skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
-> LookAss: He he no diky za info, to video jsem dalal a zverejnil ja! :-D
-> jourin: Tak jsem zvědav kolikrát zde bude odkaz na Tvé video 

-> Eidy: To zavolej Petrovi at si pohnou :-)
Tak skládejte chlapci, skládejte. V květnu jedeme na Ring. 

Už to začína vypadať ako auto!




klucii je to nadhera
To je nádhera... 

-> jourin: Prenadherne, cakam na tie fotky ako na sol aby som si overil tvar

-> Luky: Neslo, bud to znicili pri ukladani na pudu, nebo az na pude, a nebo se jim to hodilo pro pojistovnu :-( v kazdem pripade je to k nasrani :-(
-> m8rinek 01.12.13 08:54:07:
-> jourin: super rozpis s těma cenama, díky za něj.
Furt tu špekuluju nad nálezovými fotkami auta a tím videem - šlo to přes střechu nebo ne?

-> jourin: super rozpis s těma cenama, díky za něj.
Furt tu špekuluju nad nálezovými fotkami auta a tím videem - šlo to přes střechu nebo ne?
-> m8rinek: Jo ale jinou nez myslis :)
-> m8rinek: Jo ale jinou nez myslis :)
-> jourin: Nebylo náhodou renovováno nějakou nanotechnologií?
Presne proto tady ty ceny nepisu, protoze byste se pak zacali dohadovat o kravinach :-)
A to uz vubec nemluvim o tom, ze to muze byt or ruznych firem za stejnou cenu ale rozdilnou kvalitu.. :-( Ted zrovna zachranujeme jedno nove zrenovovane origo RS.. :-( Chudak auto a chudak majitel :-( A to neni jediny :-(
A to uz vubec nemluvim o tom, ze to muze byt or ruznych firem za stejnou cenu ale rozdilnou kvalitu.. :-( Ted zrovna zachranujeme jedno nove zrenovovane origo RS.. :-( Chudak auto a chudak majitel :-( A to neni jediny :-(
-> racz: prestan hulit:) zbytece to tady zasiras..:) jinak co pise castky jourin tak to sou jeste pomerne dobry ceny:)
-> m8rinek: to zial nepojde. pred 11rokmy mi skodovku rozkradli a teraz robim dom, to som rad ze focus je pojazdny kedze vsetky prachy zozerie on a nie auto, ale ked bude hotovy dom tak som si slubil ze ta nova 50metrova garaz nesmie ostat prazdna 
A nekric na mmna, ja som starsi clovek, mohlo by mi to ublizit :D

A nekric na mmna, ja som starsi clovek, mohlo by mi to ublizit :D
-> racz: Rádi bychom viděli nějakou tvoji práci. Zatím to spíš vypadá, že jsi ještě nic neudělal...