![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Etz
-> Bukaj: To určitě nerozporuju. Naneštěstí se mi za poslední dva roky podařilo navštívit jen jednu burzu, takže z tohoto pohledu mám prostě smolík na dostupnost.
Děkuju za nabídku, prozatím vyřešeno. Každopádně výhledově to vidím na sháňku nového (nebo použitého bez vůlí) kontaktního rozdělovače pro tu přestavbu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> k.jarek: Pokud se bavíme o ETZ z Favorita (a ne dobových stavebnic ETZ ze sedmdesátých a osmdesátých let), tak v krámech nevím, ale mezi lidma a po burzách toho bude dostatek - tedy alespoň modulů. Sehnat kloudnej rozdělovač (bez vůlí) je čím dál větší problém, ale ty moduly nejsou nikterak poruchová věc. To jsem snad nefunkční viděl jen jednou - u favorita s prohnilejma podběhama, kde na modul stříkala slaná voda od kol a ten modul byl tak sežranej, že byl div, že fungoval tak dlouho
Kdyžtak tu nějakej modul mám, kdybys potřeboval...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyžtak tu nějakej modul mám, kdybys potřeboval...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: V mé realitě to tak vypadá:-) V obchodech nic (kromě CN) a v inzerci jsem toho taky moc nenašel (tím nevylučuji, že jsem možná hledal špatně). Aktuálně tam mám modul od Beru asi tři čtyři roky a tenkrát jsem v obchodě našel taky jen pár posledních origo, jinak právě druhoška od Beru a CN moduly... Začínám spíš uvažovat, že seženu nový rozdělovač a nechám to u Petra Urbana předělat skrz ten jeho bezkontaktní zástavbový kit (pokud to stále nabízí) a bude pokoj aj od ETZky...
-> Petrson: Dobro vědět, díky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petrson: Dobro vědět, díky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> k.jarek: A on je snad nějaký nedostatek origo Favoritích?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> k.jarek: mám od Viky necelejch 5 let. Byla dána na zkoušku při hledání závady ale už tam zůstala
Pánové, nemáte někdo zkušenost s těma ETZ od Víka? Co jsem se díval, tak nic jiného se snad už ani sehnat nedá
Našel jsem ještě něco od ERA, což jsou snad taliáni, ale Beru co mám nyní už nikde není. Aktuální modul se asi odporoučí, tak hledám náhradu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: Mne fungoval az cca 5l kanystr v bocni kapse, ve kterym bylo par dratenek a pruchodu timhle blazincem se to nasavalo do motoru. Ve finale byla uz ta 105ka motor tak v prdeli, ze v kanystru se delaly litry olejovy emulze a motor funel uz takovym stylem, ze nebylo mozny nastavit lpg volnobeh - proste v sani byl malej podtlak a jeste kolisal. Tak jsem odvzdusnoval chvili pod auto, ale smrdelo to pekelne :-) Tenhle motor jsem brzo “uzemnil “ ve sklepe, nicmene po case me oslovil jeden nejmenovany mistni clen se svym bratrankem, jestli bych jim tu vydechlinu nevenoval a implementovali ho “as is “ do S120GLS a nejakej hejl jim na to skocil.
-> Jarda: To byly kdysi takové pokusy u motorů, co jsou na tom špatně - aby kusy karbonu a olej nelítaly do karburátoru, tak jsem tam zkoušel dávat tyto jednorázové filtříky na palivo. Stejně to bylo k prdu
kamarádi měli tu hadici buď strčenou pod auto nebo do flašky v kapse za podběhem a to aspoň plnilo účel, ale mně se to nelíbilo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
kamarádi měli tu hadici buď strčenou pod auto nebo do flašky v kapse za podběhem a to aspoň plnilo účel, ale mně se to nelíbilo...
-> Bukaj 27.03.20 21:12:25: co to mas na tom odvetrani klikovky do filtru?
-> King: Kablík jsem nikdy neměnil, ale je možné, že jsem měl pootočený komínek rozdělovače, aby to vyšlo. U všech aut jsem to míval v dobách ETZ takto:
(foto z roku 2006)
(foto z roku 2006)
...a nebo pootočit unašeč hřídele rozdělovače o 180st....ale mě myslím sralo, že by se origo kablík plácal na altíku, tak jsem použil kvalitnější stíněnej kabel...jo a nějakej článek na Techwebu to tenkrát doporučoval....to už je taky pravěk :-)
-> King: ja som teda mal etz az niekde okolo regleru, a ziaden dlhsi kablik nebolo nikdy treba...
-> Jarda: Noooo...vzhledem k tomu, ze ve škochtli je vzdalenost zapalovaci civky od rozdelovace trosku vetsi, musi se minimalne vymenit ten stinenej kablik od snimaci civky k ETZ za delsi.
-> Polyš: montuje se to pekne, proste to tam das, tak jak to je ve favoritu cele, nepamatuju, ze bych musel udelat nejaky zasah do neceho![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jj,dík.Jo cívku mám favoritáckou.
-> Polyš: Ano,protože ta "krabička " nahrazuje funkci mechanických kontaktů v klasickým rozdelovaci. (zjednodušeně).
-> Polyš: regler (ta plechova volovina nalavo) zostáva, tá patrí k alternátoru a so zapalovaním nemá nič spoločné. ETZ musíš niekam primonotvať a ideálne aj vymeniť zapalovaciu cievku za favoritovú (fungovať to bude aj so 120kovou, ale bol tam rozdiel v parametroch cievky)
Na cievke - pol označený ako + alebo 15 - prichádza na to miesto šťava po zapnutí zapalovania - spojíš krátkym káblikom s konektorom 15 na ETZ. Pól - alebo 1 na cievke spojíš s konektorom 1 na cievke. Do stredných dvoch konektorov napichneš káblik od rozdelovača - konektory majú rôznu velkosť. A to je všetko
Na cievke - pol označený ako + alebo 15 - prichádza na to miesto šťava po zapnutí zapalovania - spojíš krátkym káblikom s konektorom 15 na ETZ. Pól - alebo 1 na cievke spojíš s konektorom 1 na cievke. Do stredných dvoch konektorov napichneš káblik od rozdelovača - konektory majú rôznu velkosť. A to je všetko
-> MOLSO: Nojo,já jsem na manuální práci.Elektrika mi nic neříká.Takže,jestli to chápu,všechno co tam bylo zůstane,jen přidám tu ETZ a jinej rozdělovač. Že? Dík.
-> Polyš: prečo všetci miesaju zapalovanie s dobijanim ? a stale a stale ....
ETZ zapojis jednoducho, zapojenie mas na scheme na zadnej strane toho stredneho ETZ
v jednoduchosti ..... (krajné) konektory 1 a 15 na ETZ krabičke spojíš s konektormi 1 a 15 na zapalovacej cievke, a do stredových dvoch konektorov pripojíš kábel od bezkontaktného rozdelovača.
ETZ zapojis jednoducho, zapojenie mas na scheme na zadnej strane toho stredneho ETZ
v jednoduchosti ..... (krajné) konektory 1 a 15 na ETZ krabičke spojíš s konektormi 1 a 15 na zapalovacej cievke, a do stredových dvoch konektorov pripojíš kábel od bezkontaktného rozdelovača.
Zdravím.Nemáte někdo zapojení elektro s ETZ do škody 120? V tomhle tématu jsem našel odkaz,ale nefunguje.Jde o to že do relé u 120 jde víc drátů a jinak.Ještě jeden dotaz.Je lepší ten prostřední Pal,nebo ten napravo se znakem škoda? Oba jsou nepoužitý.
-> Milan 136 23.04.19 21:46:53: magneti marelli taky a jaky to jsou sracky... (jestli teda nemam stesti na falzifikaty), ale beru jsem taky zvazoval, nakonec jsem koupil na vrakarne origo
Díky moc
Asi jí tedy zkusím a uvidíme, jak to poběží.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Značky Beru bych se vůbec nebál. Objevuje se i v prvovýrobě. Zapalovací/žhavící svíčky atd.
A rukama mi prošlo i pár zapalovacích modulů, kabelů...
A rukama mi prošlo i pár zapalovacích modulů, kabelů...
Používám cívky Beru na HTP a na Golfu 16V a v pohodě, ETZ sem od nich ještě neviděl, ale třeba uvnitř krabičky bude ještě něco jiného.
Borci, nemáte někdo zkušenost s ETZ od BERU? Případně, jak si na tom ta značka stojí? Naléhavě potřebuju sehnat ETZ, ale v okolí o žádné co by byla k mání nevím a nemůžu čekat na to, až mi to někdy pošta doveze:-/ Následně, až bude čas, bych jí pak používal jako záložní, ale nevím, zda nestojí za zlámanou grešli...
-> Robert 106 01.03.18 20:57:36: docela pomalej tranzistor.... ja kdysi pouzival IRG4PF50W, dnes bych spis pouzil moderni FET.
-> Robert 106 28.02.18 22:03:22: Tak je zakresli do schematu jen jako pouzdra, na to, co to je, se prijde ze schematu.
-> King: víme dokonce jsem k němu našel datasheet
media.digikey.com/pdf/... /NGD_NGB_NGP15N41CL_ACL.pd f
media.digikey.com/pdf/... /NGD_NGB_NGP15N41CL_ACL.pd f
-> Robert 106: Jenom pro zajimavost - vime, co tam pouzili jako koncak?
-> COL: nakreslit bych to zvládnul, ale na těch pouzdrech jak píšeš jsem dle označení nenašel datasheet, respektive ty DV3 se jeví (del googlu)jako dvojitá dioda a to poslední bych typnul na tranzistor co otevírá ten výkonový ternzistor. Když teď na to ale koukám tak z fitky co jsem dal je vidět popisy i fixou označení součástek.
Jinak vlevo je klasická sestav pro napájení odpor zenerka kondenzátor, vpravo je kondezátor mezi zemí a výstupem a ta spirála zřejmě odpor mezi emitorem a zemí.
Jinak vlevo je klasická sestav pro napájení odpor zenerka kondenzátor, vpravo je kondezátor mezi zemí a výstupem a ta spirála zřejmě odpor mezi emitorem a zemí.
-> Robert 106 21.02.18 20:03:28: Jestli to schéma jsi schopen nakreslit, tak to udělej. Nebo to toho obrázku s fotkou DPS dopiš kódy z těch součástek v SOT-23 (patrně tranzistorů) a označ místa, kam jsou připojeny ty součástky nacházející se na druhé straně...
-> Bukaj 24.02.18 12:15:22: Možná, že to nejdřív zkopírovali i s tím tranzistorem v TO-3 a pak v rámci redukce nákladů usoudili, že tranzistor v TO-3 je zbytečně drahý luxus...
ano toto je v tej cinskoj napodobenine, zakaznik plati viac za plech ako za samotnu elektroniku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Robert 106 21.02.18 20:02:12: Nechápu, proč to takto udělali. Kdyby tam nedali ty "okrasné" věci (chladič, "tranzistor", šroubky, krycí plech), mohlo to být levnější, lehčí a fungovalo by to stejně...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Obiť výrobcovi a aj predajcovi o hlavu.
-> Robert 106:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Robert 106: ... no ty krá....o ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Chtěl sem tady rozebírat schema nemá to cenu - vidno chcíplou zenerku a diodu pro napájení ETZ
Tak mě taky zajímalo co je to za zázrak v té krabičce a jak to vůbec funguje.
Chtěl jsem dokonce udělat článek o tomhle zapalování ale jak mě pak napadlo použít funkci hledat Tak jsem zjistil, že by to bylo nošení dříví do lesa nevyjímaje, že na kvalitní článek toho je málo.
Tedy co si namontujete do auta když si koupíte viku za 260kč?
Chtěl jsem dokonce udělat článek o tomhle zapalování ale jak mě pak napadlo použít funkci hledat Tak jsem zjistil, že by to bylo nošení dříví do lesa nevyjímaje, že na kvalitní článek toho je málo.
Tedy co si namontujete do auta když si koupíte viku za 260kč?
Takže nakoniec bol kúpený nový spínač, ten pôvodný som zle opravil, kostriace očko som namiesto ku kontaktu 31 pripajal ku kontaktu 1.
-> COL: neser ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
jeden stroj lepsi nez druhej :-)
Nooo, za celkem dobrej stroj povazuju treba tohle:
eshop.micronix.cz/merici- technika/.../fluke-289-dmm .html
Nooo, za celkem dobrej stroj povazuju treba tohle:
eshop.micronix.cz/merici- technika/.../fluke-289-dmm .html
-> King: pravdepodobne 4uF podla nejakych tabuliek na nete. o tom odpocitavani som nevedel, vysvetlovalo by to vyssie hodnoty pri tych zltych zvitkovych kondenzatoroch, ale zasa ono vsetky tie suciastky mali nejake +/- pri meraniach v porovnani s udavanou hodnotou, samozrejme okrem dvoch sovietskych odporov, ktore boli presne ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Westas: No a tech 7e navic je ten rozsah pro mereni kapacit :-) Ten vnitrek dnesni 830ky si radsi ani nezkousim predstavit, kdyz pred ctvrt stoletim stala kolem 500; coz je na dnesni kacky tak 2500 :-)