skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fáčko chcípá
prohledat
63 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.12.2011 do 24.12.2011, založil/a black_devil
15:08:22
24.12.2011
24.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: dej mi s tou pojistkovkou pokoj aspoň dneska, dneska už nic nedělám :D Musím počkat po Vánocích, abych si koupil pájedlo, protože to co mám doma jsem zjistil, že hřeje někde jinde, než by mělo :D Jdu aspoň překontrolovat ty kablíky do tý "krabičky" :P . A co tím podle Tebe vyřeším? Topení?
14:56:00
24.12.2011
24.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: tak a ted jdi udělat tu pojiskovku a řádně překontroluj a očisti kabely co vedou do tej škatule vedle cívky, pač tam dyž jeden vypojíš (muj případ jedna stejná zatáčka pod plným plynem hup a hop a nejedu než sem nastavil kablík tak se mi dycky vysunul) tak se ti kabel třeba jen vypojí nebo vybracema odzkáče nějak a nemá kontakt,,, a taky ta pojistkovka

13:52:31
24.12.2011
24.12.2011

black_devil
-> Capricorn: Bohužel neodhadnu otáčky při přidávání plynu u karbce, ale řek bych, že to dobíjí pořád stejně, zhruba 14,4V, zkoušel jsem plyn přidat, ale nehejbalo se to.
13:38:55
24.12.2011
24.12.2011

Capricorn
-> black_devil: ETZ je elektronický spínač zapalování (ETZ= Elektronické Tranzistorové Zapalování). Ten nemá s dobíjecí soustavou co dělat.
On sice vypadá jako regulátor dobíjení u škodovek, ale opravdu jen tak vypadá. Fáčko má regulátor dobíjení elektronický a je součástí alternátoru toť vše. Jinak měřil jsi kolik ti to dobíjí? Na volnoběh a v otáčkách (2500-3000) pod zatížení světly a větrákem? Buď bude závada jen v regulátoru a nebo bude vnitřní chyba v alternátoru.

10:17:20
24.12.2011
24.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: už jsem z těch regulátorů trochu pitomej :D Takže mám vyměnit jak regulátor na alternátoru, tak ten regulátor vedle cívky? Tu ETZ-ku, nebo co to je.. :D
10:10:44
24.12.2011
24.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: ten regulátor na altíku jak sem ti psal v SZ si už vyměnil? :-D :-D :-D
10:09:07
24.12.2011
24.12.2011

black_devil
Tak ještě než se tady do mě -> Tomaso435 pustím s tím, že mám už udělat tu pojistkovku, tak jsem si všiml, že se mi občas slabě rozsvítí kontrolka dobíjení, když mám zaplé vyhřívání okna, stěrače, rádio, světla, ale hlavně topení. Když vypnu topení, zhasne i kontrolka. Čím to mám vyřešit? Nějaká závada na alternátoru, že málo dobíjí? Díky
14:14:08
18.12.2011
18.12.2011

black_devil
Tak jsem tu a zdá se, že je vše vyřešeno. Nakonec to bylo na 99% baterkou, která ani nejde pořádně dobít, je asi nejspíš vadný jeden článek. Když jsem ji vrazil do auta, podařilo se to natočit. Takže se asi poohlédnu po jiné baterce.
Aby měl -> Tomaso435 radost, tak jsem si sehnal pájedlo, po neděli se vrhnu na pojistkovku, také vyměním regulátor na altiku a sehnal jsem i jeden altik do foroty :D
Tak díky moc všem.
Aby měl -> Tomaso435 radost, tak jsem si sehnal pájedlo, po neděli se vrhnu na pojistkovku, také vyměním regulátor na altiku a sehnal jsem i jeden altik do foroty :D
Tak díky moc všem.
16:26:58
17.12.2011
17.12.2011

Peter/favo
no ked svieti alebo svietila kontrolka dobijania tak bude problem ze alternator nedobija baterku ako ma a potom uz nema silu znova natocit motor
odkedy som vymenil altik tak uz problem nemam treba vsetko vyskusat
odkedy som vymenil altik tak uz problem nemam treba vsetko vyskusat
16:25:30
17.12.2011
17.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: a kup si novej regulátor na altík
16:24:02
17.12.2011
17.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: Ale tak kdyby to bylo pojistkovkou, projevovalo by se to asi jinak, né? A né že mi to nepujde nastartovat... Ale tak nevím. Ale rozhodně jí půjdu taky udělat a asi hned zítra, pač jsem teďka zandával relátka zpět a některé patice jsou dost volné.
16:22:18
17.12.2011
17.12.2011

Tomaso435
ty vole, startérem je to že to chcípe? ehm .. to co ti radim abys udělal jako první uděláš až jako poslední ? ehm . . .asi končím, nemá to smysl :-D
16:17:05
17.12.2011
17.12.2011

black_devil
-> Peter/favo: Mohlo by to způsobovat i to, že to nestartuje?
16:16:30
17.12.2011
17.12.2011

Peter/favo
jj tak isto mi slabo svietila kontrolka ale pri vyssich otackach to potom zhaslo a problem bol v alternatore ze odpalilo diody na mostiku alternatora da sa to vymenit ale ja som rovno isiel na vrakac a zobral som druhy alternator
16:11:09
17.12.2011
17.12.2011

black_devil
-> Peter/favo: A také Vám to nestartovalo? Ten alternátor vidím jako jednu z příčin, jednou za jízdy mi slabě svítila kontrolka baterie. Nejde mi do hlavy to, proč to nestartuje. Snad to bude baterkou.
16:09:06
17.12.2011
17.12.2011

Peter/favo
mne robilo nieco podobne ,alternator dobijal asi kedy sa mu chcelo nakoniec zacala preblikavat kontrolka dobijania tak som ho vymenil za feliciovsky 70A a teraz to ide kasne a baterku som meral tak drzi 12.60
14:10:30
17.12.2011
17.12.2011

black_devil
takže startérem to není. Uvidíme, jak bude reagovat po nabití baterie, před nabíjením 12,03V. Pojistkovku jsem venku ještě neměl, nemohu sehnat pájedlo, to zkusím až jako poslední možnost. Neleze mi do hlavy, že auto chcíplo, roztažením to chytlo a pak to šlo ještě 3) nahodit normálně. Druhej den to opět chcíplo a už jsem to nenahodil. Problém pořád stejný, otčím klíčkem, trochu to zabublá a po dalším otočení už jen cvakne startér. Co by to ještě mohlo být? I jakákoliv prkotina, jako kabely svící, prasklá nějaká pojistka (i když žádnou prasklou nevidím), vadné relé atp. Díky
12:40:56
17.12.2011
17.12.2011

black_devil
Ještě jsem někde četl, že by to mohla dělat spínačka. Mám doma spínačku ze 120-ky. Je ten spodek s konektorama stejnej jako na fávu? za chvíli zkusím prohodit startér, tak dám vědět. díky
21:20:46
16.12.2011
16.12.2011

black_devil
tak nakonec to asi bude startérem
19:54:29
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> Capricorn: dobré vědět :) zase o kus chytřejší :) dík děcka :)
19:52:25
15.12.2011
15.12.2011

Capricorn
-> Tomaso435: Tak jak psal Nwkt. Odběr měříš v Ampérech (přesněji spíš v miliampérech) s multimetrem zapojeným do série mez mínus kabel baterky a mínus pól aku. Doporučuju napřed nastavit 10A a povolit svorku... přiložit hrot na svorku a na pól baterky a až potom svorku z pólu oddělat a podle hodnot na měřáku pak postupně snižovat rozsah tzn. následně přepnout na 200 m. Mohlo by se stát že kdybys odpojil svorku a pak připojil hroty měřáku tak odpálíš pojitku měřáku. Je to jen postup pro jistotu.
19:49:18
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> Nwkt: áááá super díky :) takže si to zkusim odpojit baterku a hodit to kolik to bere při klidným stavu . . . . .
až mě měřák omrzí zkusim tak i nastartovat :-D
až mě měřák omrzí zkusim tak i nastartovat :-D
19:46:37
15.12.2011
15.12.2011

Nwkt
-> Tomaso435 15.12.11 19:36:25: Odběr v A, natoč to na 10A, o jednu pozici vejš a zapoj místo pojistky nebo do série s měřeným spotřebičem
19:45:06
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: cák já vim ? :-D dycky to napojim a točim, dokud se tam něoběví to co bych tak zhruba potřeboval od toho se dozvědět :-D
-> Capricorn: všechno je v tak bezvadným stavu, tak to kupodivu bez šáhnutí startuje takhle na jakoukoliv baterii kterou si to takhle udržuje :-D od 10,6V už mám se startováním problémy :-D př jízdě to dává AŽ 14,4 Po chcípnutí je tam tech 12,6 ale pak to během dne klesne
-> Capricorn: všechno je v tak bezvadným stavu, tak to kupodivu bez šáhnutí startuje takhle na jakoukoliv baterii kterou si to takhle udržuje :-D od 10,6V už mám se startováním problémy :-D př jízdě to dává AŽ 14,4 Po chcípnutí je tam tech 12,6 ale pak to během dne klesne
19:40:01
15.12.2011
15.12.2011

Capricorn
-> Tomaso435: Celoročně se ti baterka drží na hodnotě kolem 12,0 V? Pak máš buď špatný měřák a nebo si pořiď silnější dioptrie
Ne sranda... Ale nic to nemění na tom že baterka je plně nabitá jen když má 12,6 až 12,8 V.
Hodně dělá v jakém stavu to auto udržuješ... pokud máš dobíjecí, zapalovací, palivovou soustavu bezvadným stavu pak nastartuješ i s baterkou z větší části vybitou.


19:36:57
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: manuál? :D
19:36:25
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: super, a ted čim se měří odběr ? :-D
19:30:47
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: kecám, multimetr :D
19:30:08
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: máš volt metr jako že to ukazuje kolik to dává, nebo máš multimetr kde s etim mužeš měřit i 220 a máš tam otočný čudl s možnostma měření?
19:28:46
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> castrol: no voltmetr mám, ale nevím, jak něco takového změřit :/
19:26:17
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: koukni se kde je počátek tech kabelů k ničemu a odpoj to, pokud bude vše fungovat tak si odpojil něco co nebylo potřeba:D
a uvidiš . . .¨
-> Capricorn: ještě se mi nestalo že bych měl nějakou baterku někdy nabitou koukám :-D celoročně se drží na tech max 25% :-D a jak to jezdí
a uvidiš . . .¨
-> Capricorn: ještě se mi nestalo že bych měl nějakou baterku někdy nabitou koukám :-D celoročně se drží na tech max 25% :-D a jak to jezdí
19:26:06
15.12.2011
15.12.2011

castrol
-> black_devil: ak mas ako odmeraj ci nieco nevybija baterku
19:22:07
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: ještě jsem baterku nenabíjel, zítra ji donesu kamarádovi, ten mi ji nabije, tak pak budu chytřejší. Jinak zbytečnejch kilometrů kabelů tam je, ale nevím, co k čemu je, mám strach se toho zbavit. Ale alarm tam není, centrál taky ne, ani nic podobnýho... i když..na oknech je samolepka o alarmu. Ale nevidím ho tam, ani nemám žádnej ovladač k němu.
19:20:25
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: kontrolka alarmu ? paměť rádia? kilometry zbytečnejch kabelů k ničemu ? . . . a po nabití ti to tohle nikdy neudělalo ? nebo i po nabití ?
18:37:14
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Capricorn: Tak teď mi povězte, co mohlo vybití baterky způsobit? Přece alternátor ji má dobíjet, né? Resp. odběr jde z alternátoru, při zapnutém motoru. Takže nějaký zkrat, či tak něco?
18:30:53
15.12.2011
15.12.2011

Capricorn
-> black_devil: Ale vůbec ne. To už je baterka dobrá tak akorát do výkupny olova a už ji nikterak nepomůžeš. Už při svorkovém napětí kolem 10,5 V je stav hlubokého vybití který může akumulátor poškodit. Teď máš nejvyšší čas hodit baterku na nabíječku. Tady máš hodnoty svorkového napětí olověného akumulátoru v klidu (tzn. odpojeného)
12,6V až 12,8V = 100%
12,4V až 12,5V = 75%
12,1V až 12,2V = 50%
11,9V až 12,0V = 25%
11,8V = vybitý
12,6V až 12,8V = 100%
12,4V až 12,5V = 75%
12,1V až 12,2V = 50%
11,9V až 12,0V = 25%
11,8V = vybitý
18:18:11
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Capricorn: Vážně? Já myslel, že mrtvá baterka je tak kdy má 5V :D
18:13:46
15.12.2011
15.12.2011

Capricorn
-> black_devil: Nediv se když máš baterku defacto vybitou. 11,9 - 12,0 V je tak 25% a od vybité (11,8 V) nejsi moc daleko.
17:49:55
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
:D Tak vypínač jsem okouknul, jeden drát vede ke spínačce, druhej je spojenej s dvouma černejma a ty vedou někam do svazku. Jinak teďka jsem na baterce naměřil 11,9 - 12,0 V, při natočeni to trochu škytlo a pak už nic, jen při otočení do start. polohy vždy něco cvaklo v pojistkovce, kontrolky na přístrojovce skoro zhasly a protočila se ručička otáčkoměru.
17:33:43
15.12.2011
15.12.2011

castrol
-> black_devil: mal by si teraz on nevie ci ti dobre poradil 

17:30:14
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: no tak teďka na to už prd uvidím :/ Ale jdu to zkusit, no.
17:28:50
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: až zejtra ?
17:27:53
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: jasný, zejtra na něj vlítnu, zatím dík.
17:26:58
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: no, nebo dej jinej vypínač, víš prd co s nim je .. a zjisti od kud vedou a tam to taky zkontroluj
17:24:32
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: takže ty dva dráty z vypínače mám spojit, jo?
17:23:00
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: no udělej to s tou pojistkovkou, vyřaď z provozu odpojovač na startování a uvidíš
17:21:18
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: no nepíská, protože byl přetrženej drát, když jsem ho spojil, tak to pískalo místo při zapnutejch světlech při chcíplém autě, na natočeném.
17:17:57
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: nepíšká ti to poškozený pípátko zapnutých světel ?
když píšeš že "Změřil jsem baterku, na které to ukazoval 11,53 – 12,03 V (při vypnutém klíčku) a při zapnutém klíčku zhruba 10,49 V "
tak si to asi pozoroval ne ? :-D
když píšeš že "Změřil jsem baterku, na které to ukazoval 11,53 – 12,03 V (při vypnutém klíčku) a při zapnutém klíčku zhruba 10,49 V "
tak si to asi pozoroval ne ? :-D
17:17:23
15.12.2011
15.12.2011

black_devil
-> Tomaso435: netuším, ale drát mi od vypínače vede do spínačky.
17:16:44
15.12.2011
15.12.2011

Tomaso435
-> black_devil: bych řek že ten vypínač ti odpojuje spíš cívku než spínačku, ale nevim . . .
no tak ho odstraň a kabely spoj (aspon pro zatim)
altík neměř. řeš tedka to že to chcípe,,, baterka něco chvili snese když nedobiji . . .
no tak ho odstraň a kabely spoj (aspon pro zatim)
altík neměř. řeš tedka to že to chcípe,,, baterka něco chvili snese když nedobiji . . .