skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
19:59:07
10.02.2013
10.02.2013
Pavel P..
-> m8rinek: nechci ti brát iluze o kvalitě zpracování u závodních aut ale co mi řikal kamarád který bude stavět LR, tak většina věcí se vařila elektrikou, takže kvalita svárů tomu odpovídá, hledělo se hlavně na funkčnost a né estetiku.
19:58:32
10.02.2013
10.02.2013
jourin
-> m8rinek: nevysirej :-) pockej az to bude dodelane :-)
19:54:02
10.02.2013
10.02.2013
m8rinek
-> jourin: Jsi ji svářel ty, ne? :D
19:52:55
10.02.2013
10.02.2013
jourin
-> m8rinek: proc? :-)
19:49:30
10.02.2013
10.02.2013
m8rinek
Ta konzola je jen provizorní?
23:33:06
09.02.2013
09.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 09.02.13 23:23:38: Díky za odpověď. Právě mě zaujalo, že někdy to vypadá na komaxit a někdy na mokrou barvu co tak sleduju Vaše renovace.
23:23:38
09.02.2013
09.02.2013
jourin
-> Tuner#2: To je ruzny :-) odrezovac, zakladovka, lak :-) nebo komaxit jak kdy jak na co
23:13:33
09.02.2013
09.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Moje otázka zapadla v pochvalných reakcích (což si toto auto jistě zaslouží). Jakou povrchovou úpravu/postup po pískování používáte na nápravu? Děkuji.
22:25:37
09.02.2013
09.02.2013
Star LC20
-> jourin: ach so, díky za obsáhlou odpověď
22:19:50
09.02.2013
09.02.2013
jourin
-> Star LC20: Ne ne tahle je standardni tloustky materialu, ale rozhodne ne seriova :-) Je to zavodni karoserie na 130 LR, oproti seriove na 130 LR ma jinaou zadni prepazku a jine dno kufru. Podle toho co rikal pan Mrkvicka, pouzivali ruzne pevne (tezke) skelety, podle typu souteze a take podle toho kde byla.. Jenze tezko rict jak to bylo doopravdy, dneska si uz prd pamatujou a kazdy ti k tomu rekne neco jineho :-(
U ty 130 LR/H to je extrem, ta nama ani vyztuhy prahu...
Navic v roce 83 ten puvodni skelet asi taky nebyl lehkej :-) to tipuju na rucne predelany uplne seriovy skelet ze 130L
U ty 130 LR/H to je extrem, ta nama ani vyztuhy prahu...
Navic v roce 83 ten puvodni skelet asi taky nebyl lehkej :-) to tipuju na rucne predelany uplne seriovy skelet ze 130L
21:45:10
09.02.2013
09.02.2013
Star LC20
-> jourin: tahle "nová" karoserie, kterou vůz dostal v r.86*, jak píšeš v popisu, je taky ze slabšího plechu, viz. diskuze u Hčkové 130ky ? Nebo obyčejná seriová kastle?
21:21:11
09.02.2013
09.02.2013
MerHanz
Paráda .
21:09:57
09.02.2013
09.02.2013
castrol
-> jourin: ale ze vam to ide od ruky
17:55:35
09.02.2013
09.02.2013
jourin
-> m_tsch: nevim o tom :)
16:34:55
09.02.2013
09.02.2013
m_tsch
Moc pěkná práce, je radost sledovat ten rychlej postup.
Dovolím si jeden OT dotaz: Píšeš tady o vašich Š1202, nemáte někde nějakej vzorník čalounění? Ideálně jaké bylo čalounění sedaček, tapeců, stropu v závislosti na barvě auta.
Dovolím si jeden OT dotaz: Píšeš tady o vašich Š1202, nemáte někde nějakej vzorník čalounění? Ideálně jaké bylo čalounění sedaček, tapeců, stropu v závislosti na barvě auta.
12:23:33
09.02.2013
09.02.2013
105LR
22:23:07
08.02.2013
08.02.2013
exwrcteam
naprosto souhlasim moc krasne se na to kouka...
19:19:07
08.02.2013
08.02.2013
Hauer
J3STER 08.02.13 19:16:35 napsal:
→ Hauer: Kdybych se dočetl jakou nalakovali tak bych se asi
neptal. Máš často problém s napadáním lidí?
Jaképak napadání jen jsem se tě snažil popostrčit k poctivému čtení. Asi ale zbytečně...
Takže žádné prototypové závodní barvy definitivně nebudou, minimálně ne na tomto autě, to je již jisté… Jdeme sundavat dveře, už máme paradní skoro nový z vrakáče a jdeme míchat Korálovou červeň :) Alespon to auto bude vypadat jinak než všechna ostatní :)
→ Hauer: Kdybych se dočetl jakou nalakovali tak bych se asi
neptal. Máš často problém s napadáním lidí?
Jaképak napadání jen jsem se tě snažil popostrčit k poctivému čtení. Asi ale zbytečně...
Takže žádné prototypové závodní barvy definitivně nebudou, minimálně ne na tomto autě, to je již jisté… Jdeme sundavat dveře, už máme paradní skoro nový z vrakáče a jdeme míchat Korálovou červeň :) Alespon to auto bude vypadat jinak než všechna ostatní :)
19:16:35
08.02.2013
08.02.2013
J3STER
-> Hauer: Kdybych se dočetl jakou nalakovali tak bych se asi neptal. Máš často problém s napadáním lidí?
19:07:05
08.02.2013
08.02.2013
Hauer
J3STER 08.02.13 18:01:01 napsal:
→ jourin: Pěkná práce! Barva je červeň šípková?
Už nějaký týden je napsaný v popisu auta, co je to za barvu, a dalších pět lidí se na to ptalo v diskuzi pod autem, asi je to pořád málo OMG
Jinak -> jourin: je to žrádlo. Maximální porno.
→ jourin: Pěkná práce! Barva je červeň šípková?
Už nějaký týden je napsaný v popisu auta, co je to za barvu, a dalších pět lidí se na to ptalo v diskuzi pod autem, asi je to pořád málo OMG
Jinak -> jourin: je to žrádlo. Maximální porno.