skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
Zitra se budou lepit blatniky :) konecne to ziska nejaky tvar :-)
-> jourin 16.10.13 17:46:27: no jen aby... 

-> jourin 16.10.13 17:46:27: no je to biela uznavam 

Tak jsem vam pridal jednu fotku focenou s bleskem :-)
Heh, prý bílá?!
Tak to jsem fakt neodhadl, asi si počkám na lepší fotky


Tak to jsem fakt neodhadl, asi si počkám na lepší fotky

-> jourin: Ta biela bude fajn ale co ta modra na spodnej casti tam uz mate jasno?
9odtienov 1001


-> jourin: Tak to je dobrej haluz. K čemu pak ty čísla jsou? NJ já si x-krát domíchával svou Žlutou a pokaždý jiná barva 

-> Tuner#2: NE E tohle vsechno neni 1001.. je to jen cast :) mel jsem v ruce barevny vzornik kde je asi 9 odstinu 1001 :)
-> jourin 15.10.13 18:07:33: Počkej, to chceš říct, že na fotce jsou to všechno 1001?
To snad ne?
To že každá barva jinak vypadá pod umělým a jinak pod denním světlem a navíc jinak ráno v poledne a večer je snad jasné každému kdo trochu fotí a nebo poslouchal ve škole. Měl bys vidět co to dělá s tou bronzovou na mých kolech. Proti tomu je bílá pořád jen bílá

To že každá barva jinak vypadá pod umělým a jinak pod denním světlem a navíc jinak ráno v poledne a večer je snad jasné každému kdo trochu fotí a nebo poslouchal ve škole. Měl bys vidět co to dělá s tou bronzovou na mých kolech. Proti tomu je bílá pořád jen bílá

Tak on je to vseobecne problem tu barvu vybrat.. existuje totiz nekolik odstinu a vsechny jsou 1001.. Ta co to s ni strikame je nejvice podobna te kterou je nastrikana LR v muzeu a te co byla origo na aute.
Navic na tech fotkach to desne klame... Venku to vypada uplne jinak nez pod zarivkama.. tady mate vzorky 1001 s tim kterou jsme vybrali
Navic na tech fotkach to desne klame... Venku to vypada uplne jinak nez pod zarivkama.. tady mate vzorky 1001 s tim kterou jsme vybrali
-> Nwkt 15.10.13 17:50:24: az takto bielo 

Ta vaše zelená pak na světle vypadá takhle www.facebook.com/photo.ph
p?fbid=35228...
-> Luky: uz som sa lakol ze som slepuch len ja 

1001 bílá ledová je do zelena docela dost

-> jourin: To je ta správná bílá
-> Luky: Ona když se jinak nasvítí tak zelená nebude

-> Luky: Ona když se jinak nasvítí tak zelená nebude
-> Luky: Že by vytvrzení UVčkem rejpale



-> Luky: Bíla 1001 :-)
-> Luky: Mě se zdá že je to bílá..
Ta hrozivá zelenkavá barva v interiéru doufám není původní odstín který zase aplikujete?
Plnič?

koukám že máme stejný svářečky:)