![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
POPIS VOZU:
Jedná se o vůz Škoda 120l z roku 1981 s platnou STK + ME do 10/2007, v zelené barvě…, který jsem koupil dne 14.10.2006 v Praze s již zabudovaným motorem Honda 1.4 16V, auto bylo ve velice ucházejícím stavu! V době, kdy jsme se na nepřijeli podívat – auto stálo na parkovišti na sídlišti na ušlých pneumatikách, zapadané větvičkami, zašlým jasně zeleným lakem…, jelikož jí předešlý majitel nechal přes dva měsíce stát ladem… Chudinka, to si snad ani nezasloužila!!! Ale i přes to, mě tahle Škodověnka zcela upoutala a rozhodl jsem se pro její koupi. Po odstranění drobných závad jsme jí uvedli do stavu, aby byla schopná dojet do svého nového domova. A tak jme se společně vydali s mojí „novou“ našlápnutou Škodověnkou do 87km vzdálené Plzně… Jen jsem se modlil, abych cestou domů nepotkal pány policisty – těm by se asi moc nelíbila, naštěstí jsme žádné nepotkali, ale za to se nám povedlo chytit dva defekty a tahle poměrně krátká cesta domů se protáhla na dlouhých 8,5 hodiny…!
Tak Škodověnka je prodaná...:-( Docela se mi po ní stýská!!!
Zatím provedené úpravy:
MOTOR:
- motor Honda 1.4 16V (96“)
- dva karburátory KEIHIN
- absence vzduchového filtru
- motorový olej Mogul 15W40
- odfukový filtr
- svíčky Brisk
- příčný laděný výfuk
- spojka: přítlačák a lamela Honda 1.6 16V a ložisko Škoda
PŘEVODOVKA:
- převodovka ze Škody 130, 5-kvalt
- startér Škoda
- převodový olej Mogul
PODVOZEK:
- originální stabilizátor
- přední pružiny – zkrácené o 2,5 závitu
- zadní pružiny – Škoda Rapid
- přední tlumiče Š 120 (nové)
- zadní tlumiče Š Rapid (nové)
- přední M náprava s hřebenovým řízením
- zadní M vlečná náprava s vyztuženými podélnými rameny
- převařené disky Škoda 5J13 s pneu 175/60R13 a 175/65R13 - prodané Cerhymu!
BRZDY:
- zatím sériové s brzdovým obložením Ferodo
INTERIÉR:
- centrální zamykání
- šíbr
- budíky ze Š 120LS s otáčkoměrem
- samonavíjecí pásy
- interiér doladěný v barvě vozu
EXTERIÉR:
- př. spoiler od KS Motosport
- prahy od Ellri
- zavařené zadní kliky
- zahlazené zadní čelo
- křídlo WRC od Ellri
- absence zadního nárazníku
V roce 2004 bylo auto kompletně vyvařeno a dostalo nový lak!
Plánované úpravy:
MOTOR:
- vzduchový filtr ITG na dva karburátory – koupím!!!
- motorový olej Mogul GX Fe Pro 10W40 (4l) + filtr – (koupeno)
- nový odfukový filtr – (koupeno)
- svíčky BOSCH +11 – (koupeno)
- výměna spojkového ložiska – (koupeno)
- přetěsnit motor + vyčistit motor
PŘEVODOVKA:
- přetěsnit převodovku
- vyměnit startér za repasovaný Škoda
- převodový olej Castrol 80W – (koupeno)
PODVOZEK:
- stabilizátor 18mm
- rozpěra př. tlumičů Speedpro - (koupeno)
- přední pružiny – snížené, přitvrzené
- zadní pružiny – Škoda Rapid orig., nové – (koupeno)
- přední „M“ náprava – vyztužení + lak
- zadní „M“ vlečná náprava – výměna + vyztužení šikmých ramen + lak
- duralové podložky na změnu rozteče ze 4x130mm na 4x108mm
- Alu kola Speedline 16" - Ford, 4x108mm - (koupeno) - probíhá: rozebírání, leštění a pak poputují na vyrovnání a svaření prasklin
- Přední pneu MICHELIN Pilot Primacy 195/45R16 80V - (koupeno)
BRZDY:
- př. brzdiče: nové vrtané kotouče Ferdo, závodní detičky Ferdo DS 2000, opískované 2- píst. brzdiče + červená b., nové pístky, hadičky, …– (vše koupeno)
- zad. brzdy: výměna bubnů za lakované v červené b., nové brzdové pakny Ferodo Racing – (vše koupeno)
INTERIÉR:
- přístrojová deska Škoda Rapid
- přídavné budíky VDO – voltmetr, tlak oleje, teplota oleje
- Alu náboj volantu Raid – (koupeno)
- Sportovní volant Sparco - 2 nebo 3 - ramenný - koupím!!!
- Skořepinová sedačka pro řidiče – (koupeno)
- 3-bod. pás zn. Schorth, červený, odepínatelný - (koupeno)
EXTERIÉR:
- nový př. spoiler od Ellri
- zahlazení výlisků a děr pro zadní nárazník
- nové př. blatníky + př. čelo + zadní čelo
- vyvyření zadních lemů + kufru
- zahlazení střešních žlábků + „C“ sloupků
- jiné lampy na zadní čelo…?
- nový lak – zelená Kawasaki
Pokračování na: skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
Stavba nového vozítka, bez Škodovky to prostě nejde!
skoda-virt.cz/cz/.../4889 -petr-skoda-120
Škoda 1.4 16V - komentáře:
-> Skoda 120 1.4 16V: Hezká práce na kolečkách.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Labros: Ne, jen jsem to na sprintu viděl a moc mě to nenadchlo.
-> Tuner#2: Chceš říct, žes ho na tom sprintu dal?
Pak to ještě může mít namontovanej speciální omezovač výkonu - takovou kruhovou překážku v sání montovanou do modelu 55kW
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Skoda 120 1.4 16V: musime si dat uz toho spicha kvuly laminu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Skoda 120 1.4 16V: Bylo to na srazu loni v Příbrami a byl to ten druhý termín někdy tuším v srpnu. Video nemám, ale byl to celkem propadák a 114 HP to nemá ani náhodou. Každopádně jsem na tohle auto tady zvědavej a třeba se potkáme na nějaké sprintu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dneska jsem sehnal za krásnou cenu závodní dvoudílná kola Speedline 16" na svojí Škodověnku...
Jsou tedy zatím před renovací..., ale už teď vidím jak se na ní budou vyjímat...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nene, nepleteš, je jen tahle...
Ale vím ještě o jedné užovce a tam bude motor z CRXky s turbem...
Prozradíš mi na jakej Příbrami tam byla?! Rád bych sehnal nějaké foto nebo snad i video...
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Labros: To pak vysvětluje proč to auto tak "jelo" na sprintech v Přibrami, pokud si ho nepletu s jiným a neexistujou dvě podobný užovky s motorem Honda![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Btw. ta Honda má v základu 66kW (89koní) a není zas tak lehký ten výkon o hodně zvýšit...
-:Jo jen tak pro zajmavost,o kolik máš sníženej ten předek???
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ty kola sou vážně bomba...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Čau,prosim Tě,mam dotaz okolo mezikusu,snažim se nabastlit 1,6ku a potřeboval bych co nejvíce informací,nejlépe fotku jestli nemáš a tlouštku mezikusu atd... zatim děkuji
Tak převařáky půjdou v neděli nejspíš do světa a jso v plánu podložky a nějaké pěkné 16"....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tohle auto znám....teda spíš bratránka bejvalýho majitele
Čau Egi, u Normy jsem s ní byl už dvakrát..., ale teď už spinká v garáži a těší se na jaro...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Skoda 120 1.4 16V: zdar chlape co stim plánuješ dál?!? koukam pěknej základeček! z Plzňě?!? super kdy se stavíš k Normě
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borin: no vidiš...to me ani nenapadlo když jsem na to koukal.. :-)
U tohohle motoru co se točí obráceně chápu převodovku tam se otočí diferák, ale jen by mě zajímalo jak donutil starter aby se točil obráceně nebo tam nabastil jinej...
Hele kámoš říkal, že by v motoru měla bejt aspon polosyntetika. Teda pokud ten motor už není hodně vyběhanej.
tož to je možne že to ma přes těch 100 koníků,,kámoš má Civica 1.6,,a ma tam 115 HP