![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto by měla být replika nebo se aspoň podobat Škodě 120 L ing. Petra Samohýla se kterou jezdil okruhy a závody do vrchu v roce 1980.
Stavba se komplikuje nedostatkem místa a času. Takže auto zatím odpočívá a pracuje se jen když je volná chvilka.
Motor
Karburátor SEDR zrenovovaný, přetryskovaný 1. 125/150 2. 150/160(šetřim na Webery)
Vyleštěné sání, vyleštěné kanály, vše slícované.
Nové ventily, osazené těsnicí kroužky Elring.
Komprese zvýšená na 11, 5.
Klika(přebroušená), nové šály
Chlazení oleje: chladič
vačka 280/280 (když by se povedlo sehnat 320/300 jako měl pan Samohýl byl bych rád)
Řemenice a setrvačník(5kg) odlehčený.
svody, příčný výfuk
Podvozek
Přední náprava vyztužená dle LA, pružiny rallyeové Speedpro, tlumiče nové, přitvrzené. Stabilizátor 19 mm.
Zadní ramena vyztužené dle LA, tuhé silentbloky Speedpro, pružiny sériové, tlumiče nové, přitvrzené.
Převodovka
Zrenovovaná, spojka obložení Ferodo.
Já vím nic moc, dělam co můžu. Vše si fotim a natáčim. Postupně budu doplňovat.
Stavba se komplikuje nedostatkem místa a času. Takže auto zatím odpočívá a pracuje se jen když je volná chvilka.
Motor
Karburátor SEDR zrenovovaný, přetryskovaný 1. 125/150 2. 150/160(šetřim na Webery)
Vyleštěné sání, vyleštěné kanály, vše slícované.
Nové ventily, osazené těsnicí kroužky Elring.
Komprese zvýšená na 11, 5.
Klika(přebroušená), nové šály
Chlazení oleje: chladič
vačka 280/280 (když by se povedlo sehnat 320/300 jako měl pan Samohýl byl bych rád)
Řemenice a setrvačník(5kg) odlehčený.
svody, příčný výfuk
Podvozek
Přední náprava vyztužená dle LA, pružiny rallyeové Speedpro, tlumiče nové, přitvrzené. Stabilizátor 19 mm.
Zadní ramena vyztužené dle LA, tuhé silentbloky Speedpro, pružiny sériové, tlumiče nové, přitvrzené.
Převodovka
Zrenovovaná, spojka obložení Ferodo.
Já vím nic moc, dělam co můžu. Vše si fotim a natáčim. Postupně budu doplňovat.
Škoda 120 L A Pohár - komentáře:
-> HodanL: ja som sa s tym moc nestval u seba a navaril to len tak od oka(obe strany naraz predsa nevidis :D) Tak kazdopadne drzim palce so stavbou, niesi jediny co nema vela casu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Díky za pochvalu. Lemy jsem vytahoval poprvé. Největší problém byl udělat oba lemy stejných rozměrů. Samozřejmě, že druhý jsem dělal dvakrát
Jen Škoda, že je tak málo času. Právě když se stavba rozjela, mi přítelkyně ohlásila, že je těhotná. Takže z půl roku se stavba protáhla na neurčito. Poněvadž ještě k tomu stavim. Každopádně ji hodlam dodělat.Akorát to co by ostatní měli za pár měsíců budu mít za několik let. To je osud. Hlavně aby mi neshnila.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> HodanL: velmi sa mi paci ako si navaril tie lemy, vacsina ludi ich vari moc nizko a potom to vyzera cudne... som zvedavy na dalsi progress, vyzera to na velmi zaujimavu stavbu(pridavam do oblubenych)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Rudy 08.01.10 07:23:38 napsal: Zdravím! Jsem rád, že se taky někdo pustil do repliky tohohle krásného a opomíjeného strroje, jako je pohárová stodvacítka! Dřív jsem taky chtěl jednu postavit, ale nakonec mne zlákaly dvoje dveře
Ale kdo ví, třeba na stavbu ostré užovky jednou ještě dojde.
Přeju mnoho zdaru při stavbě!
Abych řek pravdu, nikdy mě nelákaly dvoudveřáky. Neřikam jsou krásný, ale bylo by mi líto zasahovat do karoserie tak krásnýho auta jako je třeba 110R(přeci jen je to unikát a moc se jich nezachovalo, 120 je zatim plno, odpadají problémy s díly).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přeju mnoho zdaru při stavbě!
![143](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
Zdravím! Jsem rád, že se taky někdo pustil do repliky tohohle krásného a opomíjeného strroje, jako je pohárová stodvacítka! Dřív jsem taky chtěl jednu postavit, ale nakonec mne zlákaly dvoje dveře
Ale kdo ví, třeba na stavbu ostré užovky jednou ještě dojde.
Přeju mnoho zdaru při stavbě!![143](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přeju mnoho zdaru při stavbě!
![143](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
Maxx 18.12.09 16:45:12 napsal: Jako vaří se to i komplet do kola ja to mam taky a není to zkroucene! jen se to musi varit postupne a hlavne ne obloukem… proč si to nezavaril COckem?Původně jsem chtěl, jenže COčko se na chvíly oderalo do věčných lovišť. Jinak se nic nezkroutilo.Tak si myslim, že to bude dobrý.
-> Pro odborníky přes svařování Prosím vás všechny, najděte si fotky rámu Porsche 917.Né jedono rámu, ale více rámů, ať víte, že postupem času nebyly opravované.Je to auto které by tady bral každý druhý, né-li první a z těch svarů se pozvracíte.
Jako vaří se to i komplet do kola ja to mam taky a není to zkroucene! jen se to musi varit postupne a hlavne ne obloukem... proč si to nezavaril COckem?
-> Janeon: jasně,že je to pevnější..protože ten materiál tak nevyhřeješ,ale takhle sprasený to bude zkroucený jako vrtule...
Evž@ : bodove je spravne pac se ti to neohne a jesteste je to jakesi pevnejsi ci co:)
-> Borin - Král tuzerů: mam doma taky vystužené..ale plech je tam jen nabodovaný...je to tak správně?
-> HodanL: Když vidím jak si vařil ty výstuhy, tak bych se vsadil, že se to zkroutilo...takhle se to opravdu nevaří...
Karburátor je natryskován dle Škody 130LA. Čili 1. 125/150 a 2. 150/160 . Na testování jsem si nechal vysoustružit trysky od 150, 160, 170, 180. Vzdušníky jsem nashromáždil z nakoupených karburátorů na aukru.
Motor je hotovej,ale ještě jsem ho neodzkoušel, vzdušník tedy vymněnim za 140cítku. Vyvařuju karoserii, shánim peníze a hlavně prostory.Čili stavba je prozatím odložena, kvůli místu. Na zimu by už mělo všechno šlapat jako po drátkach.
jj...na druhou tak 140
ten vzdusnik na druhej komore je moc, ale mozno si uz na to prisiel
vypada to zaujimavo.. jsem zvedavej jak se to bude vivijet.. drzim palce..
Fakt jsem nečekal, že stačí tak málo. Jet rychlejš, šla by asi na sřechu.
-> MOLSO: To víš. Vždycky jsem se tak otáčel. Jenže všechny Škodovky jsem měl snížený. Tahle má nový vysoký pružiny(čin původního majitele), takže místo Aček, Véčka. Otočení proběhlo následovně, Škodice rozjetá asi na 60Km/h, nadhození+ručka. Krásně driftovala do protisměru.......a pak díra v asfaltu, zakopla a byl jsem na boku. Vylezl jsem dveřma u spolujezdce. Auto jsem si obrátil sám, aspoň k něčemu je posilovna dobrá. Když už byla na boku mohl jsem aspoň natřít spodek![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Díky, popřemýšlím o tom. Možná když odstranim odpor na cívce bude jiskra kvalitnější(teď otázka jak dlouho cívka vydrží). Kamarád je používá a nestěžuje si. Motor Škoda 130 L, úprava Škoda 130LR(pan Kolář z Blovic) zapalování má komplet z favorita, čili tyristorový. Možná proto má kvalitní jiskru. A asi to bude taky záležet na autě samotným, každý se chová jinak. Je to jako u člověka, někdo posiluje a je hovado nadřený a někdo si z ničí klouby a ve staří je rád, že si dojde sám na záchod(viz já
)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)