
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dostala jméno Janička
je to ŠKODA 120L, R.v. 1979, najeto podstivých skoro 100000, lehce bourána - měněm LP blatník ( předchozí majitelka se nevešla do vrat ), v 80.tých létech výměna prahů - od té doby absence prahových lišt. téměř bez koroze - zdrávo 99.999999 % auta. ( na rozdíl od předchozí stovečky - pokročilá koroze dutin + podlahy ).Má tažné zařízení.
Tak vzledem k technickým kompikacím, které se oběvili na mé předchozí škodě 100L, jejiž odstranění by stálo mnoho úsilí a financí, jsem ji s těžkým srdcem odprodal jinému nadčenci, který snad tyto věci odstraní. Po stovečce jsem vlastně nikdy moc netoužil, ale přišla, tak byla, a měl jsem ji rád.
Ale po čem jsem vžy pokukoval, byla červená úžovka, která kdysi byla u nás, jako rodiný vůz. A tak jsem jednu takovou sehnal. Opět je z dědického řízení, abych nemusel platit ekovýpalné.
Na autě jsem provedl řadu kosmetických změn, konzervaci spodku nátěrem a letos (2013) prošla přestavbou na LPG.
je to ŠKODA 120L, R.v. 1979, najeto podstivých skoro 100000, lehce bourána - měněm LP blatník ( předchozí majitelka se nevešla do vrat ), v 80.tých létech výměna prahů - od té doby absence prahových lišt. téměř bez koroze - zdrávo 99.999999 % auta. ( na rozdíl od předchozí stovečky - pokročilá koroze dutin + podlahy ).Má tažné zařízení.
Tak vzledem k technickým kompikacím, které se oběvili na mé předchozí škodě 100L, jejiž odstranění by stálo mnoho úsilí a financí, jsem ji s těžkým srdcem odprodal jinému nadčenci, který snad tyto věci odstraní. Po stovečce jsem vlastně nikdy moc netoužil, ale přišla, tak byla, a měl jsem ji rád.
Ale po čem jsem vžy pokukoval, byla červená úžovka, která kdysi byla u nás, jako rodiný vůz. A tak jsem jednu takovou sehnal. Opět je z dědického řízení, abych nemusel platit ekovýpalné.
Na autě jsem provedl řadu kosmetických změn, konzervaci spodku nátěrem a letos (2013) prošla přestavbou na LPG.
Pavel.358/Škoda 120 - komentáře:
-> Pavel.358: na razu veteránu, takovejch co aj kola z žebřińáku, bylo taky pár samochodů s led denním svícením
takže se stdvácou bud uplně v klidu

A denní svícení? jasně že tolik nenajedu. Ale chci ulehčit elektro soustavě. (to denní žere dohromady asi 6w) Jezdím převážně za krásných letních dnů většinou po okreskách a svítit mi přijde zhovadilost, proto ty denní světla...A ty světýlka jsou chycený na šroub trčící z blinkrů do nárazníku, takže jsem nikde nic nevrtal a tak. Jejich vyhození je tak desetiminutovou záležitostí. 

.... Tak dneska už jsem zase v jiné, než studentské pozici. Plyn už bych teď do stodvácy asi nemontoval. (mimochodem, stál 2.000 Kč, byl vymontovaný funkční z cizího rušeného vozu) Ale chvilinku to vypadalo, že ta škodovka bude stylový spotřebák. Naštěstí to tak nedopadlo.
Namanul se tehdy jako spotřebák citroen ax, ale dá se říct, že by to byl taky zajímavý youngtimer. ale to už by jsme mohli zachraňovat úplně vše...Na běžné ježdění mám teď feldu na plyn.
Ale zase, když už v té stodváce plyn je, ho nebudu zbytečně rušit. Motor šlape stále dobře. Go motoru se do budoucna asi stejně nevyhnu, hlavně kvůli nájezdu Km...
Závěrem přidám fotku stádečka těch mých veteránků, kde je škodověnka největší mladice...

Ale zase, když už v té stodváce plyn je, ho nebudu zbytečně rušit. Motor šlape stále dobře. Go motoru se do budoucna asi stejně nevyhnu, hlavně kvůli nájezdu Km...
Závěrem přidám fotku stádečka těch mých veteránků, kde je škodověnka největší mladice...
-> minno: tak vono, zástavba plynu do takovýho auta je klidně i za 6999,- jelikož toroid nepřipadá v uvahu..... a tím pádem po ujetí 10 plných nádrží má plyn zaplacen :D
feldou na benzín jezdim jen do práce. Dálky jezdím fávem na plyn. nemá smysl jezdit za 2x tolik.
feldou na benzín jezdim jen do práce. Dálky jezdím fávem na plyn. nemá smysl jezdit za 2x tolik.
Denné svietenie a LPG? To s tým autom plánuješ jazdiť tak mnoho km?
Jo, a cestou Domů jsme v Chorvatsku na dálnici potkali toto: :-)
Blázen jsem nebyl sám. V Riece jmse potkaly dva trabanty s Rokycanskou SPZ a soudobou feldu z Brna.
-> Vojťas: 120 motor je v pohode, tiež som v takej zostave toho pojazdil.....
-> Pavel P..: nerikam ze je to divny, jen spis v dnesni dobe obdivuhodny 

-> Pavel P..: taky to nechápu. Až dám užovku dohromady na 100%, tak mám v plánu vyjet do zahraničí a klidně i to chorvatsko. Furt lepší jak moderní plečky (vlastní zkušenost) 

-> Vojťas: co je na tom divnýho... soused do jugošky jezdil s otcem ještě na wartburgu 311, stejném jako je na fotkách.... a potom s MBčkem a nakonec v takovéhle 120ce a nikdy nebyl problem... za dovču se tenkrát brala i samotná cesta

-> Pavel.358: tak to smekám, s motorem 120 jet do Chorvatska...
Maďarsko 2013:
Venkovská idylka: Krásná stará telefonní budka, starý autobus Ikarus a stará škoda 120L.
Venkovská idylka: Krásná stará telefonní budka, starý autobus Ikarus a stará škoda 120L.
Není čas na aktualizace. Jen stročně k pokochání:
Chorvatsko ( u Zadaru, 2013 )
Chorvatsko ( u Zadaru, 2013 )
Warťas moc pěkný, škodovácký zadohrab také. LPG naprosto schvaluji, bez něj to jde také, ale člověk si zdaleka tolik nezajezdí :).
Star LC20 ..., a dobrej šrot

-> Pavel.358: Ten Waran vypadá dobře





-> Pavel.358: Ten Waran vypadá dobře

-> Joey 120 LS: fuuuj a gumy cele zasrane





-> Star LC20: patří jednomu bláznovi z brna co po pár km jízdy čistí gumy
, tady se můžeš podívat, na předním skle je jeho jméno
img10.rajce.idnes.cz/d100 1/.../021-Star.jpg?ver=0


img10.rajce.idnes.cz/d100 1/.../021-Star.jpg?ver=0
Nevíte někdo, koho je ta žlutá šáde na fotce č.11? Sem na ni čuměl na pohofestu, a dobrej šrot


