skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodovku jsem zakoupil na podzim v říjnu 2009, kdy jej prodával pán, který jej dostal od 80. letého děduly. Je to modelový rok 1979.
Dědula byl asi elektrikář, auto mělo centrální zamykání všech dveří a alarm, na který byl napojen i přední kufr a zadní víko motoru, docela legrace.
Vzhledem k tomu, že jsem chtěl stavět originální vůz, bylo toto auto úplně ideální, neboť za celou svojí éru mělo najeto poctivých 79 tis. km a nikde není děravá, sem tam rezlá. I tak jsem na ní strávil 4 měsíce, než jsem jí dal dohromady a do kompletního originálního stavu. Došlo na přetěsnění celého motoru, na nové el. rozvody v kabině, neboť tam byly namontovány neoriginální budíky a různé měřiče z Tatry 613 :o), což jsem se smál ( škoda, že jsem to nenafotil ) dále se musela i tak udělat trochu karosařina, neboť sem tam hold něco začalo prokvítat. Čalounění a tapecírunky prošly také renovací rukou čalouníka.
V současné době je postavená a kompletní, má vyměněno cca 65 % veškerých součástek, dostala nové tlumiče, nové řazení, nové brzdy, ložiska, řízení, prostě vše, aby pocit z jízdy byl super, za což se mi odměnila tím, že auto neplave, brzdí absolutně super, táhne jako divá, prostě jízda s vozem, co sjel před 31 lety z linky a je jako nový. Pokud člověk vyjede, nemusí se bát, že by ho někde nechala.
Provedené opravy, další operace:
2011
06/2011
zatmelení kolínka nádrže tekutým kovem - prosakoval benzin
oprava LZ kola - zatuhlý brzdový pístek
2012
01/2012 - demontáž karburátoru, nedrží otáčky na volnoběh
03/2012 - přetěsněn karburátor, vyčištěné trysky, nastavené hodnoty, opět vše funkční. Závada byla na fíbru u trubky od rozdělovače. Tudy se přisával vzduch a motor poté nedržel volnoběžný provoz.
2013
05/13 - ochrana a nástřik podvozku
06/13 - seštelování spojky, dolití servooleje do krabičky řízení, promazání čepů přední nápravy, výměna silentbloků přední nápravy
07/13 - instalace autorádia s reproduktory
Dědula byl asi elektrikář, auto mělo centrální zamykání všech dveří a alarm, na který byl napojen i přední kufr a zadní víko motoru, docela legrace.
Vzhledem k tomu, že jsem chtěl stavět originální vůz, bylo toto auto úplně ideální, neboť za celou svojí éru mělo najeto poctivých 79 tis. km a nikde není děravá, sem tam rezlá. I tak jsem na ní strávil 4 měsíce, než jsem jí dal dohromady a do kompletního originálního stavu. Došlo na přetěsnění celého motoru, na nové el. rozvody v kabině, neboť tam byly namontovány neoriginální budíky a různé měřiče z Tatry 613 :o), což jsem se smál ( škoda, že jsem to nenafotil ) dále se musela i tak udělat trochu karosařina, neboť sem tam hold něco začalo prokvítat. Čalounění a tapecírunky prošly také renovací rukou čalouníka.
V současné době je postavená a kompletní, má vyměněno cca 65 % veškerých součástek, dostala nové tlumiče, nové řazení, nové brzdy, ložiska, řízení, prostě vše, aby pocit z jízdy byl super, za což se mi odměnila tím, že auto neplave, brzdí absolutně super, táhne jako divá, prostě jízda s vozem, co sjel před 31 lety z linky a je jako nový. Pokud člověk vyjede, nemusí se bát, že by ho někde nechala.
Provedené opravy, další operace:
2011
06/2011
zatmelení kolínka nádrže tekutým kovem - prosakoval benzin
oprava LZ kola - zatuhlý brzdový pístek
2012
01/2012 - demontáž karburátoru, nedrží otáčky na volnoběh
03/2012 - přetěsněn karburátor, vyčištěné trysky, nastavené hodnoty, opět vše funkční. Závada byla na fíbru u trubky od rozdělovače. Tudy se přisával vzduch a motor poté nedržel volnoběžný provoz.
2013
05/13 - ochrana a nástřik podvozku
06/13 - seštelování spojky, dolití servooleje do krabičky řízení, promazání čepů přední nápravy, výměna silentbloků přední nápravy
07/13 - instalace autorádia s reproduktory
Tereza/Škoda 120 - komentáře:
Nádherná :) Mám uplně stejnou škodověnku :) :)
-> Rocco: Ahoj chlape :-) Tak jsem po dlouhý době zabrouzdal na tvůj profil... Zase se mi leskne slza v oku a musím říct, jak máš krásný auto :-) Co se týká CSky, doporučuju chytit jí jedním šroubeb k RZ. Sice je na hovno, že máš nový značky, což já taky... Taťka to měl na okrovce takhle chycený a moc se mi to líbilo (mrkni k ní do karty).
-> Chester škoda 120: Trochu pochybuju, že máš stejnou barvu. Tohle je okrová hnědá 2270, ta se stříkala cca od října 79 do října 80...
-> Chester škoda 120: Trochu pochybuju, že máš stejnou barvu. Tohle je okrová hnědá 2270, ta se stříkala cca od října 79 do října 80...
-> oppik to sice nemam ,ale tahle barva je takový menší unikát moc škodovek ji nemělo
-> Chester škoda 120: ale nemáš užovku ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
konečně vidím auto se stejnou barvou co mám já
už jsem myslel že je to nějaká barva smíchaná ze zbytků co škodovce zbylo ve skladu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Rocco: pěkně velký prostěradlo na autě :-)
Sehnal jsem si elipsu CS, teď budu dumat, jak a kam jí dát, aby se nemuselo nikam vrtat
-> Star LC20: další co tvrdí: "já bych vyměnil EDSR za SEDR" :)) Tomu mi tuhle radil Vilda když blbly otáčky na volnoběh. A vida stačilo vyměnit rozpadlý těsnění. Zůstávám věrný originálu, kašlu na nějakou modernizaci ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tie chromované puklice na tomto modeli nemusia byť až taký nezmysel, stretol som asi tri exempláre modelu 1980 (čierne rámiky budíkov, kapota so spojlerom) a tiež boli nimi osadené. Zrejme na niektoré "prechodové" kusy dali v továrni to čo bolo na sklade.
-> Rocco: Rozumím. No víš jak to je, jsou to taky jenom lidi
Nicméně, nějak v té testaci nevidím skoro žádnou výhodu. Když totiž uvážiš, že samotná testace stojí nemalé peníze, s autem stejně jezdíš na STK.....než se Ti to s ohledem na pov. ručení vrátí, uběhne pár let.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
to: Star LC20, v poho
žádnej stres, však rád přijmu radu, nejsem vyučenej automechanik a vše si opravuji sám pokusem omylem - nejlepší praxe, takže taky občas potřebuju poradit. Sedr mám taky, jen časem chci autu dát průkaz veterána, až budou peníze nazbyt a technici by mě kvůli němu nedali testaci. Prý to je důležitá součástka. Ale benzin. pumpa na 3 štefty, to je jim prý jedno. Byrokrati....![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Rocco: jj, tak v pohodě, jako bych nic neřekl, však si poradíš sám určitě
jenom jsem napsal, co mě náhodou napadlo z vlastní zkušenosti. Já bych teda ještě vyměnil Edsr za Sedr, je modernější
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nádhernej kousek
. Já chci taky takovou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
to Star LC20. Vůz nemá posilovač, jen klasické kapalinové brzdy. Čéče, asi to vypadá na ucpanou volnoběžku, nebo tu ohnutou trubičku v karburátoru ( teď nevím terminologický název) Někdy to i na nízkou trojku nebo čtyřku střílí z výfuku. Ale předstih je OK. Protáhnu celý karbec vzduchem z kompresoru, nastavím znovu hodnoty a uvidím. Těsnění je všude nové, takže by to taky nemělo nasávat falš, a karbec nemá ohnuté dno, vše bylo změřeno. Pohrajeme si v lednu a uvidíme ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jestli Ti to nedrží otáčky na volnoběh, tak bych spíš soustředil pozornost na sací trakt, resp. jeho těsnost, případně hadici podtlaku brzd (pokud je jím vůz vybaven). Samozřejmě karburátor to může dělat taky.
-> Rocco: moc pekna uzovecka ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
pěkná užovka.jak to že jí nemám v oblíbených sakra
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Díky za poctu, jsem z vozu taky nadšenej, byť mnoho chyb na něm ještě je. Ten lehce nakvetlý blatník a ty dveře u řidiče už mám a časem je nechám stříknout do barvy.... Možná, že na jaře, bude-li čas a nebudu stavět, tak nechám podvozek stříknout nějakým plastizolem preventivně. Sice je přes zimu autí v garáži, ale ten vzdušný kyslík dělá svoje. Teď jsem sehnal ganz nové, nikdy nepoužité chromové pokličky, jsem nadšený ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Krásný nový fotky a to auto je překrásný
Nejkrásnější barva, ale to se asi opakuju![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)