co resis,
radio ma 3 kable, co maji co do cineni s napajenim.
a to:
cerný = kostra
cerveny= spinane + ktere fyzicky nAPají radio,vnitrni zesilovac,obvody pro upravu zvuku |CD mechaniku
zluty = trvale + ktere napaji jen pamet radia(stanice,nastaveni basu vysek...)
1) pokud strihnes cerny a tudíž dáš vypinac na kostru, hrozí riziko, ze radio bude chytat kostru kdekoli jinde, treba pres sroubek do palubky,pres plech =vysledek hovno nic,bude zrat porad stejne...takze tato varianta je nahovno.
Navíc za idealnich podminek kdyz by to kostru nechytalo jinak, bys vzdy odstavil cele radio, vcetne pametí,takze bys pokazde ladil znova radio, nastavoval vysky,basy atp.
2) strihni cerveny kablik a dej na nej vypinac. zluty nech trvale na +.
pri tomto zapojení (typicky se cervenej spinanej kablik vede ze spinacky, ale ja ho mam pres svuj vypinac, jelikoz s radiem chci hrát i kdyz nejedu a treba myju auto na zahrade a zrovna se mi nechce mit zapnute zapalovaní)
Pri tomto zapojení vypnes jen "silovou" cast radia, radio prestane zrát hafo proudu v klidu.ale pameti budes mit napajene trvale. je to ale hovno proud, troufam si rict 3miliampery a mesicni stání auta (skodovky) to uplne v klidu prezije.
Jako bonus dostanes to, ze nemusis pokazdem zapnutí radia ladit radiostanice a nastavovat basy,vysky a janevimcojeste....
3) uplne odstaveni radia.... strihni i cerveny, i zluty kablik, dej je na vypinac....teda, k vypinaci prived jeden kablik treba z baterky a na vypinac napoj i cerveny i zluty.
Kdyz takhle vypnes radio, efekt bude stejný jako kdyby sis radio vyrval z palubky a zanesl domů na polici. Radio v tu chvili bude zrat 00 prd, jako kdyby tam nebylo.
Nevyhodou tohoto zapojeni zustava fakt, ze pokazde kdyz tim vypinacem radio vypnes, smazes i ty pameti radiostanic,nastavení...t
akze po zapnutí budes muset radio znova naladit. ale nebude to žrát nic.
tak to byly 3 zapojení, nic mezi tím už není...vyber si.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vypínač na autorádio
13:36:17
23.08.2009
23.08.2009
LiMaK - 742 forever
20:46:14
03.08.2009
03.08.2009
KOZI_RS
tento problem jsem resil tak ze zluty kabel mam natvrdo(pamet) na cervenem mam vypinac(sťáva) problem vyresen nebo pres spinacku jak jiz je napsano.
12:23:27
27.07.2009
27.07.2009
Shackall
Kapřík 25.07.09 13:53:32 napsal: → Shackall: máš to blbě zapojené. Taky jsem to tak měl. Kašli na vypínač. + paměti dej na tvrdo (aby bylo stále pod proudem) a + napájení zapoj tak, aby do něj šel proud až po zapnutí klíčku. U škodovky je to na pojistce č. 1. Tím problém určitě vyřešíš!!
Problém je, že zmíněný vůz není Škodovka a těch pojistek je tam cca 100 Jedna pojistková skříňka je u nohou řidiče a jsou v ní pojistky instrumentů (okna, sedačky, rádio, zapalovače, osvětlení interiéru). Druhá je u splujezdce vedle ECU motoru a ECU airbagu, a jsou v ní pojistky řídících jednotek (vůz má 4). Třetí je pak u motoru (fuze and relay center) a jistí světla, kompresor zadních tlumičů, ABS, ovládání automatické převodovky a ještě něčeho dalšího. To bych si moc nepomohl.
Rádio jsem musel zapojit na kabely od originálního, kde už je + na klíčku a + předvoleb stále pod proudem. A žere a žere.
Důvody, proč jsem se ptal na virtu jsou dva. Tyhle stránky mám fakt rád a vím, že jsou tu opravdu kapacity na audio (Tuner 2, Zdany). A dostal jsem zde dobrou radu, za což Tunerovy 2 tímto veřejně děkuji
Problém je, že zmíněný vůz není Škodovka a těch pojistek je tam cca 100 Jedna pojistková skříňka je u nohou řidiče a jsou v ní pojistky instrumentů (okna, sedačky, rádio, zapalovače, osvětlení interiéru). Druhá je u splujezdce vedle ECU motoru a ECU airbagu, a jsou v ní pojistky řídících jednotek (vůz má 4). Třetí je pak u motoru (fuze and relay center) a jistí světla, kompresor zadních tlumičů, ABS, ovládání automatické převodovky a ještě něčeho dalšího. To bych si moc nepomohl.
Rádio jsem musel zapojit na kabely od originálního, kde už je + na klíčku a + předvoleb stále pod proudem. A žere a žere.
Důvody, proč jsem se ptal na virtu jsou dva. Tyhle stránky mám fakt rád a vím, že jsou tu opravdu kapacity na audio (Tuner 2, Zdany). A dostal jsem zde dobrou radu, za což Tunerovy 2 tímto veřejně děkuji
04:24:34
26.07.2009
26.07.2009
Samantus
-> Kapřík: cislo 2:-)
13:53:32
25.07.2009
25.07.2009
Kapřík
-> Shackall: máš to blbě zapojené. Taky jsem to tak měl. Kašli na vypínač. + paměti dej na tvrdo (aby bylo stále pod proudem) a + napájení zapoj tak, aby do něj šel proud až po zapnutí klíčku. U škodovky je to na pojistce č. 1. Tím problém určitě vyřešíš!!
21:29:35
23.07.2009
23.07.2009
Kuladmin
Asi tak + napajeni dej na klicek a + pamet nech natvrdo (v tu chvili bude mit uz mnohem mensi odber radove tak max 10-15mA nebo jeste navuc na tento dratek dej vypinac.
21:17:50
23.07.2009
23.07.2009
StepaNoFUN
Vypínač na kostru bych nedával... Je to příliš komplikovaný, když už ne nemožný. Pokud trváš na odpojování autorádia, tak dej přes vypínač ten kabel na napájení pamětí...
17:32:57
23.07.2009
23.07.2009
Shackall
Zdravím, vím, že už to tady proběhlo, ale nemůžu to najít. Mám tohle autorádio: autoradia.biz/produkt/...
/alpine-cde-9880r.html a mám ho ve voze na víkendové ježdění. Bohužel, žere mi baterku (jaké překvapení). Teď mám rozebranou palubku a chci instalovat vypínač, abych mohl při delším stání odpojit paměť. A teď dotaz:
Stačí, když dám vypínač na ukostřovací kabel? Nebude mi rádio nadále kostřit anténou?
Podotýkám, že šasi rádia není spojena s kostrou a anténa je klasická teleskopická bez zesilovače. Vozidlo má docela komplikovanou elektroinstalaci, takže se mi absolutně nechce napojit rádio na zapalování - napájení rádia na zapalování připojené je, předvolby jsou trvale pod napětím a nechci to měnit. Díky moc za odpovědi.
Stačí, když dám vypínač na ukostřovací kabel? Nebude mi rádio nadále kostřit anténou?
Podotýkám, že šasi rádia není spojena s kostrou a anténa je klasická teleskopická bez zesilovače. Vozidlo má docela komplikovanou elektroinstalaci, takže se mi absolutně nechce napojit rádio na zapalování - napájení rádia na zapalování připojené je, předvolby jsou trvale pod napětím a nechci to měnit. Díky moc za odpovědi.