skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
favo z BMM na karbur?tor
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [4]:
Text:
Využití možnosti předělat auto z BMM na karburátor(vačky v 781.136 a mém 781.135B by měli být stejné-dle literatury).Tato úprava pro mne byla nejdostupnější,tak jsem si ji vybral.Sehnal jsem na vrakovišti:karburátor,ind ukční cívku,říd.jednotku zapalování,sací potrubí,těleso vzduch.filtru,rozdělovač, AC pumpu.Nové jsem koupil jen svíčky do 136ky,hadice na ohřev sitiče,spony,lanko na ovl.plynu,vzduch.filtr.
Nejprve jsem nechal hlavu snížit o 1mm,abych se přiblížil kompresi 136ky.Při sundané hlavě jsem ji klasicky upravil-slícoval se sáním,vyleštil kanály,na brusce na kulato jsem nachal odlehčit lehce ventily a ty pak vyleštil.Nová guferka na ventily byla samozřejmost.Hlavu jsem namontoval ještě na motor se vstřikováním,ale už to nebylo ono-byla znát potřeba upravení předstihu kvůli jiné kompresi.Poté jsemzačal s předělávkou.
Na motor jsem namontoval AC pumpu.Problém se sáním paliva z nádrže jsem chtěl řešit zabudováním klasického sání s plovákem palivoměru do nádrže.Avšak víko po paliv.čerpadle má větší průměr a také nádrž jinou hloubku.Vyřešil jsem to ponecháním starého držáku paliv.čerpadla(nyní bez čerpadla).Na jeho boku je plovák palivoměru-tím jsem zachoval jeho funkci.Sání paliva jsem vyrobil z měděné trubičky průměr 8mm,hadice na benzín-vydrží trvalé ponoření do benzínu a sítko na konec ze starého klasického sání.Tuto sestavu jsem nasadil na výstupní trubičku z nádrže.
Další krok byl v montáži zapalování.Cívka i říd.jednotka pasují na šroubky v pp podběhu.Úprava el.instalace je minimální-stačí natáhnout drát ze spínačky kontakt č.15 do indučky na 15ku,z pojistky jistící např.napájení stěračů natáhnout drát do el.mag.ventilu na karburátoru a z indučky kontakt č.1 drát do otáčkoměru za přístrojový štít.Rozdělovač se jen vymění a zapojí do
ř.j. zapalování.Sací potrubí s karburátorem pasuje bez úprav,přívod paliva jde klasicky přes AC pumpu do odkalovací nádobky na karburátoru,a přepad paliva z ní do vratné trubice a do nádrže.Pouze je nutné vyměnit lanko s bowdenem od pedálu plynu.Ze sacího potrubí se napojí hadice s chladící kapalinou do karburátoru.Druhá(výstupn í) není kam zapojit,proto jsem rozřezal vratnou hadici od topení a pomocí trubkového T-čka jsem ji zde napojil.Pak se jen namontuje těleso vzduch.filtru a vše je hotovo.Auto jede po této úpravě lépe než se vstřikováním,avšak za cenu mírného zvýšení spotřeby.
Všechny popsané úpravy jsem dělal s minimálním nevratným zásahem do auta,aby bylo možné vše zpět namontovat.Snad kromě úpravy hlavy.Najezdil jsem s karburátorem téměř 20tis km bez sebemenší poruchy.Před prodejem auta jsem namontoval zpět vstřikování.
info:
Správce článku: Jerrys136Založeno: 07.07.06 13:51 Poslední změna: 07.07.06 14:14
favo z BMM na karbur?tor - komentáře:
19:57:19
10.10.2011
10.10.2011
dejf01
taky by me zajimalo jestly muzu puvodní rj vypojit nebo nechat to samé s lambda sondou a indikátorem otáček na setrváku dik ted to také předělávám
23:06:41
23.12.2010
23.12.2010
Pankac1985 - zrušená registrace
a co řj je tam tedy potreba?kdyz je to predelano na karbec
19:43:01
11.05.2009
11.05.2009
vaclav785
-> Valec135: ne jde to plug and play jen nesedí olejový filtr
19:24:10
11.05.2009
11.05.2009
Valec135
Zdar, Měl bych otázečku...: Jestli padne motor s WV II 1,8 GTi do Favorita 135...??? Jestli jsou potřeba nějaké upravy např úchyty motoru ne bo převodovky. Díky za odpovědi Válec
18:14:25
30.07.2007
30.07.2007
Jerrys136
Neni tam žádný tmel ani tuk. Těsní to jen ta gum. podložka a na ní je taková tanká vystouplá linka která to těsní. A jsou tam jen ty 4 imbusy. Vůbec se neboj. Původní čerpadlo je tak silné,že by Ti ten karbec zahltilo palivem a přepad by to nestačil vracet zpět do nádrže-to mě řekl jeden mechanik asi 45 leta podle toho jsem to udělal.
11:45:01
28.08.2006
28.08.2006
Jerrys136
Otáčkoměr byl napojený normálně na rozdělovač a normálně fungoval. Katalyzátor tam nebyl a místo něho jen nerezová trubka se stejnými přírubami jako má katalyzátor. Rozdíl výkonu byl fakt znatelný oproti BMM. Vstřikovací jednotka je jen na těch imbusech a stačí gumu očistit a s citem šrouby dotáhnout.
17:23:22
01.08.2006
01.08.2006
Max
no trochu se divim....na BMM je jiný otáčkoměr,má signál z ŘJ. Sám jsem tento problém řešil.
ale muj hlavní dotaz,proč jsi to předělával ? Výhody a nevýho BMM jsou mi známy...ale pak tam maš jaksi na nic kat. Nelibílo by se to na technický ani při prodeji (proto jsi to asi vrátil do původního stavu)
nemyslím to nijak zle,já jen že osobně se mi to zná zbytečný a nedělal bych to...
-> Labros: plovák by neudržel ten tlak
ale muj hlavní dotaz,proč jsi to předělával ? Výhody a nevýho BMM jsou mi známy...ale pak tam maš jaksi na nic kat. Nelibílo by se to na technický ani při prodeji (proto jsi to asi vrátil do původního stavu)
nemyslím to nijak zle,já jen že osobně se mi to zná zbytečný a nedělal bych to...
-> Labros: plovák by neudržel ten tlak
16:36:26
01.08.2006
01.08.2006
Gryzly
-> Jerrys136: a to ti ten otáčkoměr fungoval? já myslel že na stříkačku je uplně jinší a nezámněnný
11:45:07
01.08.2006
01.08.2006
Labros
Mám blbý dotaz, proč vlastně se nemůže nechat původní palivové čerpadlo? Je to nějak napojený na řídicí jednotku?
11:32:55
01.08.2006
01.08.2006
Jocko
caf, mam otazku: ked si daval dole vstrekovaciu jednotku z tej gumenej podlozky, tak co vsetko ju tam drzalo? ja tam vidim len nejake styri imbusove sroby, ale nerad by som daco ulomil. a nevies, ci sa to pri spatnej montazi lepi alebo maze nejakym tukom alebo sa to len vycisti?