-> kury: No samozřejmě, že je tam ISO konektor. Nejsem Dokonce je to provedeno tak, že jde o vratnou úpravu bez nutnosti měnit palubní desku a dlouze se rejpat v elektrice.
ŘJ slouží k tomu, aby
a) rádio komunikovalo s dveřním spínačem a automaticky se vyplo při vypnutí zapalování a otevření dveří. Pokud jenom vypneš zapalování, rádio hraje dál - viz.b)
b) rádio se automaticky vyplo po deseti minutách po vypnutí zapalování, aniž by byly otevřeny dveře.
Holt nejsofistikovanější sedan, který kdy GM vyrobil (to bylo prosím v propagačním materiálu) Krom toho jsou tam ještě ŘJ na sedadla, centrál a klimošku, motormanagement, CAN gateway, dále nějakej šváb na okno u řidiče, ABS, nějakej ten obvod na kompresor dofukování tlumičů zadních kol, k tomu všemu dvě pojistkovky, asi 45 relátek, prostě taková složitější Felicie
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aktivní subwoofer
16:29:17
22.12.2011
22.12.2011
Shackall
00:30:01
22.12.2011
22.12.2011
kury
-> Shackall: A k čemu je tam primárně ta "ŘJ"? To tam máš jen kvůli tomu rádiu, nebo co to spína? Taky bych to spínaný napětí hodil k zapalování, na trvalým vyřadil vypínač, dal zem a na zbytek bych kašlal. Zatím mi to tak vždy správně fungovalo jak na Sencorech, Panasonicu i Blaupunktu. Akorat jsem nepochopil jestli jsi tam daval ISO konektor nebo to napichal rovnou na kabely od radia, no proste žlutej stálý, červenej na zapalování a černý zem, jestli mi manuál k tomu tvýmu Alpinu nekecá
20:01:16
17.12.2011
17.12.2011
red.bill
-> Shackall: Začíná v tom být trochu zmatek... Podle toho co si řikal máš ISO zapojený dobře. Já bych se zaměřil na tu ŘJ jestli opravdu odpojí rádio. Neni možný že ho po čase zas připojí? Ale to by se zas spustilo a hrálo. Zkus ještě změřit odběr rádia v jednotlivejch režimech, od toho se dá odpíchnout.
10:40:58
17.12.2011
17.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shackall 17.12.11 10:24:39: To zda tam byl ISO nebo ale přece vůbec nevadí, vezmu fous + naříznu izolaci, naletuju přetáhnu smršťovačku a připojím rádio. V takovém autě to musí udržet každá pojistka...
10:24:39
17.12.2011
17.12.2011
Shackall
-> red.bill: To modrý, co je na poslední fotce v kartě mého Formana. Dole v popisu mám i odkaz na recenzi.
ISO konektor tam nikdy nebyl (zapojení je zcela odlišné, tuším 3 konektory) a redukce se pokud vím nevyrábí. Nezbývalo, než si pomoci schematem, zkoušečkou a před montáží Alpiny ověřit funkce na starém Sencoru. Pokud je mi známo, byl jsem první v ČR, kdo něco podobného na tomto typu vozu dělal, takže ani nešlo příliš čerpat z cizích zkušeností - kamarád Petr už vůz z ISO konektorem koupil, kamarád Ota nechal dělat zapojení až po mě. Rádia se u podobných aut obecně příliš nemění a občas to jsou zapojení, kde odborník žasne, laik se diví
ISO konektor tam nikdy nebyl (zapojení je zcela odlišné, tuším 3 konektory) a redukce se pokud vím nevyrábí. Nezbývalo, než si pomoci schematem, zkoušečkou a před montáží Alpiny ověřit funkce na starém Sencoru. Pokud je mi známo, byl jsem první v ČR, kdo něco podobného na tomto typu vozu dělal, takže ani nešlo příliš čerpat z cizích zkušeností - kamarád Petr už vůz z ISO konektorem koupil, kamarád Ota nechal dělat zapojení až po mě. Rádia se u podobných aut obecně příliš nemění a občas to jsou zapojení, kde odborník žasne, laik se diví
10:18:11
17.12.2011
17.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shackall 16.12.11 14:52:04: Já to vidím na variantu 3 a to bez urážky ale je to tak. Pokud Tě vypínač maže stanice, tak jsi ho dal na trvalé + a to je prostě špatně. Já vidím jednoznačný problém v Tvém nesmyslném zapojení. Já bych nato šel takto:
1. Ujistit se, že ŘJ jak to nazýváš opravdu odpojí napájení po vypnutí klíčku a ozevřen a zavření dvěří.
2. Pokud ano, tak spínané + dát na tu pomyslnou ŘJ, trvalé + zapojit bez vypínače a musí to makat.
3. Pokud ne, tak vzít jen ten fous trvalého + na ten naletovat jak spínané + tak trvalé + a pouze do cesty spínaného + dát ten vypínač. Opět to musí fungovat, jen budeš muset po odchodu z auta vypínat vždy!
4. Při této instalaci zkontrolovat jakou redukci na ISO jsi vlastně koupil aby tam nebylo trvalé + a spínané prohozené. Některé rádia to řeší posunutí pojistky, některé spínače, a u některých prostě to ISO musíš předělat. Jak jsem psal VW a zbytek světa to má jinak a kdo ví co jsi koupil za přechodku na ISO když tam nebyla...
Takže než příště začneš nadávat na Alpine, chce to zkontrolovat zda jsem pro to udělal vše...
1. Ujistit se, že ŘJ jak to nazýváš opravdu odpojí napájení po vypnutí klíčku a ozevřen a zavření dvěří.
2. Pokud ano, tak spínané + dát na tu pomyslnou ŘJ, trvalé + zapojit bez vypínače a musí to makat.
3. Pokud ne, tak vzít jen ten fous trvalého + na ten naletovat jak spínané + tak trvalé + a pouze do cesty spínaného + dát ten vypínač. Opět to musí fungovat, jen budeš muset po odchodu z auta vypínat vždy!
4. Při této instalaci zkontrolovat jakou redukci na ISO jsi vlastně koupil aby tam nebylo trvalé + a spínané prohozené. Některé rádia to řeší posunutí pojistky, některé spínače, a u některých prostě to ISO musíš předělat. Jak jsem psal VW a zbytek světa to má jinak a kdo ví co jsi koupil za přechodku na ISO když tam nebyla...
Takže než příště začneš nadávat na Alpine, chce to zkontrolovat zda jsem pro to udělal vše...
20:23:57
16.12.2011
16.12.2011
red.bill
-> Shackall: Pak už jedině že ŘJ neodpojí rádio jak by měla a vybije se baterka, pokud zůstane připojená jen pamět nemůže to vybíjet... Nikdo ti neřiká abys ŘJ vyhodil úplně. Jestli tě štve že musíš pořád ladit pamět, odpoj napájení rádia z ŘJ a zapoj na klíček. Jen tak mimo, nějak nechápu co je za zásah do el. zapojit ISO konektor do auta kde už rádio bylo... Pokud ses v tom nechtěl vrtat jsou redukce na ISO ale nevim co přesně máš za auto a jestli redukce vůbec existuje...
14:52:04
16.12.2011
16.12.2011
Shackall
-> Tuner#2: -> red.bill: Kdyby tam ten vypínač byl zbytečný, tak bych ho tam nedával. Tohle neni Škoda 100 blahé paměti nebo Favorit, kam koupíš za šušňů pět středový panel. který můžeš osázet vypínači do aleluja. Přídavné vypínače jsou tam dva - jeden dával švýcarský dealer kvůli zadním mlhovkám, druhý já kvůli tomu rádiu. Jelikož v Švejcar obsadil poslední použitelné místo, musel jsem hodně přemýšlet, kam ten čudlík vlastně dám - nakonec šel do palubní přihrádky.
Původní zapojení bylo samozřejmě bez jakéhokoliv vypínače a jelikož to začalo vybíjet baterku , zase jsem to celé rozebral a instaloval ho. Před tím jsem vždycky odpojoval minus na baterce.
Dělat nějaké vlastní zapojení typu "vyřadit ŘJ a vyvést to z klíčku" mě ani nenapadne, tohle fakt neni Škodovka a všechno tam souvisí se vším. Už ten zásah do elektriky, který jsem provedl, je docela síla (no nebyl tam ISO konektor). Takže abych to shrnul:
1) Buď jsem narazil na špatnej kus a ostatní Alpiny to nedělaj. 2) Nebo je tam nějaký pro mě zcela nepochopitelný problém v původní elektroinstalaci, který se mi nepodařilo odhalit, ačkoliv jsem studoval schema a zkoušel jak zkoušečkou, tak měřákem. Ukázal se být však řešitelný pomocí vypínače 3) Nebo jsem opravdu debil, prohodil jsem to, a Alpina je natolik geniální zařízení, že tu moji prasárnu ustála a funguje tak jak má, což mne mate.
Jinak na to rádio opravdu bezdůvodně nenadávám, zvuk je kvalitní, CD přehrává dobře, USB to samé, designově se mi líbí, ergonomii má slušnou. Do příštího auta půjde tohle www.alpine-electronics.cz /produkty/.../iva-d511r.ht ml a než začnu s instalací, rád si nechám poradit
Původní zapojení bylo samozřejmě bez jakéhokoliv vypínače a jelikož to začalo vybíjet baterku , zase jsem to celé rozebral a instaloval ho. Před tím jsem vždycky odpojoval minus na baterce.
Dělat nějaké vlastní zapojení typu "vyřadit ŘJ a vyvést to z klíčku" mě ani nenapadne, tohle fakt neni Škodovka a všechno tam souvisí se vším. Už ten zásah do elektriky, který jsem provedl, je docela síla (no nebyl tam ISO konektor). Takže abych to shrnul:
1) Buď jsem narazil na špatnej kus a ostatní Alpiny to nedělaj. 2) Nebo je tam nějaký pro mě zcela nepochopitelný problém v původní elektroinstalaci, který se mi nepodařilo odhalit, ačkoliv jsem studoval schema a zkoušel jak zkoušečkou, tak měřákem. Ukázal se být však řešitelný pomocí vypínače 3) Nebo jsem opravdu debil, prohodil jsem to, a Alpina je natolik geniální zařízení, že tu moji prasárnu ustála a funguje tak jak má, což mne mate.
Jinak na to rádio opravdu bezdůvodně nenadávám, zvuk je kvalitní, CD přehrává dobře, USB to samé, designově se mi líbí, ergonomii má slušnou. Do příštího auta půjde tohle www.alpine-electronics.cz /produkty/.../iva-d511r.ht ml a než začnu s instalací, rád si nechám poradit
18:07:49
15.12.2011
15.12.2011
red.bill
-> Shackall: -> Shackall: Jak už psal -> Tuner#2: nediv se že se ti vymaže pameť když máš stálé + přes vypínač. Osobně bych vypínač vyhodil nebo spíš nechal pořád zapnutej, baterku to nevybije.
17:43:43
15.12.2011
15.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shackall 15.12.11 17:26:08: Máš dvě možnosti:
1. Pokud chceš rádio nechat na klíček, tak ale vyřaď ten vypínač z trvalého napájení. Trvalé + tam musí být pořád pokud nechceš pokaždém vypnutí/zapnutí vypínače ladit. Otázka jak moc jde věřit té ŘJ že napájení po odchodu (to spínané) opravdu vypíná? Pokud by vypínala, tak rádio baterku nesežere, protože prostě je přerušená cesta spínaných 12V a trvalé + na zálohu rádia to nevycucá tudíš tam máš vypínač zbytečně a naopak blbě, neb si vždy svou chybou (vypnutím vypínače) smažeš stanice...
2. Vyprdnout se na klíček, natáhnout + a pouze na spínané dát vypínač. Ten ale před každým odchodem vypínat!!! jinak Tě to samo baterku vyžere. Takhle to mám já, protože chci hrát i když auto stojí bez motoru a nechci mít zaplý klíšek kdy běhá Facetka a je seplá elektroinstalace v autě.
1. Pokud chceš rádio nechat na klíček, tak ale vyřaď ten vypínač z trvalého napájení. Trvalé + tam musí být pořád pokud nechceš pokaždém vypnutí/zapnutí vypínače ladit. Otázka jak moc jde věřit té ŘJ že napájení po odchodu (to spínané) opravdu vypíná? Pokud by vypínala, tak rádio baterku nesežere, protože prostě je přerušená cesta spínaných 12V a trvalé + na zálohu rádia to nevycucá tudíš tam máš vypínač zbytečně a naopak blbě, neb si vždy svou chybou (vypnutím vypínače) smažeš stanice...
2. Vyprdnout se na klíček, natáhnout + a pouze na spínané dát vypínač. Ten ale před každým odchodem vypínat!!! jinak Tě to samo baterku vyžere. Takhle to mám já, protože chci hrát i když auto stojí bez motoru a nechci mít zaplý klíšek kdy běhá Facetka a je seplá elektroinstalace v autě.
17:26:08
15.12.2011
15.12.2011
Shackall
-> M@rtin: -> red.bill: -> Tuner#2: OK, pánové, poklesávám pod silou Vašich argumentů. Nicméně se musím zeptat:
Rádio je zapojené na klíček (není to přímo na klíček, je tam malá ŘJ, která komunikuje s dveřním spínačem a má časový spínač) a na stálé napětí přes vypínač.
Vlezu do toho, zapnu vypínač, rádio nijak nereaguje. Nastartuju, rozsvítí se, mohu zapnout. Naladím, nastavím předvolbu. Vypnu motor a zapalování, rádio hraje buď deset minut, nebo do otevření dveří (pokud ho nevypnu, což tímto nedělám). Odejdu z vozu.
Vrátím se za dva dny, nastartuju, zapnu rádio, hraje tam stanice, kterou jsem navolil.
Všechno vypnu, vypnu vypínač předvoleb, předvolba zmizí.
Opravdu by to takhle fungovalo, kdybych prohodil klíček a stálé napětí?
Jinak tady je ta fotka z instalace, je tam vidět prd (pro naši debatu), nicméně je z ní snad patrné, že to nebyla úplná brnkačka a tudíž asi nebudu úplnej jouda
Rádio je zapojené na klíček (není to přímo na klíček, je tam malá ŘJ, která komunikuje s dveřním spínačem a má časový spínač) a na stálé napětí přes vypínač.
Vlezu do toho, zapnu vypínač, rádio nijak nereaguje. Nastartuju, rozsvítí se, mohu zapnout. Naladím, nastavím předvolbu. Vypnu motor a zapalování, rádio hraje buď deset minut, nebo do otevření dveří (pokud ho nevypnu, což tímto nedělám). Odejdu z vozu.
Vrátím se za dva dny, nastartuju, zapnu rádio, hraje tam stanice, kterou jsem navolil.
Všechno vypnu, vypnu vypínač předvoleb, předvolba zmizí.
Opravdu by to takhle fungovalo, kdybych prohodil klíček a stálé napětí?
Jinak tady je ta fotka z instalace, je tam vidět prd (pro naši debatu), nicméně je z ní snad patrné, že to nebyla úplná brnkačka a tudíž asi nebudu úplnej jouda
20:03:02
13.12.2011
13.12.2011
M@rtin
-> Tuner#2 13.12.11 15:49:37: Jeníčku, to se mi exportoval projekt a to na tom služebním Lenovu trvá cca 40minut, tak jsem si zapnul net a ......
-> Shackall 13.12.11 16:34:16: Jestli ti to fakt blbě funguje, tak bych hledal problém v zapojení rádia, neměl jsem problém se zapojením Alpiny a procesoru ani ve Feldě a ani teďka ve dvojkový Octavii, a to že Octávka má 6 let starou baterku a přes tejden vždy stojí a vždycky jí nastartuju.
-> Shackall 13.12.11 16:34:16: Jestli ti to fakt blbě funguje, tak bych hledal problém v zapojení rádia, neměl jsem problém se zapojením Alpiny a procesoru ani ve Feldě a ani teďka ve dvojkový Octavii, a to že Octávka má 6 let starou baterku a přes tejden vždy stojí a vždycky jí nastartuju.
17:43:39
13.12.2011
13.12.2011
red.bill
-> Shackall: Jestli se ti po vypnutí klíčku vymaže paměť rádia máš to blbě zapojený. Panel sundávám jen vyjímečně ale žádnej problém s nasazením nepamatuju.
17:04:49
13.12.2011
13.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Qwak 13.12.11 14:41:34: Jen by mě zajímalo na koho to gesto bylo a jaký mělo důvod?
17:02:59
13.12.2011
13.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shackall 13.12.11 16:34:16: Odkaz není vidět, ale osobně bych se opravdu přesvědčil jak to ISO máš zapojené ještě jednou. Jsou dvě varianty zapojené, "obecné" a "VW" a takových zaručeně dobrých montáží, kdy klíčkem spínal paměť rádia jsem už viděl...
To samé anténa, pokud je tam vyjíždění na motor, musí mít napájení motoru + ještě napájení zesíku, který obvykle obsahuje.
To samé anténa, pokud je tam vyjíždění na motor, musí mít napájení motoru + ještě napájení zesíku, který obvykle obsahuje.
16:57:17
13.12.2011
13.12.2011
U-Geen
-> Shackall: pokud mas origo antenu tak ta zesilovac ma :)
16:34:16
13.12.2011
13.12.2011
Shackall
-> Tuner#2: -> M@rtin:
a) Blbě zapojené to nemám - to jsem ochoten se hádat do krve. Není to první rádio, které jsem zapojoval, a je to "instalace", které jsem věnoval suveréně nejvíc času.
Trvalé napětí na trvalé napětí původního autorádia, + na klíček. Vše před tím projeto zkoušečkou, rádio lze pustit pouze při zapnutém zapalování, po vypnutí zapalování se vypne při otevření dveří nebo po 10 minutách (je tam ŘJ). Pokud by bylo + rádia trvale pod proudem, tak by to asi takhle nefungovalo, ne?Tady je kdyžtak fotka z instalace: www.facebook.com/media/se t?set=a.1183...
b) Připouštím, mám volšový ruce Musím příště koupit rádio pro lidi s volšovejma rukama. Zajímavé ovšem je, že s instalací jsem takové problémy neměl.
c) Nemám zesilovač - původní rádio fungovalo skvěle bez něj. Pokud bych ho zapojoval, tak asi na klíček a + výstupu z rádia bych se vyhnul kvůli tomu, že je na něm zapojená elektrická anténa.
d) Argument přijímám bez výhrad.
S tou Feldou jsem se dovzdělal, průměr 16 ty repráky fakt neměly, tlumeno nebylo pochopitelně nic. Moje chyba. Příště dám repráky do nějaké bedýnky a pod sedačky.
a) Blbě zapojené to nemám - to jsem ochoten se hádat do krve. Není to první rádio, které jsem zapojoval, a je to "instalace", které jsem věnoval suveréně nejvíc času.
Trvalé napětí na trvalé napětí původního autorádia, + na klíček. Vše před tím projeto zkoušečkou, rádio lze pustit pouze při zapnutém zapalování, po vypnutí zapalování se vypne při otevření dveří nebo po 10 minutách (je tam ŘJ). Pokud by bylo + rádia trvale pod proudem, tak by to asi takhle nefungovalo, ne?Tady je kdyžtak fotka z instalace: www.facebook.com/media/se t?set=a.1183...
b) Připouštím, mám volšový ruce Musím příště koupit rádio pro lidi s volšovejma rukama. Zajímavé ovšem je, že s instalací jsem takové problémy neměl.
c) Nemám zesilovač - původní rádio fungovalo skvěle bez něj. Pokud bych ho zapojoval, tak asi na klíček a + výstupu z rádia bych se vyhnul kvůli tomu, že je na něm zapojená elektrická anténa.
d) Argument přijímám bez výhrad.
S tou Feldou jsem se dovzdělal, průměr 16 ty repráky fakt neměly, tlumeno nebylo pochopitelně nic. Moje chyba. Příště dám repráky do nějaké bedýnky a pod sedačky.
15:49:37
13.12.2011
13.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> M@rtin 13.12.11 15:46:04: Heh v podstatě vzácná schoda, koukám že jsme psali nastejno :-D
15:48:35
13.12.2011
13.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shackall 13.12.11 15:23:33: No vidíš že to šlo, ale moc Tě nepotěším...
a. To je jednoznačná chyba zapojení... To že dnešní lepší rádia žerou je známá věc, proto se spínané napájení dělá na tzv. na klíček (rádio hraje až při poloze 1 na spínačce) a nebo na vypínač. Vypínač se ale nedává na trvané + protože pak samo sebou nemůže držet paměti na laděných stanic!!! Takže doporučuju předělal vyleženě chybnou instalaci, za tohle rádio fakt nemůže a při Tvém zapojení by baterku vymlátilo i F1 status
b. Nasazení panelu u 9886 není problém, bratránek má 9882 a taky no problem. Prvda u sklopných panelů je potřeba na to získat obecně grif než u těch pevných, ale jinak fakt nevidím problém, panel sundavám taky.
c. Ohledně antény máš vyřešené napájení zesilovače opět z hlediska montáže ISO konektoru či případně řešeno fantomové napájení?
d. Z mé strany opět z hlediska provedení bez výhrad. Pokud si myslíš, že dnešní clarion za čtyřku či Son za čtyřku na tom bude lépe, tak Tě musím zklamat - NEBUDE. Bohužel srovnávat dnešní rádia s CD za tak malé peníze jako jsou 4.000,- s nějakou starou Sonkou, které v té době stála 8 - 10tKč (tehdy ty peníze měli navíc zcela jinou hodnotu) je poněkud zcestné a mylné. Ano tehdy to rádio bylo lépe zpracování to bez debat, ale pokud tehdy stálo osmičku, tak dneska takové rádio musí stát 20 - 30tKč a za to už máš Pioneera v kovu... Je třeba srovnávat srovnatelné...
Takže za mě stále nevidím důvod proč hanit Alpine?
Co se týče instalace, tak Felda je na dveře prevít, nic menšího než 16cm tam nehraje a rozehrát tam 16cm namená utěsnit a vytlumit celé dveře, jinak jak psal M@rtin tan nebou hrát ani Focaly za statisíce...
a. To je jednoznačná chyba zapojení... To že dnešní lepší rádia žerou je známá věc, proto se spínané napájení dělá na tzv. na klíček (rádio hraje až při poloze 1 na spínačce) a nebo na vypínač. Vypínač se ale nedává na trvané + protože pak samo sebou nemůže držet paměti na laděných stanic!!! Takže doporučuju předělal vyleženě chybnou instalaci, za tohle rádio fakt nemůže a při Tvém zapojení by baterku vymlátilo i F1 status
b. Nasazení panelu u 9886 není problém, bratránek má 9882 a taky no problem. Prvda u sklopných panelů je potřeba na to získat obecně grif než u těch pevných, ale jinak fakt nevidím problém, panel sundavám taky.
c. Ohledně antény máš vyřešené napájení zesilovače opět z hlediska montáže ISO konektoru či případně řešeno fantomové napájení?
d. Z mé strany opět z hlediska provedení bez výhrad. Pokud si myslíš, že dnešní clarion za čtyřku či Son za čtyřku na tom bude lépe, tak Tě musím zklamat - NEBUDE. Bohužel srovnávat dnešní rádia s CD za tak malé peníze jako jsou 4.000,- s nějakou starou Sonkou, které v té době stála 8 - 10tKč (tehdy ty peníze měli navíc zcela jinou hodnotu) je poněkud zcestné a mylné. Ano tehdy to rádio bylo lépe zpracování to bez debat, ale pokud tehdy stálo osmičku, tak dneska takové rádio musí stát 20 - 30tKč a za to už máš Pioneera v kovu... Je třeba srovnávat srovnatelné...
Takže za mě stále nevidím důvod proč hanit Alpine?
Co se týče instalace, tak Felda je na dveře prevít, nic menšího než 16cm tam nehraje a rozehrát tam 16cm namená utěsnit a vytlumit celé dveře, jinak jak psal M@rtin tan nebou hrát ani Focaly za statisíce...
15:46:04
13.12.2011
13.12.2011
M@rtin
-> Shackall 13.12.11 15:23:33:
a. jestli ti to vybíjí baterku, tak máš komplet špatně zapojený napájení, trvalý plus může bejt stále připojený, jen spínání od spínací skříňky by se mělo vypínat (klíček, nějakej tajnej vypínač). Měl jsem to takhle zapojený ve Feldě a nikdy mě nezmizelo žádné nastavení. Teďka jsem ho zapojoval i s procesorem do dvojkový Octavie a při zapojení též přes spínací skříňku, není opět žádný problém s vybíjením ani s nastavením rádia, či procesoru.
b. Mám 9886, způsob nasazování panelu je stejnej a já s tím nemám žádnej problém. Ani za světla, ani za tmy. Asi budeš mít volšový ruce
c. Já nemám s příjmem rádia žádný problém, anténa originál O2 až kdesi vzadu s "kilometr" dlouhým kabelem, když je to kombík.
Nejde tak o to jestli to je nebo není na EMMA, či jiný soutěže, ať už SQ, či dBL. Ve spotřebáku nemám s 9886 žádnej problém. Pohodu na cestách to celkem dodá. Teda když pominu, že to ještě není pořádně naladěný.
-> Shackall 13.12.11 15:27:40: Však bez jakýhokoli tlumení a nějakých lepších kabelů nemá vůbec cenu měnit přední repra v jakýmkoli autě.
a. jestli ti to vybíjí baterku, tak máš komplet špatně zapojený napájení, trvalý plus může bejt stále připojený, jen spínání od spínací skříňky by se mělo vypínat (klíček, nějakej tajnej vypínač). Měl jsem to takhle zapojený ve Feldě a nikdy mě nezmizelo žádné nastavení. Teďka jsem ho zapojoval i s procesorem do dvojkový Octavie a při zapojení též přes spínací skříňku, není opět žádný problém s vybíjením ani s nastavením rádia, či procesoru.
b. Mám 9886, způsob nasazování panelu je stejnej a já s tím nemám žádnej problém. Ani za světla, ani za tmy. Asi budeš mít volšový ruce
c. Já nemám s příjmem rádia žádný problém, anténa originál O2 až kdesi vzadu s "kilometr" dlouhým kabelem, když je to kombík.
Nejde tak o to jestli to je nebo není na EMMA, či jiný soutěže, ať už SQ, či dBL. Ve spotřebáku nemám s 9886 žádnej problém. Pohodu na cestách to celkem dodá. Teda když pominu, že to ještě není pořádně naladěný.
-> Shackall 13.12.11 15:27:40: Však bez jakýhokoli tlumení a nějakých lepších kabelů nemá vůbec cenu měnit přední repra v jakýmkoli autě.
15:27:40
13.12.2011
13.12.2011
Shackall
-> M@rtin: Instalace byla ve Feldě - do těch "kapes" jsem udělal kroužky ze sololitu - kabely originál, zapojené na konektory "samec - samice", bez zesilovače. To auto nebyla leštěnka, ale drsná spotřebka, takže nikdo nečekal nic převratného. Že to ovšem bude až taková bída
15:23:33
13.12.2011
13.12.2011
Shackall
-> Tuner#2: Ale zajisté:
a) Ten krám mi vyžírá baterku - po dvou týdnech nenastartuji (80 Ah prosím pěkně) - vyřešeno vypínačem v palubní přihrádce, nicméně pak zapnu a musím ladit rádio. Ve Formanu mám cca 10 let starou Sonku, mám tam naladěný Beat, a když to stojí čtrnáct dní (výjimečně, obvykle z důvodu opravy), bez problémů nastartuju a pustím kravál. Samozřejmě chápu, že kdybych jezdil každý den, je to něco jiného, ale Buick je wekendovka.
b) Přední panýlek a jeho systém vymyslel s prominutím debil - za světla ho lze nasadit jen při maximálním soustředění, ve tmě to je podobné skládání lodě ve flašce. Sundavat ho přitom musím, protože čas od času také parkuju někde na ulici a případná výměna bočního okna několikanásobně převyšuje hodnotu toho audio zázraku.
c) Hraje to docela slušně - repro originál GM (komponentní v předních dveřích, středobasy vzadu), nicméně příjem radiového signálu je slušný podprůměr (opět - ta Sonka chytá rádio lépe) Anténa je elektrická originál, původní 2 din autorádio s tím nemělo problém. O CD nebo USB nemohu říci křivé slovo, ale čas od času si chci také pustit rádio. Mimochodem - ta kámošova Alpina měla ten samý problém, ale namlouvám si, že to bylo anténou.
d) Nemohla mi uniknout jistá fórovost všech plastových komponentů, takže po roce a něco užívání se už špatně docvakával panýlek (a zase - Sonku ve spotřebáku docvaknu pomalu pěstí a hraje - jak dlouho by podobné zacházení vydržela Alpina nevim.)
Suma sumárum - chápu, že na soutěže EMMA to může být dobré náčiní, zvláště v kombinaci s dobrými repráky a zesilovači - dokonce tak dobré, že mu to výše uvedené člověk odpustí. Já však patřím k těm, kteří chtějí od autorádia zejména to, aby se staralo o pohodu na cestách, a to ta věc neumí.
a) Ten krám mi vyžírá baterku - po dvou týdnech nenastartuji (80 Ah prosím pěkně) - vyřešeno vypínačem v palubní přihrádce, nicméně pak zapnu a musím ladit rádio. Ve Formanu mám cca 10 let starou Sonku, mám tam naladěný Beat, a když to stojí čtrnáct dní (výjimečně, obvykle z důvodu opravy), bez problémů nastartuju a pustím kravál. Samozřejmě chápu, že kdybych jezdil každý den, je to něco jiného, ale Buick je wekendovka.
b) Přední panýlek a jeho systém vymyslel s prominutím debil - za světla ho lze nasadit jen při maximálním soustředění, ve tmě to je podobné skládání lodě ve flašce. Sundavat ho přitom musím, protože čas od času také parkuju někde na ulici a případná výměna bočního okna několikanásobně převyšuje hodnotu toho audio zázraku.
c) Hraje to docela slušně - repro originál GM (komponentní v předních dveřích, středobasy vzadu), nicméně příjem radiového signálu je slušný podprůměr (opět - ta Sonka chytá rádio lépe) Anténa je elektrická originál, původní 2 din autorádio s tím nemělo problém. O CD nebo USB nemohu říci křivé slovo, ale čas od času si chci také pustit rádio. Mimochodem - ta kámošova Alpina měla ten samý problém, ale namlouvám si, že to bylo anténou.
d) Nemohla mi uniknout jistá fórovost všech plastových komponentů, takže po roce a něco užívání se už špatně docvakával panýlek (a zase - Sonku ve spotřebáku docvaknu pomalu pěstí a hraje - jak dlouho by podobné zacházení vydržela Alpina nevim.)
Suma sumárum - chápu, že na soutěže EMMA to může být dobré náčiní, zvláště v kombinaci s dobrými repráky a zesilovači - dokonce tak dobré, že mu to výše uvedené člověk odpustí. Já však patřím k těm, kteří chtějí od autorádia zejména to, aby se staralo o pohodu na cestách, a to ta věc neumí.
15:01:55
13.12.2011
13.12.2011
M@rtin
-> Shackall: Koupil repro a rádio Alpine a pak je zklamanej .....
No ono jsi taky mohl dost podcenit instalaci, a když repráky jen tak někde "plácneš" tak tě nezachrání ani Berylia od Focalu
No ono jsi taky mohl dost podcenit instalaci, a když repráky jen tak někde "plácneš" tak tě nezachrání ani Berylia od Focalu
14:41:34
13.12.2011
13.12.2011
Qwak
-> Shackall: .. tak a máš to
14:37:54
13.12.2011
13.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shackall 13.12.11 14:20:22: Můžu vědět co se Tě na 9880tce přesně nelíbí? To by mě fakt zajímalo, v testech i při osobních zkušenostech v téhle kategorii nic lepšího není a Clarion a Pioneer jsou hodnoceny naprosto stejně a vyrovnaně, vše ostatní je už jen horší... Doufám, že to neposuzuješ na nějakém OEM instalaci v autě, obvykle totiž bývá przněna nějakou EQ křivkou v origo autorádiu a po náhradě za lepší přijde zklamání, neb to hraje hůř - ale za to nemůže Alpine...
Jinak s Alpine jsem získal 4 x 1.místo v kategorii Sound Quality když jsem ještě jezdil EMMA v době, kdy tady fungovala: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-05_1 4-18-20_17.jpg
Myslíš, že by to šlo získat s něčím co nehraje?
P.S. Repro Alpine (krom těch nejvyšší řas převzaných od Seasu), ale stejně tak i Clarion, Pioneer apod. jsou obecně hrůza to ví snad každý kdo k tomu drobet přičichnul. Repro to chce vždy od výrobce co dělá jen autohifi repro, protože za stejné peníze jseš obvykle někde jinde... Čest vyjímkám.
Jinak s Alpine jsem získal 4 x 1.místo v kategorii Sound Quality když jsem ještě jezdil EMMA v době, kdy tady fungovala: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/037_2009-03-05_1 4-18-20_17.jpg
Myslíš, že by to šlo získat s něčím co nehraje?
P.S. Repro Alpine (krom těch nejvyšší řas převzaných od Seasu), ale stejně tak i Clarion, Pioneer apod. jsou obecně hrůza to ví snad každý kdo k tomu drobet přičichnul. Repro to chce vždy od výrobce co dělá jen autohifi repro, protože za stejné peníze jseš obvykle někde jinde... Čest vyjímkám.
14:20:22
13.12.2011
13.12.2011
Shackall
-> Tuner#2 09.12.11 18:09:40: Musím se pána zastat. Já taky "censored" Alpinu. V Buicku mám tenhle zázrak: www.autoradiahifi.cz/auto
radio-alpine-cde9880r-p-98
1.html a hlásím, že je to první a poslední věc, co jsem si od té firmy koupil. Kamaráda jsem přitom v té době ukecal do levnější Alpiny a repráků Alpine - podmínkou bylo aby se věci kupovaly v Alze, takže byl omezený výběr, ale stejně... Zapojil jsem a byl jsem z výsledku docela rozčarovaný. Nečekal jsem samozřejmě žádný zázrak, ale hrálo to snad hůř než rádio MTC a repráky Sencor, co jsem měl v té době ve Formanu. Obě rádia měla přitom tisíc a jednu nevýhodu - mohl bych se rozepsat...
Příští rádio bude Clarion, repráky Magnat, a zde prezentovaný aktivní subwoofer Axton
Příští rádio bude Clarion, repráky Magnat, a zde prezentovaný aktivní subwoofer Axton
11:39:46
10.12.2011
10.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 10.12.11 11:05:56: A hlavně to bude i bezpečnější než někde nechat válet napájecí kabely
-> skodovak 09.12.11 18:13:54: Ale mě taky stačí aby to hrálo pěkně a o to by v hi-fi mělo vždy jít. Docílit co nejvěrějšího podání blízkého živé produkci. Tady nejde o žádné dB a na to ani muziku nemám stavěnou... Bohužel s Blaupunktem věrného podání zvuku ještě nikdo nikdy nedosáhnul i proto v dobách "největší slávy" spolupracoval s firmou Velocity aby alespoň zesilovače/repro v jejich insalacích za něco stály a stejně to nebylo nic světoborného.
-> skodovak 09.12.11 18:13:54: Ale mě taky stačí aby to hrálo pěkně a o to by v hi-fi mělo vždy jít. Docílit co nejvěrějšího podání blízkého živé produkci. Tady nejde o žádné dB a na to ani muziku nemám stavěnou... Bohužel s Blaupunktem věrného podání zvuku ještě nikdo nikdy nedosáhnul i proto v dobách "největší slávy" spolupracoval s firmou Velocity aby alespoň zesilovače/repro v jejich insalacích za něco stály a stejně to nebylo nic světoborného.
11:05:56
10.12.2011
10.12.2011
U-Geen
-> Venca.: no tak jeste snazsi demontaz budes mit, kdyz dat zesik na nejake neprekazejici misto, pak jen odpojis bednu.
18:19:34
09.12.2011
09.12.2011
Venca.
to all : nemám to na nějaké oslňování, pouze se ptám zkušenějších, přece jen nejsem audiofil, pouze bych raději něco víc než originální repro, ale zase proč kupovat nějaký levný šmejd a nenechat si poradit...
18:16:12
09.12.2011
09.12.2011
Venca.
-> palinator: Tohle nevypadá špatně a není to o moc dražší. Aktivní subwoofer jsem chtěl hlavně z důvodu snadné demontáže, přece jen ve to vše v jednom a dost často v kufru něco vozím. Určitě to nemusí být magnat, jen jsem na něj narazil a zdál se mi to dobrý kompromis...
18:13:54
09.12.2011
09.12.2011
skodovak
-> Tuner#2: nic nepiš,tě nikdo nenutí.. někoho hold hudba nijak neoslovuje stačí mu že to hraje pěkně,má to nějakou spolehlivost a tim to pro něj končí.Nemáme zřejmě důvod se předhánět značkama a decibelama.Toť vše víc v tom nehledej..
To nic nemění na tom,že kdo se v tom vyzná a rozumí tomu a má výsledky klobouk dolů...
tolik za mě..
To nic nemění na tom,že kdo se v tom vyzná a rozumí tomu a má výsledky klobouk dolů...
tolik za mě..
18:09:40
09.12.2011
09.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
skodovak 09.12.11 17:45:50 napsal: → Tomaso435: jebu Alpinu
castrol 09.12.11 17:56:26 napsal: → Tomaso435: ale kto nema magnat nieje tuner
ŠKODA NĚCO PSÁT...
castrol 09.12.11 17:56:26 napsal: → Tomaso435: ale kto nema magnat nieje tuner
ŠKODA NĚCO PSÁT...
17:56:26
09.12.2011
09.12.2011
castrol
-> Tomaso435: ale kto nema magnat nieje tuner
17:55:54
09.12.2011
09.12.2011
palinator
-> Venca.:
Napiš přímo do ahifi.cz, jaký by ti subwoofer poradili. Myslím ale, že aktivní subwoofery nejsou zrovna ideální.
Údajně velmi dobrá volba v poměru výkon/cena je tenhle set.
www.ahifi.cz/jbl-gt5-set- 2-gt5-1204br-carpower-hpb- 602.html
Takže bych se na Magnat vyprdnul, trochu připlatil a měl bych něco, s čím bych určitě byl spokojenej.
Napiš přímo do ahifi.cz, jaký by ti subwoofer poradili. Myslím ale, že aktivní subwoofery nejsou zrovna ideální.
Údajně velmi dobrá volba v poměru výkon/cena je tenhle set.
www.ahifi.cz/jbl-gt5-set- 2-gt5-1204br-carpower-hpb- 602.html
Takže bych se na Magnat vyprdnul, trochu připlatil a měl bych něco, s čím bych určitě byl spokojenej.
17:55:11
09.12.2011
09.12.2011
Vojtisek
-> castrol: elektromagnát?
17:54:41
09.12.2011
09.12.2011
skodovak
-> castrol: nech mi magnat joudo na pokoji taková to bejvala krutopřísnost
17:51:38
09.12.2011
09.12.2011
Tomaso435
-> castrol: maGnát je taky tesco distribution :-D to se neuznává :D
17:49:55
09.12.2011
09.12.2011
castrol
-> skodovak: alebo magnat
17:49:30
09.12.2011
09.12.2011
Tomaso435
-> skodovak:
17:45:50
09.12.2011
09.12.2011
skodovak
-> Tomaso435: jebu Alpinu
17:42:18
09.12.2011
09.12.2011
Tomaso435
-> skodovak: u nás? na které planetě? :-D
no to víš, pro ty lepší je to podřadná sračka :-D kdo nemá minimálně alpinu tak není dostatečně in
no to víš, pro ty lepší je to podřadná sračka :-D kdo nemá minimálně alpinu tak není dostatečně in
17:38:30
09.12.2011
09.12.2011
skodovak
docela překvápko že by to měl jako bejt social sound
u nás je branej (nebo alespoň byl) za jedno z mála zvukově čistých projevů...
u nás je branej (nebo alespoň byl) za jedno z mála zvukově čistých projevů...
17:37:58
09.12.2011
09.12.2011
castrol
-> Tomaso435: vole
17:37:03
09.12.2011
09.12.2011
Tomaso435
-> castrol: duc duc duc,, co to je? nic to jede castrol :-D
17:35:28
09.12.2011
09.12.2011
castrol
-> Tomaso435: hrat to hra nechrci a pocut ma je dostatocne
17:33:11
09.12.2011
09.12.2011
Tomaso435
-> castrol: no aby ses moh trochu projevit ne ;) že nejseš uplná socka a tuner amatér
17:30:53
09.12.2011
09.12.2011
castrol
-> Tomaso435: naco nieco draheho ked toto dostacuje
17:28:55
09.12.2011
09.12.2011
Tomaso435
no , už sme 3.. asi nejsme tak nároční, a možná to je jen to že nepotřebujeme řikat že máme něco lepšího nesmyslně drahýho :-D
17:26:17
09.12.2011
09.12.2011
castrol
-> Tomaso435: ja mam modru bodku zasik a nemozem sa stazovat
17:20:49
09.12.2011
09.12.2011
skodovak
-> Tomaso435: já Blaupuntk neodsuzuju,jak s rádiem tak se zesikem a dveřníma repro jsem spokojen..
a co se na požádání dávalo do filcek bylo myslím víc než OK
a co se na požádání dávalo do filcek bylo myslím víc než OK