skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zátěžový test baterie
-> minno 20.12.22 13:00:55: Tak spojka u manuálu. Baterka v klíči na to má velký vliv. Pokud to auto nevidí klíč uvnitř, nestartuje.
-> Milan 136 20.12.22 11:45:24: Baterka v kľúči s tým môže mať aký súvis? Málo zošľapnutá brzda to asi len u automatu, či? Aj tak neviem, čo to znamená "málo". Vší silou na ňu vari netreba tlačiť.
-> saskyn2 19.12.22 21:22:24: Suzuki stejne tak, toci dokud nechytne.
-> palinator 20.12.22 12:01:48: Jo. To umí i O2.
-> saskyn2 19.12.22 21:22:24: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Tak tak. Už jsem to tu někde psal. Občas se zapomenu třeba u Superba 2 s tlačítkem. Tak ho musíš ještě držet, aby to startovalo.
Jinak co jde přes startovací relé, tak je to tak jak píšeš no. Cvakneš a točí to samo.
Ta B8 divný. Ale může to být sesypaný tak, že je to hluchý. Ale to by nevyřešilo oteplení.
Spíš tipuju baterku v klíči, nebo málo sešlápnutou brzdu.
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Tak tak. Už jsem to tu někde psal. Občas se zapomenu třeba u Superba 2 s tlačítkem. Tak ho musíš ještě držet, aby to startovalo.
Jinak co jde přes startovací relé, tak je to tak jak píšeš no. Cvakneš a točí to samo.
Ta B8 divný. Ale může to být sesypaný tak, že je to hluchý. Ale to by nevyřešilo oteplení.
Spíš tipuju baterku v klíči, nebo málo sešlápnutou brzdu.
-> radekp: Když jsem před dvěma lety koupil auto, tak mi ve škodovce ukázali podobnej výstup z podobné mašiny, že mám ihned vyměnit baterii. Jako věděl jsem, že v autě je nově zakoupená baterie, ovšem o jejím skutečném stáří jsem neměl potuchy. Každopádně .. baterie do dneška funguje naprosto bezvadně. Je tedy pravdou, že ji sem tam nechám nabíječkou v autě nabít.
A koncernovy auta co mají tlačítko, nebo Passat b7 s šachtou na klíč točí dokud motor nechytne. Jede to na impuls. Tj když klic pustis tak stejně točí. A naopak když klic držíš a motor už chytne tak se starter vypne i při držení klíče. Šachta v B6 funguje ještě jako u starých aut.
-> minno 19.12.22 19:42:35: nesmysl, B8 normálně startuje s polovybitou baterkou. Starter sotva prevaluje a heká ale točí. To si měl problém někde jinde.
-> minno: Záleží v jakym stavu nabití ty baterky v těch dvou autech byly. Ještě před tím než začalo mrznout. Pokud ty auta mají chytrý "nedobíjení". A jezdilo to jen krátký jizdy třeba po městě. Tak už to může být prostě málo a mráz tomu jen ubere.
-> COL: Vyzerá to tak, že stav baterky vstupuje aj do rozhodnutia RJ, či začať štartovať, alebo nie. Dnes potvrdené rovnaké správanie na dvoch úplne iných autách (Ford Galaxy 2011 a VW Passat 2018). Ani jedno auto ani neťuklo. Obidve stáli 3-5 dní teraz na tých silných mrazoch (-15 až -20°C). Takže napätie na svorkách baterky za ten čas v mraze určite dosť pokleslo a predpokladám, že RJ sa to už nepáčilo. Inak mi nejde do hlavy, prečo by štartér ani neťukol.
Ale zaujímali by ma skúsenosti iných.
Ale zaujímali by ma skúsenosti iných.
-> minno: Stav baterky se urcite vyhodnocuje. Jestli je to ale vstup pro to, vubec nezacit startovat, nevim. Ale ridi, nebo ridila se tim treba moznost zapnout nezavisle topeni (krom dostatku paliva).
Tak já mám "moderní auto" z roku 2010 a co mam ozkouseno, tak mi starter točí po dobu co mám otočený klíček a jakmile ho pustím, končí i točení starteru ať motor chytnul nebo ne. A naopak když klíček držím a motor nechce naskočit, tak jediný co starter zastaví jsem buď já tím, že klíček povolím a nebo zadřenej motor :) Ale dost možná to bude tím, že mám jedno z posledních aut co nemá start-stop.
-> darklord: Vďaka za skúsenosť.
-> minno 19.12.22 15:12:48: mam "moderne" auto z roku snad 2014, a to startuje presne ako popisujes, staci tuknut klucom do polohy start a ono uz toci a toci a toci kym to nechyti. Ked nechyti v nejakom limite tak normalne zhasne.
No a vrátim sa k mojej pôvodnej téme. Myslíte, že management dnešných áut vyhodnocuje stav batérie (a schopnosť štartu) reálne? Z toho, čo som teraz počul o dvoch prípadoch, mi to tak nepripadá.
-> Milan 136: Áno, je mi jasné, že to nie je o tom fyzickom tlačítku. Ale inak (aspoň pre mňa) dobrý podnet na zamyslenie. Trochu odbočím od pôvodne plánovanej témy, ale zaujíma ma to (nemám vlastnú skúsenosť): Pri tlačítkovom / kľúčovom "modernom" štartovaní naozaj ide len o impulz na štart? Inak povedané, ak motor potrebuje z nejakého dôvodu dlhšie pretáčať, než chytí, musím to tlačítko / kľúč držať (ako u starých áut), alebo stačí dať len ten "impulz" (krátky stisk tlačítka / krátky impulz kľúčom v spínacej skrinke) a management sa už postará o zvyšok (pretáčanie, kým nechytí... a ak nechytí, tak...
)? Trochu to rozviniem.... Ak na modernom aute so štartovaním kľúčom, RJ vyhodnotí nízke napätie, štartér si takisto ani len neškytne? Snáď sa chápeme![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 19.12.22 14:03:25: To není o tlačítku, ale o managementu akumulátoru v rámci start/stop, rekuperace atd.
Je úplně jedno, jestli tam pošleš ten impuls na start klíčem, nebo tlačítkem. Pořád to ovládají ty samé jednotky a relé. Teda alespoň u koncernu.
Je úplně jedno, jestli tam pošleš ten impuls na start klíčem, nebo tlačítkem. Pořád to ovládají ty samé jednotky a relé. Teda alespoň u koncernu.
Akú máte skúsenosť s autami so štartovacím tlačítkom ("umelá štartovacia inteligencia") vs. vyhodnocovanie stavu batérie?
Po aktuálnych skúsenostiach bracho + kolega, sme usúdili, že napriek tomu, že stav akumulátora by ešte určite zvládol auto spoľahlivo naštartovať, tento inteligentný systém tak odmietne vykonať - zrejme kvôli zistenému poklesu napätia pod stanovenú úroveň. Zdá sa mi to dosť hlúpe.
Po aktuálnych skúsenostiach bracho + kolega, sme usúdili, že napriek tomu, že stav akumulátora by ešte určite zvládol auto spoľahlivo naštartovať, tento inteligentný systém tak odmietne vykonať - zrejme kvôli zistenému poklesu napätia pod stanovenú úroveň. Zdá sa mi to dosť hlúpe.
Nedal jsem zpětnou vazbu. Funguje to skvěle, jsem spokojený.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: problem je že minimální kapacita 30Ah. Takže motorka nic. Vzal jsem Micro200, ktera umí od 3Ah. Z českého skladu
-> radekp: Ajo vidis
No mam i klasickej zatezak. Ono se hodi mit oboje. Uz jsem se setkal s baterkou, ktera se tvarila dobre, ale dala 10 A.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: viz muj treti odkaz. Nekdo (mozna Ty) zrovna tento model doporucoval jiz drive. Myslim ze na me obcasne pouziti bude stacit...
-> radekp: Ja mam levnou cinu, nejakej zlutej autotool a finguje dobre. Ukazuje zdravi baterky a uroven dobiti.
Chápu. U me to bude test slouzit asi jen jako potvrzeni, ze ma dotycny baterii v haji. V terenu, kde uz ji nedobijes.
Nema nekdo zkusenosti s levnym cinanem?
-> 11mAjA11: dik za tipy
Nema nekdo zkusenosti s levnym cinanem?
-> 11mAjA11: dik za tipy
-> radekp: Uživatelsky Ti zátěžák tu baterku vybije. Bezzátěžák nikoli. Bezzátěžovej tester Ti změří startovací proud, u zátěžovýho se řeší pokles napětí (a jeho rychlost) při jeho zátěži. Ani jedno Ti hned nezměří to, jestli baterka trpí samovybíjením (nedrží kapacitu)... U toho bezzátěžáku se to pozná o trochu líp...
Bez tiskárny je supr toto : www.autodilyparts.cz/cs/.
../18462071?gclid=CjwK...
Víc sofistikovaný a kvalitní je totok :
www.autodilyparts.cz/cs/. ../20508908
Víc sofistikovaný a kvalitní je totok :
www.autodilyparts.cz/cs/. ../20508908
Naposledy by se hodil minuly vikend na motorkach. Jeden kolega mrtva baterks, u druhe motorky jsme to svadeli na altik, starter, nakonec to bylo taky baterkou
-> StepaNoFUN: jaky je uzivatelsky rozdil mezi zatezovym a bezzatezovym?
5000 za to nedam. Nezivim se tim, ale uz nekolikrat bych to v zivote vyuzil. Pokud bude slouzit cinan do 1000Kc, budu spokojeny.
5000 za to nedam. Nezivim se tim, ale uz nekolikrat bych to v zivote vyuzil. Pokud bude slouzit cinan do 1000Kc, budu spokojeny.
Mám tenhle www.autolamp.cz/presny-be
zzatezovy-tester-baterii-a
-dobijeci-soustavy-s-tiska
rnou----40a-az-2100a-start
ovaci-proud_7946
a nestěžuju si. Výsledky v podstatě totožný s BOSCHem za trojnásobek...
a nestěžuju si. Výsledky v podstatě totožný s BOSCHem za trojnásobek...
Počkej - chceš zátěžovej, nebo bezzátěžovej (pracující na principu měření vnitřního odporu)?
Vybírám tester baterie.
Co by všechno měl umět?
Stačí mi 12V (osobni auto, motorka)
Kapacita 3-220Ah
Test baterie, start, nabíjení, funkčnost starteru. Zobrazeni napeti, kapacity, vnitrniho odporu.
Priplatit si za neco lepsiho?
m.aliexpress.com/item/100 5001635139197.html?browser _id...
m.aliexpress.com/item/400 0257251936.html?spm=a2g0n. ...
m.aliexpress.com/item/327 75787737.html?gps-id=pla.. .
Co by všechno měl umět?
Stačí mi 12V (osobni auto, motorka)
Kapacita 3-220Ah
Test baterie, start, nabíjení, funkčnost starteru. Zobrazeni napeti, kapacity, vnitrniho odporu.
Priplatit si za neco lepsiho?
m.aliexpress.com/item/100 5001635139197.html?browser _id...
m.aliexpress.com/item/400 0257251936.html?spm=a2g0n. ...
m.aliexpress.com/item/327 75787737.html?gps-id=pla.. .