skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
favorit denni sviceni
12:43:23
06.03.2012
06.03.2012

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Mě se tam nelíbí vůbec. Je to jako dát kotoučový brzdy na ukrajinu (kolo).
22:37:02
04.03.2012
04.03.2012

Bucin
-> castrol: tak to jsme dva.
22:33:38
04.03.2012
04.03.2012

castrol
-> Bucin: v narazniku sa mi to paci 

22:09:45
04.03.2012
04.03.2012

Bucin
-> Tomaso435: Ne z feldy jen kaplička a kastlík je z fáčka



22:05:08
04.03.2012
04.03.2012

Tomaso435
-> Bucin: ty máš v šádyně palubku z fáčka ? :-D
22:03:47
04.03.2012
04.03.2012

Bucin
Malá technická co když udělám výřez do nárazníku a schovám je tam? Aspoň nebudu mít takový strach z toho že mi je někdo čmajzne.
19:56:46
04.03.2012
04.03.2012

Bucin
-> Nwkt: Tak tohle všechno splňuji a ještě umím svítit pouze jen obrysovými.
-> Tomaso435: montážních rozměrů se nebojím kontroloval jsem je metrem a montážní list jsem přiložil v autě k dokladům.
A malá ochutnávka Vemelínu.
-> Tomaso435: montážních rozměrů se nebojím kontroloval jsem je metrem a montážní list jsem přiložil v autě k dokladům.
A malá ochutnávka Vemelínu.

10:52:34
03.03.2012
03.03.2012

Tomaso435
-> Nwkt: to ale neměni nic na tom že s timhle bys stk neprošel a na silnici by ti dali pokutu. nehledě na další věci jako montážní rozměry.... který kontrolujou dycky
10:49:46
03.03.2012
03.03.2012

Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Stepan FUN: Nwkt 01.03.12 20:39:13 napsal:
Oficiální vyádření mdčr
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že
jejich zapojení musí zajistit plnění následujících základních
podmínek:
svítí i samostatně bez obrysových světel,
automaticky se rozsvítí po nastartování motoru a zhasnou po vypnutí
motoru,
musí zhasnout při rozsvícení světlometů, tj. světel dálkových,
potkávacích a do mlhy.
Oficiální vyádření mdčr
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že
jejich zapojení musí zajistit plnění následujících základních
podmínek:
svítí i samostatně bez obrysových světel,
automaticky se rozsvítí po nastartování motoru a zhasnou po vypnutí
motoru,
musí zhasnout při rozsvícení světlometů, tj. světel dálkových,
potkávacích a do mlhy.
09:01:25
03.03.2012
03.03.2012

Markop
-> Bucin: Začíná mi to připomínat schéma elektroinstalace Trabanta... ;-)
08:58:13
03.03.2012
03.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bucin: Dle me nemas pravdu.
08:50:27
03.03.2012
03.03.2012

Bucin
tak zavolal jsem do autoškoly a bylo mi potvrzeno, že MÁM PRAVDU. Systém zapojení je správný a není v rozporu se zákonem, mít zapnuté světla pro denní svícení a zadní obrysové. 

08:11:27
03.03.2012
03.03.2012

Bucin
-> Stepan FUN: asi takle
00:22:32
03.03.2012
03.03.2012

StepaNoFUN
-> Bucin: Kde nabereš 90W ve dvou koncovejch a dvou kontrolkách? :-O
Edit: Ještě jsem zapoměl na 2x4W v předních parkovačkách a 2x4w v osvětlení SPZ. Ale stejně mi to dává dohromady 140W...
Edit: Ještě jsem zapoměl na 2x4W v předních parkovačkách a 2x4w v osvětlení SPZ. Ale stejně mi to dává dohromady 140W...
00:06:19
03.03.2012
03.03.2012

Bucin
-> Stepan FUN: mám na tlumenejch 200W a motor to dobře pozná když rozsvítím. Tak celkově to odlehčí elektronice a prodlouží životnost žárovek, relátek, spínačů ....
23:57:09
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslel jsem si to. :-)
23:56:42
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Tomaso435: Za letošní zimu jsem baterku nabíjel jednou... O víkendu jsem hodil tesco nabíječku na noc do auta když byly ty megamrazy a jezdil jsem s formanem 4km do lesa na dřevo (než jsem naložil vlek, proběhlo cca 10 a možná víc startů) a je v tom asi 6 let stará baterka (blue dynamic)...
O lepší viditenosti oproti potkávacím světlům by se dalo polemizovat...
O lepší viditenosti oproti potkávacím světlům by se dalo polemizovat...
23:49:53
02.03.2012
02.03.2012

Tomaso435
.. tak od dob co mam denní, v zimně nikdy nenabijim baterku :D
předtim sem dojel dom a už připravenou nabíječku sem tahal k autu :D
baterka je pořád stejná 55ka.
no a díky tem diodám si víc vidět . . . daleko dřív
předtim sem dojel dom a už připravenou nabíječku sem tahal k autu :D
baterka je pořád stejná 55ka.
no a díky tem diodám si víc vidět . . . daleko dřív
23:46:42
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Zadna dalsi hypermegavyhoda kterou ti tajime neni 

23:45:45
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: V pořádku... Ale stejně pořád nevím co je ta hlavní výhoda...
Jezdím trasy kolem 25km (2x denně 25km), takže s dobitím baterky nemám problém ani na 55A Magnetonu (nechci valeo :-D, max 70A Magneton - je připravenej, jen ho tam namontovat).
Ale pořád čekám na tu hlavní výhodu abych zejtra šel utratit litr za homologovaný LED světla pro denní svícení a začal montovat další opičárnu na auto...
Jezdím trasy kolem 25km (2x denně 25km), takže s dobitím baterky nemám problém ani na 55A Magnetonu (nechci valeo :-D, max 70A Magneton - je připravenej, jen ho tam namontovat).
Ale pořád čekám na tu hlavní výhodu abych zejtra šel utratit litr za homologovaný LED světla pro denní svícení a začal montovat další opičárnu na auto...
23:36:44
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Vsak me nesvitej spds po zapnuti zapalovani, to je reseni pro lamy. Me se roznou jakmile je aktivni dobijeni. Pokud zapnu uz parkovacky, spds se odpoji.
23:35:22
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No ale pořád mi není jasný jaká je ta výhoda světel pro denní svícení. Pokud teda pominu těch cca 0,1 - 0,2l na 100km... Furt je lepší když po zapnutí zapalování nesvítí nic, než když mi po zapnutí zapalování svítěj nějaký (byť ledkový) světla... Ty s 2x21W žárovkama neřeším.
23:30:46
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Proudu neni nikdy dost. Proto kamos chtel 150A ze supa 

23:29:37
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslíš že ten altík nedokrmí tu baterku do 100%??? Světla se mi zapínaj až když napětí vyleze na cca 13,5V, takže až když motor běží. Do tý doby nesvítí vzhledem k použití napěťovýho relé nic...
23:23:44
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Vice proudu pro akumulator pri studenem startu?
23:18:27
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslíš úsporu žárovek (za poslední 2 roky jsem OSRAM DayLight neměnil), nebo úsporu cca 0,2l paliva na 100km (což znamená jednou mu ostřejc přidat při předjíždění, nebo jet pár couraček po městě se studeným autem a je to "doma")?
23:18:11
02.03.2012
02.03.2012

skodovak
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je skoro jak SSZS
-> Stepan FUN: musíš taky nechápavě koukat,mě na modrou taky nechápavě koukaly že to funguje jak má a já zas nechápal co nechápou,si myslely jak mě nachytaj..hooovno
S toho vyděšení mě odpoustily i že jsou o 5cm blíž u sebe
a když zjistili že i pruhy na autě mám v TP odmítaly dál něco řešit 


-> Stepan FUN: musíš taky nechápavě koukat,mě na modrou taky nechápavě koukaly že to funguje jak má a já zas nechápal co nechápou,si myslely jak mě nachytaj..hooovno
S toho vyděšení mě odpoustily i že jsou o 5cm blíž u sebe


23:12:20
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Nojo ale to prichazis o vyhody spds :)
23:09:45
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslím tyhle nechápavý a zkoumavý pohledy "orgánů". :-D
23:07:07
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Co resit? Dyk rikam, ze to mam automaticky vse.
23:06:24
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A abych tohle nemusel řešit, tak mám napěťovým relé ovládaný hlavní světla a mám svatej klid. :-)
23:00:10
02.03.2012
02.03.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Stepan FUN: Tak jest, kdyz denni svetla zacla, policajt to hrozne koumal na nasi skodovce a furt neveril, ze to funguje vsechno automaticky 

22:59:28
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Tomaso435: S tím STK to není tak jistý... ;-) Kolikrát neřešej horší věci...
22:58:47
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Bucin: Nesmí... Problém je i s denním svícením na novejch autech (OCT II nahoru), tam jsou 2 verze. Jedna jenom předky pro evropu a skandinávii a druhá pro USA (předky a zadky dohromady). Ale pokud si přečteš zákon (o schvalování technicé způsobilosti motorových vozidel), tak tak je to docela jasně napsaný. Světla pro denní svícení samostatně a musej se vypnout při zapnutí obrysovejch...
22:56:56
02.03.2012
02.03.2012

Tomaso435
-> Bucin: bude stačit zajit na stk. s čim projdeš s čim ne. mají tom stokrát jasněji než ostatní
22:49:30
02.03.2012
02.03.2012

Bucin
-> Stepan FUN: to je dvojí výklad jedni říkají že nesmí a druzí že nemusí a to je sakra rozdíl. Asi zítra zavolám mému instruktorovi z autoškoly a pak fízlům na dopravku
....

22:39:30
02.03.2012
02.03.2012

StepaNoFUN
-> Bucin: Koncová světla nebudou moct jít s dennímy světly zároveň z toho důvodu, že to naše legislativa zakazuje... ;-)
Bohužel - Za nesnížené viditelnosti - světla pro denní svícení, nebo obrysová a potkávací světla. Za snížené viditelnosti pouze obrysová a potkávací větla. Nic jinýho. Dokonce je podle zákona pokutovatelná i jízda na obrysový a přední mlhovky... (byť přední mlhovky zase musej jít zapnout už s obrysovýma, ale to je jinej zákon)
Bohužel - Za nesnížené viditelnosti - světla pro denní svícení, nebo obrysová a potkávací světla. Za snížené viditelnosti pouze obrysová a potkávací větla. Nic jinýho. Dokonce je podle zákona pokutovatelná i jízda na obrysový a přední mlhovky... (byť přední mlhovky zase musej jít zapnout už s obrysovýma, ale to je jinej zákon)
22:37:32
02.03.2012
02.03.2012

Tomaso435
-> Bucin: tak plno světel nemá..... takový wesemky , nebo ty první diodovky
22:30:55
02.03.2012
02.03.2012

Bucin
-> Nwkt: protože introš z fava tolik má 1. obrys, 2. tlumená/dálková, 3. přepínač pod volantem tlumených/dálkových
-> Markop: Protože to banální zapojení je v rozporu s mou představou a prostě se mi nelíbí že nebudou moct jít denní diody s koncovými světly zároveň.
-> Tomaso435: to co jsi tu maloval, mají ty světla zabudované v sobě viz. obrázek
-> Markop: Protože to banální zapojení je v rozporu s mou představou a prostě se mi nelíbí že nebudou moct jít denní diody s koncovými světly zároveň.
-> Tomaso435: to co jsi tu maloval, mají ty světla zabudované v sobě viz. obrázek
17:36:36
02.03.2012
02.03.2012

Tomaso435
skoda-virt.cz/cz/.../1589
16-favorit-denni-sviceni?g
otopost=2... prostě takhle a je to :-D
16:30:12
02.03.2012
02.03.2012

Markop
-> Bucin: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě... Viď?
15:55:06
02.03.2012
02.03.2012

Radek Retro eLeSo
-> U-Geen: ajóóó



15:53:05
02.03.2012
02.03.2012

Nwkt
-> Bucin: Proč tam máš 3 spínače?
15:50:18
02.03.2012
02.03.2012

U-Geen
-> Radek Retro eLeSo: podkávací jako dení :-)
15:44:59
02.03.2012
02.03.2012

castrol
-> Radek Retro eLeSo: ale jooo

15:42:29
02.03.2012
02.03.2012

afro100
-> Radek Retro eLeSo: 

15:28:15
02.03.2012
02.03.2012

Radek Retro eLeSo
-> Bucin: tvl Podkávací jooooooo??????????????






15:12:07
02.03.2012
02.03.2012

Bucin
Asi jsem to vyřešil 

20:53:35
01.03.2012
01.03.2012

Bucin
-> Tomaso435: protože nikoho to nebaví vymýšlet a napojit to na předek je jednoduší a zvládne to i cvičená opice. Proto manuály říkají nechte zapojení na odborném servisu
E. Má varianta není jednoduchá ani potřebná ale není ani zakázaná a to je pro mne podstatné.
E. Má varianta není jednoduchá ani potřebná ale není ani zakázaná a to je pro mne podstatné.
20:53:18
01.03.2012
01.03.2012

Nwkt
-> Tomaso435: Protože logicky to je blbost aby svítil i zadek
já bych to tak taky nezapojoval
