zdůvodnit, tak je to tyristorový(kapacitní) zapalko (např. tatra 613) a nebo ETZ fávo (taktéž konstatntní energie jiskry). Kde může to zapalko na principu odlehčení pomoct, je na nějakým upraveným motoru, kterej točí přes 5500, kde v určitým rozsahu otáček zlepší plnění cívky před zážehem, ale pak má svůj "strop", protože musí mít nějakou minimální konstantní dobu hoření jiskry.

Jinak pokud ta zmíněná krabka byla podle nějakýho SM taková bomba, pak je divný, proč se ani 10let od zveřejnění třeba nemontovala do série 4
08:10:54
28.11.2008
Luboš
tak po dvou měsících šlo dneska ETZ zase ven. Přestalo pracovat. Ráno jsem musel dát zpět cívku.

Zkusím ho nechat opravit, ale důvěru v něj mám dost nalomenou. Uvidíme, jestli se dá zase do auta.
13:26:21
03.07.2008
Labros
sep 02.07.08 18:40:12 napsal: -> Labros: :nebudeme se chytat za slovíčka viď,dobře víš že jsem myslel ETZ z favorita,čili sestavu spínač zapalování,vysokonapěťová cívka a bezkontaktní rozdělovač se snímací cívkou.ale ne, já nechtěl ani tak chytat za slovíčko, jako spíš poukázat na ten paradox, že existují škodovkáři - zastánci jednoho ETZ a odpůrci jiného ETZ. Ale jako dobovou raritku to beru.
Extreme Tyres