skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Další z mých miláčků Škodověnek. Jedná se o 1980 Š 120 GLS a taky je momentálně se mnou na Floridě. Chystám se natáhnout více fotek z tropického podnebí... Zatím se kukněte na moji Š 100.
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Tak - něco málo o mojí Škodověnce. Jak už jsem psal, jedná se o 1980 Š 120 GLS. Původní majitel ze severní Moravy ji zakoupil v Gottwaldově "po známosti" 26.6.1980. Tyhle stroje se snad normálně sehnat nedaly. Jednalo se o nejluxusnější provedení na trhu Škodovek. Extra chromování, červená barva paprika 8125, luxusní čalounění sedaček, extra kryty vnitřku dveří, namakaná palubovka s otáčkoměrem,cyklovač stěračů, nabušený motor s chladičem oleje atd.... na tyhle auta se stály fronty u Mototechny a pořadníky praskaly ve švech.
Já jsem ji poprvé uviděl v Avízu, že je na prodej. Protože jsem byl už v USA, poslal jsem tam hned kamaráda, ať se mi na ni podívá. Psal mi email ještě ten den, že je v parádním stavu. Ihned jsem mu poslal peníze a auto bylo moje. Pak jsem musel ještě počkat asi půl roku, než pojedu do ČR a poprvé si do ní sednu a poslechnu si její motor. Typická vůně Škodovky a první jízda....paráda. Pak už ji jen dostat do USA.
Tady jsem se rozhodl ji nechat v origo stavu, tak jako moje ostatní Škodovky. Musím ji vychytat nějaké ty mouchy a chystám se ji přestříkat novým lakem. Zachovat původní = já vím na fotkách vypadá zachovalýýýý, ale ve skutečnosti není. Některé místa se už nedají vyleštit a na kapotě jsou velké škrábance ( kamarád mi ji uskladnil někde v garáži, kde to hlídali psi a ti se po té kapotě asi denně procházeli). Každopádně je v moc pěkném stavu a bude ještě v pěknějším. Má originál najetých 52000km a jediné co mi vadí je, že jí trochu chrastí rozvody. Už se na ně chystám...
Toť zatím vše....
Ještě se krapěnko rozepíšu o tom převozu, když to tak všeci chcete vědět. Byla to hrůza a to především díky zavšivenému CBP ( Customs and Border Patrol = celní správa). Ti všiváci mi to po příjezdu odstavili v přístavu, že se to musí zkontrolovat a zrentgenovat a musí tím prolézt protidrogový pes. Po dobu asi dvou týdnů jsem z nich nemohl vypáčit ani slovo o tom co je s kontejnerem. Firma co zařizovala proclení mi pořád jen říkala, že se musí počkat, že se nic nedá dělat... Tak jsem čekal. Co jsem však nevěděl bylo, že mi přístav účtuje "úložné" v hodnotě 120 USD za den. Tak za čtrnáct dní mi to proclili a vystavili fakturu na 1700USD plus dalších 400 za "vyvezení kontejneru z pozemku přístavu". Na námitku že si to vyložím a odvezu sám na návěsu mi řekli že do objektu nesmím, protože můžu být terorista a vyhodit jim to tam do vzduchu. Když jsem se začal hádat o to úložné, tak mi řekli že si to můžu v klidu rozmyslet jak dlouho chci, protože každý další den přemýšlení jim mrskne do kapsy dalších 120 babek. Já na to co udělají když to prostě nezaplatím a budu se o to soudit. Není problém. Podle nařízení může zůstat kontejner v přístavu pouze 30 dní a potom je celý jeho obsah rozprodán na aukci. Tak jsem sklopil uši a zaplatil.... Nejlepší bylo, když jsem potom vykládal ten kontejner, tak na něm pořád byla celní pečeť české celní správy, tak jak mi to zapečetili v Ostravě. Takže ten kontejner amici ani neotevřeli.... ale jako důvod prodlevy mi pořád uváděli, že to ještě kontrolují. Tak co si o tom myslíte teď pánovééé ??
Jinak papíry nejsou problém, protože u aut starších 25 let nemusí splňovat nic = emise, technické parametry, prostě nic. Veteráni tu mají výjimku.
Z Floridy zdraví Joch
Škoda 120 GLS/Florida USA - komentáře:
-> Joch: nějaká podobná značka ze stejné serie i výskyt focení, litr před LR-ama www.skodacanada.ca/Skoda%
20Photos%20a3.htm ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kraska98: No tak kukni tady: moje.auto.cz/?sekce=foto.
..
-> Hřib: Tak to je bomba - to jsi ji vyfotil asi tak nekolik dnu pred nakladanim do kontejneru. No vidis...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
mohl bys dát foto toho olejoveho chladiče,díky moc
-> Joch: když vidím tu fotku z Dobré, tak jsem fotil 8.7. podobnou škodofku s divnou značkou na kopečku u domečku z Vyšních Lhot do Dobratic, myslel jsem, že vývoz na SK, ale že za louži by mě teda nenapadlo
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Joch: dobrý číslo,v předu sis taky ponechal originál jak na kilu?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kraska98: EKO dane??? Tak to by tady asi politikum neproslo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ajo toje rok 80,gls palubky se začaly montovat aý od srpna 81,jinak to máte v tí americe dobrý že tam nemáte technickou,muže tam jezdit všelijaký šrot
,a máte tam eko daně ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kraska98: je z eLka, protože jak je psáno je to květen 80 čili ještě modelový rok 80,ale určité věci to má již z modelu 81, takže to je takový atyp![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kraska98: Posilam lepsi fotku. Technicka na Floride neni. Ta nalepka je do kdy ti plati technicak. Plati se za nalepku $70 na rok. Jo je tam Florida a dole Antique - jako veteran.
-> kraska98: Jooo - ty jsi myslel takovou tu zvlastni palubku jako z Gardovky?? No to tahle serie GLSek nemela![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Joch 29.11.11 21:19:30: a ještě dotaz,co ti řekli na tamní technický nebo co tam máte??jinak je na tý značce Florida a Antique jo?za foto díky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ja vím,ale samotný vzhled te palubky vypada jako z elka
-> kraska98: Ne ne neeee - interier je origo!!! Calouneni dveri, kryt horni casti dveri a sedadla je vse GLS. Jak jsem psal - puvodni majitel na tom nezmenil vubec nic. Pristrojovka s otackomerem, nastavitelny cyklovac steracu atd... to "L"ka nemely.
mohl bych tě poprosit udělat fotku zezadu s US značkou??je to mazec vidět na užovce takovou značku
předem moc díky a jinak pěkná šáde!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
díky,hezky zachovalý kufr a motor,ale ten interier z elka by tam neměl být,tvoje auto je celý takový poskládáný z ruznych modelu 120 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kraska98: Jo jo - pockej - nafotttiiiiim a nataaahnu.